Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariella1973 schreef:Gosh ... ik zoek een nieuw paard, karakter op zich geen probleem, als de klik er maar is. Alleen, nu op zoek naar een jong paard, net zadelmak om binnen een 5-tal jaar als mentor door te kunnen geven aan mijn dochtertje (nu nog tje). We zijn nogal van het langere type mens, dus minstens 165cm schofthoogte en allround mogeljkheden ... iemand een goede tip?
Flubberboot schreef:Ik ga vanavond kijken bij een veulentje, zijn er naast beenstand en hoeven verder nog dingen waar op te letten/voor uit te kijken?
Succes Kincess!!
Net een paar jaar te vroeg Rocamor! Helaas! Klinkt wel leuk!!
Sky_As schreef:Die heb je toch al een paar keer gekocht in het verleden? In welke prijsklasse zocht je toen en viel je zoektocht toen mee of tegen?
Dan weet je wel een beetje in welke richting je moet zoeken gok ik....
Gemlo schreef:Ik heb redelijk recent gekocht. Maar ook heel afhankelijk van de leeftijd, een 14 jarige is veelal goedkoper omdat het gewoon toch net iets ouder is dan de meeste zoeken, dan een 8 of 10 jarige.
Mijn 13 jarige super brave ruin zat ook in de prijsklasse tussen 10-15k. En dat is braaf, 168, wedstrijdervaring tot M, geen spectaculaire beweger, dressuurgefokt, rx en klinisch goedgekeurd. Heb ik misschien te veel betaald? Kan zijn in de ogen van anderen. Maar hij is zo extreem braaf en lief dat het mij 100% waard was en ik hem niet wilde laten lopen. Onder de 10k zie je dan toch eerder wat complexere paarden en/of meer richting de 14 jaar en/of bemerking.
mavantos schreef:Nog steeds is alle waar naar zijn geld hoor. Denk niet dat je teveel hebt betaald en degene die dat wel roepen hebben zelf misschien een gelukje gehad of hebben het over járen terug.
mavantos schreef:Gemlo schreef:Ik heb redelijk recent gekocht. Maar ook heel afhankelijk van de leeftijd, een 14 jarige is veelal goedkoper omdat het gewoon toch net iets ouder is dan de meeste zoeken, dan een 8 of 10 jarige.
Mijn 13 jarige super brave ruin zat ook in de prijsklasse tussen 10-15k. En dat is braaf, 168, wedstrijdervaring tot M, geen spectaculaire beweger, dressuurgefokt, rx en klinisch goedgekeurd. Heb ik misschien te veel betaald? Kan zijn in de ogen van anderen. Maar hij is zo extreem braaf en lief dat het mij 100% waard was en ik hem niet wilde laten lopen. Onder de 10k zie je dan toch eerder wat complexere paarden en/of meer richting de 14 jaar en/of bemerking.
Mariella1973 schreef:Gosh ... ik zoek een nieuw paard, karakter op zich geen probleem, als de klik er maar is. Alleen, nu op zoek naar een jong paard, net zadelmak om binnen een 5-tal jaar als mentor door te kunnen geven aan mijn dochtertje (nu nog tje). We zijn nogal van het langere type mens, dus minstens 165cm schofthoogte en allround mogeljkheden ... iemand een goede tip?
Lieser schreef:Ik zou best een tweede paard willen, maar dan wel eentje die alleen op buitenrit kan. Maar hoe 'test' je zoiets? Van mijn huidige merrie kwamen we er pas weken later achter dat ze verlatingsangst had/heeft.
Sky_As schreef:Eventueel vragen of je ook op een, voor het paard vreemde locatie, paard buiten mag zien op buitenrit. Desnoods met eigenaar eerst er op en lopend op afstand achter het paard te voet mee dan zie je vlug genoeg hoe paard reageert op dingen.
Gebruikers op dit forum: Babootje, BLEXBot, Capriootje, Liselot, Skye93 en 13 bezoekers