ff wat gelders bloed!! Kijk en huiver!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-01 23:42

Afbeelding
Dit is Goudsmid

Dit is Aktion 75 % Gelders:

Afbeelding

Een zoon van Zep, Ilex
Afbeelding

Zichem, ook goedgekeurd als dekhengst voor het gelderse paard!
Afbeelding

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-01 23:42

He Kim, op deze site is ook veel info over de groningers!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 00:18

aaaah ik heb zo een zin om een veulen te fokken heb zoveel mooie hengsten maarja wat doe je met een ruin die niet drachtig te krijgen is?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 05:32

Ach wat jammer PJ! Maar mischien kun je Torino`s "zakie" terugvinden in de prullebak bij de veearts, hoef je alleen nog maar een merrie te vinden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 10:06

van otrino wil ik geen veulen haha ik zou graag een merrie hebben om een veulen uit te fokken haha je hebt zoveel mooie dresuurhengsten vooral in duitsland heb jeer een paar ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 10:37

Yo PJ! En ik heb verdorie een leuke merrie om mee te fokken en ik heb geen geld! krijg je dat weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 10:52

aha ja das ook wer pech haha weet je wat we delen het dekgeld en jij we delen in de kosten ! we gaan dan wel fokken voor een dressuurhengst he
groetjes

pj

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 11:01

Ha, Goudsmid zat ook in de afstamming van mijn vorige paard! Mooi beest hoor, beetje modelletje Toon.

Jantina en Kim, jullie moeten ook eens kijken op de site van de Hendersons (zal het effe opzoeken), daar staan ook oude foto's op van Gelderse paarden (o.a. goudsmid)en ook een Groninger.

Groetjes Mieke

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 11:23

Was ik weer, heb het ff opgezocht:

http:/members.tripod.lycos.nl/YvonneHenderson/galloping.htm
dat is het adres van de site waar de foto's op staan.

Goudsmid, Eclatant, Baldewijn, Uniform, Liris, Variant, Amor etc. staan daar allemaal op. Errug leuk.

Doei Mieke

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 13:45

hey Jantina de eigenaar van de site van die gelderse ken ik persoonlijk errug goed hij is helemaal weg van Lodewijkje.
Ik spreek 'm regelmatig op keuringen van het groningerpaard of via de telefoon.Pauline kent heb nu ook want die heeft 'm op Paard2000 ontmoet.
Hij zet zich heel erg in voor de gelderse paarden omdat die door het KWPN net zoals vuil worden behandeld als destijds het groningerpaard werd gedaan.
maar dat zul je wel hebben gelezen op zijn site?Ik dacht dat ie ook groningers heeft gehad en ook een tijdje gelderse heeft gefokt maar hij had nu geen paarden meer geloof ik.
groetjes

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 13:55

He Kim was dat niet de man die jullie "Opa" noemden op Paard 2000??

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 14:06

euhhh zou wel kunnen ik pest eigenlijk altijd die ouwetjes wel bij ons stamboek hehe.
wel grappig na mij de jongste is achterin de 30 Lachen maar het kan ook zijn dat het de staleigenaar was waar ik sta. Anton (v. lijssel) was er alleen de zaterdag

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-01 14:15

Ik heb die Anton toen gemaild. Ik wilde graag het adres van iemand die mij z'on hengsteboekje toe kon sturen. Die heb ik toen ook gekregen! Dus ik heb het een beetje aan hem te danken, dat ik Bazuin uitgekozen heb! *LOL*

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 15:00

tja, ik gee t toe, ben best gelukkig :heb een mooie merrie Lachen , en een minstens zo mooie hengst *LOL*, nu nog 3 mnd wachten op het veulen *LOL* !

ps: Aktion 3/4 gelders joh? Zo leer je nog 'ns wat! ken 1 goede ( maar erg luie+lastige) nakomeling van hem, Galliano, een bruine van ca. 1.83. Als
' ie eenmaal gaat, een errruug gaaf paard, net als z'n vader trouwens.
Als hij besluit niet te gaan die dag, kun je maar beter zorgen dat je een goede helm + body protector op/aan hebt..
Maar da's vaak zo he, de goede zijn vaak een beetje 'gek'.