Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:46

Ik ga dit topic nog goed lezen. Maar wij hebben vandaag onze merrie naar Leende gebracht. Omdat we laat waren gaat ze morgen in de groep en staat ze vannacht op stal. Maar wat een fijn plekje is het zeg. Ik hoop dat onze merrie kan wennen in de groep. Ze is nog een jonkie (16jaar)

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:51

Vanochtend is ze in de groep gezet. Wij hebben een filmpje ervan gekregen. Ze was erg onrustig, ik hoop dat ze snel op dr gemak is. De paardjes staan allemaal erg rustig en jagen niet, dus denk dat ze gauw dr rust vind

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:46

Nathalie w schreef:
In welke groep staat ze? Staat ze aan huis in Leende?


Ze staat in Leende, 500 meter voorbij het huis van Hans.
Wij hebben haar al 12 jaar, dus ik was vanmorgen een beetje verdrietig.
Hans zou haar vandaag extra in de gaten houden, dus ik heb alle vertrouwen in hun.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:47

Blaze1994 schreef:
BETUWE schreef:
Vanochtend is ze in de groep gezet. Wij hebben een filmpje ervan gekregen. Ze was erg onrustig, ik hoop dat ze snel op dr gemak is. De paardjes staan allemaal erg rustig en jagen niet, dus denk dat ze gauw dr rust vind



Ik ben vanochtend wezen kijken of het iets is voor mijn pony en alles van die groep stond rustig. Ze zei toen idd dat er een nieuwe was en of we die eruit konden pikken maar er was niks te zien. Alles stond helemaal zen te eten


We kregen vanmiddag weer een filmpje van Hans. Het filmpje duurde bijna 1,5 minuut. Ze heeft alleen maar om zich heen staan kijken en geen stap verzet. Nu nog een leuk vriendje of vriendinnetje +:)+

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:11

Hoi Tooske, ik denk het wel.
Je moet het huis van Hans voorbij rijden en dan is het aan de rechterkant.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:42

Afbeelding
Afbeelding

Ze staat donderdag een week in de kudde. Ondertussen heeft ze der draai helemaal gevonden en ook al een aantal vriendjes gemaakt.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:03

Sterkte Dlientjuh, Sterkte wij hebben ook een rivier aan tranen bij elkaar gejankt.
Ons paard is door een agressieve merrie in elkaar getrapt, en daardoor is haar sesambeentje gebroken. Het is nu ingekapseld en ze heeft geen pijn, maar ze is nu blijvend licht kreupel. Zo onnodig en verdrietig dit.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:13

dlientjuh schreef:
BETUWE schreef:
Sterkte Dlientjuh, Sterkte wij hebben ook een rivier aan tranen bij elkaar gejankt.
Ons paard is door een agressieve merrie in elkaar getrapt, en daardoor is haar sesambeentje gebroken. Het is nu ingekapseld en ze heeft geen pijn, maar ze is nu blijvend licht kreupel. Zo onnodig en verdrietig dit.


Jeetje ook echt heel verdrietig ;(


Maar we moeten met zijn allen dankbaar zijn dat we voor onze paarden zo’n fijn plekje hebben gevonden. Dit is ook houden van ......

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:50

Muppett schreef:
Mijn Babsje!


Op welke foto staat Babsje

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:40

Tooske wat zien ze er goed en welvaren uit

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:43

Galma, ik denk dat je voor je vragen bij van der Kruis zelf moet zijn. Ze hebben meerdere vormen van opvang. Sommige paarden staan 24/7 op de wei. Ze hebben ook een vorm overdag wei/paddock en ‘s-avonds op stal. Bij deze woonvorm kunnen ze makkelijk medicijnen geven. Als ze altijd op de wei staan doen ze dat weer niet. Gewoon je probleem bespreken lijkt mij het beste.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:09

Galma, wij hebben voor onze merrie wel gekozen voor groepsstalling. Dat is bij Hans in Leende. Ze kunnen hier dag en nacht zelf bepalen of ze of in de wei of op stal willen zijn. Ze hebben ook een verharde plaats met voer ruiven. Zo blijven ze ook lekker in beweging

