Jaarlinghengst vermist Friesland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:37

Ik denk dat er opfokkers zijn die er gewoon lekker geld mee verdienen, zonder er echt iets voor te doen. Als paardeneigenaar ben je misschien te naïef om zo iemand te vertrouwen. Ik heb nooit eerder bij een dier dat ik naar de opfok deed een contract hoeven tekenen. En ik vraag me af of er een officiële opfokwet bestaat met verplichtingen van de opfokker?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:12

Excuses jongens, was maar een gerucht gedachtegang. Geen enkele feitelijke onderbouwing. Paard is dus nog zoek helaas.

Be your best self

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:44

Ayasha schreef:
Ingeltje schreef:
Waar staat dat zij dit wisten? Bij mijn zus was het niet bekend dat er nooit geteld werd.

Gewoon, logica. Ik denk dat een 30 tal veulens al niet simpel is om te tellen, laat staan 100.

Komt nog bij dat jullie, toen jullie zelf zijn gaan kijken er ook geen beginnen aan vonden om tussen de bende te zoeken naar jullie dier. Het is niet dat je die beesten kan vragen om even braaf stil te blijven staan terwijl je telt he. En als ze zo op elkaar lijken dat je je eigen veulen niet eens herkend. Dan gaat de opfokker ze al zeker niet uit elkaar kunnen houden.


Dit komt ontzettend over als victim blaming...

Verder ben ik het eens met Ibbel.
Jammer dat de jaarling toch niet gevonden is! Dat zou zo fijn zijn geweest!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:49

Ingeltje, bedankt voor de verduidelijking van zo dicht bij de bron. Ik duim voor jullie.

Is het überhaupt mogelijk dat een paard in een andere groep terecht komt door omheining heen bijvoorbeeld?

Worden de sloten daar ook uitgebaggerd? Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik stel m toch. Volgens mij doen ze de natuurgebieden hier in de omgeving (mijn vader doet dit werk o.a.) in November pas ivm wildlife zeg maar...

En verder hoop ik dat iedereen met respect naar eigenaresse en haar zus kan reageren, zonder veroordelingen. Betrokkenen zullen zich allemaal al rot genoeg voelen, niet nodig om gedane zaken die toch geen keer doen er extra in te wrijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 23:01

Janine1990 schreef:
Is het überhaupt mogelijk dat een paard in een andere groep terecht komt door omheining heen bijvoorbeeld?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Lopen er nog meer groepen op de kwelders momenteel?
Misschien dat het paard bij een andere kudde van een ander opfokbedrijf is aangesloten die er nog steeds loopt? Of zijn ze er inmiddels allemaal vanaf?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 23:18

Wat een nachtmerrie, Ingeltje :(:)
Ik hoop op een wonder! Dat hij per ongeluk toch in een andere kudde terecht is gekomen ofzo.

Wel een les voor andere mensen, vraag altijd goed na welke zorg/controle er is.
Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat er dagelijks een controle zou zijn.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 01:58

Seven schreef:
Ik vind het echt vreselijk voor je zus en over de opfokker is in mijn ogen ook wel alles gezegd daar wil ik geen woorden aan vuil maken wel wou ik als tip geven dat een zoekhonden groep wellicht een idee is om te benaderen (als de opfokker dat toestaat natuurlijk)om naar hem te zoeken. In veel van deze honden groepen word ook op lijkenlucht getraind en honden kunnen deze ook op oud spoor of onder water opsporen mochten jullie dat als optie willen gebruiken. Ik train met mijn honden ook op levend en overleden geur en honden kunnen gemakkelijker een groter gebied uit pluizen met de geleider.

Sterkte voor jullie in deze onzekere tijd.


Dit kwam ook in mij op ja, ik heb zelf ook een speurhond namelijk.

Echter mogen daar in de gebieden geen honden komen..

Ook zou je dan met een x aantal honden moeten komen, daar het gebied immens groot is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:06

fransje23 schreef:
Wat een nachtmerrie, Ingeltje :(:)
Ik hoop op een wonder! Dat hij per ongeluk toch in een andere kudde terecht is gekomen ofzo.

Wel een les voor andere mensen, vraag altijd goed na welke zorg/controle er is.
Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat er dagelijks een controle zou zijn.

Is ook niet altijd zinvol. Om klanten te ronselen kunnen ze immers zeggen "ja wij doen controles elke dag of om de dag... Etc" en in de praktijk kan dan blijken dat dit helemaal niet gedaan wordt.
Als er dan ook niets op papier staat is het jouw woord tegen hun woord.

