Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:49

Maar waarom rent hij niet weg?
Staart tussen de poten maar wel telkens komen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

tamary

Berichten: 29150
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:55

1. omdat die man niet doorzet, druk blijft laag. 2. wolf wil eigenlijk ergens anders heen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:57

Ja maar nog, als hij de staart tussen de benen heeft zou ik 0 druk verwachten en dat hij al weg rent.
Je weet wel mensenschuw.
Hij blijft toch keer op keer terug komen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans


tamary

Berichten: 29150
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:15

Mensenschuw gedrag is dit niet. Wolf weet eerder dat jij er bent dan dat je hem ziet. Het is al duidelijk genoeg voor mij dat dat een onzin verhaal is en daarom geen factor in hoe ik naar deze filmpjes kijk.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Babootje

Berichten: 26185
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:27

De wolf loopt rondjes om de man en hond heen. Weliswaar met de staart tussen de benen en kop laag, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij zoekt naar een gaatje in de verdediging. Als de man zich omdraait met de rug naar hem toe zou hij zomaar eens de aanval in kunnen zetten. Heel eng eigenlijk. Het zijn opportunisten.
Je zag het in het filmpje met de vrouw ook. Steeds maar achterblijven, dan naar de andere kant lopen en het daar eens proberen, brrrr.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:41

dat dus babootje
Hij doet bang, maar is het niet echt.
Dan zou hij wegrennen, maar dat doet hij niet.
Na een brul van de man is hij 2 meter weg, maar komt direct weer in die ruimte.
Heel raar filmpje. Eng filmpje ook.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 12:07

Echt super eng.

Maar de uitslag van het veulentje in Raalte is binnen. Niet te achterhalen welk roofdier, zoals verwacht.
Nu is ook van veulen Olaf, in de tijd dat wolf Billy daar rondzworf nooit vastgesteld kunnen worden dat het Billy was. Maar nu weet ik waarom -:(-

Erna Berger het was nog erger, het veulen is ws naar het ernaast liggende gebiedje 'de eendenkooi' versleept en daar mocht niemand in om te zoeken naar Olaf, de ingangen werden zelfs dagenlang bewaakt door boa's (om de wolf te berschermen!!)...
Absurde realiteit
Idd is het Raalter veulen mij ook een raadsel....

Dit dus ik heb toen wel meegekregen dat er bewaking was omdat ze bang waren dat de schapenhouder daar het heft in eigen hand zou nemen. Maar dit.....

Ze doen er alles aan om ander vee dan schapen uit de lijst te houden.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:04

@ Erna: Ronduit schandalig dus.
Weer verbloemen van de waarheid.
Alleen al om een reëel beeld te krijgen zal ik elk bericht over wolfsaanvallen op dier/mens en andere (ongewenste) confrontaties met wolven delen en verspreiden.

Dit mogen gewoon geen doofpotpraktijken worden -:(-

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:31

Ik zie geen onderdanigheid in het filmpje.
Dat gedrag kwa houding en looproutes zie je ook in filmpjes van roedels en roedels coyotes en hyena’s en dergelijke op jacht. Er staat geen enkel beest met de oortjes naar voren en een kwispelend staartje voordat ze toeslaan op hun poging tot eten..

Niet banketstaaf maar poetsen.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:00

Hannanas schreef:
Ik zie geen onderdanigheid in het filmpje.
Dat gedrag kwa houding en looproutes zie je ook in filmpjes van roedels en roedels coyotes en hyena’s en dergelijke op jacht. Er staat geen enkel beest met de oortjes naar voren en een kwispelend staartje voordat ze toeslaan op hun poging tot eten..


Ik zie inderdaad ook meer een nieuwsgierigheid en "kijken Wat hij kan doen/waar de zwakte zit"

Als deze persoon een chihuahua bij zich had gehad.. had dit filmpje er denk ik heel anders uit gezien :\

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 00:31

Mirranda, echt joh ik schrok van het echte verhaal, je zult maar niet naar je dier mogen zoeken in een gebied waar een wolf is omdat ze bang zijn dat je die k.. wolf wat doet.

Vandaag weer 2 gevallen dat een wolf een wandelaar met hond achtervolgd, nog niet meer bekend zal morgen wel komen.

Wel een Holsteiner veulen gedood (half opgegeten) Bienenbuttel, foto mag ik hier niet delen vd mods en geen idee hoe ik dat afscherm ( blond en oud _O- ) mocht iemand dat wel kunnen en willen doen graag.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:11

Foto afgeschermd plaatsen moet je eerst spoiler button aanklikken ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:59

Of in een linkje zetten

BOAs die worden ingezet om wolven te beschermen vind ik wel een heel bijzondere actie.

Iedereen zou eigenlijk camera's op zijn weidedieren moeten hebben zodat men er niet meer omheen kan als de beelden een wolf in actie laten zien.

Relax. Nothing is under control.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:19

[spoiler [/spoiler]

Even achter de eerste spoiler ook zo'n haakje en daartussenin de link of foto.. De tekst erbij dat 't niet voor gevoelige kijkers is, en dan staat hij afgeschermd..

<3 Sneakers <3

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 10:28

Spoiler:
Afbeelding


Zo dan of niet

Foto van het aangegeten dode veulen.
Laatst bijgewerkt door jobamara op 19-04-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26185
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:50

Achgos.... het zal je veulen maar zijn.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:55

Ja, die komt wel even hard binnen (ik heb blijkbaar de spoilers uitgeschakeld staan ;( )
Ik moet er niet aan denken dat je je veulen zo vind, volgens mij kun je dan meteen door naar een psychiater ;(

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:55

;( Je zou je veulentje zo maar aantreffen...verschrikkelijk!!!

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:08

Zo dat zijn geen fijne beelden zeg! Je zult je veulen maar zo aantreffen.

Mocht je je bericht nog kunnen wijzigen: zet er dan bij dat het een dood veulen betreft, bloed te zien en een geen fijn gezicht. Of iets dergelijks.

Rockes <3

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 11:21

Rocamor, gedaan.

Het is verschrikkelijk, nu is dit veulen dood. Maar al genoeg beelden gezien van nog levende half aangegeten dieren ook paarden. Een wolf dood niet perse eerst voor hij gaat eten, dat beeld krijg ik echg niet uit mijn hoofd. Ik vind het zo belangrijk dat iedereen zich bewust is van het gevaar.
Veel denken nog steeds dat paarden/pony's geen gevaar lopen.

Zelf heb ik inmiddels al mijn staldeuren voorzien van tralies/betongaas.

Zou dus ego kunnen zijn en denken och die van mijn zijn voorlopig veilig. Maar ook de beelden en verhalen van andere doen me zo'n zeer.

Babootje

Berichten: 26185
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:38

Vreselijk...
Wij zijn aan het nadenken over verhuizen uit de randstad naar een plek met meer ruimte voor de paarden. Met de mogelijkheid om jaarlijks hobbymatig enkele veulens te fokken. Maar door dat gedoe met die wolven ben ik daar erg huiverig voor. Want die beesten jagen blijkbaar niet alleen maar s nachts. Dus hoe ga je je dieren beschermen. s Nachts naar stal halen is tot daaraan toe maar hoe ga je dat overdag in de gaten houden?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 11:52

Babootje, pfff klopt in Duitsland zijn al mensen die het fokken opgeven. Texel geen mogelijkheid??
Veel hebben camerabewaking maar dan nog moet je snel ter plaatse zijn. En je mag de wolf eigenlijk niks doen.

Als je op zoek gaat naar iets zou ik zeker het oosten vh land nu al overslaan.
En met het plaatsen van een omheining echt goed info inwinnen, het ondergraven is ook heel lastig te voorkomen.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:55

Ik denk, of is het meer hoop, dat als je het ze moeilijker maakt dan bijvoorbeeld de schapen van de buurman, dat ze daar eerder heen gaan.

Hier is alles omheind met hekwerk 160.
Kunnen ze daar onderdoor graven of overheen springen ja.
Maar tegenover lopen schaapjes achter een meter draad.

Dus ik denk dan maar dat ze die eerder pakken.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:55


Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:59

Op basis van de natuurlijke bewegingen van de wolf (is tenslotte helemaal hierheen komen lopen ;) ), zou je zeggen dat Groot Brittannië geen zwervende wolven binnen zou moeten krijgen. Ik was al voornemens daar naartoe te emigreren.

Maar zwemt de wolf niet zelf, dan wordt hij toch wel een handje geholpen blijkt _-:( :

Niet in Duitsland maar GB:
""" Zweedse jonge wolven geëxporteerd naar Engeland
Zes Zweedse wolven zijn aangekomen in Oost Devon, ten zuidwesten van Engeland. Zij zijn het begin van een onderzoeksproject dat ertoe zou kunnen leiden dat de wolf opnieuw in de Engelse natuur wordt geïnstalleerd, schrijft Devonline.com.
Ze zijn momenteel een open artikel aan het lezen over Svenskjakt. se si si
Echte jachtjournalistiek maakt het verschil
De zes wolven zijn broers en zussen, vier mannen en twee vrouwen en tien maanden oud. Ze komen uit een Zweeds onderzoeksproject in Tovetorp tussen Gnesta en Nyköping. Wolf puppy 's worden vergeleken met puppy' s daar om de vroegtijdige huishoudelijkheid van de wolf te begrijpen.
De zes jonge wolven zitten momenteel in een quarantaine van vier maanden. Als de wolf opnieuw wordt geïnstalleerd in Groot-Brittannië, zal het waarschijnlijk in het noorden van Schotland zijn en zal het waarschijnlijk meerdere jaren duren."""
https://svenskjakt.se/.../svenska-ungvargar.../...

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Maaaarije, Mieke, StalNollie, vilo en 90 bezoekers