Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:19

Nope, die heeft nu zoveel dat ie zal delen met zijn maten...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 17:33

_O- Dan laten we de honden zich nog eens amuseren in de stal. }:)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:56

Krijgt een mus een hele walnoot mee....?

Waarom niet aanraken Pien? Als je daarna goed je handen wast kunnen vogels toch niet zo heel veel kwaad dacht ik...?

Ik heb jarenlang (toen we nog buitenkatten hadden) de zwaluwtjes vliegles gegeven met blote handen, was altijd wel schattig :)

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:36

GEzien de vogelgriep die onder de wilde vogels heerst is het zeker niet verstandig om nu wilde vogels met je handen aan te raken of vast te pakken.

Ik betwijfel ook of mussen een walnoot kunnen dragen in hun bek.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 18:49

petraaken schreef:
GEzien de vogelgriep die onder de wilde vogels heerst is het zeker niet verstandig om nu wilde vogels met je handen aan te raken of vast te pakken.

Ik betwijfel ook of mussen een walnoot kunnen dragen in hun bek.

Geen ide hoe die er dan gekomen is maar nu kan ze m iig op eten als ze wil. Ongeacht wie of wat m gebracht heeft. _O-

Maar vogels worden dus niet aangeraakt. Alleen een beetje geholpen met overwinteren.
Heb een vetbol van mijn stiefmoeder mee gekregen. (Mezenbol). Ligt naast me klaar. Dus ze heeft iig iets waar ze wat uit kan halen vanaf vanavond. _O-

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:36

Bij mij zijn het de kraaien en kauwtjes die met walnoten gooien.
Heb er ook een betrapt die keitjes op de noten liet vallen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 19:37

Morganlefay schreef:
Bij mij zijn het de kraaien en kauwtjes die met walnoten gooien.
Heb er ook een betrapt die keitjes op de noten liet vallen.

Ik wil een stel raven. _O-

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:49

pmarena zie antwoord petraaken. Daarom dus. Van de week vloog hier een duif tegen het ruim, maar no way dat mijn man hem aanraakt. Dus schop en hoppakee. Het zal wel niet, maar veiligheid voor alles. En zelfs met aanraken is overspringen van vogelgriep op vogel en mens de kans klein, maar geen risico nemen wij want die ziekte moet echt niet naar mensen over springen. Zo naar....
HEt is meer een waarschuwing voor iedereen als voor jou Ayasha....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 01:22

Vanavond was ie er niet of hij zat in een van de nesten. Er hangt iig een mezenbol op nu. Ik weet idd dat er ‘terug’ vogelgriep is Marc sowieso ben ik niet zo van wilde dieren aanraken tenzij het noodzakelijk is (en dan liefst met een handdoek.)
Dus daar ben ik echt wel heel secuur in, :j ik heb genoeg tamme bontjassen om mee te knuffelen die dat ook daadwerkelijk leuk vinden, :D

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:22

hier doen wij het ook niet maar dat heeft meer met de hobby van mijn vader te maken dan dat we bang zijn voor het overspringen van de vogelgriep naar de mens. Mijn vader fokt zeldzame sierhoenders en duiven. Aan sommige kleurslagen werkt hij al meer dan 30 jaar en andere rassen heeft hij terug op de kaart moeten brengen omdat ze zo goed als verdwenen waren. Dan wil je echt niet je stammen verliezen door vogelgriep.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:11

Nou als ik de documentatie er een beetje op na sla dan valt het wel mee met vogelgriep en kleine tuinvogels en zal er weinig aan de hand zijn als je een beestje oppakt en daarna je handen wast. Zolang je hem niet aflikt := Gezonde zwaluwtjes vers uit het nest moet geen probleem zijn :)

Maar voorzichtig zijn is nooit slecht natuurlijk want elk dier (of mens) kan natuurlijk iets bij zich hebben.

Oeh nou Ayasha, dat grote spul van kraaien, raven, eksters enzo...dat zijn echt terroristen hoor :=
Die moorden alle kleine vogeltjes uit als ze de kans krijgen, echt een plaag die beesten. Hondsbrutaal ook :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:30

Ik vind ze leuk. :+ Er komen raven op mijn arm in de nabije toekomst. :j (tattoo)

Echt jongens, vertel me asjeblieft dat ik overdrijf:
Ik heb net N moeten uitleggen dat niet elk ontwormingsmiddel hetzelfde is. :x :x

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:32

Okee...? En die houdt al jaren professioneel paarden.... :? Dat vind ik echt wel heel bijzonder hoor....
hier altijd Equest Pramox na de eerste vorst :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:34

Ja ik stuurde dus met mijn DA en die raadde ook pramox aan omdat ze Equest gehad hebben en mestonderzoek wijst uit dat ze er nog niet vanaf zijn. Dus ik stuur pramox en hij zei best twee keer met een interval van 14d. Dus ik stuur of ik dan vier kuren zal gaan halen. Stuurt ze "ik heb hier nog een tube liggen" dus ik stuur "pramox?" waarop zij "nee maar heeft toch allemaal hetzelfde doel..."