Leef en laat leven.

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:16

Cayenne schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Lopen er nog meer groepen op de kwelders momenteel?
Misschien dat het paard bij een andere kudde van een ander opfokbedrijf is aangesloten die er nog steeds loopt? Of zijn ze er inmiddels allemaal vanaf?


Als het goed is lopen er geen groepen meer, alles moet voor 15 oktober weg zijn. In theorie zou het kunnen dattie bij een groep van een ander opfokbedrijf is aangesloten, dan zou hij ergens binnen kunnen staan. Niet alle paarden worden in oktober opgehaald door hun eigenaren maar komen dan bij de opfok binnen. Maar als ik het verhaal van Ingeltje zo lees is er contact met de andere opfokbedrijven.

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:50

Cayenne schreef:
Janine1990 schreef:
Is het überhaupt mogelijk dat een paard in een andere groep terecht komt door omheining heen bijvoorbeeld?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Lopen er nog meer groepen op de kwelders momenteel?
Misschien dat het paard bij een andere kudde van een ander opfokbedrijf is aangesloten die er nog steeds loopt? Of zijn ze er inmiddels allemaal vanaf?

Door de sloot gaan? Bij eb er heen lopen?


Ik lees ook dat alleen de opfokker bij de paarden konden komen? In welk zwaar beveiligd deel van de kwelders staan ze dan? Mijn ervaring is bij meerdere kwelders dat je eerst over 1 weidehek voor de dijk klimt. En 1 hek na de dijk. Dat zijn gewoon standaard weidehekken met wel vaak een ketting er om. Maar klimmen moet lukken toch?
Ps. Zijn geen verwijten. Maar ben benieuwd waarom mensen denken dat je de kwelders niet in kan? Dat het niet mag is een ander verhaal (wereld erfgoed. Stuk natuur. Enz)

Ingeltje heel veel sterkte en ik hoop dat jullie Porsche snel vinden! :(:)

Even een foto van de kwelders (zal om een andere kwelder gaan dan waar dit paard vermist is.) Maar ter beeldvorming van mensen die niet weten wat het is.
Zicht vanaf de dijk.
Afbeelding
Vanaf hier begint het slik. Dat is zand van de zee wat hier heen gespoeld is. Zo werd vroeger nieuw land gemaakt. Het heeft wel een soort drijfzand effect. Weetje , hier stond ook een groep paarden van 5 maar een kleine 10 meter van af zonder enige omheining. Dat deze jaarling in het slik is verdronken is zeer aannemelijk. Ze kunnen er zo oplopen. Mits die kwelder net als deze kwelder helemaal niet omheind is
Afbeelding
Bij dit zand/slik is 2 keer per dag om de 6 uur eb en vloed. Dan komt het water tot de gras rand.
Het nadeel is dus dat ze heel ver kunnen gaan omdat je in principe ook naar de eilanden kan lopen

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

AnnoNiemand

Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:08

Ik kan me niet voorstellen dat dit paard nog gevonden wordt. Als je je paard hier laat lopen behoort 'zoekraken' tot de risico's. Dat risico zal niet groot zijn, waarmee ik bedoel: het zal bijna nooit gebeuren dat een paard echt zoekraakt. Maar het kán wel. Domme pech. Ik snap dat de eigenaren hoop willen houden, maar mijns inziens is dit paard gewoon dood. Verongelukt, vast komen te zitten, verdronken. Je zal het nooit weten. Maar de kans hem terug te vinden is nihil. Diefstal lijkt mij absoluut onwaarschijnlijk.

En meer dan honderd paarden tellen op dergelijk terrein lijkt mij trouwens niet haalbaar.

wumpalumpa
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:53

Ingeltje schreef:
Ik zit nooit meer op bokt, maar voor dit topic maar weer eens ingelogd.

Eigenaar / fokker betreft mijn zus, die samen met haar man met veel liefde en zorg hun eerste veulentje gefokt hebben.

Ik lees hier wat verschillende reacties. Ook onder andere verwondering waarom zij niet vaker zijn wezen kijken. Bijzonder dat iedereen een oordeel heeft over hoe vaak zij zijn wezen kijken. Volgens mij staan hier geen aantallen aangegeven..

