[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 20:05

Als kind droomde ik al van een Welsh Cob en nu ik bijna 38 ben, komt die droom uit :D

De superkorte versie:
Spoiler:
ik heb online een Welsh pony (type C) gekocht. Pony staat in de UK. Ik heb hem dus nog niet ontmoet, niet in het echt gezien. Binnenkort wordt ie keurig 'aan huis' (=wei) bezorgd door John Parker International.


De iets langere versie :')
Na een kleine 4jr dagelijks genieten, ontspannen en lol-met-je-knollen met m’n twee Welsh Mountain dames Jula&Jet (èn sinds 6mei van dit jaar: met Jula’s veulen Binky) kwam ik enige tijd geleden op een punt waarbij ik dacht; Wat wil ik nou eigenlijk.
Aanleiding daartoe was een combinatie van allerlei factoren, zowel op persoonlijk als op werkvlak. De coronacrisis heeft daar zeker een aandeel in gehad. Als verpleegkundige is de hele situatie me niet in de koude kleren gaan zitten.

Waar ik zeker van ben, is dat ik onze Binky wil aanhouden. Mijn eerste (en enige) zelfgefokte veulen, mijn kleine grapjas met zijn knappe snuitje, ondeugende oogopslag en enorme attitude <3
Afbeelding
Binky heeft mij de afgelopen maanden absoluut geholpen om het hoofd enigszins boven water te houden.
Wat ik nog meer wil, is lekker rijden op een eigen pony. Gewoon samen eropuit. En dat kan met mijn dames van 1.15m niet. Misschien als ik 93jr en 15cm gekrompen ben, maar - hoe spijkerhard en kerngezond ze ook zijn - dat gaan de pony's niet meer meemaken.
Ik rij al vele jaren wekelijks met heel veel enthousiasme en plezier in de dressuurles op de manege en ik blijf dat ook zeker doen. Ik heb daar ook een vast paard met wie ik een goede klik heb. Maar op de rug van je eigen pony kilometers maken, dat is toch wat anders.

Een rijpony dus. Een Welsh Cob/C-type, ja dat zou het mooiste zijn, maar ik rekende er niet op dat dat zou lukken. Het aanbod is ofwel nog erg jong en onbeleerd (net afgespeend t/m 2-3jr) ofwel ver boven mijn budget.
Ik keek dus op m'n gemakje rond naar wat er zoal in ons straatje zou passen ongeacht het ras, en kreeg bovendien een paar intessante reacties op mijn 'gezocht'-advertentie hier op Bokt.
We zijn laatst zelfs al eens naar een pony gaan kijken.

En toen ontving ik het volgende screenshot over 'Ronnie De Pony' ( :+ )
Afbeelding
(beetje bijgesneden ivm privacy, post is wel openbaar te vinden)
Gevolgd door een paar video's.
Wat ik zag was een leuke brave pony die goed in zijn vel zat en lekker kon bewegen.
Dingetje was wel: Ronnie staat in Kent, UK... Mja. Iets zei me om er toch maar een berichtje aan te wagen. Uitgelegd wat wij zoeken, wat wij kunnen bieden, en gevraagd of ze überhaupt wilden overwegen om de pony over de grens te verkopen...?? Je kan maar meteen duidelijkheid hebben toch.
De volgende ochtend ontving ik een appje van de eigenaresse. Ronnie zou zeker een match zijn voor ons en naar NL verkopen was geen probleem; 'it sounds like you would be a lovely home for Ronnie so yes we would be happy for him to come over to you'
De hele dag op en neer ge'appt, foto's en video's werden uitgewisseld, vragen werden gesteld. Uiteindelijk afgesproken om ook nog maar even te bellen.
En ja, het klonk allemaal nog steeds heel erg goed. De eigenaresse wilde wel voor me uitzoeken hoe het zat met het transport. De offerte werd naar me gemaild en die kosten waren als verwacht.
En toen... heb ik de knoop maar gewoon doorgehakt en gezegd dat ik hem wilde kopen :D Aaahhh! :#
(ik heb zelfs nog tweehonderd pond afgedongen op de vraagprijs, vond ik best wel stoer van mezelf :o )

En nu komt Ronnie de pony (stamboeknaam G lanteifi C ynnan) al heel snel naar ons toe... Misschien deze week al!
Ronnie is een 4jarige ruin van 1,37 hoog. De huidige eigenaars hebben hem eerder dit jaar gekocht met als doel op te leiden en door te verkopen. En zo komt ie nu dus bij ons terecht. Met mij gaat ie lekker buitenritten maken <3

