Finale gereden in Almelo en Z-startgerechtigd!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 23:14

Ok Bokkers, dan volgt hier mijn Almelo-verslag.

't was natuurlijk vanwege het hoesten dubieus of ik zou gaan, en zelf was ik maandag ook nog hartstikke ziek maar toch maar spullen ingepakt en vertrokken.

Almelo is echt vreselijk massaal, tevens vond ik het niet zo goed georganiseerd, ik heb zowel een bekeuring opgelopen Huilen Huilen als hooglopende ruzie op het secretariaat maar dit even terzijde.
Ook had ik geen leuke buren met een keiharde radio en gezeur als ik het zeil open wilde doen maar volgend jaar gaan we dat anders aanpakken en ga ik bij andere Bokkers staan.

Met Fitz is het hartstikke goed gegaan, zowel het rijden als zijn gezondheid.

Dinsdag en woensdag werd ik 2 x 2e met 165 pnt. en nog een keer 5e met 156 pnt. dus dat waren drie winstpunten uit 3 proeven.
Ging lekker dus. Toch had ik voor mijn gevoel nog steeds niet super gereden. Donderdag en vrijdag kwam er toch wat grotere spanning op mijn proeven, want ik hoefde dus nog maar 1 puntje en was dan Z-startgerechtigd. Donderdag had ik 154 pnt en was 6e.
Vrijdag had ik voor het eerst een lekkere proef gereden en ja hoor, jullie raden het al: de laagste waardering, nl. 154 pnt en een 8e plaats.
's Middags ging het naar mijn idee niet echt geweldig en toen was ik weer 3e met 161 pnt.

Z-STARTGERECHTIGD Party!! Party!! Party!! Party!!

Zaterdag was toen uiteraard de spanning eraf en werd ik 1e met 160 pnt.

Voor de finale telden de 3 beste proeven via een ingewikkeld omrekensysteem en met 2 2e en 1 1e plaats moest ik haast wel in de finale zitten.
En mijn verwachtingen werden zelfs overtroffen: ik ging als 2e de finale in, na zo'n 'broodrijder'.

Ik mocht dus vandaag als enalaatste starten. De bak was erg glibberig en ik had ook niet zo'n goed gevoel bij de proef, maar ja, dat had ik de hele week al!!
Toen de uitslag kwam, wist ik weer waarom springen veel eerlijker is: ik was bij de jury bij C 2e met 160 pnt en bij de jury bij H was ik 11e met slechts 144 pnt.
Ik vraag me dan af, wie het goed gezien heeft *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Maar goed, ik was uiteindelijk 6e geworden en in het geheel genomen ontzettend tevreden.

Ik ging naar Almelo met de gedachte 1 winstpuntje te willen rijden en als je er dan 5 rijdt, je wordt Z, en je gaat als 2e de finale in, nou dan mag je niet mopperen.

FITZ IS EEN ECHTE KANJER!!!


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 13:48

Bedankt allemaal voor de felicitaties.
Ik ben nog steeds erg trots op Fitz en ook blij dat het allemaal zo goed is gegaan.
Hij heeft niet gehoest in Almelo, hij is alleen heel erg afgevallen en heeft een heel opgetrokken buikje.
Hij mag nu lekker uitrusten in het land.

Ik weet nog niet precies wat ik doe, maar volgens mijn instructeur kon ik makkelijk Z gaan starten omdat er slechts 2 nieuwe oefeningen bijkomen, nl. het appuyeren en dat kan Fitz al en de eenvoudige galopswissel en die gaat ook steeds beter.
Uiteraard begrijp ik wel dat ik niet meteen winstpunten kan verwachten, want met name de verzameling in het Z zal wel veel zwaarder gejureerd worden, maar ik ga het toch wel proberen.
Eerst dan op een gewone trens en als ik helemaal vertrouwd ben met stang en trens ga ik daarmee rijden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Afanaisa91, DogWords, Elegance_, josien_m_, Mark0919, mirriejj, Poekkie en 41 bezoekers