Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:46

Zaza lijkt gelukkig geen blijvende schade over gehouden te hebben aan haar nachtje met beschermers. Gisteren en vandaag heb ik een stukje gestapt en wat pasjes gedraafd en ze liep gewoon goed. Ook geen dikke benen na het rijden of de dag erna dus ik ga haar weer rustig wat oppakken. Deze week nog chill in het bos of de polder en dan vanaf volgende week ook weer wat dressuur in de bak meepakken.

Sintara: Jammer dat de massage niet doorging, volgende keer beter. Dapper van Mel dat ze de hele weg voorop heeft gelopen!
roosjenat: Knap, bijna alle doelen gehaald! Mooie doelen gesteld voor komende maand, succes!
Jij gaat wel echt lekker met rijden zo te lezen, gaaf dat je de eenvoudige wissels al hebt kunnen bevestigen!
nessinator: Succes met je doelen voor augustus! Fijn dat Stinky al zo’n vooruitgang heeft geboekt bij de trainer.
Heel fijn dat Sandy nog zo fit is dat ze niet stilgezet hoeft te worden! Gewoon lekker genieten van elkaar is een mooi doel!

Zartonia (Sheraton x Kigali)
F9 +3
L2 +2


roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:21

Nessinator: Fijn dat je al verbetering merkt nadat Stinky in training is geweest.

Mooie doelen voor augustus!

Juliavh: Fijn dat Zaza geen schade heeft opgelopen. Gelukkig maar, is toch een zorg minder. :o


-------------

Het Z is nog net wat te snel hoor haha. Maar Miley is heel veel uitdaging nodig dus ik pak van alles mee. Ze kan soms niet eens normaal stappen door haar enthousiasme. :Y)

Gisteren weer met Miley les gehad, ging super fijn. Kreeg ook hele leuke complimenten dat ze echt een spierbundel wordt.

Eingelijk zouden we vandaag op wedstrijd maar i.v.m. een te vroege starttijd ga ik morgen starten. Moeten pas savonds om 20.45 starten dus wordt wel lekker laat haha.

Nog twee leuke foto's na onze les gisteren. <3

Afbeelding

Spoiler:
Beetje tegen de zon in. :+

Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:21

roosjenat schreef:
Plop1997: Balen dat het manegepaard verkocht is.. Hoe ging het op de kliniek? Wat zeiden ze?


Oeps even helemaal overheen gelezen. Gelukkig ging het wel goed op de kliniek en is het best mee gevallen. Op de foto's was een klein brobbeltje te zien op het straalbeen. De dierenarts vermoed dat hij zich een keer verstapt heeft en dat de irritatie niet vanzelf over is gegaan. Hij was nog niet helemaal zeker aangezien het heel klein was en lastig op de foto te zien met die tinker sokken. Morgen gaan we opnieuw naar de kliniek. Dan gaan ze alleen dat stukje uitdoven zodat ze er zeker van kunnen zijn dat het dat specifieke plekje was. Als dit bevestigd is dan word er spul(?) ingespoten en dan zou hij er geen last meer van moeten hebben. Ik zal morgen nog een update geven. Het geeft gelukkig vertrouwen dat het de vorige keer super goed ging maar ik vind het alsnog best spannend. Ik hoop gewoon voor Valentijn dat het snel over is en dat we na de vakantie verder kunnen met waar we in mei zijn gebleven.

Bij deze mijn doel voor augusuts: Valentijn weer beter :knuffel:

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses


roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:56

Heel veel succes morgen! Hopelijk komt er positief nieuws uit.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:15

Ohh veel succes! Ik hoop met je mee :(:)

Mel heb ik de afgelopen week wat intensiever gelongeerd en meegenomen als handpaard. Het gaat allemaal echt heel goed!

