Hoe geven jullie de lessen door?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 20:38

Ik sta op een middelmatige pensionstalling. Ongeveer 35 paarden.
Nu hebben we een groepsapp waar we belangrijke zaken in delen. Ontwormen, hoefsmid, dierenarts maar ook wie wanneer lest.
En daar komt mijn punt. Ik vind het al gauw onoverzichtelijk worden. Je loopt je gek te scrollen naar wie wanneer les heeft. En zo zie je ook weleens een les over het hoofd.

Ik had gehoopt dat watsapp een gedeelde agenda zou hebben maar helaas.

Hoe doen jullie dat bij jullie op stal?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:40

Een (planner)whitebord of krijtbord ophangen?

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:41

Kan er nergens een whiteboard opgehangen worden? Moet niet zo lastig zijn toch. Kan iedereen het erop schrijven.

Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:43

Wij gebruiken een app genaamd trello, bij ons werkt het heel erg goed en is overzichtelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:43

Ik moest lachen om middelmatig :)). Het klinkt alsof je op een niet zo heel goede maar ook niet zo'n heel slechte stal staat.

In Google kan je gezamelijk een agenda beheren. Is dat een optie? Dan is alles digitaal overal bereikbaar voor iedereen.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:43

Op een oude stal hadden we een groot krijtbord.

Nu sta ik ergens anders, en mag je gewoon bij elkaar in rijden. Ik ga dan zelf vaak in de buitenbak of in het bos, maar er is niemand die zal zeggen "ik heb les dus je mag niet bij mij in de bak"

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:44

Wij hebben met ca 30 pensionklanten de app timetree. Werk goed.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:45

Nu heb ik maar een kleine stal en delen we het op onze stal Facebook.

Op mijn vorige stal, een stuk groter, lag er in de binnenbak een papieren agenda, daar schreef iedereen de lessen in.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:49

Ik kreeg via Bokt de tip voor Time tree, wij gebruiken het voor het mest&voer schema maar voor lessen moet het ook goed te doen zijn denk ik :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:09

Wij hebben Fello, een gedeelde agenda ontwikkeld voor de zorg die ook op stal prima werkt.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:13

Wij hebben de app groupcall. Kan je iedereen aan toevoegen en daarin kun je vanalles in zetten. Heel handig en ik krijg ook een melding als iemand anders z'n lessen inplant en een herinnering. Kun je allemaal instellen. App is gratis.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:13

Op mijn vorige stal hadden we ook time tree. Nu een spreadsheet op je telefoon waar iedereen zijn tijden in zet

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:16

Ik zou ook in eerste instantie denken aan een simpel spreadsheetje in Google Drive of zoiets waar iedereen toegang toe heeft. Maar er zijn vast inderdaad prettige apps voor zoals hierboven genoemd

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:28

Ik zou in ieder geval zorgen voor iets online's, als het niet online is is het zo lastig om een les te plannen... Wij gebruiken zelf supersaas, is een online planner. Vind hem vrij makkelijk in gebruik, en je kan er ook bij als je geen telefoon met apps hebt.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:31

TimeTree werkt heel fijn! Of inderdaad old school een bord ophangen waar ingetekend kan worden. Het nadeel daarvan is wel dat je niet even snel kan checken of iemand les heeft voordat je naar stal gaat.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:47

Gedeelde google docs?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:15

Gewoon een whiteboard aan de bak hangen? Als je les hebt schrijf je het daar gewoon op. Dat is op elke stal waar ik heb gestaan al zo geweest en werkt perfect!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:23

Wij hebben een white board. Staan de dagen van de week standaar op (zo gekocht) en we moeten minimaal 24 uur van te voren erop zetten als je les hebt. Dus dan datum, tijd en naam (en eventueel in welke bak je wilt). We hebben bepaalde tijdsblokken dat lessen niet echt wenselijk is, dat wordt in de app dan nog even overlegd. Dit omdat we met les recht hebben op de bak alleen te hebben. Maar bepaalde spitsuren is dat niet gewenst en moet het in overleg.

Het bord hangt in de stal waar iedereen dagelijks wel langs komt.

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:26

Wij hebben op onze stal een groot white board hangen waar de stalregels, mededelingen etc opstaan alsook wie en wanneer degene les heeft.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:26

Wij hebben de app klender. Werkt prima om mekaar bewust te ontwijken in de rijbak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 06:48

Wij hebben niks. Als er 3 lesklanten in de groep zitten of minder, mag je er bij. Maar wij hebben zo belachelijk veel ruimte dat je eigenlijk altijd wel kunt rijden ook als er les is. Of het weer moet dusdanig zijn dat je echt alleen binnen kunt rijden.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 07:15

_San87_ schreef:
Ik moest lachen om middelmatig :)). Het klinkt alsof je op een niet zo heel goede maar ook niet zo'n heel slechte stal staat.

In Google kan je gezamelijk een agenda beheren. Is dat een optie? Dan is alles digitaal overal bereikbaar voor iedereen.


:D Dat klopt ook wel. Paarden staan echt super goed en hebben niks te klagen. Ik had alleen wat meer luxe gewild :o

Maar in deze context bedoelde ik eigenlijk middelgroot :j

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 07:19

Hmmmm weer een nadenkertje.

Ik denk dat een aparte app niet gaat werken. Whiteboard hebben we hangen. Een mega grootte. Wellicht die weer schoonmaken en gaan gebruiken.

Maar wat is dan handig? Gewoon iedereen zelf dag en tijd erop laten schrijven? Of een soort (week) agenda erop maken en die laten invullen?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:27

Gewoon ieder voor zich laten opschrijven. Voor een springles bijvoorbeeld zette ik het echt al 4 weken op voorhand op het bord, omdat ik echt op een dressuurstal stond. Mensen daar zien het niet zitten om tussen de sprongen door te rijden dus vandaar ver op voorhand. Voor gewoon dressuurles een dag of 2 of meer op voorhand, maar zeker geen week op voorhand eigenlijk.

Als mensen dan vergeten het op te schrijven hadden ze pech als het druk was. Bij ons mocht je overigens altijd bij in rijden met lessen. Was wel enkel privéles.

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Re: Hoe geven jullie de lessen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:47

Wij hebben een kalender op stal hangen, vind ik persoonlijk fijner als een witeboard of wéér een app erbij.

Zo kan je ook verder vooruit plannen.
Een smid maakt er bijvoorbeeld ook gebruik van, zodat iedereen kan zien wanneer hij weer voor welk paard komt.