Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:14

Miran schreef:
pien_2010 schreef:
Dat dacht ik ook. Alleen als het verhaal klopt, en dat zal de tijd leren, trekken wolven weg als het maximaal aantal roedels bereikt zijn en zouden er ook minder wolven geboren worden.
Alleen dat is dus de vraag voor mij of dit ook echt klopt. De mens mag dan niet gaan doodmaken cq verstoren want dat zou die reproductie regulatie verstoren.


Het lastige hieraan is dat ze niet verder kunnen trekken, als de wolven vanuit het oosten en zuiden Nederland intrekken omdat ze daar geen territorium meer kunnen vinden lopen ze hier toch vast.


Wolven kunnen heel ver wegtrekken dus denk aan België, Frankrijk, Spanje etc.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:22

pien_2010 schreef:
Miran schreef:


Het lastige hieraan is dat ze niet verder kunnen trekken, als de wolven vanuit het oosten en zuiden Nederland intrekken omdat ze daar geen territorium meer kunnen vinden lopen ze hier toch vast.


Wolven kunnen heel ver wegtrekken dus denk aan België, Frankrijk, Spanje etc.


België dus want Frankrijk en Spanje liggen niet aan NL. Ze komen uit overvol Duitsland en hebben dus enkel België om naar toe te trekken om vanuit daar verder te kunnen verspreiden. Gezien grootste deel van NL gewoon aan de zee eindigt en wolven geen landkaart hebben ben ik zeer benieuwd of dat door trekken wel zo feilloos gaat als dat men nu verwacht. Er zullen ook roedels komen in grensgebied die hun territorium ook gaan bewaken tegen passerende wolven....

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:30

Er is ook een Frans-Duitse grens. Spanje is iets van 80% semi-woestijn met beperkt wild (hebben ze al last van met uitzetten iberische lynx, die moeten ze daarom bijvoeren). Er zit dus hoe dan ook een grens aan die ruimte en dat de wolf zichzelf gaat reguleren daardoor zal niet gebeuren voordat de mens uit zelfverdediging moet gaan ingrijpen. Dat zien we met de gieren nu ook al hard die richting op gaan. Ook niet ingrijpen zorgt voor gedragsveranderingen in dieren waar geen van beide partijen uiteindelijk baat bij heeft.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:45

Als er in Nederland teveel roedels komen zal dat in Belgie ook zijn, en het noorden van Frankrijk net zo. Als ze in de landen om ons heen blijven uitwaaieren alle kanten op versterkt dat alleen maar. Alleen hier kunnen ze dus geen kant op behalve gebied in dat al territorium van een ander is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:14

DuoPenotti schreef:
Ik vind het verdrietig voor het dier.
Maar fijn voor de schapjes enz.


Er staat een video op de site van het AD waarbij iemand uit legt dat het om een wolf gaat die nog geen overlast had veroorzaakt.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:26

Tja wat heet overlast

Citaat:
De wolf die eind november in Twente meerdere schapen doodde, komt uit de zogenoemde Rodewald-roedel in het Duitse Nedersaksen. Het mannetje doodde in Beuningen, Enter en Wierden zeven schapen. Of twee schapen in Almelo ook door deze wolf zijn gedood, is nog steeds niet duidelijk. Na de aanvallen trok het dier naar de Veluwe.

Uit het DNA-onderzoek blijkt dat het om de mannelijke wolf GW1490m gaat. De sporen zijn de eerste van deze wolf die in Nederland zijn gevonden


Dit was november 2020 toen hij er nog maar net was.

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:44

Cayenne schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind het verdrietig voor het dier.
Maar fijn voor de schapjes enz.


Er staat een video op de site van het AD waarbij iemand uit legt dat het om een wolf gaat die nog geen overlast had veroorzaakt.


En die 'iemand' is een wolven liefhebber? Klinkt hardstikke schattig, maar geloof er weinig van.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:45

Het zal niet de laatste zijn die geschoten is. Gaat heus wel vaker gebeuren als er overlast komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:47

CharleyT schreef:
En die 'iemand' is een wolven liefhebber? Klinkt hardstikke schattig, maar geloof er weinig van.


No clue, maakt mij ook niet uit verder.

Loretta
Berichten: 8753
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:20

PVDD kamerlid Leonie Vestering heeft al aangifte gedaan van het doodschieten van een wolf en wijst gelijk ook maar even met een beschuldigend vingertje naar de jagersverenigingen. Misschien moet ze de dader aanwijzen aan de recherche overlaten.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ieten-wolf

Maar ook voor de geldwolven staat er een pot met geld klaar in de vorm van een fikse beloning voor wie degene die de wolf heeft dood geschoten er bij lapt.

https://www.gld.nl/nieuws/7411871/nog-e ... hoten-wolf


Het blijft bizar om te zien wat er allemaal uit de kast wordt getrokken wanneer een wolf het leven laat.

irmaz

Berichten: 4762
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:13

Loretta schreef:
PVDD kamerlid Leonie Vestering heeft al aangifte gedaan van het doodschieten van een wolf en wijst gelijk ook maar even met een beschuldigend vingertje naar de jagersverenigingen. Misschien moet ze de dader aanwijzen aan de recherche overlaten.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ieten-wolf

Maar ook voor de geldwolven staat er een pot met geld klaar in de vorm van een fikse beloning voor wie degene die de wolf heeft dood geschoten er bij lapt.

https://www.gld.nl/nieuws/7411871/nog-e ... hoten-wolf


Het blijft bizar om te zien wat er allemaal uit de kast wordt getrokken wanneer een wolf het leven laat.

Ik ben reuze benieuwd wat er gebeurd wanneer de eerste wolf zich meldt in het Amsterdamse bos <<)

Loretta
Berichten: 8753
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:25

Vooral de route naar het Amsterdamse bos toe is nogal een belevenis

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:13

}:) een wolf verdoven en loslaten in bijvoorbeeld de waterleidingduinen. En dan ook stellig blijven beweren dat ie daar gewoon zelf naartoe gelopen is.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:44


Loretta
Berichten: 8753
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:22

Mjelleke schreef:
De moeflons worden geëvacueerd en gaan achter een wolfwerend hek. De wolf vindt ze namelijk erg lekker.

https://nos.nl/artikel/2402244-hoge-vel ... gende-wolf


Goed dat de Moeflon gered wordt. Als het aan de andere natuurbeschermers ligt dan zal de Moeflon zelfs als soort van de aarde verdwijnen ten faveure van de wolf.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:26

Eigenlijk toch zot dat dit nodig is he!? 8)7

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:29

Ja alle natuur moet behouden blijven, kijk wat de boeren op hun bordje krijgen met hun stikstof. Want hei kan niet meer groeien en alles word bos.
Maar een wolf mag alles op de kop zetten....

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:15

Mooi! te beginnen met de moeflons, nu onze schapen, paarden en ander vee nog redden!

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:27

En dan de geweldige opmerking die ik net op het nieuws hoorde “als de wolvin weer weg is keren de moeflons weer terug”

Surprise surprise die wolf gaat niet meer weg

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:33

En de beloning voor de tip van de gedode wolf is verhoogd naar €16.000 als ik het goed hoorde. (door een crowdfunctie)

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:35

nadeel is dat je voor een wolf doden hoger gestraft zult worden dan die eikels die de man voor de tram hebben gegooid.
Anders kun je nog zeggen, jij 3 weken zitten jij 10 ik 6000, zeg ik dat ik weet dat jij het was :P

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:38

FrNo schreef:
En de beloning voor de tip van de gedode wolf is verhoogd naar €16.000 als ik het goed hoorde. (door een crowdfunctie)

Te gek voor woorden dit….

sterregoud
Berichten: 1841
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:40

DuoPenotti schreef:
nadeel is dat je voor een wolf doden hoger gestraft zult worden dan die eikels die de man voor de tram hebben gegooid.
Anders kun je nog zeggen, jij 3 weken zitten jij 10 ik 6000, zeg ik dat ik weet dat jij het was :P


De beloning voor de tip is al verhoogd naar 16.000 !

Inderdaad een wolf wordt belangrijker geacht, dan de overleden man…. |(

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:46

Ja hoeveel is 6 plus 10 :D

Ik geef jou aan, krijg er 6, jij zit en krijgt er 10.
Helaas zit je bij de wolf geen 3 weken maar eerder 3 jaar. Dat is erger dan mensen doden en daar smoesjes voor verzonnen krijgen.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:56

Waar gaat het heen met de wereld… je mag je eigen beesten niet eens meer verdedigen…