Oh nee, diepvriesvis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Oh nee, diepvriesvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 11:07

Net belde Marco (mijn wederhelft) mij op: "Hee, heb jij vanmorgen in de vijver gekeken?"
Nee, dat had ik niet gedaan, want vanmorgen was het nog donker toen ik naar mijn werk ging...

Wij hebben 3 karpers in de vijver zitten, ze zijn ca. 60 cm. lang, en ze hebben de vorst niet overleefd. Huilen
Helaas lagen ze vanmorgen gedrie-en op hun zijkantje onder tegen het ijs aan.

We hebben maar besloten (omwille van de andere bewoners van de vijver, zo'n 40 goudwindes en goudvissen) om een wak in de vijver te hakken en de vissen er maar uit te halen.
Ik vind het echt zielig en jammer, vorig jaar ging het zo goed in de winter en nu zijn ze, ondanks onze goede zorgen, toch dood gegaan...

Kreeg net al een mailtje van Talida dat onze vissen blijkbaar hun rollenspel van Captain Iglo iets te serieus hebben genomen Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:31

Zonde zeg, flinke jongens! Maar hebben jullie niks op de vijver liggen om hem open te houden?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 12:09

Nee, wij hebben een grote vijver en ons is door de vijverman gezegd om als het eenmaal dicht zit, dicht te laten zitten. Kijk, als er vanaf het begin een gaatje in zit, moet je dat ook houden.

Ik vind het erg jammer dat ze dood zijn.
Vorige zomer hebben we heel de vijver verschoond en toen paste iedere vis afzonderlijk, nét in een speciekuip. Hadden we 4 kuipen staan: 3 voor de karpers en 1 voor de rest.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:14

Ja, oke ik heb altijd een fonteintje... en dan met een drijver houdt het open, 3 winters hebben mijn goudwindes en goudvissen en shubunkins overleefd.... toen ben ik er een paar verloren aan witte stip,
rest gezond en overleefd... kwam er een reiger!!!
Toen had ik alleen nog maar zwanenmosselen over.

Daarna zijn we verhuist, dus of er nu vis in zit zou ik niet weten,
overigens geen grote vijver 8 vissen in totaal.