Ja, technisch gezien wel ja... Maar niet allemaal dezelfde werkzame stof.... :=

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:36

Oh maar dat klinkt nog alsof je niet direct gesproken hebt over de verschillende werkzame stoffen...?

Pramox is echt een killer +:)+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:42

Ik heb haar nu gestuurd dat ze andere werkzame stoffen hebben.. Maar dat WEET je toch na 30 jaar paarden houden of niet dan? We hebben het hier niet over een gup met haar 1e paard.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:01

:x oef, dat is inderdaad wel ernstig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 16:05

Ja heb pramox besteld bij mijn DA, Ik zie wel hoe ik het financieel regel. Ofwel neem ik mijn verlies ofwel versnel ik het proces van het scheiden van onze wegen vrees ik. :=

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:22

Ok, dat zou je toch ook niet verwachten bij iemand die professioneel bezig is met paarden. :n

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:13

Auwtsj... dat is niet zo best nee...

Goed dat je pramox gehaald hebt... zou haar wel vriendelijk verzoeken die andere spuit achterwege te laten..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 02:15

Ja heb ze nog niet, deze DA moest ze bestellen, heb vanavond nog naar een andere gebeld maar die was les aan het geven dus moet morgen even terug bellen en hopelijk heeft hij ze wel op voorraad. Dan kan ik de veulens al doen en haal ik die wat besteld zijn voor Sam en Rêve. Heb nu wel een beetje bot gestuurd dat ik het desnoods wel betaal als het zo’n gedoe moet zijn maar dat ik gewoon mijn paard wormvrij wil. :o Ze stuurde nog dat Vigo de wormen heeft, ja das een apart argument ten 1e maar Joy staat er bij dus is het een kwestie van tijd voor hij er ook heeft als ze niet allebei gedaan worden.

Daarbij is Vigo pas gecastreerd, ik zou me juist dan meer zorgen maken om wormen geloof ik nu hij moet herstellen. :? Ik vraag wel voor de zekerheid na of dat kan maar het is vrijdag een week geleden dus kwa ontstekinsgevaar/immuunsysteem dat belast wordt is het ergste door denk ik? Maar ik vraag het iig morgen nog. Zij moet dan alleen niet ook de equest er nog bij in duwen, :+ dat heb ik ook gestuurd dat ze dan alleen haar ontworming niet moet geven zodat ie niet over gedoseerd wordt. Maar ik probeer haar afhankelijk van wanneer ik aan de pramox geraak te bellen (dat ik zeker weet dat ze hem niet bij spuit) of af te spreken, we hebben sowieso iets dat stilaan beslist moet worden.

Ik heb gezien wat wormen kunnen doen met een paard (helaas was ik toen kind rn kon dus niet ingrijpen.). Dat wil ik nooit meer zien,… en dan klagen dat ze veel eten, ja, je bent wormen aan het voeren,,., :=

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:32

:+ wormen voeren :P damn... tis wat...

Maar je hebt 100% gelijk...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 00:01

Ze stuurde vandaag dat als ik ga halen ik de kost van de stal-prijs mocht halen. Ik ga niet onnozel doen op een paar euro natuurlijk (naar beneden af ronden )maar het is iig fijn dat ze stuurde. Uiteindelijk kosten die dingen snel 20 euro hier. Kan morgen gaan halen. :j

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:03

Ja 20 per stuk ben je zo kwijt voor de Pramox :j Als het een tientje meer wordt zou het me ook niet verbazen := Krijg je straks dàt weer, dat ze dat niet voorzien had dat het zo duur zou zijn :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 09:53

Normaal gesproken is ze zo niet iig. Laatst had ik cooling gel voor haar mee en dat ronde ze zelf naar boven af. Maar ik houdt ook altijd gewoon de rekening bij en toon die gewoon. Dan weet ze ook dat ik haar niet aan het naaien ben. :)