Waar ben jij onzeker over?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Waar ben jij onzeker over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:27

Ik ben wel eens onzeker over mijn rijkunsten in die zin dat ik het ontzettend vervelend vind om op een nieuw paard te gaan zitten. Ik heb te weinig vertrouwen in mijn probleem (lees bokken steigeren en rennen) oplossend vermogen. Hoewel dat onzin is want ik kan het goed oplossen. Ben eigenlijk beetje bang om te vallen (tis de afgelopen 10 jaar ook niet meer gebeurd) gek he. hebben jullie nou ook wel eens van die dingen. Ik heb het vooral met paarden die ik verder niet ken en die ik nooit eerder gezien heb of niets van weet verder.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:33

Ik ben eigenlijk niet zo snel bang , maar dat is niet altijd een voordeel ...!!
Toen ik voor de 1e keer 1m10 moest springen , toen had ik écht schrik , maar ik heb et dan toch maar gedaan he!!!
bang om te vallen ben ik niet, heb ondertussen al geleerd hoe ik moet vallen. Ik heb wel schrik van paarden die heel zuur doen en écht bijten , ook al ga je nog zo zelfzeker de stal binnen...
Maarja , niemand is perfect he!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:35

Ik heb gewoon wel eens dat ik een paard onder het zadel dan niet vertrouw zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is. Ik ga er dan wel op maar ik ben zo ontzettend op mijn hoede dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:40

M´n achterwerk in een net te dunne witte rijbroek als het ook nog begint te regenen Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:42

Ilindra schreef:
M´n achterwerk in een net te dunne witte rijbroek als het ook nog begint te regenen Haha!
JAJAJA HIHIHI

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:51

Als ik bij voorbaat aan dat soort dingen denk, krijg ik de "bibbers". Maar als het er op aan komt, doe ik het gewoon toch maar. Klinkt een beetje vaag, dus ik geef maar even een voorbeeld.

Vorig jaar mocht op het allerlaatste moment m'n eigen paard niet mee naar Paard en Koets. Hartstikke balen natuurlijk, maar ik kon van iemand een Shire lenen, kende het paard helemaal niet, dus ik zat me al van alles in de kop te halen (wat er mis kon gaan dus). Daar aangekomen, was ik niet in de mogelijkheid om even op het paard te rijden, dus ik moest er letterlijk zo op en de showring in.

Op dat moment draait er een knopje om in m'n hoofd, ik denk nergens meer aan en gewoon gas erop Haha! . Mensen gaan klappen, paard gaat nog harder galopperen, jihaa !! Gewoon doen of het er allemaal bijhoort.

Ik moet wel zeggen dat ik er niet echt op zit te wachten om van die kastelen van paarden af te vallen, dus dat probeer ik ten alle tijden te vermijden. Voorlopig is dat nog aardig gelukt, slechts 1 X gevallen en al heel wat bokken en stuiter partijen gehad (commentaar van instructrice na een gigantische wild-west bokpartij: "ik wist niet dat een koudbloed dat kon" Haha! )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:54

Heb ik dus ook, ik zie het in mijn koppie al verkeerd gaan. in de praktijk los ik het wel op. maar er komt een keer een paard waar ik het niet mee kan oplossen en dan komt dat wat in mijn koppie rond spookt toch een keer uit BRRRRRRRRRRRR

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:01

Of misschien ben je toch handiger dan je denkt ? *LOL* Verward
Laatst bijgewerkt door HHD_Foto op 02-12-02 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 23:02

kan het alleen maar hopen............... toch........

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:13

Soms ben ik onzeker over of ik wel goed genoeg voor chinouc zorg.Of ik vraag me weleens af of chinouc het wel naar dr zin heeft bij me.
Mn omgeving zegt dat ze kunnen zien dat ze het goed heeft.Dus jah vertrouw ik daar maar op.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:19

sinds dat ik Tos heb, ben ik een stuk minder bang.
Opzich vind ik een bokkend of steigerend paard nog niet zo eng, maar wel ik soms wel schrik voor heb, is als Toscar heel druk is buiten.
Bang dat hij er weer tussenuit peert (in het begin 2x geflikt)
ondertussen weet ik dat hij het niet meer doet, en ik hem toch wel hou...
maar toch, als ik er da in zo'n moment op zit flitst dat toch weer door me hoofd... terwijl ik dan achteraf denk van: wat een onzin toch ook...

Verder ben ik voor Toscar niet snel bang, maar voor paarden die ik niet ken... ligt er aan, hoe hun indruk op me is.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:49

In het begin kon het mij ook niet gek genoeg gaan. Maar na een verblijf van 5 weken in het ziekenhuis na een valpartij en later nog een keer gekneusde ribben en gescheurde enkelbanden, wordt je toch wat voorzichtiger. En ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik soms de ongelukken in mijn hoofd al zie gebeuren, als ik voel dat ik even de controle over het paard kwijt ben. Toch een klein trauma overgehouden aan alle valpartijen. Verstand komt met de jaren zeggen ze meestal, maar ook de angst komt met de jaren, want ik kan het me niet veroorloven om weer plat te komen liggen. Wie moet er dan voor mijn paardjes zorgen, want gek genoeg, ik klim er toch iedere keer weer op en hou me zelf voor dat het een dom ongeluk was en dat het paard er niets aan kon doen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:02

Sinds mijn val vorig jaar waarbij ik mijn rug op twee plaatsen brak, ben ik een stuk voorzichtiger geworden.

Op Britt voel ik me heel veilig alhoewel zij ook niet de makkelijkste is. Ik moet een paardje echt beter leren kennen wil ik hem of haar vertrouwen.

En ja ik ben bang om weer te vallen en mijn rug te breken. Was geen pretje zolang in het ziekenhuis en daarna drie maanden met een gipsen corset gelopen te hebben. maar ja ik rijd weer en heb er plezier in. En dat is toch het belangrijkste nietwaar?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:03

Ik kruip ook niet meer overal op hoor. Kon me vroeger niet gek genoeg en "ik zou ze wel even temmen"

Intussen ben ik oud en wijs genoeg en niet meer zo lenig dat ik alle valpartijen zonder problemen zou doorstaan. Dus een paard dat erg gemeen bokt en de naam heeft om iedereen eraf te werken: bedankt, maar dat mag een ander doen. Geen enkel paard is het waard om je nek of je rug op te breken. Geen enkel paard.

Dus waar word ik onzeker van? Van de toekomst. Het niet weten of je je paarden morgen nog kunt houden. Of er genoeg geld is om ze van eten te voorzien, van de regelmatige beurt bij de smid, van de inentingen.

Waar wordt ik onzeker van? Van de gemenigheidjes die het LEVEN voor ons in petto heeft....

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:21

Ik ben een keer heel erg onzeker geweest over mijn rijkunsten Haha!. een man van 56 (hoefsmid) met een paard 1.88m wilde een les van mij hebben (ik toen 19 en 50 kg) maar hij had overal een weerwoord op. op een gegeven moment zei hij: als je het zo goed weet klim er dan zelf op.

Tsja hoe moest ik een enorme reus van 1.88m die puur op kracht gereden was los peuteren. Tsja toen moest ik even slikken. na 45 min peuteren rijden overgangen etc. had ik het voor mekaar. ik had wel 3 weken spierpijn en 3 kilo aan zweet kwijt maar het lukte me toch voor zover het paard het aankon en ik. et zag er iig een stuk beter uit dan dat ie daarvoor liep. Haha!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:33

Ben soms wel eens bang dat ik te zwaar ben voor een bepaald soort paard. Maar ja, dat is mijn eigen 'schuld', moet ik maar afvallen. Ik zal dus ook niet zo snel op bepaalde paarden gaan zitten. Van die dunne barbie paardjes of zo.
Op hevig bokkende of steigerende paarden Nee dank je wel. Mag wel pit in zitten, maar het paard moet wel te vertrouwen zijn. Voor mij is een niet verkeersmak paard helemaal niks. Ben echt een schijtluis dan Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:54

ik ben onwisj onzeker over mezelf en me kunnen..
denk dat ik het VWo niet aankan, niet kan rijden en lelijk ben. Terwlij ik over anderen juist altijd heel erg positief ben..

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:22

Als ik de eerste keer op 'n vreemd paard stap ben ik wel 's bang dat ik 'm niet netjes kan rijden ofzo. Vooral als de eigenaar erbij staat of andere mensen...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:23

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ik zelf rijd, iemand moet me nog 's filmen Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:39

Onzeker? Alleen wat paarden betreft, en dan meer in de vorm van niet goeds genoeg presteren/kunnen. Ik zie zo vaak mensen die 10 x zo goed zijn als ik ben, en telkens word ik weer geconfronteerd met mijn niet-kunnen. Voor een paard zelf ben ik niet bang, wel bang voormezelf, dat ik het weer niet goed genoeg doe.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:47

Eigenlijk wat paarden betreft helemaal nergens over. Ik weet dat ik niet als de beste rijd, maar ook niet beroerd. Ben daar heel zeker van Haha!

angèl171181
Berichten: 22
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:34

Dat heb ik ook hoor. Bang dat ik het niet goed doe en dat vooral bij paarden van een ander, al word ik er wel steeds makkelijker in.
Ben wel heel onzeker om naar buiten te gaan en dat zal ik ook niet snel meer doen want heb vorig jaar januarie een ongeluk gehad met paard. Waar ik gekneusde ribben aan overhield en een arm die zwaar gekneust was omdat ie uit de kom was geweest. Dat paard wat ik reed bleek dus erg bang voor vrachtwagens te zijn wat we niet wisten en ging er vandoor toen er 1 langs kwam. Hij had ook nog eens een ander hoofdstel aan, we dachten dat dat wel zou gaan (de eigenaar) nou mooi niet, hij pakte het bit dus supper hard vast en ik kon niks meer. Huilen
Viel nog best hoog, voor mij doen vond ik, friesje was iets van 1,75
Maarja kom ik ooit wel weer over heen hoor *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 19:38

Cassidy schreef:
Ik kruip ook niet meer overal op hoor. Kon me vroeger niet gek genoeg en "ik zou ze wel even temmen"

Intussen ben ik oud en wijs genoeg en niet meer zo lenig dat ik alle valpartijen zonder problemen zou doorstaan. Dus een paard dat erg gemeen bokt en de naam heeft om iedereen eraf te werken: bedankt, maar dat mag een ander doen. Geen enkel paard is het waard om je nek of je rug op te breken. Geen enkel paard.


Precies wat ik bedoel!!!. Ik weet dat als ik nu een been breek, dat mijn gezin niet optimaal doordraait, wat ga ik tegen mijn ene baas zeggen. Sorrie heb mijn been gebroken bij mijn andere baas met het rijden van zijn paarden!!!!!! Ik had dat vroeger niet, sinds dat ik een kind heb gaat het gewoon niet meer zonder nadenken en ik word daar wel onzeker over omdat mijn werk gewoon van mij verlangt dat ik wel op nieuwe paarden stap. Henk weet wel dat ik het aankan alleen ik weet het zelf niet en durf eigenlijk het risico niet meer te lopen.......

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:40

Ik ben op de 1 of andere manier altijd bang dat er iets gebeurt/verkeer gaat en dan zie ik metteen het ergste voor me.
Zodra ik iets een keer gedaan heb is dat meestal wel over.
Best vervelend en zeker als er mensen je dan nog extra gaan vertellen wat er allemaal wel niet fout kan gaan...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 19:50

Pinky_girl schreef:
Ik ben op de 1 of andere manier altijd bang dat er iets gebeurt/verkeer gaat en dan zie ik metteen het ergste voor me.
Zodra ik iets een keer gedaan heb is dat meestal wel over.
Best vervelend en zeker als er mensen je dan nog extra gaan vertellen wat er allemaal wel niet fout kan gaan...

idd