Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:21

Sanet schreef:
TurboDi schreef:
Ik heb nog een andere vraag. Je hebt van die apparaatjes met zo'n hoog piepgeluid om honden op afstand te houden. Nu zat ik eraan te denken om die mee te nemen op bosrit voor het geval dat je wel zo'n wolf tegen komt. Zou dat helpen? Of kan zo'n hoog geluid de wolf juist triggeren? Honden druipen vaak wel af, maar zo'n wolf is toch anders :Y) benieuwd wat anderen hierover denken

Maar is dat voor je paard niet ook super irritant? Straks zet die het op een rennen, dat schiet ook niet op.

Nou heb m dus getest bij mn paard en die reageert er 0,0 op
Wij mensen horen die piep ook niet

DuoPenotti

Berichten: 29475
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:23

Maar horen de honden het wel? Werkt het daarbij? Of hebben de meeste er ook maling aan?

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:27

Als je kijkt naar de kaart in de link die Sanet net plaatste dan zie je dat in vergelijking met bvb Duitland en Denemarken dat het aantal aanvallen op voornamelijk vee hier in NL enorm is. DLD is natuurlijk wel een veel groter gebied, maar ik zet op basis van die kaart nu ook echt wel vraagtekens bij het verhaal dat ze hier gewoon aan zijn komen lopen.

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:29

Babootje schreef:
Als je kijkt naar de kaart in de link die Sanet net plaatste dan zie je dat in vergelijking met bvb Duitland en Denemarken dat het aantal aanvallen op voornamelijk vee hier in NL enorm is. DLD is natuurlijk wel een veel groter gebied, maar ik zet op basis van die kaart nu ook echt wel vraagtekens bij het verhaal dat ze hier gewoon aan zijn komen lopen.

Of het wordt hier gewoon meer gemeld. Ik weet natuurlijk niet hoe de kaart in Duitsland gevuld wordt. Of ze daar ook iets landelijks hebben qua meldpunt en hoe goed dat bij gehouden wordt etc.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:32

DuoPenotti schreef:
Maar horen de honden het wel? Werkt het daarbij? Of hebben de meeste er ook maling aan?


Ik heb zo'n apparaat, de Dazer II. Ooit gekocht om tijdens buitenritten (Amsterdamse bos) te opdringerige honden te kunnen weren, maar uiteindelijk nooit nodig gehad. Heb wel geoefend met paard, maar altijd van hem af "gericht". Daar reageerde hij in elk geval niet op.
M'n katten reageerden er wel duidelijk op, de hond die we nu hebben ook, maar die lijkt het eerder een grappig geluidje te vinden.

Aangezien we vanaf nu regelmatiger op en rond de Veluwe te vinden zullen zijn heb ik het ding wel uit het stof gevist om mee te nemen als we gaan wandelen. Maar geen idee nog of het werkt bij een evt wolf, daar heb ik ook nog niets over kunnen vinden.

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:34


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:16

Is het niet zo dat de natuurgebieden in Dld veel uitgestrekter zijn zodat ze minder de noodzaak hebben om schapen of ander vee te pakken?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:47

Duitsland ging ons voor met alle problemen, veel schapenhouders gestopt en ook veel paardenhouders van hun land verdreven omdat ze ze niet veilig kunnen houden. Besloten groep met veel horror verhalen https://www.facebook.com/groups/2927621 ... ?ref=share. Hier een link naar youtube kanaal van hen, een typische aflevering van hoe het in sommige gebieden onmogelijk is geworden paarden te houden https://youtu.be/IRnmKD7GVic

Deze vrouw moest echt vluchten met haar paarden op advies van wolvenconsulent en heeft snachts met haar auto op de wei, rondjes om de paarden gereden omdat ze midden in de wei stonden, compleet over de zeik, stress koliek, niet willen eten, alleen maar in de verte staren of de wolven kwamen

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:46

Sandra_H schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar horen de honden het wel? Werkt het daarbij? Of hebben de meeste er ook maling aan?


Ik heb zo'n apparaat, de Dazer II. Ooit gekocht om tijdens buitenritten (Amsterdamse bos) te opdringerige honden te kunnen weren, maar uiteindelijk nooit nodig gehad. Heb wel geoefend met paard, maar altijd van hem af "gericht". Daar reageerde hij in elk geval niet op.
M'n katten reageerden er wel duidelijk op, de hond die we nu hebben ook, maar die lijkt het eerder een grappig geluidje te vinden.

Aangezien we vanaf nu regelmatiger op en rond de Veluwe te vinden zullen zijn heb ik het ding wel uit het stof gevist om mee te nemen als we gaan wandelen. Maar geen idee nog of het werkt bij een evt wolf, daar heb ik ook nog niets over kunnen vinden.


Ja die is t, wist de naam niet :Y)

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:18

Krijg nu net deze binnen via een vriendin van me die ook naar de Eper paarden 4 daagse gaat met haar shetlanders. Is hier meer over bekend? Staat nog niet in de geen wolf groep.
Afbeelding

Wintu

Berichten: 2954
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:35

Jorex schreef:
Krijg nu net deze binnen via een vriendin van me die ook naar de Eper paarden 4 daagse gaat met haar shetlanders. Is hier meer over bekend? Staat nog niet in de geen wolf groep.
[ [url=m/JM4D6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat hier 2 paginas terug iets over

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:49

Afbeelding


Weer een 'kenner' met ontzettend goed advies voor ons amazones.

8)7

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:56

Voortaan in wolvengebied dus maar met een zak op je buik met gooibare stenen rijden :') . Dan kan je tenminste met iets gooien om hem te verschrikken. Wat een idioot zeg, om zoiets te opperen!

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:01

Ik ga voor pijl en boog. Maakt geen lawaai zodat je paard schrikt en kan je mooi over je schouder meenemen.

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:34

Buks mee en hopen dat je paard niet aan de kletter gaat als je schiet.

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:49

tienus63 schreef:
Buks mee en hopen dat je paard niet aan de kletter gaat als je schiet.

:')
-1 en doorrrrr.
Dat bedoelen ze vast niet

Wintu

Berichten: 2954
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 00:00

pillow schreef:
Ik ga voor pijl en boog. Maakt geen lawaai zodat je paard schrikt en kan je mooi over je schouder meenemen.

Haha, die heb ik en ik kan nog schieten ook. Maar wat onherkenbare pijlen op de kop tikken...

Wintu

Berichten: 2954
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 00:01

Jet schreef:
Voortaan in wolvengebied dus maar met een zak op je buik met gooibare stenen rijden :') . Dan kan je tenminste met iets gooien om hem te verschrikken. Wat een idioot zeg, om zoiets te opperen!


Ik dacht precies hetzelfde, alsof je gooibare dingen mee hebt :')

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 01:38

Wintu schreef:
pillow schreef:
Ik ga voor pijl en boog. Maakt geen lawaai zodat je paard schrikt en kan je mooi over je schouder meenemen.

Haha, die heb ik en ik kan nog schieten ook. Maar wat onherkenbare pijlen op de kop tikken...



Ik ook, maar nog niet eerder op een beweegbaar doel geschoten :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 02:51

Pijl en boog... _O-

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 05:01

Wintu schreef:
Jet schreef:
Voortaan in wolvengebied dus maar met een zak op je buik met gooibare stenen rijden :') . Dan kan je tenminste met iets gooien om hem te verschrikken. Wat een idioot zeg, om zoiets te opperen!


Ik dacht precies hetzelfde, alsof je gooibare dingen mee hebt :')


Je mobiele telefoon haha zelfs sleutelbos nooit bij

DuoPenotti

Berichten: 29475
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:37

Katapult. Wat kleiner dan de pijl en boog :D

mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:40

tienus63 schreef:
Buks mee en hopen dat je paard niet aan de kletter gaat als je schiet.



wel met demper

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:47

zagh net weer een bericht voorbij komen van iemand die bijna omver gelopen werd door een wolf die achter een haas aan zat...
het begint normaal te worden dat die dieren nu dagelijks van dichtbij gespot worden...

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:50

Mist schreef:
Duitsland ging ons voor met alle problemen, veel schapenhouders gestopt en ook veel paardenhouders van hun land verdreven omdat ze ze niet veilig kunnen houden. Besloten groep met veel horror verhalen https://www.facebook.com/groups/2927621 ... ?ref=share. Hier een link naar youtube kanaal van hen, een typische aflevering van hoe het in sommige gebieden onmogelijk is geworden paarden te houden https://youtu.be/IRnmKD7GVic

Deze vrouw moest echt vluchten met haar paarden op advies van wolvenconsulent en heeft snachts met haar auto op de wei, rondjes om de paarden gereden omdat ze midden in de wei stonden, compleet over de zeik, stress koliek, niet willen eten, alleen maar in de verte staren of de wolven kwamen

Precies dat!
Men had er in Nederland van kunnen leren, maar helaas...
Of moeten we zeggen met dank aan alle zogenaamde wolven-deskundigen a.k.a. pinokkio?