Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:17

Van harte kiwiaa!!



Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:21

Leuk dier kiwiaa! En valkjes zijn echt wel knap

Lieser
Berichten: 1406
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 06:45

Kimberly_83 schreef:
Lieser schreef:
Alweer zo'n raar geval: leuke ruin op MP, met in de advertentie dat je voor meer info kunt reageren via marktplaats. Berichtje gestuurd, geen reactie. Wel groene vinkjes. De dag erna wordt de vraagprijs verlaagd (!). Weer een berichtje gestuurd, ook nu geen reactie. Dan maar een bod gedaan ... weer geen reactie ...

Raar toch?


Is dat toevallig een stippel paard? Ik heb namelijk een maand geleden op een andere advertentie gereageerd van haar en we zouden in de avond verder contact hebben via marktplaats en toen reageerde ze daarna ook nooit meer, nog reminder gestuurd maar was zo typisch

Ja, die is het.

Donnatella

Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 07:10

@kiwiaa: Wat een mooie aanwinst! Zelf aangekocht in Portugal? Hoe oud is hij?

Kiwiaa

Berichten: 961
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:23

Bedankt iedereen!

Donnatella, hij komt inderdaad rechtstreeks van de fokker in Portugal, hij wordt in april 3!

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Donnatella

Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:34

Je bent zelf naar daar geweest of was dit via een tussenpersoon?
Als het niet zo ingewikkeld was om hier de hele beestenbende achter te laten, zou ik zo graag eens naar Spanje of Portugal gaan om daar de fokkers te bezoeken. Ik denk dat ik daar mijn zin wel helemaal zou vinden (PRE of PSL)! Een paard kopen zonder het zelf gezien te hebben durf ik echt niet aan.

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:38

Kiwiaa schreef:
Jullie hadden nog een foto te goed van me! Pardal is vandaag aangekomen in België na een (veel te) lange tocht! Ventje is moe, hadden pech met het samenladen waardoor hij dubbel zo lang onderweg geweest is als op voorhand gezegd was. ;( Overleeft hij wel natuurlijk, maar toch :(:) . Hier thuis even paddock verkennen en dan hooi knabbelen en rusten in zijn stal, ik denk dat hij het wel oké vindt hier!

Foto net van de vrachtwagen:
[ [url=m/RWtvFz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de paddock.
[ [url=m/K7trEW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu kan ons verhaal samen beginnen! Ik ben heel benieuwd, verwacht niet dat alles perfect gaat gaan, maar ik heb er wel reuze zin in! <3


Jaaa wat fijn dat hij er is! En wat een knap babypaard.
Wat fijn dat hij zo snel aan z’n hooi begon te knabbelen en zich herstelt van de lange reis.. Dat moet spannend zijn geweest..

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:48

Kiwiaa Wat is hij knap! <3 Blij dat hij er eindelijk is, veel plezier samen!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:49

Ik heb er drie laten keuren in Spanje en allemaal afgekeurd. Door mijn eigen DA weliswaar, één arts daar keurde het paard goed, eentje noemde wel e.e.a maar vond dat niet zo erg en maar één arts zat op dezelfde lijn als mijn eigen dierenarts. Dat paard had ik ondanks de chipjes wel willen kopen maar ik kon het niet eens worden met de verkoper over de prijs.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Donnatella

Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:04

Ja, nog zoiets moeilijk om te regelen vanuit het buitenland. Die keuringen... Al doet een betrouwbare tussenpersoon wel veel denk ik.

Wat mij stoort zijn de vele cruzados die verkocht worden aan een pittige prijs. Sommige zijn mooi, gezond én bewegen zeker niet verkeerd, maar geen papier heeft toch wel nadelen voor mij.

Soit, ik ben benieuwd wat mijn zoektocht gaat opleveren. Een PRE / PSL of toch een warmbloed. :)

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:16

Voor een Spaanse zit er wel een fijne vent in Bussum. Haalt ze zelf uit Spanje wel wat duurdere prijsklasse soms.
Voor de naam moet je maar pb sturen mag geloof niet openbaar gedeeld worden.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:41

Hoe gaan jullieom met advertenties met NOTK of in overleg. Ik vind dat zo lastig. Ik vind het stom om als eerste te moeten vragen wat het beest kost om dan weer snel op te hangen omdattie boven het budget zit.
Ik begrijp ook niet goed wat de reden is om je paard zo te koop te zetten.

Bejaarde bokkers weten meer

Lieser
Berichten: 1406
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:50

mrie schreef:
Hoe gaan jullieom met advertenties met NOTK of in overleg. Ik vind dat zo lastig. Ik vind het stom om als eerste te moeten vragen wat het beest kost om dan weer snel op te hangen omdattie boven het budget zit.
Ik begrijp ook niet goed wat de reden is om je paard zo te koop te zetten.