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:58

Vanochtend ging het heel goed met Valentijn bij de kliniek. Het ging zoals we verwacht hadden. Op de rechtervolte nog steeds slecht. Na het inprikken kwam er heel wat vloeistof en een beetje bloed uit. Met de verdoving in zijn hoef liep hij gelukkig goed. Daar is nu medicatie ingespoten. Meneer was helemaal beduusd van de sedatie, ik kreeg hem bijna niet mee de behandelkamer uit. _O-

De trailer op ging zowel op de heenweg als de terugweg zonder problemen. En hij is volgens de veearts nog steeds de braafste Tinker, zeker voor eentje van 3.

Hier stond hij bijna te slapen.


Afbeelding

!let op je ziet een beetje bloed op z’n hoef en sok! Hier is hij met mijn vriend aan het stappen om de verdoving in te laten werken.

Afbeelding

Heb ook nog een filmpje van hoe hij super lam maar ontzettend braaf de trailer opstapt. Maar geen idee hoe ik deze moet delen op bokt. :?

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:46

roosjenat: Mooie foto’s! Fijn dat je les goed ging, ging je wedstrijd ook goed?
plop1997: Wat een lieve foto met een enigszins beduusde Valentijn <3 Fijn dat hij ingespoten is, hopen dat de behandeling aanslaat!
Sintara: Fijn dat Mel zo goed gaat!
———————————————————
Afgelopen week ben ik weer achter gekomen wat voor een goede spiegel Zaza eigenlijk is. Ik zat even niet lekker in mijn vel en dan moet ik eigenlijk niet gaan rijden, maar toch gedaan en gelijk spijt ervan gekregen. Zaza voelt haarfijn aan dat ik geen stabiele leider kan zijn en daardoor bouwt ze erg veel spanning op. Vrijdag daarom alleen maar gelongeerd en dat deed ze best fijn en gisteren had ze een dagje vrij. Vandaag heeft de bijrijder een lesje gedaan en dat ging echt wel fijn. Ze gaan elkaar steeds beter begrijpen en daardoor gaat het allemaal steeds een beetje soepeler. Ben trots op ze!

Zartonia (Sheraton x Kigali)
F9 +3
L2 +2

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:58

Plop1997: Hopelijk helpt de ingespoten medicatie. Hoe gaat het nu met hem?

Juliavh: Fijn dat het zo goed gaat met Zaza en de bijrijdster. Geeft toch altijd wat extra vertrouwen!

Sintara: Fijn dat het zo goed gaat met Mel, ook heel leuk dat je haar meeneemt als handpaard!


De wedstrijd woensdag ging redelijk. Bij de eerste proef hadden teveel foutjes en daar ook geen wintspunt gereden.

Tweede proef ging al een stuk beter maar helaas ook daar fouten die onze punten totaal naar beneden haalden. Daar echt nét geen wintspunt (178). Maar er zat wel al verbetering ten opzichte van de vorige keer.


Inmiddels zijn we weer lekker aan het trainen op de fouten en dat gaat steeds beter. Aankomende week hebben we geen wedstrijden, we gaan even een weekje doortrainen.

Heb net nog 5 wedstrijden ingeschreven voor eind augustus. Best veel achter elkaar maar daar rijden wij het beste op. Hiervoor zijn we nu goed aan het trainen om zo tijdens die wedstrijden mooie punten te kunnen rijden. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Felien_Kyra

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:06

Dag allen!

Ben ik weer :D Terug van vakantie en voel me terug beter na de tweede vaccinatie :D

@Zebrastreep, echt een knap paardje heb je :D mooi kleur zadel ook trouwens.
Fijn dat ze eigenlijk zo braaf blijft ondanks spannende situaties.

@roosjenat even een tijdje geen winspunten is ook niet erg. Jullie gingen ook zo hard. Weet ook zeker dat je straks in deze klasse ook weer mooie punten gaat rijden. Fijn dat er zoveel wedstrijden zijn op t moment bij jou in de buurt. Hier is even heel weinig.