De opfokker gaf aan, toen mijn zus en ik afgelopen week zijn geweest om opnieuw verhaal te halen en Porsche zijn paspoort hebben opgehaald, dat hij ze ivm chips uitlezen (en ik meen ook dat hij zei ontwormen) in augustus nog in de handen gehad heeft. Op onze vraag: Tel jij de paarden nooit? Antwoordde hij: hoe moet ik dat in godsnaam doen? Zo veel paarden tellen?

Hier is de opfokker dus absoluut in gebreke gebleven. En gaf hij dus aan dat hij hem in augustus voor het laatst gezien heeft. En dat doet enorm pijn…

Onze hoop dat Porsche nog leeft is inmiddels tot het minimale geslonken… Maar dat er geen antwoord is op de vraag wat er met hem gebeurt is houdt onze familie enorm bezig. Mijn zus haar dagen staan momenteel in het teken van de zoektocht naar Porsche en ze is vasthoudend en de grootste dierenliefhebber die er is, zoals ik haar ken.

Rendac en KWPN zijn op de hoogte. Hij is niet als overleden geregistreerd.
Ze heeft contact met andere instanties.

Een drone inzetten werd hier ook al genoemd en dit is iets wat ook de bedoeling is. Sloten zijn allemaal nagekeken.

We hebben contact gehad met alle omwonenden, ook met andere opfokkers. Maar ook met mensen die ervaringen hebben met deze betreffende opfokker. Meer mogen/kunnen wij hier op dit moment niets over zeggen

Iedereen die hier hulp aanbiedt: Jullie zijn geweldig, wat een mooi gebaar! Dank, ook namens mijn zus


Ik heb het veulen opgezocht op de database van het KWPN. Daar staat dat ze al 26 paarden gefokt hebben....

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:55

Kan zijn dat de fokker anders te boek staat dan de eigenaar.

Ik ken ook iemand die als fokker te boek staat (zoon van), maar zelf de fokker/bedenker van de combinatie niet is.

Of als je een drachtige merrie koopt, dan krijg je ook een andere fokker/eigenaar constructie.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:20

Het maakt natuurlijk niet uit of je 1 of 50 paarden gefokt hebt, eentje op zo'n manier kwijtraken is verschrikkelijk.

Persoonlijk vind ik het opfokbedrijf wel nalatig. Als er bij ons op stal 70 paarden elke dag binnen en buiten gezet worden kunnen er ook 100 paarden dagelijks geteld worden. Daar ben je een uurtje mee bezig en is het klaar. Gelijk even kijken of er geen gewonden zijn. Mijn pensionhouder kent ook elk paard en weet echt wel wanneer er eentje mist of als deze anders dan anders is.
Als je een goed opfok bent dan neem je ze dan ook elke paar dagen even in de hand zodat ze ook daar aan gewend blijven. Dat kan best. Ze verdienen er genoeg geld, mee, daar mag je best wel wat voor doen.

Als eigenaar vertrouw je het opfokbedrijf jouw paard toe, die zal er als een goed huisvader over moeten waken, kwijtraken en daarna alle verantwoordelijkheid afschuiven is not done.

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:21

Dagelijks even tellen en controleren? Heb je enig idee hoe dat gebied eruit ziet en hoe groot het is? 100 hectare is opzich vrij veel om even de hele kudde te zoeken en tellen dagelijks.

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:29

Spenk schreef:
Dagelijks even tellen en controleren? Heb je enig idee hoe dat gebied eruit ziet en hoe groot het is? 100 hectare is opzich vrij veel om even de hele kudde te zoeken en tellen dagelijks.


Het is gewoon een open gebied dus de kudde zoeken is opzich geen dagtaak, dat kun je vanaf de dijk gewoon doen eventueel met verrekijker.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:33

100 hectare is ongeveer een 1km bij 1km. Volgens mij zijn de kwelders ook vrij overzichtelijk dus dat moet lukken lijkt me. Ik woon in de polder en we kunnen km's weg kijken. Als je je land goed kent (en als je daar dagelijks komt dan moet dat wel lukken) heb je ze zo gevonden.

Quad mee en gaan. Je hoeft ze niet op halen of weg te brengen. Alleen opzoeken, tellen en klaar.
En ook daarmee, als je ze dagelijks ziet dan is het tellen zo gebeurd omdat je ze dan herkend.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:35

wumpalumpa schreef:
Ingeltje schreef:
Ik zit nooit meer op bokt, maar voor dit topic maar weer eens ingelogd.

Eigenaar / fokker betreft mijn zus, die samen met haar man met veel liefde en zorg hun eerste veulentje gefokt hebben.