Ik vind het rete spannend en heb wel meer dan eens wakker gelegen met bonzend hart; Om Em Gee heb ik dit echt gedaan??! :')
Maar het voelt goed! Misschien omdat Ron Swanson van Parks&Rec mijn spirit animal is :P Ronnie de pony is meant to be with me O:)
Ik heb ontzettend veel zin om onze nieuwe aanwinst te ontmoeten.
Hij gaat met John Parker International op transport. Hopelijk hoor ik morgen meer details. En kan ik snel meer foto's laten zien :)

Volgen jullie mee? :)
Laatst bijgewerkt door RianneH op 05-10-20 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek aangepast

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:20

Ohh die is leuk! Wat spannend! Ja ik volg natuurlijk :D
Hij ziet er super stoer uit op de foto's!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:24

Wat spannend, en wat een gave pony! Ik volg :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 05:50

Jeeej gezellig, welkom! Hopelijk later vandaag dus meer nieuws!
Het betalen gaf me wel echt enorm veel stress %) Vanwege de switch van euro’s naar ponden staat het geld niet meteen bij de ontvanger op de rekening. Dit kan 3 werkdagen duren (Ik denk dat ze een bankmedewerker met een rugzak vol cash naar de ontvanger op reis sturen ofzo?! :') ).
In eerste instantie kon ik mijn betaalopdracht ook helemaal nergens meer terugvinden := Gebeld met de bank, achter de schermen konden zij hem wel zien. Maar mochten mij geen screenshot oid geven, omdat ik die zou kunnen misbruiken (gebruiken als bewijs van betaling en dan alsnog de betaalopdracht annuleren). Lijkt mij ook niet meer dan normaal, dat de bank niet zomaar screenshots van betalingen aan mensen uitdeelt.
Later die dag stond de opdracht gelukkig alsnog in mijn overzicht. Maar dus nog niet bij de ontvanger. Gelukkig is het vertrouwen goed en het geduld groot :)
Ronnie gaat met de vrachtwagen via de eurotunnel geloof ik. Geen idee hoe lang de reis zal duren, dat hangt ook van het aantal passagiers en stops af. Ik moet alle details daarover nog ontvangen.
Ben behoorlijk zenuwachtig ;) Hopelijk komt ie op een handig tijdstip en/of kan ik iets regelen op m’n werk!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 06:37

Wat leuk! En spannend!
Heel veel plezier met hem. Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:17

Oeh ik volg mee, wat een leukerd! Maar jemig wat spannend joh, ik zou dat denk ik echt niet aandurven :')

Hoe heb je dat gedaan met eventueel keuren en zo? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, geen kritiek of wat ook, maar omdat je natuurlijk niet echt 100% weet wat je koopt.

Ik duim in ieder geval dat hij alles gaat zijn waar je op hoopt :D en misschien nog wel meer :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 08:12

Ja, het is natuurlijk een gok. Wat je kan doen is heel veel beeldmateriaal opvragen en duizend vragen stellen en iemand telefonisch/via beeldbellen spreken (ik spreek gelukkig heel goed Engels, als ie in Frankrijk of Duitsland had gestaan was het een stukje lastiger geweest :') ). Is de verkoper zelf ook geïnteresseerd in waar de pony terecht komt, doet ie extra moeite om informatie aan te leveren, kloppen de gegeven antwoorden of stroken ze niet met elkaar?
Dat kan de ervaring van zelf zien, kennismaken, voelen natuurlijk niet helemaal vervangen. En ja, de definitie van ‘braaf’ is natuurlijk ook subjectief. Daarom moet je ook doorvragen op specifieke zaken en voorbeelden.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken met Ronnie maar eerlijk is eerlijk, ik had nooit gedacht dat ik dit zou doen en bij een ander zou ik misschien ook zeggen, Waar begin je in vredesnaam aan :D

Hij staat op de lijst voor het transport , waarschijnlijk vertrekken ze a.s zondag en dan verlaat hij maandag de UK. Dus fingers crossed dat hij de reis goed doormaakt *\o/*
Voor vertrek krijgen de paarden een vet check maar dat is alleen om te kijken of ze fit genoeg zijn om de reis aan te gaan. Een paard met kromme benen kan ook op transport, dus dat is niet te vergelijken met een klinische keuring.

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:27

Ooh, wat spannend!

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:29

Ja ach, als je in Nederland iets koopt is het ook altijd een beetje gokken en hopen :j garanties heb je nooit!