@juliavh pfoe wat rot van die peesbeschermers. Is van mij ook altijd een "angst" dat me dat een keer overkomt. Gelukkig lijkt het gewoon goed afgelopen te zijn.
Dank je wel nog voor de felicitaties voor wat betreft mijn winstpunten en de plezier wensen voor de vakantie. Wat betreft je eigen spanning doorgeven aan t paard is hier ook erg herkenbaar. Ook ik stap dan regelmatig gewoon op wat dan niet goed gaat. Daarentegen ook goed dat je dan alleen de bijrijder even laat rijden en fijn dat dit dan goed gaat :j

@sintara fijn om te lezen dat het zo lekker blijft gaan!

@nessinator
Dank je wel nog!
Fijn om te lezen dat bij jou eigenlijk alles goed ging en ook goed dat je zelf ziet dat het voor Sandy genoeg is geweest voor wat betreft de wedstrijden. Lekker zelf nog met zijn tweetjes genieten.

@plop1997 aah die foto's. wat een lieverd. Hopelijk slaat de behandeling inderdaad aan en gaat het heel snel de goede kant op.

Elaya gisteren weer opgepakt na mijn vakantie en de behandeling. Ze was al snel lekker los met longeren. Vandaag wilde ik rijden maar was ik niet lekker van de vaccinatie. Inmiddels voel ik me eigenlijk best wel weer heel goed. Heb nu een oppashondje bij huis, maar hoop me zo te blijven voelen en dan ga ik vanavond nog even. Helaas is Elaya in een week tijd door het stilstaan weer flink aangekomen -O- -O- Echt verschrikkelijk. Zijn ook weer v weide verhuisd dus dat helpt ook niet.
Deze weken maar weer fanatiek oppakken. Ze heeft trouwens 1 dag in de week van mijn vakantie wel gelopen. Toen heeft mijn stalgenoot haar gelongeerd en dit deed ze ook braaf.

Augustus is al wel begonnen maar ik wil toch voor de weken die er nog zijn doelen opstellen. Merk dat die me wel helpen. Schrijven jullie ze nog ergens anders op dan hier? Vergeet ze soms een beetje....
Doelen augustus:
- Drie keer in de week 40 a 60 minuten wandelen naast het rijden (ivm afvallen)
- Langere buitenrit (+/- 2 uur) weer opbouwen
- BB springwedstrijd rijden
- trainen op ander terrein met springen
- Elke week longeren
- Elke week balkjes trainen (longeren of onder het zadel)


Merk dat ik het wandelen wat spannend vind weer omdat ik het al 2 maand bijna niet heb gedaan. Dat ging een weekje met veel oefenen erg goed, dus moet ik weer even doorheen geloof ik...
Het oefenen op ander terrein en de BB wedstrijd staan al gepland. Enkel de datum voor het oefenen op ander terrein nog niet, maar diegene bij wie ik dat doe is al op de hoogte dat ik voor de wedstrijd nog even een keer langskom. Buitenritten bouw ik weer iets op zo na de behandeling. Hoop eind augustus weer een rit van ongeveer 2 uur te maken. Ga ik dat daarna verder uitbouwen.

Elaya

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:08

Ha dames (en heer?), meelezer meldt zich. Nobli heeft hier al enige tijd lekker vakantie. Het doet hem goed, want hij groeit flink. De hoefsmid hier vindt hem
Ook echt een hulk worden. Maar als je paard wekenlang op de wei staat te grasmaaien, kan je niet echt doelen maken, natuurlijk. :P

@Plop1997, hopelijk werkt het inspuiten. +:)+ Weet je ook wat er mis is, dat het in de hoef zit? Je paardje is zo jong, hopelijk niet iets dat hij zijn leven bij zich houdt… En fijn hè, brave jonkies. <3

JuliavH, herkenbaar. Altijd naar je gevoel luisteren. Een dagje niet rijden kan geen kwaad, denk ik dan. Liever dat, dan dat je elkaar tegen werkt.

roosjenat, 178 is best netjes, toch? En wow, 5 wedstrijden, dat is best wat. Heel veel succes. Ik duim dat je nu wel met winstpunten thuis komt! :):)

Felien_Kyra, is het gras rijker aan suiker/eiwit waar je nu heen bent verhuisd?
Veel succes met je doelen. Je hebt ze mooi op een rijtje staan. Dat wandelen herken ik ook, trouwens.

