Kleuren? Snob? :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Kleuren? Snob? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 21:00

Ik ben altijd heel netjes qua rijden etc. en zorg dat alles op elkaar afgestemd is. Haha!
Bandages, dekje, soms zelfs mijn trui.
Ik vindt dat gewoon netjes en verzorgd staan. Lachen

Ik heb de kleuren beige, donkerblauw, babyblauw, zwart, wit, en sinds vandaag bordeaux-rood! Party!!
Ik vindt die dekjes van tegenwoordig zo mooi! Global, Br enz. allemaal mooi dik en met een mooi afgewerkt luxe randje. Party!!
alle oude dekjes heb ik opgeborgen er rijdt nu met van die leuke dekjes.

Haha! Misselijk Party!!

Tsja ben je dan een snob? *LOL*

Ik zal nou nooit met een groen dekje rijden en dan bv bordeaux-rode bandages oid. eronder.
No offence hoor. Schijnheilig

Wat voor kleuren heb je zelf? En is er iemand erger als ik? Of iig net zo erg? Tong uitsteken

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:06

Ik vind het ook leuk om alles bij elkaar te passen.
Zelfs m'n halster, touw en vliegenafweer zijn in dezelfde kleur.
Als ik Noah reed of longeerde, dan zocht ik ook alles bij elkaar qua kleur.
Is gewoon netter.
Er zijn er ook die de bandages om en om een andere kleur doen, bijv links voor en rechts achter blauw en de andere benen rood.
Dat bind ik dus niet mooi. Nee, alles in dezelfde kleur!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:13

ach als ik een wit sjabrak eronder leg dan passen haar meestal witten sokker erbij Haha!
ik let er wel op dat mijn rijbroek een beetje bij het sjabrak past hoor.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:26

nee ik vind niet dat je daarom een snob bent zoals je zelf zegt. Zelf vind ik dat juist ook mooi. Nu heb ik de kleuren groen, zwart en bordeaurood.
Ga juist zodoor,maar let wel op je knippie.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:31

Ik vind het niet snobberig maar vaak wel overdreven.

sorry. Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:35

ach als je je daar prettig bij voelt waarom niet?? ik heb toch ook express mijn hoofdstel en zadel beide in light oil? en niet te vergeten dat de rest zwart/wit is.
snob is alleen als je iemand bent die zich hoger verheven voelt dan een ander.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 21:40

Snob is meer een beetje overdreven bedoelt.

Ja ik vindt het geweldig als iemand zo tip top aankomt lopen met zijn paard.
Net als je tuig netjes.
( alhoewel mijn sperriempje altijd aangevreten is door Pompidou Schijnheilig )

Ben benieuwd hoe bordeauxrood staat bij Pompidou, ik had liever donkergroen, maar de groene bandages daar pastte er totaal niet bij.
Dus tsja...

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:46

Tja zo loop ik er dus altijd in het bruin bij. Ik moet alleen nog een bruin shabrakje hebben en dan is het weer helemaal compleet. Moet alleen nog even wachten met kopen omdat ik misschien met kerst een dressuur zadel krijg Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:13

Wit, zwart, groen, ijsblauw, donkerblauw, beige, roest, donkerbruin, goud, mosgroen, creme, licht grijs, donker grijs euhmmm, volgens mij mis ik er nog een paar Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:16

Een voordeel met western is dat een Pad (onderlegger voor een zadel) 75 Euro kost. Dan genees je wel om alles in kleur op elkaar af te willen stemmen alleen omdat je een andere jas draagt, of je bijkleurende broek in de was zit.

Mijn motto is: heel en functioneel. En of de kleuren vloeken, of ik lichtgeef in het donker kan mij dan echt helemaal niet meer schelen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:21

haha ja het klinkt wel een beetje alsof je een snob bent, maar om eerlijk te zijn, ik heb alles in blauw!
lichtblauw, donkerblauw, korenblauw, blauw geruit, ijsblauw, babyblauw....

ook wel wat andere kleuren, een licht ruitje, groen dekje of blauw met een goud randje, en o ja een grijs dekje met ziler&zwart randje...heb ook op alle dekjes&zweetdekens de namen van t paard staan van wie het is!(is begonnen toen iedereen elkaars spullen pakte op de manege dus hup naam erop laten zetten en iedereen weet van wie het is, maar is nu een 'tic' geworden)

maar als ik ga rijden heb ik 9 vd 10x een blauw dekje, blauwe(soms geruite) rijbroek, blauwe(geruit) paardrijsokken(zie je niet onder mn chaps of laarzen maar toch he) blauwe trui en vaak zelfs licht of donkerblauw elastiekje in mn haar haha
o en ook nog blauwe bandages om dan!
behalve in onze modderbak, das dan vrij nutteloos!

of heb mn grijze dekje, en dan grijze rijbroek, zwarte trui&witte bandages

erg he als ik t zo hoor!

o en ben zelfs zo erg, heb ik mn grijze dekje met zilver randje, dan gaat er mn frontriem met glassteentjes met zilver op mn hoofdstel, heb ik n blauw dekje met gouden randje, dan komt er mn gouden frontriem op!

maar heb nu de oplossing, frontriem bewerkt met goud&glassteentjes, kan bij allebij haha

maar als ik gewoon thuis rij, dan heb ik nog vaak alles in t blauw, maar let er dan niet zo op, als ik naar les moet of naar de club, kijk ik wel ff dat ik geen groene trui op mn blauwe rijbroek heb, en dan n grijs dekje ofzo

ach t ziet er dan extra leuk&netjes uit als alles bij elkaar past!

maar t belangrijkste is dat je leuk&lekker kan rijden en plezier hebt met je paard!

en bij mij is t heel simpel, halsters&touwen zijn allemaal zwart of blauw, en bijna al mn spullen zijn blauw, en zadel enz is allemaal gewoon zwart, dus t past al snel bij elkaar!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:21

Lau en ik houden allebei van dezelfde kleuren die ook nog eens goed bij elkaar staan: (donker)blauw, groen en antracietgrijs. Verder vindt Lau beige erg mooi en ik zwart. Vrij neutraal dus allemaal. We hebben allebei zo'n beetje al onze rijkleren in die kleuren en ook de sjabrakjes e.d. van Ret zijn daar op afgestemd. Heel erg voor 'banketstaaf' rijden we dus niet als er eens alleen een groen dekje in de kast hangt en daar zwarte bandages of peesbeschermers bij moeten. Op wedstrijden (cross en endurance) rijden we overigens wel met bij elkaar kleurende dingen. Lachen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:23

Wit (meerdere modelletjes..), creme, donkerblauw, bruin, groen, rood, oker- en maisgeel, bordeaux..

Heb ook verschillende kleurencomi's voor de verschillende paarden want een vos met rood kan natuurlijk niet Knipoog

En ik ben ontzettend jaloers op het mosgroen van Sjuimpje..zag laatst een vreselijk mooi sjabrak in die kleur maar heb het niet gekocht omdat ik het te duur vond en er geen bijpassende bandages bij kon vinden...Heb er nu nog spijt van...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:25

Mosgroen is cooll op Zeppers! Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:26

ik ben dat dus totaaaaal niet Haha!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:28

Ik heb er echt geen geld voor om dingen op elkaar af te stemmen.
Maar ik he op dit moment toch een donker blauw en bordeaux rood steje bij elkaar weten te sprokkelen. *trots*
Maar ik ga ook gerust met een groen dekje en blauwe beschermers op pad.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 22:33

Ja mosgroen! Dat was de kleur van het dekje van vanmiddag, maar ze hadden er ook geen bandages bij.
Ja sorry, maar dan gebruik ik hem toch niet.
Vindt het wel een geweldige kleur.

Bordeaux op een blauwschimmel kan wel toch? Iemand heeeeel toevallig een foto van bordeaux op zijn schimmel? Haha!
Lijkt me heel sjiek staan.

Ik heb ook een creme-kleurig mét bijpassende bandages gezien, ook zo'n dik gevoerde met een heeeeel mooi randje. Dat was echt mooi.
Maar goed, ik heb al beige, lijkt erop, dus toch maar voor bordeaux gegaan.

Poeh wat kan het leven lastig zijn. Gaaaap *LOL*

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:38

Ik heb ook alles in het bordeaux rood. Maar das gewoon voor de mooi, niks om je voor te schamen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:42

Neeeuh... ik probeer het ook wel een beetje op elkaar af te stemmen. Slim als ik ben heb ik een wit en zwart bont sjabrakjes dus gaat het alleen om mijn eigen kleding. Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:51

Ik vind dat ook geweldig, zon mooie combinatie met bijpassende bandages, sjabrak, noem maar op..
Maar in praktijk doe ik het zelden tot nooit, bandageren is veel werk waar ik meestal geen tijd voor heb, en de kwaliteit van mijn sjabrakjes is ook niet om over naar huis te schrijven Haha!.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:15

Sja... een snob ben je heus niet, dan moet je je toch anders gedragen dan alleen kleurtjes op elkaar afstemmen hoor Haha!
Ik vind het erg leuk om bij iemand anders te zien, maar aan mij niet besteed. Ik heb er A. geen geld voor en B. de belangstelling niet voor.
Daar komt ook nog eens bij dat ik C. nooit met bandages rijd.
Ik rijd dus rustig met een gelige broek, knalroze sokken, groene jas en felrode sjaal. Doet me niets *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:27

haha je gaat op voor miss bokt-snob 2002 Haha! (vorige was toch in 2001 Verward )

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:32

jantina schreef:
Ik rijd dus rustig met een gelige broek, knalroze sokken, groene jas en felrode sjaal. Doet me niets *LOL*

He dat doe ik ook, ik zie het niet eens als kleuren vloeken. Daar moet mijn zusje me dan altijd op wijzen (op zo'n "jee wat schaam ik me voor je"-toontje *LOL* )

Ik rijd niet vaak met bandages of sjabrakjes ofzo, maar een knalpaars sjabrakje met felgroene bandages gaat toch best samen Schijnheilig ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:38

Het gaat er toch om dat de bandages hun werk doen? Het paard kan het niet schelen als je er kleurig bijloopt hoor. Heel en functioneel...

En ik kan me nog aan tijden herinneren dat het hip was als je er fleurig bij liep. En dat is nog niet eens zo erg lang geleden....

UNITED COLORS OF BENETTON...geweldige reclame was dat...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 05:27

Anneke schreef:
Bordeaux op een blauwschimmel kan wel toch? Iemand heeeeel toevallig een foto van bordeaux op zijn schimmel? Haha!


Sinterklaas is in het bordeaux op z'n schim Cool Of was het nou rood?? Haha!