[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-19 20:41

Mensen die willen doneren kunnen via pm mijn bankrekening krijgen.

De crowdfunding wordt opgezet door een ander ik heb geen idee waar, dus ook geen link.
Misschien gaat ze wel met de pet rond...

Ik heb een redelijk zicht over de laatste jaren van Vincent omdat hij van een vriend van een bevriende fokker was. Hij heeft vooral dit soort werk gedaan :
https://www.youtube.com/watch?v=y_9I9B_a1_c

https://www.youtube.com/watch?v=7STX5UVU_BI

Dat is op wedstrijd, maar ze doen dat dus ook gewoon op het land
https://www.youtube.com/watch?v=aAzvsghi5AA

Ik verwacht er een fijn paard aan te hebben.
Maar ik zou het ook leuk vinden als ik weten wie hem gefokt heeft enzo.

Gandhi is altijd een bully met nieuwe paarden, maar ik weet dat het op een gegeven moment wel gestettled is. Het is alleen dat de merrie nu hengstig is, dat hij exra bezitterig en agressief is.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 15:11

Ik heb ´m.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 18:28

Vandaag kwam hij om half drie proestend voor de deur, hij wilde eigenlijk wel weer op stal. Hij was tot dan toe aan één stuk door buiten geweest en was het wel zat. Ik heb hem het hele gebouw gegeven totdat de anderen naar binnen gingen en hij heeft daar duidelijk ook flink gebruik van gemaakt. Hij is in alle stallen geweest. :+

Ik heb een waardeloze verbinding, dus foto´s plaatsen moet nog even wachten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 19:37

Afbeelding

Afbeelding

Het gras is altijd groener an de andere kant...
Afbeelding

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 17:13

Ze hebben vanmiddag even allemaal bij elkaar gestaan want de groep was naar huis gekomen en ik had Vincent in de stal gedaan, maar hij stond voor het hek en wilde eruit.
Omdat hij kon zien dat de anderen daar stonden dacht ik dat hij dus voor zichzelf had uitgemaakt dat het wel kon, dus hek opengemaakt.
Ollie wilde wel met hem snuffelen, Gandhi, de bully ging er natuurlijk meteen met kwade bedoelingen op af, maar Vincet gooide gewoon zijn kont omhoog, echt voor zijn neus zodat hij achteruit moest deinzen en galoppeerde weg. En Gandhi.....
bleef gewoon staan.
En Vincent stond toen gewoon tien meter verderop te grazen en de rest ging ook weer door met grazen.

Maar toen ik wat later de honden uit ging laten, kwam hij me alsog voorbij draven, hij wilde de stal in. Zo na drieën heeft hij het wel gehad met buiten zijn. Dan is -ie klaar. :+

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 17:42

Hij is ook nergens bang van. Hij stond gisteren over het hek heen te grazen toen er een motorclub langs kwam knetteren. Draaide nog niet een oor.
En vandaag hezelfde met een vrachtwagen met oplegger met een hijskraan er op die werkelijk op nog geen een halve meter afstand passeerde en nog toeterde ook.

Zal me daar dus in elk geval volkomen veilig op voelen. :D

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 19:08

Nee. Maar als veulen was hij altijd heel kalm, toen heeft hij de naam gekregen. Nu is hij erg bezig met zijn status in de groep en "zijn merrie" en dat geeft zo z´n onrust, vooral als ze hengstig is, maar dat lijkt nu over.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 22:09

[quote="Pandora2"]Als hij vooral het werk van die filmpjes gedaan heeft, zal je er idd een heel fijn paard aan hebben.
Is working equitation, toch?
[/quote
Met vee werken, en dan met name 1 koe afscheiden is inderdaad een onderdeel van Working Equitation, maar vee drijven wordt ook wel apart getoond op landbouwtentoonstellingen en dan speciaal door campinos, zeg maar de portugese cowboys uit de Ribatejo, te herkennen aan hun puntmuts. Dan zijn het "provas de campinos" of "provas de maneio de gado bravo."
De paarden van campinos werken ook gewoon op het land met vee en brengen ze door de straten bv, de proeven doen ze erbij, terwijl Working Equitation paarden vaak gewoon opgeleid worden voor de proeven, zeg maar.
Vincent heeft ook gewoon op het land gewerkt met vee. Ik verwacht wel wat koele moves van hem :D

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 10:23

Hier nog zo´n proef voor campinos. Jogo de cabrestes (gecastreerde stieren). Let ook eens op hoe rustig de andere paarden staan te kijken. Wachten hoort er ook allemaal bij. Ze gebruiken trouwens een speciaal stegen zadels voor meer comfort voor het paard. de scahpenvacht erop is voor het comfort voor de ruiter. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=PFM-CxgMPRQ

