paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 14:28

Ik weet niet hoe het bij jullie staat. Maar ik wordt er serieus moedeloos en gefrustreerd van ondertussen.

Ik heb heel veel paardenmateriaal. Soms nauwelijks gebruikt. Soms goedkopere kwaliteit maar ook echt duur merk spul.

Veel voor groot paard maar omdat die op pensioen staat nu en er een pony voor terug heb past het materiaal niet.

Ik ben nu al een tijd aan het opruimen en zet alles wat nog goed is soms zelfs nog als nieuw te koop. In mijn ogen vraag ik redelijke prijzen. Na vergelijk ander bijna gelijkwaardig.

Maar mensen nemen ten eerste niet de moeite om te komen kijken. Bied soms zelf aan bij niet te ver te laten passen zien. Zeker bij het dure materiaal. Maar zelfs dat lijkt niet te doen.

De meeste proberen met een laag bod het spul te krijgen. Soms zeg ik kom maar halen ervoor. Want moet uiteindelijk weg.Maar dan hoor je ze niet meer. of zit te wachten op afspraak maar komen dan niet en reageren niet meer. Kost mij ook veel tijd.

Soms zeggen mensen als je toch niet gebruikt kan je het gratis weg doen want jij doet er niets meer mee. Tja is toch geld waard dus doe ik ook niet aan iedere gek die daarna er een paar tientjes voor vangt die ik zelf ook kan vangen.

Weggeven kan ik altijd nog aan iemand die ik het gun. En in mijn kring met paarden zit. Die weten dat ik heel redelijk en eerlijk spul verkoop. Als er iets mis is zeg ik dat ook eerlijk. Of laat het zien. En is op zeker de prijs meer dan redelijk. Maar dan is het nee is kapot dus doe maar gratis. Terwijl ik dat toch netjes al zei. En zo kapot niet kunnen gebruiken gaat hier direct kliko in. Het is dan zeker nog bruikbaar.

In de ruitersport zaak vragen ze echt veel meer voor nieuw en gebruikte dingen. Die prijzen kijk ik altijd en probeer in iets lager dan gemiddeld te verkopen dan. Op het gebruikte is ook niet altijd garantie bij ruiterportzaak. Vooral bij zadels zie je dat veel. Betalen mensen uiteindelijk dik bij ruiterportzaak 2 de hands maar ook geen garantie.

Toch wil ik veel spullen uiteindelijk toch echt wel kwijt anders zet ik niet in verkoop. Maar soms denk ik laat maar gedoe en laat het weer liggen op zolder voor als ooit die niet meer komt.

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen? En hoe nu verder? Zijn er andere manieren dan internet in verkopen eigen materiaal?

af laatst 2de hands beurs waar je kin inschrijven maar de kraam kosten al zoveel dat verdien je niet terug en weet niet hoeveel volk er dan komt en ook echt koopt.

Ruitersport zaak ook geen belang bij dat iemand stukje shop huurt naar redelijkheid prijs voor verkoop materiaal. En garage sale wat hier was zie je geen paardenvolk. Zou eigenlijk op wedstrijd en kraam moeten zetten voor enkele euro. Dat het leuk blijft.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 20-10-19 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 14:54

Tja dekjes snap ik nog en die geef ik vaak gewoon weg uiteindelijk. Sommige aanbod is inderdaad apart zoals back on track spul. Heb hakbeschermers en nekbeschermer te koop daar staat bij bieden en een vraagprijs. Dit is wat duurder maar inderdaad moet net iemand hebben die zoekt op dat materiaal. Maar de bedrijven die dat verkopen bestaan allemaal nog dus zou denken er is markt voor.

Heb ook nog nieuwe winterdeken shet te groot gekocht op beurs. Raak aan straat niet kwijt.

Voor goed doel wil ik misschien nog eens door bak heen. Daar hun ik het dan meer aan dan aan onbekend weg te doen .

Maar om nu mijn peperduur dressuurzadel daarheen te doen waar 10x opgezette is nope. Is wel ook weer uitzonderlijk merk wat hier minder gevoerd wordt. Dat is zonde. En weet wel aanbod groot daar. Maar ja ligt nu ook afgeschreven op zolder. Ik leer geen geld meer in spul paard stoppen alleen hoognodige en dan betaalbaar merk dat enkeltje kliko geen ramp is.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:07

Ik wil de spullen echt kwijt en dus geen bon voor de winkel zelf want ik heb juist veel te veel en geen nieuw terug nodig.

Tja ik zeg altijd zeker bij mijn dure spullen kom kijken. Bij het zadel zeg ik als ik al eens vrienden heb in een hoek ik kom wel langs kan je passen. En proberen want snap dat het geen goedkope uitgave is. Ook weleens bij dealer gevraagd die einde jaar zijn hele voorraad pas verkoopt en vaak nog tegen bijna nieuw prijs. Of hij mijne niet terug kan nemen en dan bepaald percentage pakt van mijn zadel als hij hem verkoopt. Maar dan is voor hem de marge te klein is het antwoord. Terwijl hij ook pasgeld krijgt en niet altijd verkoopt ook. Maar daar stond hij niet voor open. Eerder met andere zadelmaker zij het met een behoorlijke verlies en persentage voor haar wel verkocht. En dan is dealer blij, ik blij en de nieuwe eigenaar blij. Dat vond ik zeker bij de dure merken een nette oplossing voor zadels. Zouden er meer moeten zijn die dat durven doen. En nee zelf geen nieuw zadel daar terug gekocht gewoon netjes geld.

Ik ben van Belgiƫ dus veel in NL verweg maar heb veel vrienden door landen heen wonen. Vaak combineer ik dan de verkoop met vrienden bezoek. Zodat mensen zien wat ze kopen. Met verzenden slechts ervaringen. En ben vaak nog netjes stuur maar terug dan geld terug zelf.

Geduld heb ik en prijzen zijn bij mij onderhandelbaar mits koper zelf ook moeite neemt te zien. Maar soms bieden ze dan inderdaad een tientje voor iets waar nieuw kaartje nog aanhangt of aantoonbaar is wat het mij gekost heeft en dus soms 300 euro waard was en nieuw nog meer kosten. En nee ik zit vaak zwaar onder de prijs van ruitersport zelfs met korting...maar zet soms hogere vraag prijs!! Neer om de tientjes mensen eruit te halen. Maar zet altijd vraagprijs mag nog gehandeld of geboden worden maar wel naar waarde.

Op foto zijn sommige dingen moeilijker te laten zien. Puur omdat het beter of juist slechter over kan komen dan in werkelijkheid is.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:13

Ik ben nu met een stalhouder die ook nog wat spullen en paarden kwijt wil of we een soort van open dag op de stal kunnen houden met 2dehands beurs kan organiseren. Waar mensen tegen kleine prijs kraam kunnen huren.

Vraag is of je veel paardensporters Aan trekt die willen. Verkopen maar ook kopen. Geen toegangprijs zoals op beurs. En zien of er ook wat ruitersport zaken met nieuw spul willen staan. En we ergens genoeg aanloop krijgen dan. Daar zijn we nu aan het puzzelen voor organisatie en reclame hoe?

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 10:03

Tja ik zet ook serieus vraagprijs erbij maar wil niet zeggen dat we niet er over kunnen praten. Maar bieden naar onder de helft vind ik ook wat.

Vandaag komt er als het goed is iemand een klein ding ophalen. Hoop ik en die wilde nog iets anders zien. En een andere reactie gehad en gezegd hoe regelen. Nog geen antwoord.

Ook nog altijd bakken aan het uitzoeken om te koop te gaan zetten. Want dat vraagt ook ook best veel tijd. Foto's maken, tekst opmaken en plaatsen per product

En ook plan stalhouder vraagt veel tijd.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 23:10

Verzendkosten zijn soms wel drempel maar heb jij als je online bij ruiterportzaak besteld ook. Ik probeer die zo goedkoop mogelijk te houden. Heb verspreid ook nog wat vrienden soms laat ik het dan als dichterbij is daar ophalen. Dan hebben mensen het ook gezien en is daar ook geen probleem.

Soms geef ik iets weg aan iemand die ik ken en kan gebruiken. Dan weet ik dat goed terecht komt. Ook weleens ludieke actie tegen een kleinigheid weg.

Maar de dure dingen die ik dat niet mee uiteraard.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 19:00

Sandravdb ik zet zelden nog iets op Bokt nog te koop. Daar verkoop ik al jaren niets meer. Staat teveel paard bij elkaar. Dus sla ik die moeite al over.

Ik verkoop afentoe iets op andere verkoop plaatsen kost nog altijd enorm veel tijd. Voor wat je er soms nog voor krijgt.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 12:58

Ik heb dat besluit nu ook zo genomen. Laten liggen tot juiste langs komt. Soms geef ik weg aan vrienden die het goed kunnen gebruiken. Rest blijven aanbieden tot het weggaat maar oke prijs. Want inderdaad soms is bod niet oke.

Inmiddels wel wat kleine dingen verkocht. En zo gaat het wel weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers