Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 15:08

Ben wel nieuwsgierig hoe jullie viervoeters aan hun naam zijn gekomen, of je de naam veranderd hebt of dat de naam een verwijzing heeft naar iets of iemand.

Mijn paardjes heten Etreros en Dexter

Etreros (PRE) dankt zijn naam aan het plaatsje Etreros in Spanje waar hij vandaan komt.

Afbeelding

Dexter heette voorheen Cody, die naam vond ik niet echt bij hem passen. Aangezien ik helemaal waus ben van de serie Dexter (een seriemoordenaar ja, ja :o :D) werd dat zijn nieuwe naam. Stoer en krachtig 8-) ;)

Afbeelding

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:30

Ik heb haar de naam Scandal gegeven toen ik haar kocht als velen omdat het echt een schandalig scharminkel was.Afbeelding

En Flashy heet eigenlijk Noor maar dat vond ik niet passen, ze is echt flitsend vlug dus vandaar haar naam Flashy
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:37

Mijn beide Fjorden zijn aan hun naam gekomen door het stamboek. Udith omdat de naam met de U moest beginnen natuurlijk , en Ofira omdat de naam met een O moest beginnen.

Udith heette al zo toen ik haar kocht. De naam zou ik ook niet meer veranderen het past uitstekend bij haar. Al denken veel mensen dat ze Judith heet.

Ofira haar naam heb ik wel zelf uitgekozen. Ik vond de letter O een pittige opgave alles zinde mij niet echt. Ik had nog kunnen kiezen voor een stamboeknaam en een tweede naam maar uiteindelijk kwam ik via internet de naam Ofira tegen. Ik had al een vermoeden dat veel merries Oliva zouden gaan heten en als ik ergens een hekel aan heb is dat iedereen hetzelfde doet.

Voor een hengstje had ik de naam Orvar maar het werd een merrie dus mevrouw gaat nu al 4 jaar door het leven met de naam Ofira. Ik ben ook nog geen andere Fjord tegen gekomen met dezelfde naam dus daarmee ben ik vooral heel blij :j. Naam ga ik ook niet meer veranderen aangezien ze er goed op reageert als ik haar roep.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:47

Ik ben fan van Prince. Mijn eerste draverveulen moest een naam met een P, dat werd Purple Rain :). Mijn tweede draverveulen moest dus ook weer een nummer van Prince worden, maar dat was even puzzelen. Ik wilde "Nothing compares to you", maar dat was te lang. Het is uiteindelijk "Beyond Compare" geworden, en dat past hem goed :))

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:53

Mijn paard heette Karisma toen ik haar kocht. Ik vond dit niet een heel geweldige naam, maar wilde wel graag iets wat er op leek. Ik ben naar rijmwoorden gaan zoeken en kwam toen Kallima tegen. Dit is blijkbaar een vlindersoort en laat ik nou net veel met vlinders hebben. De perfecte naam dus!
Haar sportnaam is Kallima Nymaare (voor de uitspraak een extra a ertussen). Nymare komt van een verzonnen taal uit één van mijn favoriete boekenseries over draken. Mijn instagram heet dan ook eventing_nymarai, want nymarai is het meervouw van nymare en dat betekent "ridders" :D

Nessie

Berichten: 8576
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:57

M’n hengst Eston M. is door mij vernoemd naar Aston Martin. Maar daar hij NRPS ingeschreven staat en zijn vader Everdale is, heb ik het toen met een E geschreven.

Afbeelding

De andere paarden hadden hun namen al, waarvan ik Izzy Grey wel een heel leuke vindt met z’n zilverappel kleur :D

Afbeelding

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:25

Mijn paard is door de vorige eigenaar en haar fokker Diva genoemd, omdat het levendig betekend.
Dat heb ik ingeschreven staan overal.

Persoonlijk is het gewoon een echte dame met attitude, een echte Diva.
Afbeelding

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:29

Jauke was een 2,5jarige friese hengst toen ik hem kocht en hij heette... Pim. Dat vond en vind ik echt geen naam voor een fries en hij was ook nog eens vernoemd naar Pim Fortuyn, niet mijn type mens. Dus daar wilde ik een andere, echt friese naam voor. Terug gerekend met het stamboek voor de juiste beginletter (mis gerekend :oo) en zelf de naam Jauke gekozen, bewust met au :)

Afbeelding

Llevado por el Viento is Spaans voor gedragen door de wind. Als je het vrij vertaald "aan komen waaien" en omdat ik hem als veulen gratis gekregen heb is hij me letterlijk aan komen waaien. Vandaar dat ik dat een hele passende naam vond. Roepnaam is overigens Llevado of Vado, dat is iets korter :D

Afbeelding

Slieke

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-07

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:38

Mijn huidige paard heet Dolf II Ducaet, door de fokker zo genoemd, daar hij van stoeterij Ducaet (België) afkomstig is. Mijn laatste wedstrijdpaard heette Ohlala. Bij die fokker kregen alle veulens parfumnamen (moeder heette Cacharel). Als je daar dan een paard kocht, kreeg je het desbetreffende flesje parfum erbij. Heel grappig :D

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:48

Zara werd al zo genoemd toen ik haar kocht en past prima bij haar.

Finn daarentegen werd Prince genoemd en zijn naam op papier is Albo :') Dat vond ik beide zo onwijs lelijk dat ik hem zelf Finn heb genoemd. Het betekent ook iets van wit/licht, dus dat past perfect.

Afbeelding

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:05

De stamboom naam van mijn pony is LEB Suchabuck Dusty Crophopper.
De kinderen van de fokker mochten hem de naam geven en kozen dus voor Dusty Crophopper (vernoemd naar het een vliegtuig uit de disney film Planes)
Zijn roepnaam is eigenlijk altijd Dusty gebleven.


Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12029
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:19

Mijn draver heet Yonker Fanatic, de Y is van dat jaar en ergens in z'n stamboom heet nog een paard ... Fanatic dus daar is ie naar vernoemd denk ik. Er zijn meer dravers die de naam Fanatic hebben met nog een naam ervoor.

Suziiiie

Berichten: 89
Geregistreerd: 22-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:31

Mijn Oldenburgermerrie had de naam: Gratina Een echte Duitse naam.
Dat vond ik echt niet bij haar passen want dat werd ook vaak afgekort naar graatje. En graatmager was ze bepaald niet :D . Ik heb haar de naam Saphira gegeven.
Na haar overlijden heb ik een ring laten maken met haar haar en een echte saffier.

Mijn tinker heette al Finley. Dit betekent: witte eerlijke krijger en het past perfect bij hem!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:39

Mijn paard heet eigenlijk Kavaro, maar noemde hem meer dan eens perongeluk kadaver :') nu gaat ie door het leven als Karel, past ook echt bij hem :=

Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 693
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:59

Mijn spaanse kruising merrie heet Shakira, ik vind t vreselijk en heb t afgekort naar kira.

Haar veulen van vorig jaar heb ik solana genoemd, Spaans voor zonneschijn, aangezien ze in de ochtend buiten is geboren, de zon volop scheen en Spaanse roots heeft
Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:16

Wat een leuk topic!

Mijn Connemara ruin heet Midnight Thunder, met als roepnaam Jackson. Zijn vader heet Carraigh Thunder met als Roepnaam Jack, dus Jackson alsin zoon van Jack :D
Afbeelding

Mijn andere paard heb ik omgedoopt tot Spook, omdat hij eruit ziet als een spook :o op papier is zijn naam Magic Mike en dat vind ik echt vreselijk dus daar moet ik nog iets anders voor bedenken :')

Afbeelding

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:21

Ik heb mijn pony Rock-it genoemd omdat ik graag een muziek-gerelateerde naam wilde. Ik was op het festival Rock Werchter toen ik besloot de koop door te zetten, dus werd het Rock. :D
Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:33

Ik weet van mijn merrie Fflur dat ze vernoemd is naar haar oma, Fleur (zelfde uitspraak)

Haar veulens krijgen namen van de Noordse Mythologie want dat vind ik gewoon vet :D Fenrir en Freyja.

