Die band kan gewoon niet meer stuk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Die band kan gewoon niet meer stuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 01:06

In het laatste half jaar heb ik ineens zo'n band met bram opgebouwd. Die band was er eerst ook wel, maar hij is zoo ontzettend sterk nu! Vooral de laatste maand merk ik het enorm. Als hij aan zijn stal staat en ik ben bij m'n kastje kijkt hij de hele tijd achterom. Legt met poetsen steeds zijn neus tegen me aan, hinnikt als ie mij hoort. Hij volgt me overal. Word jaloers als ik met een ander paard bezig ben en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vandaag was ik op pad met iemand die zei dat ze zag dat de band tussen hem en mij zoo sterk was, die is voor het leven zei ze! Ze vond ons een enorm leuk stel en super op elkaar ingesteld. Hij sleept mij overal doorheen (rotdagen,dipjes,angst,ouders,etcetcetc) en ik sleep hem overal doorheen.(enge dingen,zieke dagen etcetc) Ze zei ook dat als ik er niet was voor hem hij zo'n 95% van de dingen die hij kan of doet niet zou doen! Ze stond af en toe te kijken met haar mond open als ik thuis bezig was met dingen met hem, hoe hij het allemaal toeliet en hoe hij reageerde! Ze zei ook dat hij een bepaalde rust uitstraalde als ik bij hem was, een soort aantrekkingskracht op elkaar! Echt maatjes voor het leven! Toen hij vandaag bij haar op stal stond (i.v.m sinterklaas) en wij het huis in waren gegaan om wat te eten keek hij de hele tijd de kant op waar wij heen waren gegaan. Ik ben zoo blij met de gigantische sterke band die ik nu heb met hem! Het lijkt af en toe echt of ik kan voelen wat hij voelt of denkt (klinkt wat zweverig, maar het voelt gewoon zo)
Zijn er meerdere mensen die zo'n sterke band met hun paard/pony hebben ?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 01:10

Ik had zo'n sterke band met Julius. Dat was echt mijn partner. Ik kon alles bij hem kwijt. We begrepen elkaar gewoon. Barley was meer een kind voor mij. Die moest ik natuurlijk nog opvoeden. Ik had ook een goede band met haar maar het was toch anders dan met Julius.

Denk dat ik nooit meer een tweede Julius tegenkom.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:37

Ik had hetzelfde met m'n Uzine (Sientje), zo'n paard vergeet je ook nooit meer, en ik vrees dat ik hetzelfde nooit meer terug zal vinden ook. 15 jaren zitten er nu tussen, en ik mis 'r nog altijd.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:18

die band heb ik gehad met mij 2 de pony
alles deed ze voor mij maar voor anders dus niet
we voelde elkaar precies aan
nu heb ik bella maar ik denk dat onze band wel sterker wordt
maar niet zo sterk als bij roos

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:21

ik heb ook een hele goeie band met me paardje. Ik kan echt alles bij haar doen, terwijl ze bij andere altijd heel bang is en snel schrikt.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:24

Heike schreef:
Denk dat ik nooit meer een tweede Julius tegenkom.



dat kom je niet snel tegen, ik kom ook niet meer mijn vorige pony tegenkomen, wat een geweldig beest was dat. deze pony vind ik ook echt geweldig, maar op een wat andere manier, doordat is mishandeld is het moeilijk bij hem binnen te dringen zal maar zeggen, om iets samen te bloeien, maa rmoet zeggen dat ik erg tevre ben wat er allemaal is veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:43

Ik heb eens een pony gekocht van een jongen die er vreselijk gek mee was. We hebben na de verkoop nog lange tijd contact gehouden, en hij en zijn familie zijn ook bij ons geweest om de pony nog eens te zien, een half jaar na de verkoop ongeveer. De pony herkende hem niet meer, maar wel zijn vader die elke morgen voerde.