Ik ben inmiddels met een trainingsschema bezig voor Nobli (en mij), maar die zal ik later eventjes delen. Aankomende maand ga ik in ieder geval het longeren met dubbele longe weer oppakken. Lekker loswerken alvorens we er weer op stappen. En dan kan het echte werk beginnen. :)

Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:44

12 augustus
Inmiddels ben ik gisteren opgestapt om wat stapwerk en wat drafwerk met Nobli te doen. Toch wel weer een klein mijlpaal na zijn vakantie, zeker omdat ik meestal niet als eerste wil (vind dat toch spannend en moet hier doorheen). Ben erg trots op mezelf en ook op Nobli, die na weken vakantie gewoon met me wegrijdt alsof het heel normaal is! <3
Mijn moeder heeft ook nog even gereden (wat zijgangen enzo geoefend, beginnetje travers zit er echt SUPER in).
En met uitstappen vroeg ik mijn vriend, die nog nooit op een paard had gezeten, en die durfde zo op te stappen! +:)+ Brave Nobli ook, die boeit het echt niet wie er op zit!

Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:08

Zo leuk AlwaysH. Ik denk dat je dat met mel een stuk minder zou hebben, die maakt wel onderscheid tussen de ene of de andere persoon :P maar aan de andere kant zou dat in de bak niet zo uitmaken.

Ik heb vandaag echt een enorme mijlpaal behaald. Helemaal alleen een buitenritje gemaakt. En ook nog eens gegaloppeerd! Ging super, in dr eentje gaat dat dus prima _O-. Geen bunny hop neiging gezien, top gewoon.
De rechtergalop was ff iets lastiger en hebben we maar een paar meter gedaan, bochtje haalde we niet.
Maar hee :D *\o/* wat een topperttt

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:14

Klopt Sintara, zolang je geen moeilijke dingen vraagt is alles prima. Ga je nou zijgangen doen en moeilijker stelling vragen, dan koet je natuurlijk wel durven en kunnen. Maar over het algemeen is hij niet eenkennig en zo kwam hij bij proefrijden al niet over dus daarom ook gekocht. :P

Wat tof zeg, buiten galopperen. Kan ze dat dan ook netjes op gecontroleerd tempo?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:23

Ja dat ging echt netjes, met aanleuning en alles eraan. In de linker galop kon ze ook makkelijk verzamelen, klein bochtje geen enkel probleem. Net als met grondwerken en longeren.
In draf hebben we dat nog niet en zeker niet buiten, dan lopen we enthousiast met het hoofdje redelijk hoog :D draf is lastig.


Maar normaal met een ander paard ging dat galopperen veel minder goed. Denk dat dat toch race achtiger is

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:48

Sintara schreef:
Ja dat ging echt netjes, met aanleuning en alles eraan. In de linker galop kon ze ook makkelijk verzamelen, klein bochtje geen enkel probleem. Net als met grondwerken en longeren.
In draf hebben we dat nog niet en zeker niet buiten, dan lopen we enthousiast met het hoofdje redelijk hoog :D draf is lastig.


Maar normaal met een ander paard ging dat galopperen veel minder goed. Denk dat dat toch race achtiger is


Fijn zeg! En paard mag ook lekker om zich heen kijken buiten, toch!
En daarom twijfel ik ook of ik alleen of samen buiten wil rijden. Heb het idee dat het hem alleen maar zenuwachtiger maakt :')

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:53

Ja dat is lastig.. Opzich is mel een stuk zekerder hoor met een ander paard erbij. Er kan een bom ontploffen, als haar paddockmaatje erbij is interesseert dat haar niks. Nu in dr uppie was een kettingzaag die achter haar werd gestart wel een beetje spannend :o.

