Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:00

Jodym schreef:
Buiten is nogsteeds een probleem. Nu even niet geweest omdat hij panisch word van de vliegen. Wil het straks wel weer oppakken.
Alleen uitstappen (20 meter), vind die al erg spannend en wil dan constant omdraaien. Dusja iets voor later.


In mijn ervaring is dat iets waar ze even doorheen moeten, Mac probeert ook de eerste meters te discussiëren maar ik durf hem daar gewoon doorheen te rijden en dan daarna loopt hij gewoon prima zijn rondje. Maar ik weet niet hoe 'gevaarlijk' die van jou word en of daar zomaar doorheen te rijden is. Mac gaat stilstaan proberen om te draaien achteruit proberen te gaan en soms van die steigerhupsjes maar niks extreems gewoon weer de goede kant opzetten en doorgaan, en daarna uitgebreid belonen natuurlijk als ze weer voorwaarts zijn :)

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:24

Heel veel sterkte! Y;(

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 05:35

Wat super fijn nieuws Noisy!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 06:41

Ik moet ook maar weer eens aan de slag met een update maar ik heb nu nog geen tijd om die te gaan typen :D

Mooi uitzicht weer Fransje! Doe jij eigenlijk ook ooit bakwerk? Ik zie echt alleen maar buitenritfoto's van je, vroeg ik mij net ineens af haha :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:29

Wat fijn Vientje! Het ziet er echt heerlijk uit, en die selfie is hartstikke leuk. <3

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:41

Calipsolover, wat een vreselijke update over de verkoop.. Dat lijkt me het allermoeilijkste aan je paard verkopen dat je dit niet meer zelf in handen hebt

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:22

Je kan altijd een bericht plaatsen in de paardendetective op facebook om te proberen haar te vinden.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:47

Wat leuk om dat terug te lezen op je protocol!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 09:24

Ik ben al een tijdje heel stil geweest, mijn laatste updates zijn nog van het trailerladen vorig jaar. Kwa rijden waren we zo ver dat we een paar keer een oefenspringwedstrijdje hebben mee gedaan. Helaas iedere keer wel of een balk of een weigering. Hij was toch nog wat onzeker in het parcour.

Trailerladen bleef drama, ben nooit echt relaxt met hem weg kunnen gaan, altijd stress hoe lang staan we deze keer weer te jo-jo'en. Uiteindelijk begonnen met oefenen om Mac alleen te kunnen laden, wat echt perfect en boven verwachting verliep. Totdat ik voor het eerst met de trailer ergens heen was geweest. Die keer erna was het weer drama. Uiteindelijk dit topic geopend op Bokt: [OPG] Trailerladen blijft moeilijk nu in twijfel wat te doen en zo iemand ontmoet die ons geholpen heeft. Nu laadt hij perfect, maar hij heeft ook geen andere keuze meer dan er in gaan en blijven staan, in plaats van zichzelf er weer respectloos uit beuken.

Nu het aller vervelendste nieuws -O-

31 augustus had ik les van een nieuwe instructrice, en vanaf dat we gingen draven zei ze stop maar even want hij loopt niet helemaal lekker.. Nog wat verder proberen los te werken (had 2 dagen ervoor nog springles gehad we dachten misschien is hij nog wat stijfjes) maar hij bleef slecht lopen dus we hebben de les gestopt en ik heb hem toen 2 weken op rust gezet. Na die 2 weken even filmpjes gemaakt maar de instructrice vond hem erger geworden in plaats van beter. Toen ging hij een week weg voor de nieuwe trailerlaad training. En thuis was 2 dagen later het eerste ritje met de trailer naar de dierenarts. (Wat wel heel goed ging, ik had ook echt 0 stress voor het laden zelf en dat is na alles wat we met de trailer hebben meegemaakt echt een hele grote winst)

Na een kreupelheidsonderzoek, waarbij hij stijf en gevoelig op het zachte liep, en echt kreupel zowel linksom als rechtsom op de harde volte op zijn binnenbeen, en na uitverdoven en röntchenfoto's kwam de uitslag; Hoefkatrolontsteking klasse 3 |( . Hij heeft ontstekingsremmers ingespoten gekregen en moet over 2 weken weer beter lopen. Anders kunnen we nog speciaal beslag proberen. En anders dieper gaan kijken.