De liefde van een paard gaat door de maag...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:11

ik heb dat de laatste tijd ook met me paardies.
Sommige mensen zeggen dan dat dat heel speciaal is enzo,terwijl iedereen het met ze paardie kan hebbben.Als je ze maar in hun waarde laat en jij je aan hun aanpast.

tog?? Haha!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:14

't is waar!
Ik had dat met me vorige pony. met de pony die ik nu heb ook wel maar niet zo heel erg als ik dat met me vorige pony had!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:19

Ik heb het idee dat Banjer en ik een hele sterke band hebben... mede door de minder leuke dingen die gebeurd zijn, en dat we daar (met hulp) helemaal bovenop gekomen zijn....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:30

haha,van dat verhaal van zep moest ik toch wel even lachen Haha!
mijn pony is erg eenkennig,dat is bijvoorbeeld met rijden,bij mij mooi aan de teugel en alles,gaat er iemand anders op,hup hoofd in de lucht en gek doen Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 03:32

Heb ik met Bud ook, we kennen elkaar door en door terwijl we elkaar nu ongeveer 9 maanden kennen Haha! Hij weet precies wat wel en niet mag, en als hij iets doet wat hij niet mag (sja, hij is jong en probeert het toch Haha!), weet hij al precies wat voor straf hij krijgt *LOL*
Ben echt helemaal dol op hem, en hij op mij Lovers Dat rare paard van mij Tong uitsteken
Klink misschien gek wat hier staat, en waarschijnlijk ook geidealiseerd, hij vindt degene die voert veel liever dan ik...dat weet ik zeker

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 10:24

Wat fijn dat je zo goede band heb met Bram!
Ik begrijp wat je bedoelt,ik heb mijn paard ook nog niet zo lang maar ik voel de band gewoon sterker worden!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:01

Gras is tegen iedereen lief.. Je wordt makkelijk 'maatjes' met hem, maar hij vindt iemand niet snel specialer dan een ander heb ik het idee. Grassie is echt een type wat alles wel best vindt, zolang hij maar genoeg aandacht/eten krijgt. Al kan hij ook wel weer snel van streek zijn door bepaalde dingen.
Maar of ik echt een band met hem heb? Nee, denk het niet. We respecteren elkaar gewoon, en groeien ook wel steeds ietjes meer naar elkaar toe.Op een echte band ooit kan ik alleen nog maar hopen nu Knipoog.

Met Nicky had ik trouwens een heel andere band, die op een bepaald opzicht ook wel sterker was. Nick was niet zo'n lievertje wat iedereen wel mocht, die had zo haar eigen voorkeuren Clown . Maar het laatste half jaar dat ik haar had waren we echt helemaal op elkaar ingespeeld, ik vertrouwde haar ook gewoon helemaal. *we gingen zo met alleen een halstertje een stukje rijden, terwijl Nicky niet het standaard type haf was wat altijd braaf was en nergens van schrok*.
Echt een superpaardje was Nick! (Gras ook hoor, daar niet van Lovers Knipoog )

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:27

Bij mij is die band er nog niet maar daarvoor ken ik Bunny en Eliese ook nog te kort (3 maanden). Ze bigint ze wel steeds wat meer aandacht te zoeken, en wat meer knuffeliger Lovers ze is zo onafhankelijk dat dat best lastig is maar dat kmot denk ik nog wel Lachen
Met elise heb ik al een wat sterkere band, ze volgt me ook meestal in hun hok Haha! en zit met alles te kijken wat ik nou doe, ze knuffeld erg veel and i love them Lovers Haha!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:10

Met Faust wordt de band met elke dag sterker.
In het begin kon het hem helemaal niets schelen of ik nou kwam of niet!!
Maar nu ... vorige keer kwam ie in volle galop op het hek afgestormd toen ie mij zag en liet een luide hinnik horen. Ik stond daar zowat te smelten ... Lovers !!
Bij het rijden is ie bij mij meestal het braafste en doet ie het meeste. (reed vroeger samen met iemand anders , maar die is ermee gestopt omdat ze een eigen paardje heeft) Als ik in de zadelkamer ben, kan ie net met zn hoofdje om de hoek kijken en pakt ie altijd mn mouw vast *He, ik ben er ook nog !!!!*
Als ik wegga , geef ik normaal altijd wat eten in zn stal en komt ie er niet uit om dag te zeggen ofzo. Maar vorige keer kwam ie uit zn stalletje en hinnikte luid en kwam weer naar mij gestormt ...
Zucht ... wat een schatje!!!!!!!