Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:59

Hoi hoi, sinds gisteren mag ik ons ook melden hier.
Oudste is 27 augustus 6 geworden en sinds gisteren op rij les.
Ons paard is nog te groot voor haar maar in de toekomst zal zij er ook op gaan rijden.
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:00

Alleen die foto al en dat duimpje,echt dat heerlijk!!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:18

kwita schreef:
Alleen die foto al en dat duimpje,echt dat heerlijk!!


Ja mooi hè, en trots dat ze was (en is).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:39

Nou dat straalt er wel af idd. Grote pony hoor. Zie trouwens in je profiel (even gespiekt) dat je iets met treinen doet. Mijn man werkt ook met/voor de treinen in NL.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:43

Ja vond het ook wel een grote pony maar wel ontzettend braaf dier.
Ik werk bij NS inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:44

Mijn man wordt ingehuurd door Pro Rail :j

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:45

Ok, mijn man en ik zitten in de rijdende dienst.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:02

Cute!
Heerlijk ook, dat genieten op een pony!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:33

sneeuwpop schreef:
Cute!
Heerlijk ook, dat genieten op een pony!



Ja ze telt de dagen alweer af :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:46

Heerlijk toch.

Ik ben trots, gisteren in de les op een niet hele makkelijke pony die er letterlijk de kantjes vanaf liep. Maar ze durft zo'n pony nu wel aan te pakken door hem lekker actief naar voren te rijden waardoor ze heerlijk heeft kunnen rijden. Ook proefje voor zondag geoefend en goede tips van de juf gehad. Ze mag zondag op haar 1e keus rijden, dus ook dat is leuk. Ben benieuwd hoe het zondag gaat.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:29

Oh zo leuk (beide)!

Ik mis de klavertjes 4, maar iig veel succes alvast voor zondag. Komt vast helemaal goed

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:13

Orje, was leuk dat je dochter de smaak te pakken heeft!
Super schattig he zo'n klein meisje met een shetlander. En lekker buiten rijden. Ideaal!

Kwita, Wat erg van de konik!

Sneeuwpop, Gaaf dat je zoon les heeft van een springruiter!

Maaike, welkom. Wat leuk dat ze op les is, en wat goed van die korfjes in de beugels :)

Susan, hoe is de proef gegaan?

Vorige week donderdag heb ik Marloes en David met Bliksem en Nick van school gehaald.
David heeft zelfstandig terug gereden. Alleen op écht drukke stukken moest hij even aan het touw.
Marloes heeft ook een paar stukjes los gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:02

Leuk hoor zo van school naar huis.

Proefje ging goed. F2 was toch een goede keus, ze heeft een promotiepunt gereden maar qua afwerking kan het nog net iets netter allemaal. Ze mag in principe nu F3 starten maar nog 1 keer F2 is niet verkeerd. Met losrijden was de rem zoek, maar toen ze de zweep aan de kant had gelegd ging dat veel beter. Pony is vlot zat. En echt lief, volgende keer wat mij betreft dezelfde pony weer :j

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:03

Hee wat leuk ik heb het op de zelfde dag gedaan...heb alleen mijn foto toestel vergeten.
Ik werd echter overmand door alle vragen van de mede ouders, is dat bij jullie ook zo?.
de mede school kindjes waren overigens heel leuk.( een moeder was volgens mij stinkend jaloers, maar van haar opmerkingen trek ik me niets aan)
( ja het was echt heel vervelend zo een naar einde van de konik, vooral voor de kinderen die het zagen gebeuren. Ze waren er ook bij toen ze werd ingeslapen, mijn dochter heeft er echt een paar dagen last van gehad.En tja dat is zo lastig als moeder Maar je kunt het ook niet mooier maken, immers ongelukken gebeuren!.)

Dat is knap suzan, extra ervaring is nooit verkeerd hoor! en ze kunnen al wel hoger moet ook wel al zelfvertrouwen geven toch?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:35

Wat een leuke foto's weer, dochterlief wil ook nog steeds een keer opgehaald worden met paarden, echter tijd technisch is dit nog niet gelukt.

Maar heb al van haar de vraag gehad om met paard naar school te komen voor haar spreekbeurt.

Vandaag heeft ze ook weer gereden op Amber.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 07:50

Oh wat leuk!
Wonen jullie dan zo dicht bij school?
Wij wonen echt te ver weg en vooral dat ik de route gevaarlijk vind. (Zijn wel scholen dichterbij, maar we hebben gekozen voor andere)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:42

sneeuwpop schreef:
Oh wat leuk!
Wonen jullie dan zo dicht bij school?
Wij wonen echt te ver weg en vooral dat ik de route gevaarlijk vind. (Zijn wel scholen dichterbij, maar we hebben gekozen voor andere)

School ligt 300 meter van stal af, we hebben specifiek voor deze school gekozen, ondanks dat er 100 meter van ons huis een school staat.

Ivm lessen geven met mijn paarden, wilde we dat de kinderen dichtbij stal op school zitten.
Mijn paarden staan namelijk bij mijn ouders en mijn ouders passen dan op, wanneer ik les geef.

Een mooie win win situatie.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:12

Vandaag maar naar de binnenbak gereden met de trailer. Echt niet leuk dit weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 05:51

Nee die regen is niks aan. Dochter zou vrijdag rijden, buiten. Kunnen daar ook niet naar binnen. Dus afgezegd. Zelf ook geen zin om nat te regenen, en het is een oude pony. Daar is nat worden ook niet zo goed voor.

Leuk hoor je pony op school!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:29

Hier heeft dochter lief zaterdag haar voltige les gehad. Het weer werkte goed mee dus dat was fijn, koud maar droog. Ze waren maar met zijn drieën dus dat is relatief veel tijd te paard!
Wat zijn die kinderen enthousiast en moedig!.( mijn moederhart hield zijn adem in, en die kinderen hadden de grootste lol). Inmiddels staan de paarden hier binnen maar geen enkel dier lijkt het buiten te missen. gelukkig kunnen ze overdag in de paddock, dan hebben ze toch ook nog hun ding buiten.
We zijn begonnen met de nieuwe pony aan te spannen morgen zijn de kinderen op school en dan gaan we proberen te slepen, hopelijk lukt het met deze pony wel.Het is zo een lieverd dat ik hem niet graag zou verkopen!.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:14

Hier is mijn zoontje druk begonnen met prive lesjes op onze pony zodat hij daarna kan doorstromen naar de groepsles. Hij wilt uiteindelijk springruiter worden. Hij is 7 maar ik moet hem wel af en toe temperen. Pony buiten mijn zich om uit stal pakken, halster omdoen en lekker poetsen en op het buiten terein rondje los wilt hij liever alleen doen. Uit stal halen en poetsen mag hij wel van mij al. Oja en mijn dekjes rage(25 dekjes voor 1 pony) neemt hij nu ook over. Want sym moest een stoerder dekje van hem ipv het lichtblauwe tweety dekje :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze pony is ook al weleens voor een schoolproject op school meegegaan. Ging over dieren. De school is ook maar 10 mn lopen vanaf de manege. Wel over een hele grote brug met rakelings een 60 weg.
Afbeelding
Afbeelding

evaval
Berichten: 70
Geregistreerd: 25-02-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:44

wat leuk dat hij nu al zo enthousiast is! @XRuby_SymmyX en knap hoor dat jullie pony zomaar mee kon doen met een schoolproject!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:53

Leuk, zo lekker enthousiast!
Alleen wel minder van die brug waar de auto's 60 km mogen, anders had je hem vast vaker mee genomen of niet?
Maar jullie hebben de pony in pension staan?

Wij hadden vandaag weer een springwedstrijd met 1 parcourtje.
Was wel een hele andere wedstrijd dan we eerder mee hadden gemaakt. Ging snel achter elkaar en zeer veel en goede concurrentie.
Erg trots op hem en de pony, want de eerste ging snel en foutloos en de barrage helaas een balkje.
Wel een erg leuke ervaring en was ook leerzaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:04

Leuk dat hij zo enthousiast is idd! Mooie plaatjes.

Onze dochter is ook heel enthousiast. Juf op de manege zei dat ze nog nooit een paar dames in de les had gehad die zo veel kletsten en lachten onder het rijden. Maar het rijden ging desondanks super netjes dus ze kon er niks van zeggen. Ze zit ook de laatste tijd continu met een big smile te paard. Ben ik heel blij mee. Ik was even bang dat ze na het overlijden van Star misschien moeite zou hebben met andere pony's rijden. Ze mist haar natuurlijk enorm (moet er ook nog wel om huilen af en toe) maar plezier in rijden en omgang met andere pony's is er gelukkig :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:56

Haha, fijn dat ze het zo goed doet.
Snap idd wel dat je bezorgd was na het overlijden van Star