Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:57

Ik zou zaterdag twee paarden voor de tweede keer gaan kijken die mij echt enorm bevielen, het zal hoogstwaarschijnlijk een van die twee zijn geworden, maar beide bezichtigingen zijn vanavond door de verkopers afgezegd omdat ze al verkocht zijn :( beide stonden op 2u reistijd dus icm fulltime werk wilde het doordeweeks niet zomaar lukken :(

Ik ben er echt helemaal klaar mee, 0 zin in dit gezeik. Vandaag mijn merrie naar de zomerweidegang gebracht, dus dat blijft onderhoudsvrij, rijkleding maar achter in de kast gedumpt. Misschien heb ik er over een tijdje weer zin in dan vis ik eerst mijn merrietje uit de wei voor een buitenrit ofzo

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van alles wat ik gezien heb, in bijna 2 maanden van heel actief zoeken 16 paarden proefgereden. Hiervan 1 daadwerkelijk laten keuren maar zonder succes :n 2 zijn net verkocht, 2 had ik twijfels over qua gezondheid / bewegingspatroon, 4 hadden onvoldoende aanleg voor noch zin in springen, 4 vielen af op gedrag (steigeren + mijn vliegles van de afgelopen week :+ ), 2 had ik toch geen klik mee, 1 blijf ik te klein vinden.... Tja, dat is het.

Is het überhaupt veel of juist weinig? Ben ik te kieskeurig of is het daadwerkelijk wat je tegenwoordig voor 6-10K krijgt, steigerende projecten, zogenaamde "allrounders" die toch alle uitwegen opzoeken om maar niet over een hindernisje van 60cm heen te hoeven, stijve strijkplanken en overige dieren van matige manegekwaliteit...?

Sorry dat ik zo gefrustreerd overkom maar dat ben ik dus ff ook :n begin 2020 had ik voor 6K een goede basissport allrounder met wedstrijdervaring die de verkoper ook nog 3 of 4 weken voor mij kon vasthouden, nu met 10K kom ik niet eens in de buurt van dergelijk paard en zou blijkbaar ook meteen met de trailer moeten komen kijken om een kans te maken :+

Kimberley_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:02

Fly_high schreef:
Ik zou zaterdag twee paarden voor de tweede keer gaan kijken die mij echt enorm bevielen, het zal hoogstwaarschijnlijk een van die twee zijn geworden, maar beide bezichtigingen zijn vanavond door de verkopers afgezegd omdat ze al verkocht zijn :( beide stonden op 2u reistijd dus icm fulltime werk wilde het doordeweeks niet zomaar lukken :(

Ik ben er echt helemaal klaar mee, 0 zin in dit gezeik. Vandaag mijn merrie naar de zomerweidegang gebracht, dus dat blijft onderhoudsvrij, rijkleding maar achter in de kast gedumpt. Misschien heb ik er over een tijdje weer zin in dan vis ik eerst mijn merrietje uit de wei voor een buitenrit ofzo

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van alles wat ik gezien heb, in bijna 2 maanden van heel actief zoeken 16 paarden proefgereden. Hiervan 1 daadwerkelijk laten keuren maar zonder succes :n 2 zijn net verkocht, 2 had ik twijfels over qua gezondheid / bewegingspatroon, 4 hadden onvoldoende aanleg voor noch zin in springen, 4 vielen af op gedrag (steigeren + mijn vliegles van de afgelopen week :+ ), 2 had ik toch geen klik mee, 1 blijf ik te klein vinden.... Tja, dat is het.

Is het überhaupt veel of juist weinig? Ben ik te kieskeurig of is het daadwerkelijk wat je tegenwoordig voor 6-10K krijgt, steigerende projecten, zogenaamde "allrounders" die toch alle uitwegen opzoeken om maar niet over een hindernisje van 60cm heen te hoeven, stijve strijkplanken en overige dieren van matige manegekwaliteit...?

Sorry dat ik zo gefrustreerd overkom maar dat ben ik dus ff ook :n begin 2020 had ik voor 6K een goede basissport allrounder met wedstrijdervaring die de verkoper ook nog 3 of 4 weken voor mij kon vasthouden, nu met 10K kom ik niet eens in de buurt van dergelijk paard en zou blijkbaar ook meteen met de trailer moeten komen kijken om een kans te maken :+

Heb je zelf al een advertentie geplaatst? Voor ik een advertentie plaatste werd ik ook mega gefrustreerd. Op een gegeven moment zelf maar opgeschreven wat ik zocht en daar kreeg ik fijne reacties op van mensen die geen haast hebben en kver het algemeen op papier goede matches.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:03

Ik snap de frustratie wel hoor. Hoge prijzen en steeds die druk om maar snel te beslissen en gelijk mee te nemen.

Ik vind het vrij logisch dat je voor een paard van die prijsklasse, met als doel de sport in, op zn minst laat keuren en tijd krijgt om de beslissing te overdenken (al vind ik dat laatste bij alle paarden van toepassing, zijn niet een paar tientjes die je even uitgeeft).

Zelf een advertentie plaatsen kan idd goed werken :j

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:15

Ja, ik herken dat niet zo :o . Maar ik zit in een andere prijsklasse, ik kijk altijd maar 1 keer en dan weet ik of ik een paard wil.

Ik pas mij denk ik wat 'makkelijker' aan aan de markt ofzo? Ik wilde een gereden Fjord en die kon ik niet vinden want staan niet te koop. Toen maar naar een natuurgebied gereden waar nog maar 4 2 jarigen stonden( want alles al verkocht) . Dus heb ik een te dure, onbeleerde Fjord gekocht :+ .( oke 2 Fjorden, oeps :') ) Met een uur kijken, daar meteen gezegd welke ik nam en onderhandeld over de prijs.

En als het niets is, dan denk ik: dan verkoop ik ze net zo makkelijk in deze markt.

Ik ben ook nog opgevoed in de tijd dat je in de paardenkrant een advertentie las met: brve 3 jr r, vos, 165, vp 5000. En dat was dan in Groningen, nam je de trailer mee en kwam je thuis met een paard wat inderdaad dat was en verder wist je er niks van :+ . Nu kan je alles van te voren vragen, filmpjes maken, opzoeken op internet en willen mensen graag 2 keer kijken :) . Dat is in 20 jaar echt onwijs veranderd, en dat kon ook een tijd heel goed want veel meer paarden dan kopers.

Zijn mensen te kieskeurig? Nou niet echt toch? Het is niet dat je gekke eisen hebt ofzo? Maar het is denk ik net als met de huizenmarkt: Of je past je aan aan de markt, of dat past niet goed bij je en dan blijf je even zitten waar je zit :) .

Ik weet niet, ik probeer altijd uit frustratie te blijven en dan te denken: Ik pas me aan, of ik besluit bij mezelf te blijven en dan niet te doen en daar dan ook blij mee te zijn zeg maar?

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:33

Ik vind 16 paarden wel echt heel veel als zijnde bezichtig.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:35

ruitje schreef:
Ja, ik herken dat niet zo :o . Maar ik zit in een andere prijsklasse, ik kijk altijd maar 1 keer en dan weet ik of ik een paard wil.

Ik pas mij denk ik wat 'makkelijker' aan aan de markt ofzo? Ik wilde een gereden Fjord en die kon ik niet vinden want staan niet te koop. Toen maar naar een natuurgebied gereden waar nog maar 4 2 jarigen stonden( want alles al verkocht) . Dus heb ik een te dure, onbeleerde Fjord gekocht :+ .( oke 2 Fjorden, oeps :') ) Met een uur kijken, daar meteen gezegd welke ik nam en onderhandeld over de prijs.

En als het niets is, dan denk ik: dan verkoop ik ze net zo makkelijk in deze markt.

Ik ben ook nog opgevoed in de tijd dat je in de paardenkrant een advertentie las met: brve 3 jr r, vos, 165, vp 5000. En dat was dan in Groningen, nam je de trailer mee en kwam je thuis met een paard wat inderdaad dat was en verder wist je er niks van :+ . Nu kan je alles van te voren vragen, filmpjes maken, opzoeken op internet en willen mensen graag 2 keer kijken :) . Dat is in 20 jaar echt onwijs veranderd, en dat kon ook een tijd heel goed want veel meer paarden dan kopers.

Zijn mensen te kieskeurig? Nou niet echt toch? Het is niet dat je gekke eisen hebt ofzo? Maar het is denk ik net als met de huizenmarkt: Of je past je aan aan de markt, of dat past niet goed bij je en dan blijf je even zitten waar je zit :) .

Ik weet niet, ik probeer altijd uit frustratie te blijven en dan te denken: Ik pas me aan, of ik besluit bij mezelf te blijven en dan niet te doen en daar dan ook blij mee te zijn zeg maar?