Ik lees hier wat verschillende reacties. Ook onder andere verwondering waarom zij niet vaker zijn wezen kijken. Bijzonder dat iedereen een oordeel heeft over hoe vaak zij zijn wezen kijken. Volgens mij staan hier geen aantallen aangegeven..

De opfokker gaf aan, toen mijn zus en ik afgelopen week zijn geweest om opnieuw verhaal te halen en Porsche zijn paspoort hebben opgehaald, dat hij ze ivm chips uitlezen (en ik meen ook dat hij zei ontwormen) in augustus nog in de handen gehad heeft. Op onze vraag: Tel jij de paarden nooit? Antwoordde hij: hoe moet ik dat in godsnaam doen? Zo veel paarden tellen?

Hier is de opfokker dus absoluut in gebreke gebleven. En gaf hij dus aan dat hij hem in augustus voor het laatst gezien heeft. En dat doet enorm pijn…

Onze hoop dat Porsche nog leeft is inmiddels tot het minimale geslonken… Maar dat er geen antwoord is op de vraag wat er met hem gebeurt is houdt onze familie enorm bezig. Mijn zus haar dagen staan momenteel in het teken van de zoektocht naar Porsche en ze is vasthoudend en de grootste dierenliefhebber die er is, zoals ik haar ken.

Rendac en KWPN zijn op de hoogte. Hij is niet als overleden geregistreerd.
Ze heeft contact met andere instanties.

Een drone inzetten werd hier ook al genoemd en dit is iets wat ook de bedoeling is. Sloten zijn allemaal nagekeken.

We hebben contact gehad met alle omwonenden, ook met andere opfokkers. Maar ook met mensen die ervaringen hebben met deze betreffende opfokker. Meer mogen/kunnen wij hier op dit moment niets over zeggen

Iedereen die hier hulp aanbiedt: Jullie zijn geweldig, wat een mooi gebaar! Dank, ook namens mijn zus


Ik heb het veulen opgezocht op de database van het KWPN. Daar staat dat ze al 26 paarden gefokt hebben....


Kort door de bocht weer: ook hier een logische verklaring voor, namelijk dat de merrie nog op naam stond van mijn ouders op het moment dat zij geïnsemineerd is. Zij *aangepast: mijn zus had nog geen KWPN registratie en heeft de moeder van Porsche van mijn ouders overgenomen. Alleen het moment van insemineren telt als fokker voor de kwpn registratie, volgens kwpn was dit makkelijk over te zetten als Porsche zijn paspoort er was. Maar wat fijn dat je hierin zo oplettend en kritisch bent. :-) Voelt totaal niet als een verwijt gelukkig!
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 19-10-21 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

♥ Cuba Libre W Z Elite IBOP d-oc Carrera VDL x Kannan
    ♥ Nouri W VDL Cohinoor VDL x Carrera VDL ggk KWPN premiehengst, reservekampioen verrichting 2021
        ♥ Olsen W VDL Glasgow vh Merelsnest x Carrera VDL, KWPN ggk 2022!
          ♥ Oilily W Glasgow vh Merelsnest x Kannan, mijn toekomstige topper!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:36

Tenzij in de groep 70 Friese paarden zitten...

Tellen leer je snel genoeg als je het vaak genoeg doet. Mijn grootvader telde altijd zijn koeien, niet elke dag, maar wel een aantal keer per week.

Ook daar verdween er wel eens eentje, die later met het baggeren van de sloten weer half boven kwam. Ook op bokt hebben we die verhalen wel gehad van gestolen veulens en bleek dat ze toch verdronken waren in een sloot in de buurt.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:43

Voor alle duidelijkheid: discussies over wel of niet gaan kijken of dichterbij kunnen komen ga ik hier niet voeren

Feit blijft dat Porsche weg is. En ja, natuurlijk zijn wij ook zo realistisch ingesteld dat we voor 99% zeker zijn dat hij er niet meer is want dan was hij al wel ergens opgedoken bij iemand die er 1 teveel had. En ja, alle groepen zijn van de kwelders af dus

Maar mag een mens hoop houden? Het klinkt hier af en toe alsof ze er zelf om gevraagd hebben dat dit gebeurd? Nee, achteraf doe je dit natuurlijk nooit weer op deze manier maar achteraf is mooi praten… daar krijg je dit paard niet mee terug.

We hopen ook gewoon enorm dat er zich nav deze berichtgeving meerdere mensen melden en dat er snel meer duidelijk wordt. En als dat zo is, dat de waarheid boven tafel komt.

