Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:29

Ik volg/ lees ook mee. Heb mijn 2 jarige sinds ze 10 maanden is en ze wordt volgend jaar mei dus 3. Ik hoop haar ook te beleren volgend jaar, al hebben we geen haast.

Ze staan bij mij aan huis dus ze komt nu al veel in de hand. Wordt een keer per 2 weken ofzo gepoetst en heb al keer of 2-3 een longeer singel om gehad puur voor gewenning. Ze is extreem makkelijk met alles :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:57

Fijn dat die van jou tot nu toe ook zo braaf is! Hier wil ik vandaag haar weer even poetsen, voetjes netjes tillen en dat soort dingen. Vorige week alleen singel erop gehad en dat ging ook weer netjes. Ze kijkt eigenlijk nergens van op.

Afbeelding

Gelijk dekje bij jaarling op gedaan :')
Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:25

Leuk dat je ook mee leest Pikeur! Dekje staat zo wel mooi op je merrie! <3 hoe groot is ze?

Ja paardjes aan huis is echt ideaal. Ze spelen ook voldoende met elkaar, rennen dagelijks rond :') en zo nu en dan doe ik iets geks. Soms loop ik met de over straat en dan zit ik gelijk in een woonwijk dus genoeg te zien. Soms met wat wortels geven ga ik vervolgens met de plastic zakjes over de heen en over de oren :') worden ze gelijk makkelijk van.

Hier alleen dus singeltje keer of 3 om gehad en nu zo 3x een hoofdstel met bitje. Ik denk dat ik langzaam aan beetje meer begin volgend jaar, maar nu kan ik de singel en dekje zo op gooien los in de paddock, en daarna haar rond laten lopen, beetje hooi laten eten zodat het erg normaal wordt. Lijkt te werken voor haar :)

Maar zo staat ze 95% van de tijd <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:43

Ik heb er ook 3 en heb hetzelfde, ik dacht oh zo komt wel goed, als ik er eentje even weg haal zijn ze er nog met z'n 2en. Maar nu als ik er eentje even weg haal heb ik de poppen aan het dansen :') ik oefen ook om steeds eentje even weg te halen, stukje rond te lopen op de weg, en weer terug. De enige die ik enigszins weg kan halen zonder dat het iemand uitmaakt is mijn merrie van 2.5 jaar. Als de jaarling weg gaat gaan de andere 2 hinniken, als ik mijn ruin van 18 jaar weghaal, gaan de merries beide hinniken en beetje heen en weer lopen. Toch maf, de ruin heb ik ook mee genomen toen ik nog in Engeland woonde, vaak me op concours geweest, vaak alleen op stap en alleen in de wei maar ook in groepen en nooit problemen. Nu is hij zo gehecht aan de meisjes dat hij ook onrustig wordt als ze weg zijn. Ik hoop eind dit jaar een stal te hebben zodat ik ze even op stal kan zetten en zo kan oefenen ze uit elkaar te halen.

Mijn jaarling (die cremello) is nu 1.60-1.62 en mijn palomino van 2.5 jaar is denk ik ook ongeveer even groot, ook iets van 1.60 ongeveer. En dan mijn ruintje van 1.44 die er echt een ukkie bij vergeleken is. :')


Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:11

Leuk dat er meer mensen komen meekletsen! En ook meer die een merrie willen laten insemineren. Hier zelf ook van plan om mijn 2.5 jarige merrie te laten insemineren volgend jaar. Al wel wat ideeën qua hengst al blijft het wel lastig natuurlijk. Als het kan ook nog naar een hengsten show om wat hengsten in het echt te zien.

Weten jullie al door welke hengst jullie je merries willen laten insemineren/ dekken?

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:44

Wat is ze toch mooi Paint_lover. Ook een heel lief hoofdje.

Wel een leuk idee wat betreft paspoort:
Mijn merrie is Daria
08/Mei/2019
Een Wielkopolski
~1,60m
V: Aramir
MV: Marat

Qua hengst voor volgend jaar zit ik te denken aan KWPN hengst, spring gefokt, en zit te denken aan Inaico. Met KWPN goedgekeurde hengst kan veulen namelijk gewoon stamboek papieren krijgen (veulenboek) van KWPN. En mocht het een vos zijn, heb ik natuurlijk ook kans op een palomino nakomeling dus dat is altijd mooi meegenomen. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mocht iemand verder nog hengst ideeën hebben ben ik er trouwens helemaal open voor! :)

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:18

Wat leuk zoveel meer meekletsers hier! Ik lees vaak mee, erg druk met werk dus niet veel tijd om actief mee te kletsen.

Vandaag singeltje weer op mijn merrie gelegd en tevens hoofdstel weer gepast voor gevoel.
Afbeelding

Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:59

Ik klets ook weer een beetje mee, voornamelijk stil meegelezen hier. Wat gaan jullie allemaal goed vooruit en druk bezig! Hier zelf heel druk met werk en dus weinig gedaan met Daria (3 geworden in Mei). Ze heeft haar zadel nu 5-6x op gehad en geen piep, ook niet in stap/draf/galop aan de longe. Longeren gaat redelijk. Ging heel goed, stap draf galop en halt op commando (stem), rechtsom makkelijker dan links dus links rustig aan en alleen galop een paar pasjes als ze het aanbied, en dat maximaal 2x gedaan. Voornamelijk stap en draf tot dus ver. Totaal denk ik nu 15x gelongeerd/ cirkeltjes gedaan rond mij en alles aangeleerd, ze pakte het snel op. Elke keer zitten er ongeveer 2 weken tussen, dus het gaat erg rustig wat dat betreft. Nu de laatste 2-3x wil ze opeens alleen maar linksom. Rechtsom draait ze zich snel om, en niet binnenlangs maar buitenom. De longeerlijn kan ook zo helemaal om haar heen en als ik een keer eraan trek, draait ze zich zo weer netjes terug. Maar ze stopt steeds en draait ze zich zo om. Zelfs als ik haar op een 2 meter cirkel om mij alleen laat stappen, is ze heel vlug en draait ze zo. Heeft iemand een soortgelijk probleem (gehad)?

Hoe leren jullie de lange lijnen aan/ hoe beginnen jullie daar mee? Ik volg alle cursussen van Tristan Tucker dus zijn daar nog druk mee, maar ben benieuwd hoe jullie de stap maken naar sturen en lange lijnen. Tot dus ver alleen gelongeerd met singel/ zadel/ zonder iets op en halster. Ze is erg aan het wisselen en heeft het niet echt op een bit dus puur met halster op het moment.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers