MyWishMax schreef:Jij mag wel aangeven je niet vertegenwoordigd te voelen, dan mag ik dat toch ook.
Ik zou vertegenwoordigd willen worden door iemand die ook in onze wereld een goed voorbeeld is. En niet door iemand die ook dingen laat zien die in onze eigen wereld al controversieel zijn,maar door sommige door de vingers gezien worden omdat ze zo enthousiast overkomt.
En dat die details niet door leken gezien worden zou ik ook niet te hard durven roepen. Juist door de aandacht zoals deze motie. Dan wil je iemand die niet alleen een vlotte babbel heeft, maar die ook dingen uit kan leggen. En het liefst ook nog heel duidelijk kan aangeven dat wij sommige dingen ook te ver vinden gaan en keihard afkeuren. Dat niet de hele paardenwereld leed goedpraat.
Benzz schreef:Ik zou eerder kiezen voor een Jeroen Dubbeldam of een Willem Greve. Beiden welbespraakt en intelligent.
Elisa2 schreef:Ik wordt ze moe van mensen die elkaar napraten en zeggen dat een stang en trens dierenmishandeling is terwijl ze er nog nooit mee gereden hebben. Hoe weet je dat dan? Als je het nog nooit gevoeld hebt zelf?
Waarom hoort een zweep niet thuis in de paardensport, hoe wil je mennen zonder zweep?
Het zit echt niet in het middel maar in hoe ermee omgegaan wordt, zoals al zo vaak gezegd wordt.
Ben het ermee eens dat Anky geen goede woordvoerder is voor de sport, er wordt vaak helemaal niet goed uitgelegd waarom er iets gebruikt wordt en hoe dat precies werkt. Ik hoop wel dat mensen hier mee lezen en kijken zodat ze eens gaan snappen dat het allemaal vele lagen en nuances heeft.
fransje23 schreef:Je kijkt teveel naar de details!
Een willekeurige persoon van de straat ziet dat echt niet!
Mensen die tegen paardrijden zijn hoef, en kan, je niet overtuigen.
Het gaat om algemene de publieke opinie.
superpony schreef:Elisa2 schreef:Ik wordt ze moe van mensen die elkaar napraten en zeggen dat een stang en trens dierenmishandeling is terwijl ze er nog nooit mee gereden hebben. Hoe weet je dat dan? Als je het nog nooit gevoeld hebt zelf?
Waarom hoort een zweep niet thuis in de paardensport, hoe wil je mennen zonder zweep?
Het zit echt niet in het middel maar in hoe ermee omgegaan wordt, zoals al zo vaak gezegd wordt.
Ben het ermee eens dat Anky geen goede woordvoerder is voor de sport, er wordt vaak helemaal niet goed uitgelegd waarom er iets gebruikt wordt en hoe dat precies werkt. Ik hoop wel dat mensen hier mee lezen en kijken zodat ze eens gaan snappen dat het allemaal vele lagen en nuances heeft.
Je oordeelt over dingen die je niet weet. Je kent mensen die reageren niet allemaal, dus je weet niet of ze mensen napraten of gewoon een eigen mening en eigen ervaring hebben.
Je weet helemaal niet of mensen met S&T gereden hebben. En wie zegt dat jij daar zo goed in bent?
Er zijn heel veel mensen nog lang niet aan S&T toe, maar ze rijden er wel mee.......Blijkbaar is dat heel interessant.
Wij zijn de slechtste menners, maar we hebben wel jaren gemend en altijd zonder zweep. Hadden hem vaak wel mee, maar vergaten hem net zo vaak. Reden ook zonder oogkleppen. Zegt niks over alle anderen, maar men neemt ook wel heel makkelijk aan dat iets "nodig" is omdat iemand ooit daarmee begonnen is.
Ik ken overigens meer mensen die wel zonder mennen en tegenwoordig ook bitloos bijv.
Kan wel een dik boek schrijven over verkeerd gebruik van de zweep en een nog veel dikker boek over verkeerd gebruik van sporen.
Anky is nu zelf aan het reageren en ze begrijpt het gewoon echt niet. Maar helaas nog genoeg brave volgers die haar de hemel in prijzen om wat ooit was. tja.......
MarjanB schreef:Ik ben wel benieuwd, heb ooit gehoord dat je wellicht niet verzekerd bent op buitenrit als je bitloos rijdt?
Hoe braaf Lando ook is, ik durf niet bitloos naar het boshij wil nog wel eens wat harder dan ik wil en dan is het terug krijgen naar draf wel eens wat lastiger
prompter schreef:Dat ik het dan al die jaren overleefd heb. Dit is weer typisch zoiets uit de hele paardensport: we doen het al jaren zo dus hoort het zo, waag het niet om het anders te doen.
Nou moet ik wel zeggen dat ik een draver een wat prettiger dier in de omgang vind dan een tuigpaard, dat vind ik meer heethoofden, een draver is wat meer mensgericht, misschien dat dat het ook wat makkelijker maakt.
En dat van die verzekering en bitloos is niet waar.
prompter schreef:Bij de dravers rijden ze op de kortebaan zonder zweep. In Noorwegen rijden ze al 20 jaar in de koersen zonder zweep. Geen ongelukken, en dat op topsnelheid. Het schijnt dus gewoon te kunnen.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Odysseus, Poldermenner, Prins85, xChanelx en 17 bezoekers