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:40

Blaze1994 schreef:
Ik had hetzelfde probleem met zomereczeem en zware allergie bij mijn pony. Mijne was ook niet gewend om zonder deken buiten te staan dus ik wist niet of ze wel genoeg spek zou aanmaken en anders dus een te magere pony had (heeft van zichzelf al weinig vetjes). Ik ben toen naar klavertje4 in sint-oedenrode wezen kijken en daar mogen ze wel dekens op en geven ze gewoon medicatie wanneer nodig. Hij loopt dan gewoon naar ze toen in de weides en geeft het daar of brengt ze even naar de stallen en daarna weer terug. Daarnaast had ik ook de optie dat ze snachts opstal kon als de 24/7 buiten de eerste winter toch te heftig voor haar zou zijn. Dat was niet de bedoeling in Leende. Daarnaast is klavertje 4 kleinschaliger en veel persoonlijker vind ik en liggen de weides alleen achter het huis en niet overal en nergens dus zo goed als heel de dag toezicht (in leende 2x per dag, zou er niet aan moeten denken dat ze eind ochtend dr been breekt of iets anders pijnlijks en dit avonds pas opgemerkt wordt). Maargoed verder zijn ze allebei goed maar dit zijn mijn punten waarop ik uiteindelijk de hele moeilijke keuze op heb gemaakt. Goed naar je gevoel luisteren en ook nog andere plekken bekijken


Wij komen regelmatig spontaan langs in Leende op de groepstalling. Elke keer als wij daar komen is er iemand aan het werk daar. Verder staan er bewakingscamera's waar ze de paarden ook mee in de gaten houden. Dus is vind dat er voldoende toezicht is. De paarden worden prima in de gaten gehouden.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:44

Galja schreef:
Tooske schreef:
Wat sprak je niet aan Galja? Mij sprak de groepsstalling mij juist het meeste aan. Bij Hans dan. Die enorme stukken land. Zoals het naar mijn idee bedoeld is om paarden te houden.

Wij zijn 2x wezen kijken en wat ons beide keren opviel ( al kan het altijd een moment opname geweest zijn...) dat ik het gros van de paarden er niet zo florissant uit vond zien :o Wat schraal, onder de plekken/wondjes wat bij mij de indruk wekt van onrust in de groep. Er is daar veel ruimte maar er lopen ook heeeeeeel veel paarden :o
Ook veel paarden met lange, onverzorgde hoeven. Plus vond ik de kwaliteit van het hooi wat in de ruiven zat niet bepaald ok. Heel veel zuring erin enz.
Dat ze op verschillende plekken droog binnen kunnen staan is natuurlijk wel fantastisch!

@Blaze: Klavertje4 zijn wij ook wezen kijken. Wat bij ons gelijk een no-go was, is dat ze op zondagmiddag gesloten zijn omdat ze dan me-time ( zo werd dat letterlijk gezegd) willen hebben ( en voor dat woord ben ik allergisch geworden door m’n vorige staleigenaren :') ) en dat is dus het enige moment dat we samen naar de paarden kunnen...
Verder vond ik hem in verhouding best prijzig en de ruimte om binnen te schuilen te verwaarlozen. Veel te weinig ruimte voor het aantal paarden wat daar 24/7 buiten loopt.


De 1 na laatste x dat wij bij onze merrie gingen kijken stond ze met nog 20 andere paarden in stal op de hoefsmid te wachten. Onze merrie wordt zeer regelmatig door de hoefsmid behandeld. Ik ben vorige week nog bij haar langs geweest. Wat mij toen gelijk opviel was dat ze allemaal mooie schone staarten hadden en dat de staarten allemaal begeknipt waren. Ik heb mijn merrie 12 jaar op een manege/pensionstal gestald gehad. In die 12 jaar heb ik haar nooit dik gekregen. Ook niet na een langdurige blessure. Mijn paard staat vanaf september bij Hans in Leende en ze is nog nooit zo dik geweest. De reden waarom ze daar staat is omdat ze in elkaar getrapt was door een ander paard en daardoor haar sesambeentje gebroken had. Ze is in die 12 jaar dat ik haar heb regelmatig met plekken en wonden uit de wei gekomen. Dit gebeurt overal

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:09

Vanochtend is mijn vriendin gebeld door Hans. Toen ze zijn nummer in de telefoon zag staan kwamen de ergste scenario’s bij haar naar boven. Hans begon gelijk met, maak je eigen geen zorgen het gaat goed met Zara. Hij vertelde dat haar 2 BFF-jes recent verhuisd waren naar de zomerweide en dat Zara haar vriendinnetjes miste. Volgens Hans was ze erg onrustig en bleef ze maar roepen naar haar vriendinnen.
Zijn vraag was dus of ons paard ook naar de zomerweide mocht, hij vond haar zo zielig en aandoenlijk. <3 <3 <3