De dierenarts leek nog aardig positief maar na wat ik zelf de afgelopen 4 dagen allemaal op internet heb gelezen betekend dit toch wel redelijk einde oefening. Springen kunnen we sowieso niet meer wat ik echt het aller leukste vond met hem samen.. ;( en hij kan zometeen wel goed lopen omdat de ontsteking weg is maar het beeld van de röntchenfoto's geneest niet dus hij zal er altijd heel gevoelig voor blijven. Ik ben altijd anti ijzers geweest maar ben me daar nu toch wat in aan het verdiepen maar ik lees nog steeds veel verschillende verhalen en meningen erover. Wat ik ook lees is een natuurlijk bekapper gaan zoeken. Nou die zoektocht wil niet lukken, iedereen in de buurt zit vol en neemt geen nieuwe klanten aan. Als ik vraag weet je nog iemand krijg ik inmiddels alleen nog maar de namen die ik al gehad heb.

Dus ja Mac gaat waarschijnlijk niet heel oud meer worden |( ik hoop maar dat hij over 2 weken in ieder geval pijnvrij is. En dan kunnen we kijken wat we nog samen kunnen gaan doen met goed management om zn voeten gezond te houden. Ik baal echt dat ik dus nooit meer het springen kan afsluiten met het idee dat dit ons laatste rondje is, nog een keer samen vliegen.. We zullen ook nooit meer samen een crossles kunnen doen, wat altijd een wens is geweest maar door de trailerlaad perikelen steeds heb moeten uit schuiven naar de toekomst. Mijn laatste wens gaan we wel nog doen, ik wilde al zo lang, zo vreselijk graag, met Mac naar het strand toe.. dit gaan we hoe dan ook nog samen doen, al moet ik de trailer het strand op duwen en kunnen we alleen aan de hand nog een rondje stappen maar we gaan er komen.

Momenteel moet ik mezelf dus vooral heel erg afvragen hoe ver ik met alles wil gaan om hem goed te houden, en ik weet nog niet waar ik die grens moet gaan trekken want met mijn baan heb ik het niet heel breed, mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht, en ik heb altijd krom gelegen om mijn hobby te blijven betalen omdat ik er zoveel plezier uit haalde. En nu is de vraag dus heel erg of het me dit allemaal waard blijft als Mac eigenlijk mogelijk steeds minder gaat kunnen. Ik heb ook geen behoefte aan een ander paard. En Mac verkopen met zijn bemerking erbij ga ik nooit doen. Ik houd liever de touwtjes zelf in handen en zou het mezelf nooit vergeven als hij in de handel zou belanden als prima paard. Dat heeft hij niet verdiend. Mijn arme jongen, zo'n diagnose en hij is pas 5 |( . De nodige tranen zijn al gevloeid hier bij mij en de 2 weken rustig afwachten voelt echt als een eeuwigheid :(

Ik wilde dit even kwijt, hoop misschien nog op tips en wat goede verhalen van paarden die er wel doorheen zijn gekomen..

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 10:25

Ik kan niet meer editten maar waar ik ook mee zit is dat ik eigenlijk zelf niet eens zag & voelde dat Mac niet helemaal goed liep. Dus ik vind het ook moeilijk om mezelf erop te vertrouwen dat ik het op tijd in de gaten heb als het hierna opnieuw mis gaat. Na al het lezen weet ik inmiddels hoe belangrijk het is om hem hierna heel correct en in balans te gaan rijden, maar ik vraag me af of ik hier kundig genoeg voor ben.. uiteraard kan de juiste instructie me hierbij helpen, maar makkelijk en onbezorgd rijden zal het niet meer worden.

Volgens mij stond het niet duidelijk in mijn vorige bericht maar hij heeft het dus aan beide voorbenen. Beide een 3 op het straalbeen.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:40

Ach Kruimel jij ook ontzettend veel sterkte Y;(

Wat een slecht nieuws zo allemaal achter elkaar in dit topic :(

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:28

Bedankt allemaal!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:58

Wat leuk Kruimel dat zadel! <3

Wat lief zo met die shetten over de draad! Komen ze uiteindelijk samen of zijn dat de buren?

Beterschap voor Pinda! :(:)

Dekje staat goed, wat is het ook een kast van n paard haha.





Ik had een apart topic voor Mac geopend, veel ervaringen erdoor gelezen, helaas eigenlijk 80-90% niet echt met een positieven uitkomst. Het begint langzaam tot me door te dringen dat springen niet meer zal gaan. Maar ik heb het er nog wel heel erg moeilijk mee, vrijdag bijvoorbeeld kwam Mac zijn zachte neus in mijn gezicht duwen en dan breek ik wel echt hoor, ik vind het allemaal zo mega oneerlijk, en ik had ook totaal niet deze uitkomst verwacht toen ik een afspraak maakte bij de dierenarts.. Het laatste wat ik hier gemeld had was dat er ontstekingsremmers waren in gespoten. 2 weken erna liep hij zo ;( :


Helemaal niks verbeterd dus -O- misschien zelfs erger?

Met de dierenarts af gesproken hem dan toch maar op ijzers te zetten. Dat is gisteren gebeurd.
Ik noem ze NikeAirMac's :')
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben eigenlijk altijd anti ijzer geweest, maar goed, als paard ze nodig heeft krijgt hij ze.



Nu 2 weken hem er lekker aan laten wennen, dan mochten we 2 weken het stappen in het bos gaan opbouwen, en dan ook rustig een paar weken draven, zo veel mogelijk rechtuit ook vooral. En dan zouden we opnieuw naar de kliniek gaan om te zien hoe het dan gaat..

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:48

Denk dat het lijkt ik zal straks nog eens kijken

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:03

Altijd fijn als ze daar braaf genoeg voor zijn :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:04

Ik heb even teruggelezen ik was alweer vergeten wat er nou gebeurd was. Maar nu snap ik wel dat je haar nu lekker even zo laat staan!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:07

Voorzichtig positief vandaag, klein beetje aangemoedigd om wat te lopen op de wei, en kreeg ineens echt een hele andere draf van hem te zien! Ik dacht dat het aan mij lag maar vriendin die er was zei meteen hetzelfde :D





Staat Pinda op pijnstilling dan ook momenteel? Ik heb geen ervaring met hoefzweren :)

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:44

Straalkanker klinkt ook heftig zeg Anoek! Beterschap voor Duke! Maar dat hij weer thuis is betekend dat het beter gaat?

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:03

Beterschap voor jullie allebei Fransje!! ;(

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:37

Ach Joya.. :(:) ik hoop dat de abcessen snel doorbreken! ;(





Mac is vandaag 3 jaar van mij, en ieder jaar maken we weer een vergelijkingsfoto <3
De bovenste is van de dag dat ik bij hem ging kijken :)
Afbeelding

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:34

Nogmaals beterschap voor Joya!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 06:57

Sorry ik moet toch een beetje lachen om de foto :+ sterkte met de spierpijn de komende dagen :')

Ik heb gisteren voor het eerst weer een half uur gestapt in het bos met Mac. Dat mogen we nu de komende 2 weken gaan doen. Wel heel fijn dat ik dus na 9,5 week niet gereden te hebben (31 aug voor het laatst) dat ik hem gewoon kan opzadelen en zonder te longeren we zo het bos in kunnen. Hij was wel kijkerig maar verder super braaf.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:32

Ja ik dacht in de wei wel echt dat hij heel anders, beter, liep. Maar ik werd later door iemand erop gewezen dat hij natuurlijk wel nu extra gewicht aan zijn voeten heeft, dus dat hij mogelijk gewoon daardoor zijn benen beter gebruikt..

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:22

Mac heeft gisteren voor de 2e keer ijzers gekregen, maar toen kwamen we ook dit tegen;
Afbeelding
Een gat bovenin zijn hoef. De smid dacht aan een hoefzweer (hij trok deze keer ook steeds dit been weg met nagelen ondanks sedatie, dus mogelijk is het nog gevoelig)

Straks blijkt hij gewoon hierdoor kreupel te zijn geweest en is het röntchenlogische beeld stom toeval geweest dat we dat nu gezien hebben (omdat je vaak altijd wel wat vind als je je paard van onder tot boven door de röntchen haalt?) Of ben ik mezelf nu valse hoop aan het geven...

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:34

Wat lekker Miranda,

Ik moet wel lachen Vientje om die foto van Miep, duidelijk dat ze normaal een deken draagt _O-

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cabochon1, Claudia1993_, Em_, josien_m_, MairiMacBran, Miiej, mooney, Sanet, SentiBot, Slmt9, Vagabondo, XladyX en 105 bezoekers