Vraag aan mensen die willen beginnen met paardrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NVDD
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-12

Vraag aan mensen die willen beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 13:06

Hallo allemaal,

Ik ben een klein 'onderzoekje' aan het doen onder mensen die willen beginnen met paardrijden of net begonnen zijn. Het valt mij op dat mensen vaak al heel lang dromen van paardrijden, maar dat het lang duurt voordat ze de stap zetten om echt te beginnen. Nou vraag ik mij af: Wat houdt je tegen om te beginnen met paardrijden?

Alvast bedankt voor je reactie, je helpt me daar erg mee!


NVDD
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-12

Re: Vraag aan mensen die willen beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 13:31

Hoi Moonsparkle,

Goh wat jammer, maar ik snap het wel. Is een verzorgpaard/bijrijdpaard geen optie?

NVDD
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-12

Re: Vraag aan mensen die willen beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 14:02

Dank je Westhof, dat herken ik eigenlijk ook wel.

NVDD
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-12

Re: Vraag aan mensen die willen beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 14:53

Bedankt voor je reactie Nabster. Doe je wel iets anders met paarden?

NVDD
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 19:17

Je hebt gelijk Rex_Rolfo, dat komt niet erg sympathiek over. Zoals je ziet, ben ik al wel heel lang lid van Bokt, maar al heel lang niet actief. Hetzelfde voor paardrijden.

Ik ben begonnen met paardrijden op mijn 19e en heb ervaring met manegepaarden, bijrijdpaarden en eigen paarden. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik door omstandigheden gestopt met paardrijden, maar al die tijd is het blijven kriebelen. Ik wilde eigenlijk al veel langer weer beginnen, maar ik verzon elke keer wel weer een uitvlucht om het niet te doen, voornamelijk door angst.

Nu ben ik enkele weken geleden weer begonnen en ik vind het heerlijk. Ondertussen hoorde ik ook van andere mensen dat ze lang twijfelen en uitstellen voordat ze (weer) beginnen met paardrijden. Ik vroeg mij af wat de reden daarvan is. Ik speel namelijk met het idee om binnenkort een Facebook Challenge te organiseren voor mensen die willen paardrijden, maar op een of andere manier de stap niet zetten. Als de reden vooral financieel is, kan ik daar weinig aan doen. Maar als de reden meer te maken heeft met angst, onzekerheid of een gebrek aan informatie, dan kan ik deze mensen met de juiste informatie en steun de drempel over helpen om eindelijk de stap te zetten en hun droom om te beginnen met paardrijden waar te maken.

NVDD
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 11:37

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik zie ook enkele reacties van mensen die al gereden hebben en het niet meer zo zien zitten om in een 'gewone manegeles' te gaan rijden. Dat is voor mij heel herkenbaar. Mijn oplossing was een bijrijdpaard. Zo heb ik jaren gratis paard gereden. Af en toe nam ik wel een les.

Bagheera_206 daar had ik nog niet bij stil gestaan, maar dat is inderdaad niet zo vanzelfsprekend. Gelukkig heb je uiteindelijk toch een manege gevonden!

Tijd is ook herkenbaar. Vroeger reed ik meerdere keren per week, maar dat lukt niet meer met gezin en werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, carineken, Cjuan, La_Lune, Liiesjjj, Lisanne_S, lissssan, Maaike_Ma, Mars, Mutti, Vagabondo en 88 bezoekers