Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 12:53

Ik ben op zoek naar jullie meningen, zienswijze , eigen ervaringen en tips over wat ik het beste kan doen.

Momenteel zit ik al een bijna 2 maanden thuis met een hernia waarvan het herstel niet wil vlotten. Mijn merrie staat dus ook al 2 maanden (op longeren en af en toe een buitenritje met iemand anders na) stil.

Nu kreeg ik een mailtje van een geïnteresseerde uit Azië die haar graag wil kopen voor veel geld. Dit maakte dat ik ging nadenken over eventuele verkoop.. maar liever niet helemaal naar de andere kant van de wereld. Dus heb ik haar te koop gezet en inmiddels al veel reacties gehad van mensen die willen komen uit Europa. En nu.. begin ik te twijfelen. Wil ik haar wel kwijt?

Ik had bepaalde doelen gesteld met haar die eigenlijk nu vooruit geschoven moeten worden. Vorig jaar al ivm corona en nu dus nog verder omdat ik nog wel een half jaar onder de pannen ben voordat ik het rijden weer kan gaan oppakken. Het wordt dus sowieso volgend jaar voordat ik haar weer kan gaan uitbrengen. De merrie is nu 9 jaar en was eigenlijk vorig jaar al klaar om te starten in het Z springen en M eventing. Door te weinig ritme en wedstrijden ivm corona besloten dit uit te stellen naar dit jaar.

Ik heb altijd wel in mijn hoofd gehad om in de toekomst weer een jonger paard te kopen/fokken en weer op te leiden. Maar nu wil het, dat ik zo'n goede klik heb met deze merrie en nog vele doelen. Doe ik er dan verstandig aan om haar te verkopen? Ze is gezond, heeft talent en ik kan alles alleen met haar. Vind ik dat ooit weer? Hoe groot is die kans?

Aan de andere kant: doe ik haar en haar talent niet te kort om nu weer een seizoen (of misschien meer) niet te kunnen starten? Moet ik deze kans niet grijpen om haar goed te kunnen verkopen?

Gezien mijn leeftijd willen we ook wel een keertje beginnen aan kindjes.. doe ik er dan niet goed aan om haar juist aan te houden om er in de toekomst weer mee verder te gaan en er een braaf "recreatie" paard aan te hebben en tzt weer fanatiek te starten? Ze is super braaf en lief. Of juist toch verkopen omdat ik dan geen gebruik maak van haar waarde/talent de komende jaren?

Ik moet eerlijk zeggen.. als ik geen hernia had gehad had ik er niet over nagedacht om haar nu al te verkopen.. Het is een merrie met goed papier en ik wou haar in de toekomst laten dekken en het veulen voor mezelf aan te houden. Maar aan de andere kant.. ze staat er nu en de kosten lopen door, dit is geen probleem maar is dit het waard of juist zonde en weggegooid?

Nu heb ik dus de volgende opties..
*verkopen voor een belachelijk bedrag en een 2 jarige aankopen waar ik nog niet direct op hoef te rijden
*aanhouden en laten uitbrengen door iemand anders zolang ik zelf niet kan rijden?
*laten dekken tzt en later weer oppakken?

Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door nummie op 13-06-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38220
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:55

Je moet je maar één ding afvragen, krijg ik spijt of niet. En verkocht is verkocht, wanneer de koper het dier direct voor een nog hogere prijs doorverkoopt heb je er niets meer over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-06-21 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29175
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:58

Die merrie gaat er niks van krijgen om geen wedstrijden te lopen. Je wilde al met haar fokken, ze is gezond en nu een mooie leeftijd voor 1e veulen. Heb je verder de mogelijkheden, dan is een veulen fokken de fijnste optie nu. Een super fijn paard wat jouw past terug vinden is vrijwel onmogelijk, als je er zo een hebt liever vasthouden.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:04

Ik persoonlijk zou verkopen. Mag ze zo lief, goed, braaf enz enz zijn als ze morgen dood omvalt in de wei of een blessure krijgen heb je niks meer. Ja een leuke fokmerrie. Maar ook dat is geen garantie dat een veulen daarvan net zon crack wordt als de moeder was. Fokken is altijd gokken. Met wat je al aangeeft, coronajaar, nu de hernia, en de prijzen zoals ze nu zijn (bijna idioot te noemen) zou ik dr niet vasthouden.
Zit zelf met dezelfde gedachtes te spelen. Heb echt een schat van een merrie staan. Vreselijk leuk dier, braaf tot en met. Maar die van mij moet nog even verder beleerd worden en ik heb er gewoon geen tijd of energie meer voor. Zit daar dus steeds tegenaan te hikken. Moet mezelf dus even een schop geven, en dan gaat ook zij de verkoop in.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:09