Jij bent opgevoed door je Pa; die anderen niet.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:53

ruitje schreef:
Ja, ik herken dat niet zo :o . Maar ik zit in een andere prijsklasse, ik kijk altijd maar 1 keer en dan weet ik of ik een paard wil.

Ik pas mij denk ik wat 'makkelijker' aan aan de markt ofzo? Ik wilde een gereden Fjord en die kon ik niet vinden want staan niet te koop. Toen maar naar een natuurgebied gereden waar nog maar 4 2 jarigen stonden( want alles al verkocht) . Dus heb ik een te dure, onbeleerde Fjord gekocht :+ .( oke 2 Fjorden, oeps :') ) Met een uur kijken, daar meteen gezegd welke ik nam en onderhandeld over de prijs.

En als het niets is, dan denk ik: dan verkoop ik ze net zo makkelijk in deze markt.

Ik ben ook nog opgevoed in de tijd dat je in de paardenkrant een advertentie las met: brve 3 jr r, vos, 165, vp 5000. En dat was dan in Groningen, nam je de trailer mee en kwam je thuis met een paard wat inderdaad dat was en verder wist je er niks van :+ . Nu kan je alles van te voren vragen, filmpjes maken, opzoeken op internet en willen mensen graag 2 keer kijken :) . Dat is in 20 jaar echt onwijs veranderd, en dat kon ook een tijd heel goed want veel meer paarden dan kopers.

Zijn mensen te kieskeurig? Nou niet echt toch? Het is niet dat je gekke eisen hebt ofzo? Maar het is denk ik net als met de huizenmarkt: Of je past je aan aan de markt, of dat past niet goed bij je en dan blijf je even zitten waar je zit :) .

Ik weet niet, ik probeer altijd uit frustratie te blijven en dan te denken: Ik pas me aan, of ik besluit bij mezelf te blijven en dan niet te doen en daar dan ook blij mee te zijn zeg maar?

Ik heb dan mijn eisen niet zozeer aangepast, maar heb ook geen supermoeilijke eisen :+

Paard moet braaf in de omgang zijn en niet van ieder blaadje wegschieten.
Zou ik een bereden paard kopen, dan een beetje hetzelfde. Er mag best leven in zitten, maar ik wil geen paard dat om ieder ding in paniekstand gaat of een complete rodeo geeft bij het aangalopperen oid.

En ja, ik wil er endurance mee rijden, maar het niveau wat ik op dit moment voor ogen heb (klasse 1 en 2), kan ieder gezond paard met een goede conditie aan.

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:16

StalNollie schreef:
Ik vind 16 paarden wel echt heel veel als zijnde bezichtig.


Ik ook nu dat ik een lijstje heb gemaakt, ik schrok er oprecht van! vorige keer toen ik een paard zocht heb ik er in totaal 3 in het echt gezien en 1 daarvan naar huis meegenomen want die voldeed aan 100% van mijn eisen. Dus blijkbaar pak ik het nu toch niet helemaal goed aan is mijn conclusie.

Mijn eisen heb ik vaker in dit topic neergezet, vond ik zelf niet idioot hoog voor deze prijsklasse. Vooral gezien dat ik niet eens 1,5 jaar geleden precies zo'n paard voor een paar K kleiner bedrag kon hebben. Zomaar wat kopen, aankijken en eventueel snel doorverkopen zit mij als hobbyruiter toch dwars :n

Het zou aan mijn aanpassingsvermogen liggen, ik ontken het niet, maar dan geef ik het liever op dan dat ik met een paard kom te zitten waar ik niets aan heb.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:21

Fly_high schreef:
StalNollie schreef:
Ik vind 16 paarden wel echt heel veel als zijnde bezichtig.


Ik ook nu dat ik een lijstje heb gemaakt, ik schrok er oprecht van! vorige keer toen ik een paard zocht heb ik er in totaal 3 in het echt gezien en 1 daarvan naar huis meegenomen want die voldeed aan 100% van mijn eisen. Dus blijkbaar pak ik het nu toch niet helemaal goed aan is mijn conclusie.