Het enige dat beter is in dr eentje is het galop verhaal :p meestal laat ik dat dus ook een beetje zitten bij gezamenlijke buitenritten tenzij het goed voelt. Galopperen buiten is niet iets dat perse elke rit moet van mij

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:43

Sintara schreef:
Ja dat is lastig.. Opzich is mel een stuk zekerder hoor met een ander paard erbij. Er kan een bom ontploffen, als haar paddockmaatje erbij is interesseert dat haar niks. Nu in dr uppie was een kettingzaag die achter haar werd gestart wel een beetje spannend :o.

Het enige dat beter is in dr eentje is het galop verhaal :p meestal laat ik dat dus ook een beetje zitten bij gezamenlijke buitenritten tenzij het goed voelt. Galopperen buiten is niet iets dat perse elke rit moet van mij


Nee precies, kan ook niet overal.
Hier staan we gewoon in de polder zeg maar, dus alles verhard.

Maar wel fijn dat je gewoon lekker met of zonder ander paardje naar buiten kan!!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:57

Felien_kyra: mooie doelen voor augustus! En dat wandelen gaat vast wel weer goed komen, gewoon lekker vaak oefenen. :D


AlwaysH: Leuke foto van jullie beiden! Wat ziet Nobli er goed uit <3


Mooie mijlpaal Sintara, super knap! *\o/*

Hier gaat het rijden weer erg fijn, Miley doet het zo goed en pakt alles lekker snel op. Wel is het soms lastig dat Miley een vooruitdenker is, ze wil heel graag helpen en gaat dan teveel zelf doen. Maar daardoor is ze wel altijd lekker enthousiast!

Vanochtend ook weer getraind op de vereniging, was best al warm binnen ondanks dat ik er al op tijd was. We hebben wat M1 oefeningen mee gepakt voor de wedstrijd van aankomende dinsdag en zaterdag. Dat pakte ze weer fijn op. Vooral de contragalop is zo énorm goed verbeterd, iets meer dan maand geleden konden we dat nog helemaal niet en nu loopt ze aan beide kanten een heel rondje. Super trots <3


Na de training zijn we alleen op buitenrit geweest, een klein rondje gedaan. Dat vond ze weer erg leuk. {:}

Afbeelding


Met Wodan gaat het ook nog steeds goed! Maandag heeft hij meegedaan aan de verenigingles, dat deed hij heel braaf. 28 augustus gaat hij mee doen aan een ride & bike en een paar weken later heeft hij zijn eerste oefencross. Helaas kan ik verder geen rijfoto's delen aangezien ik hem niet zelf rijd. Dus dan vind ik het niet zo netjes om ze te posten. :o

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-21 17:31

Roosjenat, wat fijn dat Miley zo vooruit gaat! Komt morgen helemaal goed toch!
Sinatra, wat super dat je alleen naar buiten bent geweest! Ik galoppeer ook niet altijd buiten, zeker als ik alleen ben sla ik het vaak over.
AlwaysH, geweldig je vriend op je paard! En super dat je er als eerste op gestapt bent!
Felien_Kyra, vervelend die bijwerkingen. Mijn man had er ook zo'n last van. Fijn dat je opgeknapt bent en het rijden nu weer lekker op kunt pakken!
JuliavH, ja, dat spiegelen is zo confronterend af en toe. Wat fijn dat het met de bijrijder zo lekker ging!

Ik ben met Stinky veel vanaf de grond bezig geweest de afgelopen weken. Lekker spelenderwijs zoeken naar de verticale balans, maar oh wat vindt hij dat lastig! Gelukkig is het echt een knuffel en doet hij heel graag zijn best voor je. Dat houdt het leuk!
Madelief gaat ook super. Ze is super knuffelig, terwijl ze altijd lastig te vangen was. Ze wordt steeds beter in de oefeningen die ik van haar vraag, maar ik merk dat ik nog wel een stuk consequenter mag worden in het gebruik van mijn hulpen. Dus daar gaan we de komende keer eens aan werken!

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:59

roosjenat: Druk schema zo met alle wedstrijden gepland, leuk! Succes!
Zaza is ook zo’n vooruitdenker, kan inderdaad erg lastig zijn. Maar vindt het altijd wel een fijn gevoel dat ze graag mee willen werken.
Felien_Kyra: Jammer dat Elaya gelijk weer zo was aangekomen in een week, maar denk dat dat met je gestelde doelen weer helemaal goed gaat komen.
AlwaysH: Wauw, Nobli ziet er goed uit! Wat leuk dat je vriend ook een rondje op hem durfde te stappen! Fijn dat hij zo goed gaat.
Sintara: Ik vind het altijd zo heerlijk om alleen op buitenrit te gaan, je hoeft lekker met niemand rekening te houden. Kan er zo slecht tegen als anderen hun paard niet goed genoeg onder controle hebben qua tempo buiten en er dan van die race situaties ontstaan. Laat mij maar lekker alleen wat rondcrossen, daar wordt ze uiteindelijk ook een stuk dapperder van denk ik.
nessinator: Fijn dat Stinky ook zo meewerkend is, ook al vind hij het moeilijk.

Ik merk altijd dat ik erg snel terugval op hulpen geven dmv handen en het bit ipv zit en beenhulpen, zeker als ik buiten ben. Dus laatst de stoute schoenen aan getrokken, touwhalster over het hoofdstel heen gedaan en geprobeerd hoe ver we kwamen bitloos. Zaza was heel braaf maar zodra ze iets spannend vond was het stuur wel een beetje verdwenen haha. De rem deed het wel super en volgens mij vond Zaza het ook wel chill dat ik niet in haar mond zat, dus wil het wel af en toe een beetje oppakken om ook bitloos te rijden. Ben niet perse tegen of juist voor bitloos, maar vind het wel belangrijk dat alles in principe mogelijk is met een paard.

Afgelopen woensdag hadden we voor het eerst een dressuur wedstrijd op ander terrein. We zijn naar manege Beukers gegaan en hebben daar 2 rondjes L2 gestart. Zaza was hengstig en wilde de trailer niet op dus het begon al goed haha. Maar eenmaal op de trailer stond ze super braaf, gewoon lekker een beetje te eten. Ze is op vreemd terrein ook echt superbraaf, je kan haar gewoon los laten staan tijdens het opzadelen, niks aan het handje. Met rijden was ze ook superbraaf, maar wel enorm afgeleid en onder de indruk van alle dingen om haar heen en dan was ze ook nog hengstig dus ik kreeg haar aandacht niet goed genoeg bij me om goede proeven te rijden. 1e proef 177 punten, dus echt niet slecht, 2e proef was iets meer afleiding en 168 punten, maar ik ben voor een eerste keer echt ontzettend trots op Zaza!
Barry zijn we ook weer aan het opbouwen en hij loopt echt goed gelukkig. Hopen dat het goed blijft gaan.

Zartonia (Sheraton x Kigali)
F9 +3
L2 +2

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-21 12:13

JuliavH, laat ik nou net van de week hetzelfde idee gehad hebben!
Ik heb het nog iets verder doorgetrokken en met neckrope gereden op Madelief. Ik merkte dat ze een stuk meer eigen initiatief nam, en helaas was ze nog minder voorwaarts dan anders, inclusief achterwaarts gaan wat ze met bit supermoeilijk vindt. Dus gisteren weer met complete optoming gereden en vooral heel erg gelet op mijn eigen consequente rijden en ze deed het super! Dankzij het neckrope-avontuur heb ik helder waar ik nog aan moet werken, en de komende maand gaan we dit dus ook consequent doorpakken. Ben benieuwd hoe ze eind september loopt!