Ik vraag vaak wel aan welk bedrag of prijsklasse ze denken. En als het paard dan te duur is voor mijn portemonnaie, geef ik dat aan.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:00

Ik snap dat ook nooit zo goed. En dan staat er vaak nog bij ‘’op enkel wat de vraagprijs is wordt niet gereageerd.” :')
Laat dat nou net een heel belangrijk aspect zijn als ik een paard zoek, de prijs :)*

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:04

Voor de echt leuke dieren waag ik er wel een mail aan met wat de vraagprijs is, als ze dat niet willen aangeven prima maar sla ik je direct over. Ik ga niet uren met iemand in gesprek om vervolgens te horen dat t dier niet in m’n budget past of dat ik ervoor uit wil geven.

En een belangrijk punt ik vraag ook altijd of de trailer direct mee kan bij bezichtiging. Ik ga niet drie keer rijden :+

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:10

Dat ja. Ik had jaren terug eens n leuke gezien zonder prijs bij, dier stond aan de andere kant van het land. Netjes de prijs gevraagd, kreeg ik als antwoord dat ze de prijs enkel wilde geven bij bezichtiging. _O-
Dat is dus niet gebeurd. Ga niet naar de andere kant vh land rijden voor een paard dat misschien wel gigantisch uit budget ligt.

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:12

mrie schreef:
Hoe gaan jullieom met advertenties met NOTK of in overleg. Ik vind dat zo lastig. Ik vind het stom om als eerste te moeten vragen wat het beest kost om dan weer snel op te hangen omdattie boven het budget zit.
Ik begrijp ook niet goed wat de reden is om je paard zo te koop te zetten.

Ik snap dat ook nooit.

Is wel een van de eerste vragen die ik stel. Krijg ik geen antwoord hierop, jammer dan, maar dan ga ik er geen verdere tijd in steken.

:wave:

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:20

Op de frustratie lijst, staat bij mij dit wel op nummer 1.
Nummer 2 is dat er geen rijfilmpjes beschikbaar zijn. En er moeilijk over gedaan wordt, je komt maar kijken zeggen ze dan. Leuk en aardig, ga niet 2 uur enkele reis in de auto zitten voor een paard dat bijvoorbeeld amper berijdbaar is.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:24

Zou ook niet direct weten waarom je geen prijsindicatie bij een zoekertje zet? (Bij filmpjes kan ik mij nog wel wat praktische bezwaren indenken, mss niet allemaal relevant maar kan er wel bedenken.)

Om te veel reacties te vermijden? Echt geen idee :)

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:25

Ik had er laatst eentje… meestal als er geen prijs staat, kan ik wel aardig schatten. Ik verwachtte deze eventueel iets boven mijn budget, maar niet veel. Paard stond ook op MP en niet op SH en beroerde foto s. Prijs was in overleg. En dan bel je en is het gewoon 50.000… vond de prijs sowieso bizar want ik was bij een soortgelijk paard wezen kijken daar was de prijs 20k.

Maar zet het er gewoon bij! Scheelt je een hoop telefoontjes van mensen die moeten zeggen… oh…iets boven budget

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:27

Andersom zet ik er overigens liever ook niet bij wat mijn budget is… dat vind ik toch anders… ik zeg dan bv dat ik zoek in de prijsklasse tussen de 10 en 20k naar gelang prijs/kwaliteit. Of dat ik het juiste budget heb voor het juiste paard.

B+12 L+4

Sky_As

Berichten: 4666
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:35

ja als koper zou ik ook niet mijn budget geven.... Dan kosten alle paarden ineens dat (en dan vaak niet in het voordeel van de koper). Je kunt inderdaad een richtprijs geven, en een filmpje indien verder weg dan 30-45 minuten met de auto, en anders ben ik niet jouw koper :-)
(niet dat ik veel koop, maar dan nog, ik snap het ook gewoon echt niet. Vanuit de verkopende kant heb je toch ook betere dingen te doen...)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:38

Wat ik laatst ook had met 'gemiddelde prijsklasse' voor een pony die 18k moest kosten. Vond ik ook niet echt gemiddeld :')

Earth het reisbureau.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:02

Een voorstel: als iemand nog eens contact heeft met een NOTK-verkoper, vraag dan even waarom ze dat doen :D

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:17

Kalea schreef:
Een voorstel: als iemand nog eens contact heeft met een NOTK-verkoper, vraag dan even waarom ze dat doen :D

Bij paarden in lagere prijsklasse kan ik me nog voorstellen dat je het doet om koopjesjagers enzo te weren.

Maar bij alle gemiddelde en hogere prijsklasse, zou ik niet weten waarom je het er niet bij zou zeggen.

:wave:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, DDDara, Esperanza, ikkedus, Jet_33, Mark0919, Mila17, MissMarije, MissSicarius, Nalonyda, sterregoud, tienus63 en 32 bezoekers