Dag van de campino (1 mei) in Cartaxo (gewoon erbij omdat Portugese paardjes kijken leuk is :D )

https://www.youtube.com/watch?v=4pKe2vLFL_E

Paard dat op 2.49 in het midden staat en het hoofd op een gegeven moment opzij buigt, heeft wel heel veel van Vincent weg, inclusief bult onder oog, daar nog klein. Vraag me af of het hem is! :oo


Vanmorgen ging Vincent meteen met de andere mee naar buiten (op eigen verzoek) en hij wandelde gewoon tussen ze door om een rondje om het huis te doen, even checken of de stal wel open was en daarna ging hij zijn kringetje vergroten. Ook heel even op het gebied geweest waar hij zo in rondgeraced heeft en in het hekwerk is gecrashed.
De anderen zijn naar een verder gelegen stuk gegaan, zo ver gaat hij nog niet, maar de crisis is wel over.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 11:08

Ja, de stieren zijn ook mooi, vooral de zwaardere. We hebben hier een aantal mooie inheemse rassen, als je er oog voor hebt. Sommigen gaan nog voor de ploeg en voor de kar.
Zien we je straks koeien in de Belgische weides onveilig maken met je paard? }>

En ja merrie niet meer hengstig, heeft geen extra belangstelling meer voor hem, dus Gandhi hoeft zich niet meer druk te maken.
Tegen de tijd dat ze weer hengstig is, heeft Vincent zijn plek in de kudde wel veroverd, denk ik zo.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 11:11

Was net foto´s aan het nemen van de anderen, in het zijweiland. Hoor ik Vincent keihard hinniken bij stal, dus ik ga zo naar de toegang van het zijweiland, waar hij me kan zien en riep van kom maar hierheen, hier zijn ze allemaal.
Maar nee hoor, hij wilde alleen maar weten waar ik was, want ik was niet in de stal (normaal ben ik op dat uur nog aan het keutelen in de stal). :+
Hij ging gewoon gerustgesteld grazen waar hij was. :D

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 18:25

Vincent heeft nu ook zijn eigen YouTube kanaal (omdat de andere alle paardjes betreft, niet alleen Vincent):
https://www.youtube.com/channel/UC767zb ... 7RS_9PCibg

Ik was net even naar het stadje wegens sneller internet en opladen van filmpjes. Was een uur of drie weg gegaan en hij stond nog buiten, was net over vieren terug en hij stond binnen aan zijn hooi, hoor. Denk maar niet dat hij van routine afwijkt omdat ik er niet ben...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 11:00

Vanmorgen toch zo gelachen met het naar buiten laten.

Vincent gaat altijd als laatste naar buiten en Gandhi had hem opgewacht.
Maar ze bleven eerst zo eens een paar meter van elkaar staan en ik zag Gandhi al kijken, dus ik zo van "lief doen, hoor!" en hij dacht er even over. Uiteindelijk gingen in een soort van slow motion eerst de oren naar achteren, toen de mond wijd open en hij draaide zich naar Vincent om in zijn kont te bijten, maar deed dat nét niet.
Vincent op zijn beurt gooide zijn kont op om uit te slaan met beide achterbenen, maar deed dat ook niet echt, raakte Gandhi ook gewoon niet.
Daarna gingen ze ieder hun eigen weg.
Gandhi naar de kudde en Vincent nog wat gemorst voer in de stal opeten.
Want hij weet niet alleen dát ik mors bij het voeren maar ook wáár en daar kan hij alleen bij als hij zijn eigen stal uit is. :+

Uiteraard kwam hij tijdens het uitmesten ook even checken of ik er nog was.
Hij is nu langzaam naar de toegang van het zijland aan het grazen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 19:12

Selfies nemen met hem was een ramp. Niet 1 is gelukt. Maar wel gelachen.
Ik was een tijdje aan het foto´s nemen van allemaal en op een gegeven moment zie ik Vincent om onduidelijke redenen wegdraven. Draf werd volle galop, dus ik wandel er zo eens achteraan om te zien waar hij nou op af ging.
Hij was de stal in gegaan. Ik keek hoe laat het was en ik had het kunnen weten: twee voor drie.
Iets zegt me dat drie uur een belangrijke tijd was voor hem om op stal te zijn bij een vorige eigenaar. :+

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 11:14

Gisteren was de vorige eigenaar hier om een aanhanger met stro te brengen. Hij liet de aanhanger achter omdat hij door naar Lissabon moest en haalde die ´smiddags weer op.
Vincent wilde net naar stal toen hij de aanhanger kwam halen en die stond ietwat in de weg, en Gandhi kwam al op hem af, maar hij ging in volle galop, dook tussen de aanhanger en de muur door zonder af te remmen, ik deed snel het hek een stuk dicht want openstaande stond dat dwars voor hem, hij vloog daar voorbij, ging vol op de rem, draaide op de achterbenen terwijl ik het hek weer openzwaaide en schoot de stal in.

De vorige eigenaar moest er om lachen. "Hij ziet die ander komen en verstopt zich gewoon!"
Maar om eerlijk te zijn... het was over drieën, gewoon hoog tijd!

De man was trouwens onhandig want draaide het zand op en raakte (dus) vast en zelfs zijn 4X4 kon niet meer loskomen, wat hij ook deed.
Gelukkig kwam er net een buurman voorbij meteen trekker met aanhang, dus ik hield die aan. Of-ie even kon helpen.
Wel hoor, aanhanger even afkoppelen hek door en naar de wagen waar de man ondertussen al een touw aan had gemaakt. Touw vast en de wagen op het harde gegetrokken. Touw los, hek door, aanhanger weer vastkoppelen en klaar. Nog geen vijf minuten werk. Bedankt en uitgezwaaid.
Zo blij dat ik buren heb die zulke dingen gewoon doen zonder na te denken of bezwaren.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 14:48

Ja deze wonen 2 kilometer verderop.
Maar ik heb aan de andere kant ook buren aan de overkant van de straat.
Er staat ook een huis op de hoek, maar dat wordt niet permanent bewoond. Maar daar schuin tegeover is ook een huis bv en vanaf mijn land kan ik ook nog twee huizen van buren aan deze kant van de straat zien.
Met andere woorden, de opzet is hier wel erg ruim, maar het is ook niet zo dat het verlaten is.
Buren is hier wel heel rekbaar hoor, eigenlijk is iedereen in de streek je "buur". Zo spreken ze je ook aan als je wat laat liggen in de supermarkt bv. "He buurvrouw, je boodschap!" ook als je een totaal onbekende bent. (De andere term die ze hier in de Alentejo gebruiken is "compadre")

Over buren gesproken:
De nieuwe buren die echt aan de andere kant van het hek hun land hebben (dat land hoorde eerst ook hierbij maar het is opgedeeld geraakt bij het overlijden van de eerste voorouder/eigenaar en nu is dat stuk weer verkocht) hebben delen omheind een hekken gezet waar ik eerst vrij kon rijden, helaas, maar ze gaan een polo centrum (met hotel) opzetten, dus het zijn in elk geval wel paardenmensen en misschien kan ik op een gegeven moment wel vrijstelling krijgen om er toch weer te rijden.
Het gaat daardoor wel veel drukker worden langs het weggetje en nu rijden er ook veel vrachtwagens en machinerie, dat vind ik wel weer erg. Daarvoor woon je niet op het platteland. En het erge is dat er nog meer mensen aan het weggetje bezig zijn met projecten, dus het houd voorlopig niet op.
Ze mogen maar veertig en echt zware vrachtwagens mogen er niet eens komen. Ik snap dat nood wetten breekt, maar ze kunnen zich minstens aan de snelheid houden, maar ze rijden als gekken.

Tot zover de zeurkous. :+

Ik ga even een topic openen in "in the picture".
[ITP] Vincent, nieuwe rescue

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 15:37

Hij is trouwens wel zo uitgekookt dat hij overdag het stro in de andere stallen op eet en daar drollen achterlaat en zijn eigens stal dus moi schoon houdt met bed klaar voor de nacht. :D
Ik moet altijd wat aan de stal van Pocotó en Olímpio doen voordat ze erin kunnen (de kleinere stallen laat hij met rust).
Vanmorgen hield hij me uiteraard ook weer even gezelschap bij het uitmesten. Had hij op een gegeven moment een plak stro uit het hok getrokken om op de poetsplaats op te eten...
Kijk, een Gandhi was gewoon pontificaal het hooi/strohok in gegaan en daar een bende aan gericht, maar Vincent pakt het heel anders aan.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:02

Vincent kwam een uur of vier weer buiten en Olímpio was in de buurt van de stal gebleven (die staat vaker op grote afstand van de kudde, maar hij houdt ze wel in de gaten, hij wil ook weer niet helemaal alleen zijn) en Vincent liep achter mij aan naar Olímpio die nog even lauw zijn kont toe draaide, maar toen er niks gebeurde besloot hij verder te grazen. Op een gegeven moment zelfs met de neuzen naast elkaar.Echt een moment van acceptatie.
Ik snel de camera halen, maar ja mooie moment natuurlijk wel gemist, maar kon tch nog wat foto´s maken om het heugelijke moment van de prille vriendschap vast te leggen, hoewle het op de foto´s niet veel byzonders lijkt.
Afbeelding


Afbeelding
Op een gegeven moment gingen ze samen de stal in. Vincent wilde eigenlijk bij Olímpio erin, maar dat was nog net een stap te ver voor Ollie...dus hij weer achteruit naar zijn eigen stal.
Ik heb daar een filmpje van dat ik morgen op YouTube zal zetten.
Wel kan ik her een foto plaatsen van het moment dat Vincent eigenlijk bij Ollie de stal in wilde en van hoe ze verwachtingsvol op voer wachten, maar ja, geen etenstijd, dus sorry jongens, nog een half uurtje wachten...
Afbeelding

Afbeelding

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:47

Ollie is altijd wel goed met andere paarden, maar hij heeft wel de pech gehad dat hij steeds zijn maatje verliest. 1 is naar nederland verkocht, en 2 oudjes heb ik in moeten laten slapen. Dus dit is nummer 4 sinds hij bij mij staat (de eerste 2 jaar was hij niet van mij), maar Vincent is jonger dan hem, dus die zal hij niet zomaar verliezen, hoop ik.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 12:59

De video van Vincent die Ollies stal in wil staat op youtube.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 14:30

Ja, alsof-ie op een knopje drukt. :P

Het motregende vanmorgen. Maar we snakken hier in het zuiden echt naar veeeeel meer regen. Mijn putten zijn bijna droog...
Dat mooie weer heeft zijn keerzijde.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 17:54

Dank je!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 15:15

Werd vandaag gewaarschuwd. Een aantal paarden van een kennis die strandritten doet, overwintert in mijn gebied (omdat er ´swinters nu eenmaal minder toeristen zijn) en worden vandaag overgebracht naar het stuk dat direct grenst aan mijn land. Nu is de omheining daartussen nieuw, maar wel schapengaas en dat is niet het veiligste omdat ze met hun hoeven er in vast kunnen raken als ze naar elkaar gaan schoppen. (Maar geen keus, want schapen.)
In principe verwacht in niet veel problemen, ze hoeven elkaar niet eens te zien, omdat ze vel hectaren hebben met bomen er op, maar er is 1 hengst bij en als Pocotó hengstig is kon ze daar wel eens overmatige belangstelling voor gaan tonen...

Ik heb al gezegd dat ze misschien het beste een gang kunnen creëren tussen twee omheiningen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 19:07

Het is wel zo dat beide partijen ze meer hebben dan dat stuk dat daar aan grenst, het kan even duren voordat ze elkaar door hebben. If ever.

Had net een akkefietje met naar binnenhalen want normaal roep ik Vincent eerst binnen, maar ik was boodschappen wezen doen dus Gandhi had kans gezien om hem te verjagen en stond samen met Pocotó klaar om naar binnen te gaan, maar omdat de rest nog niet kwam bleven ze nog even staan.
Ik Chico en Ollie roepen. Toen Chico kwam, gingen ze alledrie naar binnen, howel Pocotó nog steeds flinke aanmoediging nodig heeft om haar stal te betreden, ze is het nog steeds niet eens met de ruil :+ ,maar Ollie was in geen velden of wegen te bekennen. Ik rondroepen en uiteindelijk zag ik hem en kon ik wat gerrichter ropen en oen hoorde hij me, en kreeg ineens door dat de rest verdwenen was, dus in volle galop naar de stal.
Nam een hap eten en kwam er toen achter dat zijn buurman Vincent er nog niet was en hinnikte heel ongerust. Nu heeft hij niet veel stem, dus Vincent, die op een achterafje stond hoorde dat niet.
Ik hem halen. Toen ik bijna bij hem was kwam hij op me af en volgde hij me naar stal.
Toen hij eenmaal op stal stond, gaf Olímpio een diepe zucht. Echt zo van hèhè, nou is het goed. En hij ging eten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-19 11:08

Vamorgen regende het, dus Vincent gig met dek naar buiten. Op een gegeven moment begon het te hozen en ik was in de stal aan het uitmesten en dacht "goh, dat hij daar in blijft staan! " Maar nog geen twee seconden later kwam hij aanstampen. Nee, daar houdt hij niet van. Toen het wat opklaarde, ging hij meteen weer naar buiten...

Ik heb gisteren trouwens even een vergelijkings foto gemaakt, geprobeerd dezelfde hoek te pakken, maar dat is niet helemaal gelukt.

22 november:
Afbeelding

10 december. Draait net zijn hoofd naar recht beneden, dus een hals en hoofdloos paard... :+
Afbeelding

Ik doe er rond 22 december wel weer 1, dan is het een maand.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, GoogleAdsense, Mark0919, Pallatin, pluklief, stoer, Yinka en 51 bezoekers