Intrinzen: wie is er mee bezig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Intrinzen: wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-20 20:04

Ik kon er op Bokt nog niet heel veel over terugvinden maar het onderwerp krijgt steeds meer aandacht: Intrinzen.

Ik had er voor afgelopen zomer nog nooit van gehoord maar het intrigeerde me en hoe meer ik er over lees en van zie, hoe meer ik er van wil weten en de denk/werkwijze zelf wil leren toepassen. Helaas ben ik niet bij de recente clinics geweest.

Ik ben zelf inmiddels gestart met de online workshop "Pain science + Performance" van Pantherflow om de theoretische achtergrond en de wijze van observeren van het paard te leren, en hopelijk uiteindelijk (als ik verder in de cursus ben) praktisch met mijn eigen paard aan de slag te kunnen.

Het spreekt me ontzettend aan, omdat het niet uitgaat van het aanleren van "trucjes" maar van biomechanica, natuurlijk bewegingsgedrag van het paard en lichaamsgevoel. Vanuit mijn werk houd ik me ook bezig met beweging en welke invloed zintuiglijke verwerking en lichaamsgevoel hebben op het (al dan niet kunnen) bewegen, dus er is veel herkenning op theoretisch vlak. Op persoonlijk vlak ben ik al langere tijd aan het worstelen hoe ik met mijn paard wil werken. Ik wil niet meer met druk werken, maar ik wil wel mijn paard gezond laten bewegen. Met een introvert / energysaver paard is dat niet zo makkelijk, dus hoe pak ik dat aan op een manier dat het voor ons beide leuk is. En zonder dat het een kunstje is.

Ik sta echt nog aan het begin van het leren kennen van deze manier van werken met je paard, dus ik hoop dat er meer mensen op Bokt zijn die ook willen beginnen, net begonnen zijn of al langer bezig zijn en hun ervaringen willen delen.

https://www.pantherflow.com/

[Overigens vond ik het lastig om waar dit topic te plaatsen. Het is meer dan grondwerken, want onder het zadel werken hoort er ook bij. Het is geen NH en omdat het minstens zo veel over bewegen gaat vond ik het ook niet bij Gedrag passen, dus is het PP geworden ;) ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ashley1, BETUWE, Bo_San, DDD3, Diortje_vds, Dries1990, eshz, Fudge, IngeK, laura_estee, mirriejj, Vagabondo, vera_pino en 122 bezoekers