Paard kan prima tijd stilstaan hoor, als de basisbehoeften in orde zijn is dat geen drama.
En of je haar talent te kort doet... Dat is echt iets dat wij mensen verzinnen. Dat weet het dier toch niet? 'Goh ik heb zoveel talent en dan sta ik hier in een weitje..'

Je zou n bijrijden kunnen zoeken die leuke dingen doet met haar tot jij hersteld bent. Zou je geen veulentje met haar willen fokken?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:12

Hutcherson schreef:
Paard kan prima tijd stilstaan hoor, als de basisbehoeften in orde zijn is dat geen drama.
En of je haar talent te kort doet... Dat is echt iets dat wij mensen verzinnen. Dat weet het dier toch niet? 'Goh ik heb zoveel talent en dan sta ik hier in een weitje..'

Je zou n bijrijden kunnen zoeken die leuke dingen doet met haar tot jij hersteld bent. Zou je geen veulentje met haar willen fokken?

Dit dus.. een paard wil gewoon eten, spelen met vriendjes en vrij bewegen.

Dus het is wat jij zelf wilt.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:17

DiantaM schreef:
Hutcherson schreef:
Paard kan prima tijd stilstaan hoor, als de basisbehoeften in orde zijn is dat geen drama.
En of je haar talent te kort doet... Dat is echt iets dat wij mensen verzinnen. Dat weet het dier toch niet? 'Goh ik heb zoveel talent en dan sta ik hier in een weitje..'

Je zou n bijrijden kunnen zoeken die leuke dingen doet met haar tot jij hersteld bent. Zou je geen veulentje met haar willen fokken?

Dit dus.. een paard wil gewoon eten, spelen met vriendjes en vrij bewegen.

Dus het is wat jij zelf wilt.

:j

De rest zijn je eigen wensen.
Ze heeft natuurlijk de leeftijd om nu duur te kunnen verkopen.
Maar een braaf paard, zeker als je dadelijk weer zelf gaat opstarten of zelfs een kindje hebt is ook erg fijn.

Ik zelf zou een braaf paard houden, maar ik heb geen wedstrijd doelen meer :)

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:18

Hutcherson schreef:
Paard kan prima tijd stilstaan hoor, als de basisbehoeften in orde zijn is dat geen drama.
En of je haar talent te kort doet... Dat is echt iets dat wij mensen verzinnen. Dat weet het dier toch niet? 'Goh ik heb zoveel talent en dan sta ik hier in een weitje..'

Je zou n bijrijden kunnen zoeken die leuke dingen doet met haar tot jij hersteld bent. Zou je geen veulentje met haar willen fokken?


Helemaal mee eens

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:46

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat een goede merrie z'n gewicht in goud waard is en dat verkopen wel heel erg jammer zou zijn. Maar zo'n paard een paar jaar stil laten staan en er niks mee doen, dat zou mijn lol ook niet zijn. Ook al kun je het betalen, het kost allemaal best veel, dus ik denk dat je vooral moet doen waar jezelf de meeste voldoening uithaalt.
Dit seizoen nog laten dekken is een optie, dan heb je volgend jaar een veulentje...
'Uit laten brengen' is in mijn beleving: neerzetten bij een prof en iedere maand 700 euro aftikken. Dan ben je maximaal ontzorgd en heb je waarschijnlijk de beste sportresultaten. Maar misschien kun je ook overwegen de merrie door iemand anders te laten rijden in een lease-constructie? Er zijn vast redelijk getalenteerde ruiters die graag zo'n paard een tijdje om niet voor je willen rijden. Mooie kans. Dan heb je wat mindere sportresultaten misschien, maar als het past wel een hoop lol en een fijne tijd voor je paard.

Over verkopen naar Azië: ik doe het niet - dwz, als ik het kan voorkomen. De manier van omgang met paarden is zó anders. Grootste probleem vind ik vooral dat paarden die (hoog) in de sport lopen nog wel een re-de-lijk bestaan hebben, maar als het niet goed gaat komen ze vaak op plekken terecht waar je hier acuut de dierenbescherming op af zou sturen.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 13-06-21 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:46

Eens met Hutcherson :j
Als jij toch super veel plezier met je paard beleeft, gewoon op een recreatieve, leuke en ontspannen manier, is dat toch hartstikke prima? Misschien inderdaad een mooi veulen later. Kei leuk!

Anderzijds wat Rina zegt is ook niet gek. Ik denk er misschien te zakelijk over, maar als ik een leuk bedrag (niet een standaard vraagprijs voor dat soort paard dus) kon krijgen voor mijn paard, dan zou ik dat wel accepteren.. Want ja, je weet niet wat morgen gebeurt.

Ik heb mijn paard juist verkocht, omdat ik vanwege kinderen (en de rest) gewoonweg geen tijd meer had voor een paard. Kinderen 'kosten' een hoop tijd, je kunt niet zomaar even weg de eerste zoveel jaar. Als ik nu zie wat voor plezier de nieuwe eigenaresse heeft met hem, heb ik echt 0,0 spijt van de verkoop.

Dus ik snap je dilemma helemaal :') En aan mij heb je ook niets haha.
Wat ik zou doen is eerder naar het verkopen neigen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:54

Voor het paard zelf... hoeft al die paardensport helemaal niet. Geen enkel paard loopt rond met een depressie omdat "ze al mijn talent niet volledig benutten". Dat is menselijke onzin.
Antropomorfisme, het toeschrijven van menselijke gevoelens en beweegredenen aan dieren.

Verder de vraag of je verkopen wil of niet.
Dat doe je 100% voor jezelf. Je paard is domweg het gelukkigst als zijn wereld stabiel mag blijven en dus alles bij het oude blijft. Verhuizen zal hem stress geven, hij zal een periode van onzekerheid kennen en zich bedreigd voelen omdat hij zijn nieuwe plek niet kent en de gevaren aldaar niet kan overzien. Dat komt heus wel weer goed hoor, maar... verkopen doe je dus niet voor je paard. Tenzij je hem dus niet meer houden kunt want je kunt zijn voer en verzorging niet meer betalen, dan is het een ander verhaal.

Dus: je verkoopt voor jezelf.
Vraag is dan: waarom zou je willen verkopen? En waarom zou je willen houden? Wat weegt zwaarder voor jou? En tja, als het een beste verkoopprijs is, en hij gaat het never nooit niet meer opleveren en je neigt toch al naar verkopen.... strikje erom en uitzwaaien dan maar.
Maar dat doe je dus 100% voor jezelf en niet voor je paard.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:05

Dees schreef:
Voor het paard zelf... hoeft al die paardensport helemaal niet. Geen enkel paard loopt rond met een depressie omdat "ze al mijn talent niet volledig benutten". Dat is menselijke onzin.
Antropomorfisme, het toeschrijven van menselijke gevoelens en beweegredenen aan dieren.

Verder de vraag of je verkopen wil of niet.
Dat doe je 100% voor jezelf. Je paard is domweg het gelukkigst als zijn wereld stabiel mag blijven en dus alles bij het oude blijft. Verhuizen zal hem stress geven, hij zal een periode van onzekerheid kennen en zich bedreigd voelen omdat hij zijn nieuwe plek niet kent en de gevaren aldaar niet kan overzien. Dat komt heus wel weer goed hoor, maar... verkopen doe je dus niet voor je paard. Tenzij je hem dus niet meer houden kunt want je kunt zijn voer en verzorging niet meer betalen, dan is het een ander verhaal.

Dus: je verkoopt voor jezelf.
Vraag is dan: waarom zou je willen verkopen? En waarom zou je willen houden? Wat weegt zwaarder voor jou? En tja, als het een beste verkoopprijs is, en hij gaat het never nooit niet meer opleveren en je neigt toch al naar verkopen.... strikje erom en uitzwaaien dan maar.
Maar dat doe je dus 100% voor jezelf en niet voor je paard.

Dit denk ik ook. De meeste paarden blijven liever waar ze zijn,als dat tenminste een redelijk goede plek is.Het gaat erom wat jij wil.Je zou nu wel heel veel geld voor je paard kunnen krijgen,maar als je toch weer een nieuwe zou willen kopen is die momenteel moeilijk aan te komen en ook heel duur.Je hebt nu een hernia en dat is een heel nare kwaal,maar gaat meestal wel over.En dan wil je weer een paard en\of rijden. Ik persoonlijk zou hem dus zelf houden.In tijden van ziekte of stress moet je ook nooit belangrijke beslissingen nemen die niet meer terug te draaien zijn.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:08

Ik zou haar laten dekken... je zit nu nog niet te laat in het seizoen, en uit je verhaal maak ik op dat ze een bijdrage kan leveren voor de fokkerij. Dan kan je volgend jaar altijd beslissen of je het veulen, de merrie, of beide verkoopt.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:20

Ik loop ook ( sinds januari ) met een hernia. Mijn ponies hebben gewoon vakantie. Ben er wel door naar een volpension stal verhuisd maar ik hoor ze niet klagen :D Ik heb geen flauw idee wanneer ik weer kan rijden/longeren/met ze wandelen. Dat zien we vanzelf wel. Het zou voor mij geen reden zijn voor verkoop. Als jij normaalgesproken veel plezier hebt aan dit paard en nooit aan verkopen had gedacht dan zou ik niet verkopen. Redelijke kans dat je volgend jaar denkt ' wat een spijt, had ik maar nooit verkocht '. Een paard weet niet wat zijn/haar potentie is.

Muronia

Berichten: 19527
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:22

Ik zou er ook nu mee gaan fokken. Kun je als je straks zelf weer fit bent weer verder in de sport. Ik heb afgelopen jaar ook die keuze gemaakt. Stond eigenlijk pas voor over een aantal jaren op de planning maar omdat we toch niet van huis konden door corona maar eerder laten dekken. Inmiddels loopt er een mooi merrieveulen bij en ben ik haar zelf weer rustig aan het oppakken. Zo was het toch geen "verloren" jaar.

mirm

Berichten: 861
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:25

Ik zou haar verkopen nu je er veel geld voor kan krijgen. Je komt dan vast wel een goed jong paard tegen voor de toekomst.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:38

Heb in soort zelfde vraagstuk gezeten. Verkocht en geen spijt.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:46

Je doet het voor jezelf!
Niet voor het dier, het geld lokt jou anders dacht je er niet over na.

In china gaan ze raar met dieren om: afjakkeren tot het niet meer kan en leggen ze het in de watten met goede zorg maar zodra het onbruikbaar of oud is ….dan komt het in de hel terecht!

Want ze kopen zo weer n andere nieuwe, geld zat!

Daar denk je liever niet over na, zolang je maar flink geld krijgt.

Oh oh oh oh wat geef je veel om het dier!

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:50

Ragdollcat schreef:
Je doet het voor jezelf!
Niet voor het dier, het geld lokt jou anders dacht je er niet over na.

In china gaan ze raar met dieren om: afjakkeren tot het niet meer kan en leggen ze het in de watten met goede zorg maar zodra het onbruikbaar of oud is ….dan komt het in de hel terecht!

Want ze kopen zo weer n andere nieuwe, geld zat!

Daar denk je liever niet over na, zolang je maar flink geld krijgt.

Oh oh oh oh wat geef je veel om het dier!

Zeg kan het wat minder denigrerend?

Ts heeft juist niet verkocht naar Azië. Misschien ook wat beter lezen…

Er zijn nu geïnteresseerde vanuit Europa.

Wat ze doet qua verkoop mag zo sowieso zelf weten, daar hoeft geen vingertje bij dat ze het voor het geld doet.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:54

Ik ben zo iemand die een band met een dier superbelangrijk vind en daarom zou ik niet verkopen (tenzij ik ineens de basisbehoeften van het paard niet kan verzorgen en er iemand langskomt die dit wel kan).
In uitspraken als 'verkopen en later een jonger paar kopen' kan ik me nooit vinden, ieder paard is voor mij onvervangbaar, maar zo zie ik het en dit is verder niet naar iemand persoonlijk gericht.
Wel kost een paard geld en het is ook niet goed voor je onderlinge band als jij er geen plezier aan beleefd.
Voordat ik het OP had uitgelezen, was mijn gedachte 'iemand anders voor jou laten uitbrengen', maar als je graag een veulen van deze merrie wil, zou ik fokken. Indien je om geld verlegen staat en/of je paard en jij niet echt een speciale band hebben en/of je er echt geen plezier aan beleefd, zou ik verkopen.
En op een enkel fanatiek paard na heeft een paard geen probleem met een periode 'stilstaan'.
En 'fokken is gokken, het is allemaal een gokje. Ook de sport, voor hetzelfde geld valt ie om of krijgt ie een blessure. En verkopen en een nieuwe kopen, voor hetzelfde geld vind je geen paard wat je compleet bevalt en in de juiste prijsklasse valt, ik noem maar iets. Het is verder aan jou om af te wegen welke gok je waagt.
Wel lastig als je hier mee zit. Succes en beterschap verder!