Mijn eisen heb ik vaker in dit topic neergezet, vond ik zelf niet idioot hoog voor deze prijsklasse. Vooral gezien dat ik niet eens 1,5 jaar geleden precies zo'n paard voor een paar K kleiner bedrag kon hebben. Zomaar wat kopen, aankijken en eventueel snel doorverkopen zit mij als hobbyruiter toch dwars :n

Het zou aan mijn aanpassingsvermogen liggen, ik ontken het niet, maar dan geef ik het liever op dan dat ik met een paard kom te zitten waar ik niets aan heb.

Even los van de gevalletjes "verkocht omdat ik niet snel genoeg was" als je meer dan 5 a 6 paarden gaat bekijken moet je je toch afvragen waar je mee bezig bent.

Dat is een glijdende schaal, in de zin dat je best naar een paard kunt gaan kijken om zeker te weten dat dat 'm niet is of dat een paard wat heel leuk op de foto staat, in werkelijkheid een kromme bok is die geen vijf mtr rechtuit kan lopen.

Maar 16 is wel veel, inderdaad.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:25

In het verlengde van wat ikke zegt over een glijdende schaal, is een pauze misschien niet zo’n gek idee. Dat je er over een paar maanden weer met een wat frissere blik kunt kijken en jezelf misschien ook wat minder druk oplegt omdat je niet met die ophopende frustratie loopt. :)

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:30

Fly_high, ik snap je frustratie, heel vervelend!
En ik denk er liever ook even over na en wil pas kopen als het gevoel goed is bij het paard.
Ik denk dat het ook wel echt komt door de overspannen paardenmarkt!
Een pauze is misschien wel verstandig :)

En ja als ik ver moet rijden vraag ik ook een filmpje van te voren, zo had ik laatst een die liep echt zo stijf en neus in de lucht en vroegen ze 6k voor, nou sorry die was mij echt TE simpel voor die prijs := dan spaar ik mij liever die rit :+

Zeker ook gewoon blijven zoeken tot het juiste paard op je pad komt en niet met minder tevreden zijn hoor!

Ik heb ook geen moeilijke eisen maar ik ben wel heel kieskeurig, dat is ook niet makkelijk :')
(en ja heb nog steeds geen beslissing genomen over die pony, hij blijft echt in m'n hoofd zitten).

Edit: Als jullie zelf een zoekertje plaatsen, waar adverteer je dan?

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:40

Als ik in de toekomst weer actief op zoek zou gaan, dan zou ik op de FB pagina voor Arabieren een zoekertje plaatsen :) staan daar best vaak paarden die niet op MP staan, of mensen die er kijken die hun paard niet in een advertentie hebben, maar wel een goed huis zoeken.

Maar als ik weer op zoek ga, dan wil ik eerst bij degene kijken die Silver gefokt heeft, of die tegen die tijd een leuke te koop heeft staan :)

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:42

Ik ben tijdens deze zoektocht een keer eerder gaan kijken. Was gelukkig (dat gebeurt anders nooit vanuit Zeeuws Vlaanderen) 10 minuten met de auto.

Paardje had echter een vetbult in de hals daar werd je eng van. Uiteraard was dit niet van tevoren gecommuniceerd. Ellende komt vanzelf wel, dat hoef ik niet te kopen. :+

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:45

Vanuit het zuidelijkste puntje van Limburg is ook alles ver :')
Wel handig dat ik hier zo in belgie en duitsland zit, dus ik houd alles in de gaten haha!

Dilan, ik kijk vaker op de PRE/Andalusier pagina's maar daar zijn veel paarden die nog in spanje staan helaas. Ik zoek wel een die hier in NL (of onze buren) staat.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:50

_Tarzan schreef:
Vanuit het zuidelijkste puntje van Limburg is ook alles ver :')
Wel handig dat ik hier zo in belgie en duitsland zit, dus ik houd alles in de gaten haha!

Dilan, ik kijk vaker op de PRE/Andalusier pagina's maar daar zijn veel paarden die nog in spanje staan helaas. Ik zoek wel een die hier in NL (of onze buren) staat.

Ik zit aan de kust van Zuid-Holland, net niet in Zeeland. Hier is alles ook al gauw een uur of langer rijden :')
Ga volgende week groomen bij een Endurance rit. Even bijna 2u rijden naar Someren :))

Ah ja als ze dan nog in Spanje staan is lastig. Ik weet dat er toen in Naarden een stal zat die PRE's uit Spanje haalden en voor verkoop trainden. Maar dat is natuurlijk ook nog een heel eind vanuit jou.

En in Den Haag zit geloof ik ook een stal waar ze ze voor de verkoop hebben.

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:53

Ohja, zeeland is ook al snel het einde van de wereld inderdaad :')

Someren ligt hier op een dik uur (Laatst dus met m'n kolieker heen moeten gaan naar de kliniek).
Hier in de buurt ligt ook een stal die ze uit Spanje halen maar die zijn A. duur en B. hebben ze vaak maar 3 of 4 paarden :')
Ik heb er nu wel nog een gezien in Duitsland, niet zo gek ver weg, die erg interessant klinkt dus denk dat we daar ook even gaan kijken (heb ik ook meteen vergelijkingsmateriaal)

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:00

Dilan93 schreef:
Als ik in de toekomst weer actief op zoek zou gaan, dan zou ik op de FB pagina voor Arabieren een zoekertje plaatsen :) staan daar best vaak paarden die niet op MP staan, of mensen die er kijken die hun paard niet in een advertentie hebben, maar wel een goed huis zoeken.

Maar als ik weer op zoek ga, dan wil ik eerst bij degene kijken die Silver gefokt heeft, of die tegen die tijd een leuke te koop heeft staan :)

Bij-de-weg, jij wilde toch graag een zwarte Arabier? Staat er eentje op marktplaats....

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:06

ikke schreef:
Dilan93 schreef:
Als ik in de toekomst weer actief op zoek zou gaan, dan zou ik op de FB pagina voor Arabieren een zoekertje plaatsen :) staan daar best vaak paarden die niet op MP staan, of mensen die er kijken die hun paard niet in een advertentie hebben, maar wel een goed huis zoeken.

Maar als ik weer op zoek ga, dan wil ik eerst bij degene kijken die Silver gefokt heeft, of die tegen die tijd een leuke te koop heeft staan :)

Bij-de-weg, jij wilde toch graag een zwarte Arabier? Staat er eentje op marktplaats....

Heb je een pb gestuurd ;)

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:12

ikke schreef:
Fly_high schreef:

Ik ook nu dat ik een lijstje heb gemaakt, ik schrok er oprecht van! vorige keer toen ik een paard zocht heb ik er in totaal 3 in het echt gezien en 1 daarvan naar huis meegenomen want die voldeed aan 100% van mijn eisen. Dus blijkbaar pak ik het nu toch niet helemaal goed aan is mijn conclusie.

Mijn eisen heb ik vaker in dit topic neergezet, vond ik zelf niet idioot hoog voor deze prijsklasse. Vooral gezien dat ik niet eens 1,5 jaar geleden precies zo'n paard voor een paar K kleiner bedrag kon hebben. Zomaar wat kopen, aankijken en eventueel snel doorverkopen zit mij als hobbyruiter toch dwars :n

Het zou aan mijn aanpassingsvermogen liggen, ik ontken het niet, maar dan geef ik het liever op dan dat ik met een paard kom te zitten waar ik niets aan heb.

Even los van de gevalletjes "verkocht omdat ik niet snel genoeg was" als je meer dan 5 a 6 paarden gaat bekijken moet je je toch afvragen waar je mee bezig bent.

Dat is een glijdende schaal, in de zin dat je best naar een paard kunt gaan kijken om zeker te weten dat dat 'm niet is of dat een paard wat heel leuk op de foto staat, in werkelijkheid een kromme bok is die geen vijf mtr rechtuit kan lopen.

Maar 16 is wel veel, inderdaad.


Dat was ook zo dat ik er eerst binnen relatief korte periode 9 heb bezichtigd omdat ik mezelf destijds heel veel druk heb opgelegd om zo snel mogelijk met eigen paard aan de slag te gaan. Achteraf gezien had ik de helft daarvan helemaal niet hoeven te zien, echt stom bezig, dat waren vaak toch bezichtigingen in de verlengde van "wat als het wel meevalt bij gebrek aan iets beters". Zonde van geld maar ook lesson learned, ik heb kritischer moeten zijn voordat ik de auto in stapte.

Nr 10 was wel perfect en viel af alleen vanwege afkeuring op een peesblessure, anders heb ik al mijn paard gehad.

Sindsdien probeer ik alleen paarden te kijken waar ik 100% goed onderbuikgevoel bij heb, en van die 6 wilde ik er ook minstens 1 hartstikke graag hebben! om die reden ook geen nieuwe advertenties bekeken enz. Maar nu dat ze verkocht zijn ben ik de moed eindelijk kwijt, ik heb namelijk ook betere hobbys dan met geld lopen strooien, als het puur om een halfuurtje op een willekeurig paard zitten zou gaan dan zijn manegelessen of bijrijden een flink stuk goedkoper dan wat ik kwijt ben aan brandstof :')

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:56

_Tarzan schreef:
Fly_high, ik snap je frustratie, heel vervelend!
En ik denk er liever ook even over na en wil pas kopen als het gevoel goed is bij het paard.
Ik denk dat het ook wel echt komt door de overspannen paardenmarkt!
Een pauze is misschien wel verstandig :)

En ja als ik ver moet rijden vraag ik ook een filmpje van te voren, zo had ik laatst een die liep echt zo stijf en neus in de lucht en vroegen ze 6k voor, nou sorry die was mij echt TE simpel voor die prijs := dan spaar ik mij liever die rit :+

Zeker ook gewoon blijven zoeken tot het juiste paard op je pad komt en niet met minder tevreden zijn hoor!

Ik heb ook geen moeilijke eisen maar ik ben wel heel kieskeurig, dat is ook niet makkelijk :')
(en ja heb nog steeds geen beslissing genomen over die pony, hij blijft echt in m'n hoofd zitten).

Edit: Als jullie zelf een zoekertje plaatsen, waar adverteer je dan?

Op Boktmarkt. Verder licht ik mijn connecties in, zoals pensionhouder.

Rudet

Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:16

Hier een stille meelezer ik ben al een tijd op zoek naar een paard en ik moet zeggen dat ik de zoektocht als erg moeizaam ervaar. Door slechte ervaringen in het verleden laat ik alle recent geïmporteerde paarden links liggen, evenals handelsstallen of particulieren die wat handelen. Kortom koop ik dus het liefst een gezond braaf paard van iemand die het paard langere tijd heeft gehad en weet wat hij of zij verkoopt. Eerder nooit problemen gehad, gericht zoeken en bezichtigen, keuren en paard lekker mee naar huis om er jaren plezier van te hebben! Maar ik hou hoop en blijf zoeken naar mijn toekomstige maatje

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:56

Dilan93 schreef:
_Tarzan schreef:
Vanuit het zuidelijkste puntje van Limburg is ook alles ver :')
Wel handig dat ik hier zo in belgie en duitsland zit, dus ik houd alles in de gaten haha!

Dilan, ik kijk vaker op de PRE/Andalusier pagina's maar daar zijn veel paarden die nog in spanje staan helaas. Ik zoek wel een die hier in NL (of onze buren) staat.

Ik zit aan de kust van Zuid-Holland, net niet in Zeeland. Hier is alles ook al gauw een uur of langer rijden :')
Ga volgende week groomen bij een Endurance rit. Even bijna 2u rijden naar Someren :))

Ah ja als ze dan nog in Spanje staan is lastig. Ik weet dat er toen in Naarden een stal zat die PRE's uit Spanje haalden en voor verkoop trainden. Maar dat is natuurlijk ook nog een heel eind vanuit jou.

En in Den Haag zit geloof ik ook een stal waar ze ze voor de verkoop hebben.


Die in Naarden ben ik ooit geweest en kwam op mij behoorlijk onbetrouwbaar over, ik ben er vlot weer vertrokken

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:07

Oh, dat is jammer idd.

Ik ben er, ruim 10 jaar geleden, geweest toen ze een arabier te koop hadden staan. Geloof geloof dat het inmiddels wel een andere naam heeft, of misschien ook wel andere mensen die het doen

Edit: als ik google op de toenmalige naam staat er 'permanent gesloten'.
Dus denk dat het nu andere mensen zijn met andere stalnaam.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:20

Dilan93 schreef:
IndianSu schreef:
Ik ben net met proefrijden zo hard van een paard gevallen dat ik nu bij de huisartsenpost zit. Gaat weer lekker dus -O-

Ah jemig, dat is idd flink pech hebben. Hoop dat het meevalt met de schade :(:)


Ik heb net ook proefgereden. Alleen dan niet op een potentieel eigen paard, maar op een paard dat ik mag gaan bijrijden :D
Was een spanjaard, superlief dier. Meteen een rondje buiten geweest (eigenaresse was mee op de fiets). :D

Super leuk.
Ik had jouw bericht gezien op Facebook, fijn dat je iets hebt gevonden.
In de buurt?

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:29

Yup, kwartiertje fietsen :D