Is het verstandig om bij verschillende maneges te lessen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:53

Zitten de hogere lessen vol? Want als je al rijervaring hebt, dan kan een beginnersles zeker belemmeren.

Ik had een bijrijder die in een beginnersles zat, logisch, want toen ze kwam kon ze nog niet galopperen. Dat heeft ze op mijn paard geleerd. Maar ze ging 3 keer per week op mijn paard rijden en dan nog 1 les per week. Dus maakte veel meer progressie. Ook daar werd moeilijk gedaan toen ik zei dat ze gewoon naar een hogere les moest, want ze had al snel 4 keer zo veel ervaring als de rest van de groep.
Het is wel gebeurd overigens. Maar heeft wel een tijdje 'zeuren' gekost.
Dus ik zou de vraag gewoon nogmaals stellen en dan nogmaals, maar ook een waarom het eventueel niet zou kunnen.
Bijrijder is na 1.5 jaar weer geheel gestopt met paardrijden overigens, dus het was het toch niet.

Op dit moment heb ik ook een bijrijder die kwam als 'gevorderde beginner'. Dit is iemand die een paard zocht wat vooral braaf is en wat ouder zodat er geen streken meer in zitten. Dus heeft ze geluk met mijn paard. Een paard afgericht op Z niveau, springt alles, is braaf en nu rijdt ze dus nog steeds 1 les in de week in de huisvrouwengroep en verder 1 priveles per week van dezelfde instructrice die dan op stal komt om les te geven.
Het is soms ook gewoon durven vragen, want zo is deze vrouw bij mij gekomen en het klikt.

Gediplomeerd instructeur op alle niveaus en disciplines en ook bevoegd om instructeurs op te leiden.
Onkruid vergaat niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie