Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

FriesWytske

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:20

Die heb ik ook gekregen. Per module 2 maanden korting. En dan na een jaar gratis toegang houden. Maar weet niet of het wel zo goed gaat worden dat ik dat geld er voor over heb. Vind het dan nog een groot bedrag. Ook al zou je het per maand gaan betalen. Dan ben je in totaal nog meer kwijt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:09

Dat gepush heb ik ook een hekel aan. En wie zegt dat die ruiterclub voor mij toegevoegde waarde heeft. Wil best ergens voor betalen. Maar dan moet ik van tevoren wel het idee hebben, dat ik er wat aan heb. Die Q &A's en de masterclass van komende vrijdag zijn dan voor mij interessanter, omdat je dan ook live vragen kunt stellen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:28

miss_lizje schreef:
Ik snap helemaal niks meer van het concept momenteel. Voor mij gevoel wordt er momenteel gouden bergen beloofd, terwijl je dus een hoop geld wordt losgepraat voor een grindgat.

Wat doen jullie trouwens als je een les/clinic rijd bij iemand nieuw die totaal een andere methode er op na houd als waar je mee bezig bent?

Kan het hier alleen maar mee eens zijn. En het liefst heeft ze dat je per maand betaald, want dan vangt ze meer dan als je in 1 keer het volle jaar betaald. Denkt ze nu echt dat niemand door heeft dat dat laatste goedkoper is.

Als ik bij iemand een les of clinic rijdt die echt buiten mijn comfortzone is, dan probeer ik de dingen wel die hij/zij wil dat ik doe. Maar als het echt niet bij ons past en ik merk ook geen resultaat daarvan. Dan ga ik weer terug naar het oude.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:37

Ik heb op het moment geen lesgever meer. Moet op zoek naar een ander, maar zie daar best wel tegenop. Om dezelfde reden als mirjamalvaro. Heb in het verleden vaak genoeg gehad dat ik binnen de kortste keren een heel gestrest paard had. Afgelopen zomer wel een aantal leuke clinics van 1 lesgever gehad, bij een vereniging uit de buurt. En daar had ik nu nog 5 keer bij kunnen lessen. Maar ten tijde van de opgave, had ik heel wat anders aan het hoofd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 06:56

Ik ook, Lanoca. En ga mij daarom ook niet aanmelden voor de ruiter club

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:21

Ik kijk wel naar de q & a en de masterclass van afgelopen vrijdag. Die laatste moet ik nog even kijken. Maar bij de Q&A van Rien kwamen wel goede tips voorbij.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:15

Denk dat als die extra kilo's eraf zijn, deze je nog wel eens in goede zin kan gaan verbazen. Vind het een leuk beestje

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:40

Moeten ze bij de Fjorden op de keuring los lopen? Wist ik niet, bij de Friezen hoeft dat namelijk niet.

Mooi cijfer voor gehoorzaamheid, vind ik toch altijd belangrijker dan hoge cijfers voor de gangen.

Hier komende week onze 2de Z1 wedstrijd. We zijn nog niet echt winstpunt waardig, al zitten we er wel tegen aan. Maar het is voor ons beiden een nieuwe klasse. Dus we gaan de komende wedstrijden puur voor de ervaring.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:09

Fijn Mirjam.

Kunnen jullie de filmpjes van de afgelopen masterclasses en de instructieavond van de KNHS met Rien nog vinden. Ik niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:17

Daar vind je dus alleen de laatsten, mirjam.

Ga ik eens inloggen op de oude, petra8. Die vond ik namelijk zeer leerzaam.

Edit: Gevonden. Dank je Petra8

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:15

mirjamalvaro schreef:
Jullie nog tips voor paard die in galop simpelweg zijn eigen ding doet. Ze galoppeert best leuk hoor, maar in haar tempo. Heb eigenlijk niets te zeggen.
Kleine voltes, volte verkleinen kan gewoon in die harde galop.
Zucht ;(

Heeft denk ik vooral met de balans te maken. Als die nog niet 100% goed is, gaan ze vaak hard in de galop.

@ Skogan Ziet er netjes uit. Maar heb wel 1 vraag. Past dit zadel jouw wel? Want ik zie jouw heup naar buiten gedraaid worden door de dikke wrong.

Hier afgelopen vrijdagmiddag mijn 2de Z1 wedstrijd gereden. Laten we het er maar op houden dat mijn paard haar dag niet had. Later nog met de jury gesproken en die vond ons een leuke combinatie. En zei dat als we meer ervaring in deze klasse hebben. En mevrouw wel normaal kan doen, de winstpunten vanzelf wel komen. Had voor mijn debuut al besloten dat deze winter gewoon oefenen en kilometers maken is in de Z1. Hadden niet eens hele slechte punten 198,5.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:32

mirjamalvaro schreef:
FW dat dacht ik eerst ook, balans. Maar ze is ondertussen 5 jaar, stap en draf gaat echt goed vooruit. Galop blijft echter een beroerde gang zeg maar. En ze kan er wel fijn in zakken btw, maar dat je ook nog tempo verschillen kan tonen erin of andere figuren dan een volte, dat gaat er maar niet in. :o

Misschien moet ik nu juist heel veel figuren gaan rijden met haar in galop.

De meeste 5-jarigen zijn nog in de groei en dat kost ook kracht. Waardoor vaak weer ten koste gaat van de balans in de galop. Mijn paard heeft nu ook nog wel regelmatig moeite om vanuit de uitgestrekte of middengalop terug te gaan naar een mooie rustige verzamelde galop.

En daarom neem ik haar gewoon mee op wedstrijd, Skogan. We kunnen wel thuis blijven oefenen en trainen. Maar de beste manier van trainen is toch op wedstrijd de proeven te rijden. Dat zij mijn jury afgelopen vrijdag ook. En dat was mijn plan ook.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:24

Had hem inderdaad ook gekregen. Jammer dat het voor mij dik 2 uur rijden is met de trailer. Als het niet langer zal zijn. Vind dat echt te ver. Had het dichterbij geweest, had ik mij hoogstwaarschijnlijk ook aangemeld.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:26

Maar als jij te moe bent. Moet je juist voor het veilige kiezen. En niet voor het moeilijke. Omdat je nu niet goed kan inspelen op wat hij moeilijk vind. Dan kun je hem beter lekker ontspannen rijden dmv lichtrijden. En weer met het doorzitten aan de slag gaan als jijzelf fit genoeg bent om hem daarin te kunnen ondersteunen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:03

Daar mag je zeker trots op zijn :j

Maar soms moet je gewoon een stapje terug om later weer een aantal passen vooruit te kunnen gaan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:19

Is dat niet haar slechte kant, MirjamAlvaro?

Hebben jullie ook weer een mail gekregen om lid te worden van de ruiterclub met 37% korting? Heb haar gemeld dat ik het dan alsnog te duur vind. En als het net als bij waar wij ons aan hebben gesloten gaat, het weg gegooid geld is. Heb er ook wat van gezegd dat wij steeds slechter bij onze modules kunnen komen. Waar je eerst er via de beginpagina erbij kon komen. Moet je nu eerst naar de community en daarna naar Van Basis naar grandprix. Dan aanklikken dat je naar de online training wilt. Waar je dan weer de modules vind en kunt aanklikken waar je mee bezig wilt gaan. Ze schiet haar doel compleet voorbij in mijn ogen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:54

Zelfs de laatste Q&A staat nog niet online. Die was ook om een hele vreemde tijd, waarop de meeste mensen nog aan het werk zijn.

Succes MirjamAlvaro. Hoop dat het daar na verloop van tijd beter van wordt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:07

Cyta schreef:
De laatste Q&A heb ik gisteren gekeken. Als je via de link aanmelden Q&A je email ingeeft, kom je bij het filmpje uit. Duurt trouwens maar half uurtje. Wel komen hierin de vragen/filmpjes aan bod die in de community werden gesteld.

Die mail zag ik dus te laat. Andere keren heb ik mij ook gewoon daarvoor aangemeld. En later via de link terug gekeken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:17

Oh, stom. Dacht je je had aangemeld. Bedankt voor de link. Hoop hem vandaag te kunnen beluisteren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:00

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:51

Misschien dan juist wel gaan rijden, oji. Zodat de energie er wat uit is als ze op de wei gaat. En anders merk je het snel genoeg als het teveel wordt.

Spannend, Promisse. Hoop voor je dat het nu allemaal goed gaat met haar.

Hier de afgelopen weken meer aan het buiten ritten maken dan echt aan het trainen.