Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Lanoca

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:32

Fijn dat Eliana weer opgepakt kan worden. Hopelijk kan je haar sport krijgen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:02

Fijn Mirjam, daar doe je het voor.

Leuk Nelleke, ga jij haar zelf inrijden?

Ik kan ook weer rijden na het abcess. Ik heb er een goed gevoel bij.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:13

Om op de galop terug te komen, wat denk jij zelf van de galop? Galoppeert het paard door haar hele lichaam of is het meer haar benen? Heeft zij een duidelijke sprong? Grijpt het binnen achterbeen mooi onder het lichaam? Is het paard recht, of komt de achterhand naar binnen?
Ik denk heel veel overgangen rijden, eerst progressief van stap via draf naar galop en terug naar stap. Als dat nog gehaast gaat, zo nu en dan ook een halt erin verwerken. Dan werken aan galop- stap overgangen. Dan moet de snelheid van de galop terug naar de snelheid van stap en dan de beenzetting aanpassen. Vierkanten rijden is ook goed om controle te krijgen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:44

Ik rijd vaak door de rijbaan heen met bij iedere letter een overgang, als je dat consequent doet, gaan ze zelf meedenken. Contra galop op de lange zijde, afwisselen met draf en hals laten vallen zonder onder je weg te lopen op de korte zijden? Zou dat iets zijn?

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:43

Hij ziet er leuk uit op de video Iris. Wat zou zijn stokmaat zijn? Die omheining is heel hoog zo te zien.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:54

Ik vind dat een mooie maat, maar ik vond het moeilijk om te zien want ik had geen herkennings punten. Toen keek ik naar de omheining, dat hielp ook niet.

Even kudu gegoogled, lekkere horens hebben die. Zoiets was er van verdacht Arrow te hebben verwond toch?

Ben je al wezen kijken?

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 07:04

Je klinkt enthousiast. *\%/* *\o/*

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:46

Gefeliciteerd.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:07

Hoe gaat het importeren in zijn werk, Iriscope? Hoe ver moet ze reizen naar jou toe? Is dat met een vrachtwagen? Is er geregeld paarden transport naar Namibia?

Mijn paard is geboren in Victoria, en ik ben in noord Queensland, maar dat is wel via heel wat eigenaren steeds in stappen gegaan. Inmiddels maakt zij geen dikke wintervacht meer aan. De vorige eigenaar moest haar scheren.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:05

Naar mijn gevoel is de manier van Ingrid heel dicht bij de contact teugel enz van Rien.

Die manier van bandageren zie ik vaker op duitse videoclips, dat zal wel een mode verschijnsel zijn. Snapped doe ik het niet.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:05

Mirjam, niet opgeven, je bent een heel eind gekomen met Zorro.

Ik heb ook geen lessen maar probeer met longeren een goed beeld te krijgen van mijn paard en de training die ik doe. Ik wil een goed gaand paard hebben dat voor mijn been is, dus zo wil ik ook dat het paard aan de longe gaat. Als het paard na het rijden de vorige dag korter gaat, zie ik dat als bevestiging dat mijn rijden de vorige keer niet goed genoeg was. Ik vind de manier van Lambert Haanstra erg goed passen bij mij. Het feit dat hij voor en achter de singel evenveel paard wil zien maakt dat het paard van achter naar voren gaat en dat touwtje kan dan niet te kort worden geknoopt. Dat kan je wel doen maar dan klopt dat plaatje niet.

Ook ik vond het moeilijk om onder woorden te brengen wat ik zag, mijn excuses alvast.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:30

Longeren met een dubbele longe zou ik wel graag willen leren, maar zonder omheining lijkt mij dat erg moeilijk. Ik heb op YouTube een stukje van hemzelf gezien, waar hij de looplust niet wil belemmeren en echt de afrastering zelf gebruikt.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:39

Bij mijn paard was de contra-galop een balans en kracht probleem, ik heb de contra-galop moeten laten wachten totdat het opeens wel goed ging. Ik heb heel veel stap- galop overgangen gereden. De vliegende wissel zat erop voordat ik contra-galop kon doen. Wat ik wel heel veel heb gereden is in galop de diagonaal op, dan een 10 meter volte in die galop, en de tweede helft van de andere diagonaal. Volg je het nog? Op die manier kon ik wel sturen in galop. Ook dat was teveel eerst, maar via draf en dan stap- galop overgangen rijden op die route daar wel gekomen. Toen de rust er was, kon ik op die manier een gebroken lijn rijden, die volte eruit, en met een flauwe bocht beginnen. Dat ook eerst geoefend in draf.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:34

Niet alles direct proberen Mirjam, maar rustig opbouwen. Ze hoeft niet alles direct te galoperen, probeer voordat ze het bit grijpt een overgang in te lassen. Je weet wat het eind doel is, dus je kunt het eerst draven en dan stukjes in galop doen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:27

Of misschien een grote volte in galop rustig verkleinen op een spiraal, dan met een rechte lijn weg rijden. Dus echt de individuele stukjes voorberijden. En dan wanneer de galop qualiteit voor dat stukje behouden blijft het volgende of vorige er aan vastplakken. Dit mag echt tijd kosten.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:37

Dan daarmee beginnen!

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:54

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:13

Mooi gevonden FW, ik denk dat je helemaal gelijk hebt.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:49

Hoe gaat het Mirjam, Proven en Iriscope?

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:43

Gaat Love of Life dan weer terug naar de verkoper voor het zadelmak maken? Zijn die entingen voor speciale locale virussen?

De merrie van jouw man heeft dus ook al wat mee gemaakt, jammer dat ze niet kunnen praten dan. Dat gaat nog wel wat tijd kosten.

Fijn dat je hulp gevonden hebt Proven, hopelijk gaat ze goed vooruit en kan je er weer met vertrouwen op.