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:33

Leuk nessinator :D alleen jammer dat ze dan toch wat te veel eigen initiatief neemt, maarja ergens ook wel logisch.

Mel gaat heel goed. Ik heb alleen vorige week een wond opgelopen op de binnenkant van mijn kuit en dat is niet comfortabel met rijden. Helemaal ingezwachteld en met chaps eroverheen gaat t wel een beetje.. Maarja dan rij ik gewoon een kwartiertje en aan die kant een zweepje. Mel wordt er voorzichtig van, schattig beest dat ze is :P . We zijn nu bezig met buiging krijgen in draf en galop. Rechtsom blijft een beetje lastiger. In galop wilt ze nog soms wel eens achter omspringen als het lastig wordt en in draf heb ik nu óf een supermooie bocht óf een heel lelijke hahaah. Dan zijn we ook de aanleuning kwijt en nouja. Kan gebeuren. De mooie komen wel steeds meer voor hoor :p.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:16

Vandaag weer eens een wat langere buitenrit gemaakt. Heb wel eens relaxter gereden :=
We moesten al vrij in het begin langs een voetbalwedstrijd en o. m. g. Dat was echt niet ok hoor, die fluit. Ze wist niet waar ze het zoeken moest, dus ik eraf en toen kregen we haar er wel langs maar de stress zat er goed in en dat is alleen op de terugweg weer wat gezakt.
Tot we weer terug langs datzelfde veld kwamen natuurlijk :') net zon drama als heen, maar het voordeel dat ze nu richting stal moest dus geen neiging om te blijven of terug te gaan. Dus terug wel erop gebleven.
Verder nog een ambulance, twee setjes met menwagen tegen gekomen en iets van vier honden achter ons aan gehad.

Maarja, qua positieve punten :
-ze bleef bij me
-Geen bok of steiger gehad
-geen wegspringacties gehad
-Opzich wel afentoe aangegaloppeerd of aangedraafd zonder dat ik het vroeg, maar zeker niet ervandoor en ook geen neiging daartoe. Kreeg haar dan na een paar pasjes prima terug
-heel veel voorop gereden en dat deed ze echt super

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:36

Mijn doel voor augustus was om Valentijn weer beter te krijgen en dat is helaas niet gelukt. Vandaag hebben we gekeken hoe hij liep op de rechtervolte en er was geen verbetering. Na overleg met de dierenarts hebben we besloten om hem 6 weken (tot 4 oktober) op boxrust te zetten.

‘S nachts gaat hij nu z’n stal in en overdag zeggen we hem in kleine paddock “buitenstalletjes” van 5x5m zodat hij wel naar buiten kan. Normaal is hij een 24/7 buiten paard en ik kon het hem niet aandoen om 6 weken in de dichte stal te zetten.

Afbeelding

De hoop is natuurlijk dat we na de 6 weken enige vooruitgang kunnen zien, anders moeten we gaan zoeken naar andere alternatieven . Ik heb vanmiddag toch even alleen in de stal de ogen uit mn kop gejankt. Met paarden kan altijd wat gebeuren maar dit is mijn eerste eigen paard na 20+ jaar een paardendroom hebben en dan is zo’n pech wel heel erg zuur.

Financieel is het gelukkig meegevallen. De dierenarts rekening was minder dan de helft van wat we dachten binnen te krijgen dus dat is wel fijn. Op de manege is nu twee weken zomerstop dus we zijn verder hard aan het werk om een wei op te knappen.

Afbeelding

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:01

Ah nee, wat jammer dat hij nog niet goed is ;( snap helemaal dat je daar van streek van bent.
Hopelijk helpt de rust! En fijn dat hij toch nog een beetje frisse lucht kan krijgen. Bij mel merkte ik zelfs al heel veel verbetering in het humeur als ze tijdens het uitmesten naar de box tegenover mocht. Maar het blijft erg zuur :(:)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB