[VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

[VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 17:43

Omdat er in zijn welkom topic naar gevraagd werd en ik het zelf toch ook wel leuk vind om dit straks allemaal terug te kijken wil ik Barca's vooruitgang graar bijhouden in een volgtopic!

Dit is Barca zijn eerste topic op bokt :D Nieuwe aanwinst eindelijk thuis!

Om hem toch nog even voor te stellen:

Barca Star

Afbeelding

7 jaar oud
plm. 1.68m
Ruin
Warmbloed draver, Deens geregistreerd (Timberland (US) x Shane T Hanover (US) x Ejnar Vogt, voor degenen die het wat zegt)

Op 7 november opgehaald!

Afbeelding
Afbeelding


En nu woont hij zo <3

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen weekeind was dus onze 1st week anniversary :+ En in die ene week is er al een hoop gebeurd.

Wat me vooral opvalt:
- het is als werken met een jong paard: 10 seconden aandacht, 30 seconden ''HE IK ZIE IETS!''
- contra stelling zit er goed op :+
- als ik niks doe (en het gemiddelde paard stil gaat staan of gaat eten) bedenkt hij zelf dat hij rondjes wil draven
- hij is een absolute pleaser en lieft worteltjes nu hij weet wat worteltjes zijn :Y)

Op dit moment zijn we vooral bezig met rustig worden en een beetje op aarde landen en overgangen halt > stap > draf > stap > halt.

Ik heb geen video van de eerste keer grondwerk, maar dat was vrij dramatisch, hij snapte 85% van wat ik vroeg niet, maar was wel ontzettend braaf!
Dit is een filmpje van het einde van de week en hoewel je goed ziet dat de aandacht niet altijd op mij is, zijn we wel echt al een eind vooruit en beginnen de hulpen er in te komen!



Omdat de stap van de baan, naar een half jaar niks doen, naar een longeercirkel vrij groot is en ik niet wil dat hij te veel spierpijn krijgt, heeft hij zondag vrij gehad en zijn we gisteren een eind wezen wandelen en hij was ZO braaf, ik ben zo ontzettend trots op hem :D <3




Afbeelding

Afbeelding

Omdat Barca puur voor mijzelf is en niet voor de verkoop, nemen we uitgebreid onze tijd, ik ben eigenlijk niet van plan er echt op te gaan rijden tot het voorjaar. Hij mag lekker bijkomen, weer een beetje paard worden en leuke dingen doen. Maar ik heb er 100% vertrouwen in.

Dit is overigens de eerste keer dat ik een draver omschool, maar ik heb hulp achter de hand wanneer dat nodig mocht blijken. Wat ik voor nu als (mijn eigen) grootste uitdaging zie is het trainen van de gallop en het ''eruit trainen'' van de automaat die naar de rendraf gaat.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:55

Ja, leuk! Ik volg mee! *\o/*

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 17:56

Mammie is zo trots als een pauw *\o/*

Gisteren had ik al gezien dat zijn manen (voor de derde keer) onder de klitten zaten, maar toen had ik even geen zin om zijn manen uit te pluizen. Hij zelf waarschijnlijk ook niet, want al dat gefrunnik en dat wachten is niet aan hem besteed :+ Gisterenavond dus maar gewoon gelijk aan het werk gegaan en omdat het toch donker was zag ik de hel die zijn manen was niet. Wijken voor druk geoeffend mbv. een zweep. Kietelen op zijn flank en een stap opzij was belonen. De eerste keer opzij stappen liet op zich wachten, maar toen hij het eenmaal een keer doorhad zat het als gebakken! Dit is fijn, want dan kan ik langzaam aan gaan oefenen met het wijken meenemen in het grondwerk en oeffenen met het opstap blok.

Enfin, vandaag dus naar stal met de wetenschap dat ik een boel poetswerk zou hebben. Ik ben eerst naar Hööks gereden voor paarden elastiekjes en daar vond ik bij puur toeval nog 1 exemplaat van de longeerhulp waar ik al een tijdje best wel weg van ben!
Plaatje even van google gepikt, maar dit is het principe:
Afbeelding

Die gaan we dus binnenkort ook inzetten *\o/*

Op stal aangekomen eerst deze ravage verholpen met een hengstenvlecht. En dan nu hopen dat dat het uithalen van die rotdingen wat vergemakkelijkt in de toekomst. :Y)
Afbeelding


Ondanks dat we er nog lang niet klaar voor zijn om hem ruitermak te maken, heb ik vandaag mijn zadel van stal gehaald. Gewoon om eens te zien wat hij daarvan vond. Ik heb eerst wat gelongeerd (wat hij overigens nog best moeilijk vindt) zonder.
Het verschil met week 1 is echt enorm! Zijn aandacht blijft nu bij mij, zo lang ik met hem bezig ben en dat is voor mij al echt een winner. Hij gaat in draf nog steeds in contrastelling door de bak, maar af en toe komt zijn hoofd al wat omlaag dus progress *\o/*

Daarna zadel er op! Ik had hier niet veel problemen mee verwacht, maar zo makkelijk als het uiteindelijk ging was ook niet mijn verwachting. Dit was de eerste keer weglopen met zadel. Je ziet dat hij wat ongemakkelijk is en ik zelf ook af en toe, ik pruts soms iets te veel en daar lijkt hij last van te hebben. Gaan we (ik zelf ook) dus ook absoluut aan werken!
De moeilijkste dingen zijn:
- bij mij weg lopen
- bij het zien van de zweep niet automatisch versnellen
- een cirkel is? ROND! :+ Maar dit is ook een beetje zijn lijf en zijn vroegere training die hem wat in de weg zitten denk ik.


En even in iets betere kwaliteit van dichtbij:


Op dit laatste filmpje zie je heel mooi dat hij af en toe wat begint te ontspannen. Nog steeds verkeerd gesteld, maar minder heftig en met meer een soepele draf. Aan het einde zie je hem weer wat terugzakken in zijn ''draver draf''.


EDIT: Leuk weetje :Y) Ik was bang dat de singel niet zou passen, zadel heeft op een IJslander gelegen. Op de betreffende IJslander zat de singel vaak strakker :+

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 16:43

Ik blijk een töltende draver te hebben gekocht :+

Vandaag het eerste stapje naar het gallop knopje geprobeerd, maar in plaats van hard draven en in gallop vallen kregen we hard draven > anderhalf rondje tölten > bijna door het hek in gallop. Hier moeten we dus echt even aan werken.

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 20:08

Na twee nierstenen te hebben verwerkt en voordat de derde echt doorkomt maar eindelijk weer eens wat met Barca gedaan! Al een week niks kunnen doen.

Vandaag hebben we het plastic monster overwonnen!

Afbeelding



Je ziet hem aan het eind denken ''was dit het nou.... En weer door!!''


En we hebben geoeffend met opstellen aan het blok. Hij wil heel graag zijn hoofd aanbieden, maar vind het moeilijk om zijn zij aan te bieden. Hier is ook een filmpje van, maar mijn telefoon stond niet heel handig geparkeerd, dus voor het idee zet ik hem erbij.. maar ja :+


Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 15:09

Kerstpaard!! {:)

Sinterklaas is hier natuurlijk niet, dus kerst begint voor Nederlandse begrippen al vrij vroeg :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:52

Leuk! Ik volg.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 07:57

Wat een leukerd! En zo braaf! <3

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 12:17

Even wat minder nieuws, ik had me eigenlijk voorgenomen gisteren voor het eerst echt op hem te gaan zitten, maar tijdens het longeren liep hij niet helemaal lekker. Niet kreupel, maar gewoon... niet helemaal ok.

We hebben het daar toen bij gehouden en zijn weer terug gedaan en op stal zette hij ineens 1 stap stokkreupel. Nou denk ik niet dat dat werkelijk uit pijn was, meer eerder iets dat niet goed zat ofzo. Ik heb nu dus een osteo/fysio gecontact en ik hoop dat het meevalt. Voorlopig even niet longeren dus.


AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:22

Wanneer komt die osto kijken?

Is een beetje een kort filmpje maar met mijn kennis was ik sowieso niet van plan te oordelen. :=

Hopelijk knapt het snel op en kan je binnenkort je ros bestijgen. :P

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:48

Hopelijk nog voor het nieuwe jaar, maar ze is erg druk helaas. Het was ook niet gepland dit vast te leggen, ik maakte een filmpje voor m'n moeder (die in Nederland woont) en toen gebeurde dit. Ik schrok me rot, vandaar het korte filmpje :+

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 17:39

Ondanks dat we de fysio nog lang moeten krijgen, heb ik wel de volgende video kunnen maken!! *\o/*

Hij heeft een weekje rust gehad en hij liep zo lekker en het voelde zo goed dat ik het aandurfde.

Absoluut niet foutloos van mijn kant. Dat trapje bijvoorbeeld is heel erg onhandig en dat zorgt ervoor dat ik instabiel wordt en niet goed kan afspringen. Gaan we zsm. iets op verzinnen. Maar zie hier :)F



Ik ben zo onnoemelijk trots op hem!! Het aansluiten bij het ''opstapblok'' doet hij ook echt zo netjes <3 Ik heb het wel moeten aanpassen elke keer, maar die perfectionering komt nog wel. Ik voel me echt gezegend met dit paard :o

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:51

Wat een brave kerel!!

Voel jij je veilig/prettig genoeg zonder een tweede persoon er bij?

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 23:24

Ja, ik voelde me er prima bij. Het enige dat mij onzeker maakte was dat stomme trapje :+ Voor de volgende keer zorg ik dus voor een beter trapje en wellicht dat het voor Barca wel fijner is er iemand vanaf de grond naast te hebben.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:34

Snap ik, ik ben ook altijd een beetje huiverig met dat soort dingen. Sowieso ben ik geen held, dus vandaar de vraag. :+

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 16:02

Vandaag even paard mishandeld *D

Maar met voldoende worteltjes was alles ok :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:16

Kerst staat hem goed! En wat past het halster er ook leuk bij. :D

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:43

Super leuke kerstfoto's en wat een held ben je toch!!
Ben echt gigantisch trots op jou dat je dit even in je uppie doet .. :j

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:39

Ontzettend knap dier!!!

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:46

Wat een leukerd, ik ga je ook volgen :)

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 18:18

Dank jullie wel!! Ja ik ben echt helemaal verliefd. Ik heb geen moment getwijfeld aan de keuze om Barca te kopen en geen moment spijt gehad.

De eerste stapjes zijn gezet!!



Het was idealer geweest als we wat sneller hadden gestapt, maar voor vriendlief vanaf de grond is het ook enorm wennen. Volgende keer gaan we de teugels erbij pakken!

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 17:59

Mag ik even gillen?! *\%/* :D <3




Hier aan vooraf is hij 1x geschrokken toen we aanstapten. paniekerige grote stappen opzij. Wel beugels uitgedaan en voorbereid af te stappen, maar dat was uiteindelijk niet nodig :knuffel:

Earth

Berichten: 7903
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:34

Wat goed! Dat zijn mooie mijlpalen.
Wel heb ik 1 kanttekening, jouw gewicht maakt het voor hem wel moeilijk. Dat zie je aan zijn manier van stappen. Dravers zijn minder sterk om te dragen dan het gemiddelde rijpaard, dus daar zal je rekening mee moeten maken. Niet banketstaaf bedoelt, sorry! :(:)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:42

Als ik heel eerlijk moet zijn had ik bij de foto's in je begin post al een twijfel, jullie zullen het vast leuk hebben, maar ik dacht toen al dat je wat zwaar zou zijn. Inderdaad dravers zijn wat minder sterk en ik vind ze wat smal. Het had denk ik beter geweest een wat steviger paard te kopen.
En ook bedoel dit natuurlijk niet banketstaaf ;)

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Barca van Deense draver naar Wereldse boscrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:45

Wat braaf. Ik vind hem zo wel vrij relaxed als hij hiervoor was geschrokken. :j