♥ Cuba Libre W Z Elite IBOP d-oc Carrera VDL x Kannan
    ♥ Nouri W VDL Cohinoor VDL x Carrera VDL ggk KWPN premiehengst, reservekampioen verrichting 2021
        ♥ Olsen W VDL Glasgow vh Merelsnest x Carrera VDL, KWPN ggk 2022!
          ♥ Oilily W Glasgow vh Merelsnest x Kannan, mijn toekomstige topper!

wumpalumpa
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:44

Sakura789 schreef:
Tenzij in de groep 70 Friese paarden zitten...

Tellen leer je snel genoeg als je het vaak genoeg doet. Mijn grootvader telde altijd zijn koeien, niet elke dag, maar wel een aantal keer per week.

Ook daar verdween er wel eens eentje, die later met het baggeren van de sloten weer half boven kwam. Ook op bokt hebben we die verhalen wel gehad van gestolen veulens en bleek dat ze toch verdronken waren in een sloot in de buurt.


Ik ben er ook heel erg bang voor dat deze jaarling verdronken is, of een ongeluk heeft gehad daar.
Het gaat er soms ruig aan toe met die jonge hengsten...

Marigold

Berichten: 12554
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:44

Het is idd wel een ietwat gevaarlijke plek, als een paard in het slik wegzakt en er komt vloed dan spoelt ie zo weg de zee op. Weg paard.
Heb zelf keertje vastgestaan in zulk slik maar dan in Zeeland, waar we vissenonderzoek deden met zegennetten. En dat is echt best pittig. En dan te bedenken dat paarden met die dunne lange benen nog makkelijker vastzuigen dan een mens.
Dus ja mooi vrij leven om daar op te groeien en krijg je sterke paarden van. Dus voor zo’n vorm van opfok is best wel wat te zeggen. Maar als er 1 weg is kan je er wel vanuitgaan dat die echt weg is, op zo’n overgangsgebied tussen aarde en zee.
Onwijs zonde van zo’n mooie jaarling, en gewoon dikke pech niet iemands schuld vind ik.

Paarden ❤️

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:46

Marigold schreef:
Het is idd wel een ietwat gevaarlijke plek, als een paard in het slik wegzakt en er komt vloed dan spoelt ie zo weg de zee op. Weg paard.
Heb zelf keertje vastgestaan in zulk slik maar dan in Zeeland, waar we vissenonderzoek deden met zegennetten. En dat is echt best pittig. En dan te bedenken dat paarden met die dunne lange benen nog makkelijker vastzuigen dan een mens.
Dus ja mooi vrij leven om daar op te groeien en krijg je sterke paarden van. Dus voor zo’n vorm van opfok is best wel wat te zeggen. Maar als er 1 weg is kan je er wel vanuitgaan dat die echt weg is, op zo’n overgangsgebied tussen aarde en zee.
Onwijs zonde van zo’n mooie jaarling, en gewoon dikke pech niet iemands schuld vind ik.

Dat denk ik ook.... dat die gestolen zou zijn oid lijkt me echt nonsens. Je zuigt in het slik zo vast... Vloed erover en weg paard.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:53

Hij komt niet zomaar in het slik, dan moet hij al gebroken zijn uit de groep, over de sloot zijn gegaan en dan in het slik gekomen zijn. Maar volgens It Fryske Gea is het scenario dat het slik hem opgezogen heeft onmogelijk.

Daarnaast gaat een jaarling in zijn eentje niet zomaar op avontuur zonder de rest van de groep neem ik aan. Dat maakt het zo moeilijk te begrijpen want 99 anderen zijn daar niet gekomen.

♥ Cuba Libre W Z Elite IBOP d-oc Carrera VDL x Kannan
    ♥ Nouri W VDL Cohinoor VDL x Carrera VDL ggk KWPN premiehengst, reservekampioen verrichting 2021
        ♥ Olsen W VDL Glasgow vh Merelsnest x Carrera VDL, KWPN ggk 2022!
          ♥ Oilily W Glasgow vh Merelsnest x Kannan, mijn toekomstige topper!

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:56

wumpalumpa schreef:
Ik heb het veulen opgezocht op de database van het KWPN. Daar staat dat ze al 26 paarden gefokt hebben....


Wat onwijs nuttige informatie!!!

Hiermee kunnen de eigenaren vast achterhalen waar het dier is gebleven en wat er is gebeurd!!! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door balance op 20-10-21 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters veranderd naar kleine letters.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Gee, SemrushBot en 151 bezoekers