Julius is vandaag twee jaar geleden gestorven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Julius is vandaag twee jaar geleden gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 02:30

en ik weet het nog als de dag van gisteren. Wat gaat de tijd snel...
Afbeelding

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 07:27

de tijd heel snel voorbij....voor mij is het dan nog niet zo lang geleden....het paard van mijn vriendin is ongeveer 2 maanden geleden overleden....maar het lijkt voor mij net alsof we hem gister in hebben laten slapen ..... heb jij er nog veel verdriet van na die 2 jaar?? Huilen Huilen Huilen

trouwens.....heel mooi gedicht!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 08:24

De tijd vliegt wel, ja. 2 jaar geleden was ik nog aan het koukleumen in Canada... Wat me meer stoort is dat ponies als Tessa en Bluebell volgend jaar 19 worden... Niet verwacht dat 19 jaar zo snel gaat Verward

In ieder geval Heike, veel sukses met het vinden van je nieuwe Cob. Geen enkel paard zal Julius helemaal kunnen vervangen of doen vergeten, maar er zijn er zeker die bij je passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:33

Jeetje, twee jaar al weer.... Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Vreemd dat het noodlot van een "vreemd paard" (ik heb Julius helaas nooit ontmoet) zo'n impact op je kan hebben.
Vier december was de dag dat iedereen met je meegesnotterd heeft....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:50

Verdriet, ja hoelang heb je verdriet? Bobo was afgelopen mei al 4 jaar dood. Ik mis hem nog steeds. Niet meer elke dag, maar ik denk vaak genoeg aan hem.
Het verdriet wordt minder, de scherpe kantjes gaan eraf, maar zal nooit helemaal slijten.

Dat geldt -denk ik- ook voor jou Heike.

Ik hoop dat je snel de pony vindt waar je gek van bent. Het is mij ook gelukt. Hetzelfde worden doet het niet, Julius was Julius en geen ander zal hem kunnen vervangen.

Sterkte!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:09

Ook ik weet het nog: ik had die dag vrij en ging mijn ticket naar Nieuw-Zeeland boeken, maar ik liep de hele dag met jou en Julius in m'n hoofd. En toen kwam 's avonds dat verschrikkelijke bericht...

Mooi gedicht Heike! Julius was uniek, zo eentje vind je nooit meer. Naar een tweede Julius moet je dan ook niet zoeken. Jammer dat ik hem nooit 'in het echie' heb ontmoet, maar in mijn herinnering leeft hij ook, al is het dan van foto's en uit jouw verhalen...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:17

Alweer twee jaar.... de tijd vliegt....

Je hebt sinds die tijd niet al teveel geluk gehad Heike, maar ik ben ervan overtuigd dat je nu een betere tijd tegemoet gaat. Wie weet kom je vandaag of morgen die hele speciale Welsh Cob tegen.... Een Julius zal het nooit worden, maar die is dan ook niet te vervangen!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:24

Ik ben in de gelukkige positie geweest om Julius in het 'echhie' te mogen bewonderen. En ik kan jullie vertellen dat alle verhalen waar zijn!
Het is en blijft een schitterend dier.
Ik moest toen nog zo om je lachen dat je aan het rijden was en je je hand op de achterhand van Julius legde en giga begon te bokken!
Hij vond dat op een 1 of andere manier echt niet prettig

Mijn Dimple was 1 november alweer 3 jaar overleden. Ik heb haar ook moeten laten inslapen. En kan je zeggen, ik mis haar iedere dag! Ik heb een aantal foto's van haar in huis staan en hangen en als ik dat koppie zie lijkt het net alsod ik haar net nog heb gezien. Zo goed kan ik me haar nog herinneren.
Ik zou zo graag nog eens met haar over de hei racen in rengalop.....................

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:36

Ik hoorde het van stef en ik heb echt met je mee zitten huilen juul was zo'n mooie pony en je had er zoveel plezier van.
Ik vond en vind het echt vreselijk voor je.
Sterkte met deze dag

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:05

Ik weet het ook nog als de dag van gisteren. Een dag vol ongeloof. Heel veel sterkte met deze moeilijke dag!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 14:09

Ja Dimple jij hebt hem in het echie gezien. Het was ook een stuk he? Ik mis hem nog iedere dag. Een tweede Julius zal ik dan ook nooit vinden. maar daar zoek ik ook niet naar. je moet realistisch blijven he?

En inderdaad hij ging vreslijk bokken als je je hand op zijn kont legde. Ik weet nog een keer van toen we gingen buitenrijden. Opeens begon hij als een gek te bokken. Ik begreep er niets van. Totdat ik achterom keek en zag dat er een blaadje op zijn kont was gevallen. Hihi, die mallerd ook.

Goede herinneringen heb ik genoeg van hem. Gelukkig maar.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Die kan ik wel gebruiken op een dag zoals deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:39

Nu al weer 2 jaar
Sjee, wat gaat de tijd toch enorm snel.
ik herriner me je berichten ook nog als de dag van gister.
Ik kende Julius niet, maar door dat dagboek wat je toen had geschreven heb ik toch tranen weg gepinkt.
laat staan als het je eigen pony is.
Sterkte
En ik hoop dat je snel een leuke pony tegenkomt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:53

Heel veel sterkte.... meer weet ik ook even niet te zeggen....

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:57

he heike
alweer 2 jaar dat gaat snel!
je hoeft hem ook niet niet te missen
hij zal uit van boven kijken
en over je waken

veel sterkte!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:29

twee jaar alweer, ik heb ook t gevoel dat t nog maar heel kort geleden is. Vond/vind het echt verschrikkelijk voor je Heik, maar het heeft nou eenmaal zo moeten zijn....
*knufs*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:36

Julius was echt een paardje uit duizenden. Er zal ook geen enkele paardje hem kunnen vervangen, maar ik hoop wel dat je binnenkort een nieuwe welsh vind die jou ook weer een flinke smile op je gezicht kan geven.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:46

Ik weet het ook nog als de dag van gisteren. Twee jaar geleden alweer Verdrietig. Ik herinner je berichten op Horses nog maar al te goed.
Heel veel sterkte er nog mee Heike!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:48

de tijd gaat inderdaad hard voorbij, gelukkig heb je veel goede herinnering aan jullius, heb hem nooit gekend maar als ik die verhalen zo lees, geloof ik graag dat het een toppertje was, veel sterkte deze dag!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:24

Ik heb m'n dravertje verloren toen ik 15 was, ben er nu 29 ... het slijt, ja, de scherpe kantjes worden iets minder scherp, en de fijne dingen drijven boven ... maar vergeten doe je niet, vooral niet met eentje waar je een bijzondere band mee had. Ik mis m'n "Sientje" ook nog steeds ... ze was m'n oor en m'n klaagmuur, m'n vriendinnetje en m'n kluffeltje, ze is het mooiste uit m'n jeugd geweest, het enige wat ik onverdeeld als positief durf te noemen. Als ik nu naar de enige foto kijk die ik nog van 'r heb moet ik met heimwee lachen .... jammer dat in de scheiding van m'n ouders m'n moeder alle foto's heeft meegenomen, en dat ik met haar al jaren geen contact meer heb ... Héél erg jammer ...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:56

Wat zul je hem nog missen zeg.. Zeker nu.
Het was ook echt een geweldig beest.. Verschrikkelijk dat juist hij zo vroeg moest sterven..
Sterkte in deze rot tijd...

*Knuf, Kim*

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:46

2 jaar alweer... tijd gaat echt heel erg snel, toen je Julius in had moeten laten slapen, was ik nog niet op bokt. Maar een paar weken geleden heb ik het dagboek op je site doorgelezen en ik heb er ècht een paar traantjes bij weg zitten pinken...
Heel veel stertke in deze tijd!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:33

Julius zal altijd 'de geestelijke vader van Bokt' zijn.
Het logo, met of zonder Sinterklaas, het blijft toch Julius.

En elke keer weer als ik aan hem denk, denk ik ook: Wat zou hij nu van ons vinden? Van Bokt?
Zou hij trots zijn op Heike omdat ze na alle moeilijkheden nog steeds doorzet, nog steeds vecht voor haar doel?

Wat denk je Heike?
Zou hij af en toe naar je kijken en je geestelijke steun sturen?
Zou hij je soms in gedachten bedanken voor de mooie tijd?
Voor hem was het niet helemáál:
een afscheid.
Hij hoopt dat jij gelukkig wordt
na een nieuwe, moeilijke start
dat alles zal uitkomen:
die wensjes in jouw hart
hij zal boven genieten
in zijn hemel met grote wei
maar gelijkertijd, in jouw ziel:
ook dáár
zit hij... Lovers

D.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:44

Mijn pony was 9 november twee jaar geleden overleden.Hij is in mijn armen gestorven aan een longbloeding. Ik vind het gedicht dat je hebt geschreven erg mooi. Het had ook zo op mijn Seabird kunnen slaan. Het is zo, het gemis wordt niet minder maar gelukkig gaan de scherpe kantjes eraf en zijn er ook nog veel mooie herinneringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:47

Och ja, alweer twee jaar geleden, de dag voor Sinterklaas. Zoals iedereen hierboven al heeft gezegd, de tijd gaat in een flits aan ons voorbij. Maar soms, heel soms staat de tijd even stil zoals op 4 december 2000. Het bericht kwam op horses inderdaad en daarna het dagboek, bijna onmogelijk om het dan nog droog te houden.
Ook herinner ik me een opmerking van BartVB heel erg goed over Julius, vooral de vanzelfsprekendheid waarmee hij het zei, Julius was de liefste (en mooiste en leukste en...) oftewel meest coole paard ooit.

Vanmorgen was ik niet zo helder en ik had het enorm druk op mijn werk, maar er was steeds 'iets' met 'vandaag', het duurde even voor ik aan Julius dacht, terwijl ik er gisteren nog bij stilstond. Die Julius, ik heb hem nooit gekend maar hij hoort er toch echt bij.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:56

Ik heb vandaag nog aan hem gedacht. Waarom weet ik niet meer. Maar ik wist dat het 2 jaar geleden gebeurd is. Ik denk ook vaak aan hem, hoewel ik hem nooit heb gezien. Helaas, wat zou ik hem graag ontmoeten. Hij gaat steeds meer op mijn verzorgpony lijken. Nu je het over dat bokken hebt ook weer. Mijn verzorgpony bokt ook snel als iets zijn kont raakt, maar wordt wel minder gelukkig. Ik hoop je echt een keer te ontmoeten!! Dan kun je Taran zien, maar ook mijn verzorgpony!