Lexcore schreef:Dank iedereen voor de zoverre reacties! Voor iedereen die zegt “vraag of je naar een hogere les mag” dat hebben we dus al besproken met de instructice en ze twijfelt ook (we hebben daar ook verder niks van gehoord, ik zou het nog eens navragen volgende week)
Over verzorg/lease paarden gesproken, dat zou ik natuurlijk mega graag willen.. zeker om ervaring op te bouwen en verantwoordelijkheid te nemen. Mijn manege doet niet aan lease paarden en ik weet niet zo goed waar of bij wie ik terecht zou kunnen voor een potentiële lease/verzorg (ik twijfel dus ook echt of dat in mijn geval verstandig is? Kwa niveau)
Als je instructrice zo twijfelt, dan kan je ook nog voorstellen om een keer "proef" te rijden in de hogere les, om te kijken of je daar een beetje kan meekomen. Zeker als dat ook 1 van haar lessen is dan zal daarna de twijfel wel weg zijn. Afhankelijk van haar oordeel (hogere les gaat goed komen, of beginnersles is toch nog beter) kan je dan gaan kijken of en wat je eventueel toch anders zou willen.
En misschien kan je ook bij de beginnersles iets lastigere paardjes krijgen waardoor je weer wat meer uitdaging krijgt. Genoeg mogelijkheden nog binnen je eigen manege denk ik zo. Pas als je daar echt vastloopt zou ik verder gaan kijken.