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:01

Ineke2 schreef:
Ragdollcat schreef:
Je doet het voor jezelf!
Niet voor het dier, het geld lokt jou anders dacht je er niet over na.

In china gaan ze raar met dieren om: afjakkeren tot het niet meer kan en leggen ze het in de watten met goede zorg maar zodra het onbruikbaar of oud is ….dan komt het in de hel terecht!

Want ze kopen zo weer n andere nieuwe, geld zat!

Daar denk je liever niet over na, zolang je maar flink geld krijgt.

Oh oh oh oh wat geef je veel om het dier!

Zeg kan het wat minder denigrerend?

Ts heeft juist niet verkocht naar Azië. Misschien ook wat beter lezen…

Er zijn nu geïnteresseerde vanuit Europa.

Wat ze doet qua verkoop mag zo sowieso zelf weten, daar hoeft geen vingertje bij dat ze het voor het geld doet.



Verkopen of niet… daar moet ze zichzelf in kunnen vinden waar ze zelf het gelukkigst van wordt.

Ik zeg ook niet dat ze het al heeft verkocht naar china. Maar wijs haar wel erop aan dat china niet altijd het beste heeft met de dieren. Dat het dus dan puur om het geld gaat. Want ze geven gerust hopen geld voor neer om te kopen.

Ik had het anders moeten neerzetten inderdaad!

Maar voor het dier zelf maakt het niet veel uit of ze getalenteerd is of niet, zo denken de dieren niet!

pillow
Berichten: 7794
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:08

rina schreef:
Ik persoonlijk zou verkopen. Mag ze zo lief, goed, braaf enz enz zijn als ze morgen dood omvalt in de wei of een blessure krijgen heb je niks meer. Ja een leuke fokmerrie. Maar ook dat is geen garantie dat een veulen daarvan net zon crack wordt als de moeder was. Fokken is altijd gokken. Met wat je al aangeeft, coronajaar, nu de hernia, en de prijzen zoals ze nu zijn (bijna idioot te noemen) zou ik dr niet vasthouden.
Zit zelf met dezelfde gedachtes te spelen. Heb echt een schat van een merrie staan. Vreselijk leuk dier, braaf tot en met. Maar die van mij moet nog even verder beleerd worden en ik heb er gewoon geen tijd of energie meer voor. Zit daar dus steeds tegenaan te hikken. Moet mezelf dus even een schop geven, en dan gaat ook zij de verkoop in.

Dit is precies mijn mening. Verkopen voor een hoog bedrag. Het risico dat er iets met je paard gebeurd is vele malen groter dan dat er iets met je geld gebeurd. Later wanneer je het weer aan rijden toe hebt, heb je ook wat te besteden om een paard naar je zin weer te kopen en die zijn er heus te vinden.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:10

Goed van je dat je toegeeft dat je eerdere bericht niet zo handig geschreven was, Ragdollcat

Volgens mij weet ts wel dat ze in Azië ( Azië is groter dan alleen China overigens…) anders word omgaan met dieren als hier in Nederland.

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:39

Je geeft zelf aan dat je altijd al een veulentje van haar wilde fokken, dat is dit toch de perfecte timing?

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:18

Ik vind het altijd jammer, dat paarden die hoge sport aan kunnen, vaak worden verkocht als ze stil zou komen te staan. Dat zij z kan springen betekend niet dat zij geen jaar of 2 stil mag staan. Jij houd van deze merrie en hebt nog vele doelen, zijn die doelen belangrijker of het geld dat je van haar krijgt? Een nieuw paard kopen zal niet makkelijk zijn, er is namelijk geen 2e van jouw merrie, denk er goed over na.