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:45

Amanda__ schreef:
Hoi alle, hier een stille meelezer
Enkele maanden geleden hier wel wat vragen mogen stellen (dankbaar voor) en sindsdien de knoop doorgehakt. Mijn lieve merrie verhuisd per 23 juli ook naar Hans. Hoewel de emoties alle kanten opgaan voelt t ook als een goede keuze en jullie verhalen bevestigen dat ❤....


Geloof me, hier heeft iedereen met hun emoties geworsteld. De eerste paar dagen moet je paard ook wennen, en dan denk je ook wat heb ik hem aangedaan. Maar het went voor jou en je paard. De laatste x toen ik ging kijken kwam ze niet eens naar me toe. Ons paard heeft het onwijs naar dr zin

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:36

Amanda__ schreef:
Zo, vandaag de laatste wandeling gemaakt. De rest van de dagen gaan ze nog lekker op de wei en beetje knuffelen en poetsen. Vrijdag gaan ze vertrekken. Ik vind het heel spannend en met een dubbel gevoel. Enerzijds zie ik er enorm tegen op maar nu komt ook het punt dat ik er tegen aan hik, omdat ik weet dat het lastig wordt. Vast heel herkenbaar.

We hadden nog heel spannend want i.v.m. de watersnoodramp hebben wij afgelopen weekend de paarden halsoverkoop moeten evacueren. Gelukkig konden ze naar een vriendin.
Heftig om mee te maken en natuurlijk niet hoe ik mijn laatste weekend met hun had voorgesteld. ;( maar we mogen niet klagen. We hebben het ternauwernood door gehouden.

Hoe is het met iedereen?


Is de verhuizing goed verlopen.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:20

Oh wat fijn. De eerste dagen zijn erg onwennig, zowel voor je zelf als voor je paard. Ons paard had ook gelijk hele innige vriendschappen. Zij staat normaal gesproken ook bij Hans, maar toen haar vriendinnen naar de zomerweide gingen brak zij de boel af. Uiteindelijk heeft Hans gevraagd of ze ook naar de zomerweide mocht van ons.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:49

Afbeelding

Dit is onze merrie nog lekker in der wintervacht hier ze heeft alleen een wit voetje rechtsachter

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:25

Hoi Amanda,

Ze staat sinds vorig jaar september bij Hans. Ze is bij ons getrapt op de weide, daarbij heeft ze haar sesambeentje gebroken. Ze is nu 17 jaar, op zich is dit niet oud.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:37

Amanda__ schreef:
BETUWE schreef:
[ [url=m/UB9lEA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is onze merrie nog lekker in der wintervacht hier ze heeft alleen een wit voetje rechtsachter


Oh wat een lieverd. Wat een zachte uitdrukking heeft ze...
Wat rit dat ze gebroken sesambeentje heeft, maar mooier kan ze het niet krijgen.
Ik zal zaterdag eens opletten of ik haar zie en een foto maken. :)


Ze is echt een lieverd. Ze staat nu op de zomerweide. Ze is een kleine merrie van rond de 1.63 met een kleine bochel op dr neus. <3 <3

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:15

wat is het verschil tussen zomerweide en gewoon de groepsstalling?[/quote]

Bij de groepsstalling kunnen ze zelf bepalen waar ze willen zijn. In de zomerweide staan ze 24/7 buiten in de wei

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:14

MJ_ schreef:
Ahh de jouwe staat er ook fijn bij, met vaste verkering zo te zien :)


Als je die foto’s ziet dan weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt voor je paardje. Ik persoonlijk wordt hier gelukkig van <3 <3 <3

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:36

Wat mij elke x opvalt, de paarden hebben allemaal schone en bijgeknipte staarten. Ze worden allemaal goed verzorgd en bijgehouden

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:49

Ons paardje staat in de winter in de groepsstalling en in de zomer in de zomerweide. Nu is mijn vraag, wanneer komen ze weer terug naar de groepsstalling???

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, majemalo, Mevr_Meeuw, ogidni, RenateHidden, senna21, Symke, Typhoon, Vinny12511 en 93 bezoekers