Veulens van Poppy heten Prince Arthur en Puppet Master. Ik wilde graag dubbele fictieve namen (serie nerd) dus Prince Arthur van BBC Merlin en Puppet Master kwam in een dagdroom tot me. Zijn roepnam is Jeff (Dunham :') )

Overigens hebben mijn andere dieren ook nerd namen.
Peggy (Carter /Marvel), Molly (Hooper /Sherlock), Debbie (Gallagher /Shameless), Maddie (Buckley /9-1-1), Eddie (Diaz /9-1-1) en Torvi (Vikings)
:+

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:51

Sneakers.. Het waarom laat zich wel raden.. :D

Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:01

Mijn pony heet op papier Horizon van de Belschuur. Toen ik hem kocht 25 jaar geleden speelde net de film All stars in de bioscoop met Antonie Kamerling als Hero en dus werd het Hero. Een naam die hem enorm goed bleek te passen.

Kaplaars

Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:02

Mijn veulens geef ik tot nu toe namen van festivals:
Lolliepop (rockabilly festival in Zaltbommel, dat was de dag van haar geboorte en een jaarlijks uitje van vriend en mij)
Elfia (fantasyfestival, helaas overleden)
Indian Summer
Panta Rhei (vals gespeeld, eerst deze naam bedacht en toen gekeken of er ook een festival met die naam bestond :') )
Voor het 2023 veulen zoek ik nog een space/raket/astronomie festival-naam.

Lily-Rose had deze naam al en is door de fokker vernoemd naar haar moeder en beste vriendin.
Aster heet eigenlijk Hermian ;( , ik ben in de wei gaan zitten en heb veel namen opgenoemd. Bij Aster kwam ze ineens naar me toe lopen <3

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:08

mijn eerste pony heette Armani maar vond ik echt niet Mooi. Aangezien de aankoop en de periode vooraf nogal stormachtig was verlopen hebben we hem toen storm genoeg.. zelf wilde ik een Gijs of Guus maar hij had ook soms een stormachtig karakter waardoor mijn dochter voor Storm koos en dat paste hem ook beter

Sky heette al zo, officieel elister Islay skydance. Hij komt uit Schotland. We vonden de naam bij hem passen en zo gelaten.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Hoe komt jouw pony/paard aan zijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:25

Elevada heet op papier Elevada el Bayo, dus die heb ik niet veranderd.
Jonique heet Heikant’s Jonique. Bij haar vorige eigenaar heette ze Grey, maar ze was al bijna wit toen we haar kochten :+ dus ik ben terug gegaan naar de naam op papier
Lissy heet Jalisca XXVIII maar mijn kinderen vinden Jalisca een heel moeilijke naam. Dus dat hebben we afgekort naar Lissy.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:29

KittyDylan schreef:
Ik weet van mijn merrie Fflur dat ze vernoemd is naar haar oma, Fleur (zelfde uitspraak)

Haar veulens krijgen namen van de Noordse Mythologie want dat vind ik gewoon vet :D Fenrir en Freyja.

Veulens van Poppy heten Prince Arthur en Puppet Master. Ik wilde graag dubbele fictieve namen (serie nerd) dus Prince Arthur van BBC Merlin en Puppet Master kwam in een dagdroom tot me. Zijn roepnam is Jeff (Dunham :') )

Overigens hebben mijn andere dieren ook nerd namen.
Peggy (Carter /Marvel), Molly (Hooper /Sherlock), Debbie (Gallagher /Shameless), Maddie (Buckley /9-1-1), Eddie (Diaz /9-1-1) en Torvi (Vikings)
:+


Nerd-namen zijn de beste namen :))

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:55

Leo schreef:
KittyDylan schreef:
Ik weet van mijn merrie Fflur dat ze vernoemd is naar haar oma, Fleur (zelfde uitspraak)

Haar veulens krijgen namen van de Noordse Mythologie want dat vind ik gewoon vet :D Fenrir en Freyja.

Veulens van Poppy heten Prince Arthur en Puppet Master. Ik wilde graag dubbele fictieve namen (serie nerd) dus Prince Arthur van BBC Merlin en Puppet Master kwam in een dagdroom tot me. Zijn roepnam is Jeff (Dunham :') )

Overigens hebben mijn andere dieren ook nerd namen.
Peggy (Carter /Marvel), Molly (Hooper /Sherlock), Debbie (Gallagher /Shameless), Maddie (Buckley /9-1-1), Eddie (Diaz /9-1-1) en Torvi (Vikings)
:+


Nerd-namen zijn de beste namen :))

Begon als 10 jarige al met Kapitein Jack := Daarna mocht ik geen namen meer geven denk ik :+ Nu eigen dieren dus niemand heeft er nog wat over te zeggen <<)