Wat ontzettend spannend!
We willen natuurlijk uitgebreid verslag met foto's *\o/*

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:18

Dan moet je straks ook Engels tegen hem praten :P

Wat gaaf! Ik duim mee dat alles goed gaat en je er naast een knappe pony ook een leuke pony aan over houdt!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:27

Wat leuk, ik volg :D Ik wilde vroeger altijd ook een Welsh cob dus stiekem is dit extra leuk.. :+

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:45

Ohh wat leuk!!! Komt ie er bij te staan in acht ?

Ik ben ook al 2x zo dichtbij een welsh cob uit Engeland geweest haha.
Maar steeds afgehaakt. Maar hij komt hoor! Alleen nu nog even niet :')


Wat een knappert <3

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 10:41

Wat een leuke reacties, gezellig en welkom :)

@Saul, Ja hij komt er bij in de wei hier. Plan is wel om op korte termijn de merries te verkopen.
Nou als je er een keer echt voor gaat dan moet je ook een topic maken hoor :D

Kookaburra, hij kent idd een aantal Engelse stemcommando's. Dus ik denk dat ik dat maar zo laat :)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:47

Wij hebben ook een 3 jarige Welsh D uit Engeland, ze is nu 3 maanden in Nederland. Het is altijd een gokje maar bij ons is het gelukkig helemaal zoals we gehoopt hadden.
Succes met je nieuwe pony !

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:48

Oh lekker over de Oirschotse heide <3

Veel km's gemaakt toen we nog in acht stonden!

Kids ook geïnteresseerd in rijden ? :D

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:00

Oh wat super spannend !! Ben heel benieuwd

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:08

Ik volg mee! Spannend en heel interessant ook! :)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 12:34

Letsdunit, oehhh een D <3 Super gaaf! Was het voor jullie ook de eerste keer om te importeren? Hoe hebben jullie het aangepakt? Ik moet zeggen dat het traject me tot nu toe reuze meevalt. En de kosten (ongeveer 400 pond) vielen me ook niet tegen. Ik dacht eerst echt dat er nog eens de vraagprijs bovenop zou komen... Was totaal niet thuis in dit soort zaken.

Saul, ja ik ben nog wel een eindje onderweg voor ik daar ben. En kom je dan niet oog in oog te staan met een tank ofzo _O-
Ronnie weet niet beter of hij gaat alleen mee uit rijden. Dus dat is wel heel fijn. En hij staat nu op een 'working farm' met runderen, schapen en grote apparaten. De eigenaar schat in dat hij wel bestand is tegen groot verkeer. Ik had aan haar uitgelegd dat we hier vlak bij de legerbasis zitten en er dus nogal eens wat voorbij komt (ook door de lucht trouwens, laagvliegende Herculessen enzo :+ )

Onze jongste van 9 rijdt nu ruim 4jr en heeft de basis dus wel aardig onder de knie, onze oudste heeft wat minder interesse. De pony's zijn ook echt mijn hobby maar de kids zijn erg benieuwd naar Ronnie en willen natuurlijk ook wel een keer rijden :j

Gisteravond weer een foto ontvangen via de app. Ik kan vragen of ze het goed vindt dat ik die hier deel :)

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:53

Super spannend! En wat een mega leukerd!

John Parker Int is een goede, ga je geen spijt van krijgen :)

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:31

Wat super gaaf *\o/* *\o/*
Klinkt als een top paardje.
Het blijft een gok natuurlijk maar het klinkt allemaal betrouwbaar.
En zondag al op transport dat is al snel.
Het aftellen kan beginnen :)F
Spannendddddd.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:08

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik had verwacht bij je titel maar geen pony _O- super stoer en heel veel succes! Ik ga volgen :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 14:17

Hahaha, clickbait-titel :p
Leuk dat je volgt!
Ik weet niet of ik de komende dagen heel veel te delen heb, het wordt natuurlijk pas echt spannend als ie op transport gaat!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:30

Wat stoer! Ik kan wel voorstellen dat je oog op deze gevallen is. Ik volg zeker eventjes. :D

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:57

Wow! Ik vind het een ontzettend leuke pony om te zien, maar ik krijg al de zenuwen bij het idee de pony zo te kopen haha :') Ik zou er teveel stress voor hebben! Ik ben wel ontzettend benieuwd dus ik ga lekker meevolgen

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 15:57

Foto'ssss

Afbeelding

Afbeelding

En van gisteravond
Afbeelding
Die manen ga ik lekker laten groeien natuurlijk!
Jullie zien hier misschien gewoon een vos met een bles, niks bijzonders. Ik zie mijn eigen pony! :# Bizar!
Ik denk dat ik heel weinig zal slapen van zondag op maandag :D