Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:36

Proficiat een gezond veulen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:19

Ja leuk he dat je dingen ook deed en de kinderen ook gewoon het uit zich zelf doen. Hier dus ook en ook gewoon het staan op de bips in de weide en er dan afspringen.... (zonder dat ik of oma het ooit verteld heb). Het liefst bij papa zijn trekpaard....die licht zo lekker zacht als de bank! :=
En dan de jaarling die zit altijd aan haar staarten te kriebelen....word het te gortig jaagt zijn moeder hem weg :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:25

Ja de grote is lastig , hier klimt ze er op bij het hek en het paard boeit het ook echt niets.Dan gaat ze weer terug naar waar ze aan het eten was. Ja echt het is heerlijk om te zien...ik hoop dat ze dat later ook nog weet!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:06

heerlijk he hoe de kindjes zo hun eigen kijk op dingen hebben!
gewoon rijden vind onze dochter niets eigenlijk omdat ze niet zo goed kan stil zitten....regelmatig wandel ik met een pony op de weg waar de ruiter achterste voren zit of een rondje draait !

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 06:25

ik ja tenger en dun vanaf 3jaar +/_ 98 tot nu 6jaar 122/128 en dan past ie nu het best maar als ze nog 1x groeit is het gedaan.( het was wel een fijn ding dat wel ,ze droeg het graag)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:04

Proficiat suzanh!
Ja ik ken het te weinig tijd....ook zo zonde.Hier had ik grootse plannen om dochterlief op de laatse schooldag op te halen met pony lief, maar dan is er meteen een kinderstrand feestje na school dus dat gaat over.
Dus ga ik hem zelf maar lekker poetsen en knuffelen...het is ook zo een lieverd. En hier in huis ben ik echt de enige penny girl, dus ik ga ik hem maar eens lekker wassen en vlechten!
Vanmiddag is het nog laatste turn les, dus dochterlief haar batterijtje zal wel leeg zijn vanavond ;)
Mijn zoontje geloof het of niet heeft meer een band met het trekpaard van papa...tja boys wil be boys!
(rijden is niets maar mennen....hij is al boos als hij door heeft dat hij niet mee kan! := )

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 06:57

Ja dat is fijn als ze dan kalm blijven, ziet er best lief uit zo op de foto!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:26

Die Marloes,wat een stoer ding!
Hier staan de paarden nu al te zweten!, vanavond lekker naar zee!
ik ben benieuwd hoe dat gaat worden...

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:39

Bartje is leuk! Heb je al eens aan een boomloos barefoot gedacht? Had daar eerst ook niet zoveel mee, maar mijn kinderen en de pony zelf die altijd jojot met haar gewicht vinden het echt heel fijn zitten.
Ik kan je aanraden om voor een maat o te gaan omdat je dochter er beter inpast ipv een xo.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:39

Hier helpt onze dochter soms mee, ze is nu 6 ons zoontje bijna 3 vind vooral het poetsen en voeren heel leuk.Zelf hadden we pech op paarden gebied en is er een pony vervangen voor een nieuwe...hij heet Rambo maar we hebben nog geen naam die we zelf leuk vinden.
De kinderen vinden Max het beste, mijn man Hunter en ik heb nog steeds Hurby als favoriet....
Echt hij is erg braaf, maar moet nog een hoop leren oa mennen en longeren om te kunnen voltigeren!
Maar de potentie is er wel, nu hoop ik dat er echt een pony voor jaren is.Omdat zo een wissel best veel emoties met zich mee brengt een afscheid het gemis ...maar ook het zoeken naar een geschikte kandidaat. En dan vind een gezinslid een potentiële kandidaat vreselijk en de andere wilt juist die omdat...En dan nog maar te zwijgen van de verkopers...de ene palmt vader in ,de volgende probeert juist moeder te overtuigen of kinderen om te kopen met ijsjes echt ik ben blij dat er weer eentje staat, en vooral dat we hem allemaal leuk vinden!. De kinderen waren direct eerlijk en af te lezen, maar als volwassene kijk je toch anders en dan mannen nog anders dan vrouwen!
Gelukkig waren we op veel gebieden het eens, maar juist het afstemmen vergde hier wel veeloverleg juist omdat iedereen er mee aan de slag wilt op hun eigen gebied( mijn man heeft als compromis een ruin geaccepteerd, maar dan wilt hij wel nog een merrieveulen kopen!) Ik wilde juist geen hengstigheid en onnodig afscheid van veulens en zo waren er wel meer zaken ;)
Hadden jullie dat ook zo binnen jullie gezin?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:39

Wat een pech, tja dan is afscheid zwaar!
Ik merk vooral aan mijn dochter dat ze nu altijd in haar achterhoofd heeft als ze maar niet ziek worden...dan vind ze het heel spannend of als er iets gebeurd...moet hij nu weg?
Dat is altijd lastig voor een kind, je kunt niet de toekomst voorspellen... maar we hebben afgesproken dat als het echt serieus is dat we net als het weer code oranje geven, zelf heeft ze al weer code roze en nog meer varianten bedacht voor leuke dingen( tja kinderen :D )

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:20

Oef hier heeft gisteren onze dochter haar eerste voltige les gehad, moet ze op een paard dat naar zijn postuur is vernaamd; Joekel.....Ik moet zeggen dat ik het er zwaarder mee had dan zij!.
Echt stralen en een glimlach van oor tot oor, en ook gewoon staan handen los, de vlag en gewoon zo gemakkelijk bewegen. Oh man ik heb een aangeboren natuurtalent het viel mij op hoe puur of kinderen zijn samen met vreemde kinderen op een paard zonder angsten of wat dan ook .
struikeld het paard aan het einde van de les en alle 3 de kinderen staan gewoon nog op zijn rug.... ik denken van oeps wil ik dat wel....dochterlief raakt er niet van uitverteld.
Hoe gaan jullie met twijfels om mbt veiligheid. Ik ben echt geen flauw mens maar tja ze is pas 6 en dat loslaten; ik vind het zo moeilijk!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:58

Susanh: wat kan jou dochter mooi tekenen/schilderen ,ze heeft talent.Gelukkigheeft ze mooie foto's.
Niet schrikken als haar verdriet er later nog eens uitkomt,het blijft ook lastig zeker als er meerdere kort op elkaar gaan!
Maar hoe dan ook ik ben gelukkig niet de enige die het lastig vind om los te laten. :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:58

Oh wat een leuke foto's weer Van nick en zijn dames! <3

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:37

Ik vraag me wel eens af waar halen jullie de tijd vandaan om steeds met pony en kind overal heen te gaan. Soms zou ik gewoon niet weten waar de tijd vandaan te halen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:54

Wat een leuke foto's van iedereen... en dan nick de super pony,het gewoon even doen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:24

Haha hier was het net zo, even een reminder hoe snel het allemaal gaat inmiddels is ze 6!
Ze heeft het rijden al gezien en Verwisseld, stilzitten is zo saai!.Ze is aan het voltigeren echt ze heeft er alles voor over en volgens de "juf" doet ze het wel heel goed....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Echt ik moet bijna een traantje weg pinken omdat die eigenwijze konik zo lief was voor die kabouter, en helaas is ze deze zomer verongelukt ( gevochten met een trekpaard hengst... echt eeuwig zonde ze was zo innemend en boven al zo lief).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:00

Alleen die foto al en dat duimpje,echt dat heerlijk!!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:03

Hee wat leuk ik heb het op de zelfde dag gedaan...heb alleen mijn foto toestel vergeten.
Ik werd echter overmand door alle vragen van de mede ouders, is dat bij jullie ook zo?.
de mede school kindjes waren overigens heel leuk.( een moeder was volgens mij stinkend jaloers, maar van haar opmerkingen trek ik me niets aan)
( ja het was echt heel vervelend zo een naar einde van de konik, vooral voor de kinderen die het zagen gebeuren. Ze waren er ook bij toen ze werd ingeslapen, mijn dochter heeft er echt een paar dagen last van gehad.En tja dat is zo lastig als moeder Maar je kunt het ook niet mooier maken, immers ongelukken gebeuren!.)

Dat is knap suzan, extra ervaring is nooit verkeerd hoor! en ze kunnen al wel hoger moet ook wel al zelfvertrouwen geven toch?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:29

Hier heeft dochter lief zaterdag haar voltige les gehad. Het weer werkte goed mee dus dat was fijn, koud maar droog. Ze waren maar met zijn drieën dus dat is relatief veel tijd te paard!
Wat zijn die kinderen enthousiast en moedig!.( mijn moederhart hield zijn adem in, en die kinderen hadden de grootste lol). Inmiddels staan de paarden hier binnen maar geen enkel dier lijkt het buiten te missen. gelukkig kunnen ze overdag in de paddock, dan hebben ze toch ook nog hun ding buiten.
We zijn begonnen met de nieuwe pony aan te spannen morgen zijn de kinderen op school en dan gaan we proberen te slepen, hopelijk lukt het met deze pony wel.Het is zo een lieverd dat ik hem niet graag zou verkopen!.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:09

Wat een leuke plaatjes weer die blikkie hij is zo voorzichtig met zijn bijzondere pakketje!
hier is het momenteel meer poetsen en knuffelen ik heb niet zo een echte ruiter, en stiekem laat ik dat ook maar zo.
Fijn dat Nienke weer alles kan, dan schrik je toch even ~!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:07

Hier is het af en toe rijden echt het haalt de 1x per 3 weken niet, maar ik heb meer verzorgende kinderen die kunnen heerlijk samen poetsen, schipper mag ik overvaren doen met pony in de hand en laatst zelfs samen in de plassen stampen en de pony vond het heerlijk en deed ook zelf mee,gewoon los zonder touw!
( wel doet mijn dochter elke zaterdag voltige, maar niet bij ons momenteel .Omdat de singel te groot is voor deze pony en de bak te nat).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:51

Die blauwe van de foto hier boven heeft mijn dochter ook in het geel dan maar zeer tevreden ,de racesafe zat mijzelf altijd goed en de Usg had ik zelf om te mennen beschermt zeer goed, maar wel 'n beetje dik onder de oksels. Mijn zoontje heeft de lancelot wel 2e hands maar zeer goed!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:50

XRuby_SymmyX schreef:
Wij hebben binnenkort benefietdag voor het met rhino getroffen manege lelystad waarvan de vraag is of ze kunnen blijven bestaan. Nou gaat mijn zoontje bixie springen. Super leuk! Hij wilt graag springruiter worden.

Wat leuk dat hij nu al die ambitie heeft!

Mijn dochter wilt ringrijster worden en voltige bij het circus doen....Op mijn vraag waarom dan? kreeg ik dit antwoord: " mam weetje hoe gaaf dat is als je iets kan wat er niet veel kunnen! "
Dus ik hoef niet naar the voice, maar op auditie bij het lokale circus!
(Gelukkig mag ik ook mee als groom en voltigeur! :+)

Zijn er al andere kinderen die paarde beroepen ambiëren?
Ik zelf heb het idee dat ze het echt meent omdat ze meer dan serieus oefent, hoe begeleid je dat als ouders?
Zelf regelde ze al een demonstratie op een lokaal druk evenement, en op de lokale manage!
Deze man was zelfs verrast wat dat "kleine ding" al kon en durfde met slechts 6 jaar! En voor ik het wist was ze pauze act bij de lokale rijvereniging voor de grote prijs uitreiking.
omdat ze proefjes rijden stom vind...En het voltige juist zo leuk is en niemand het kent als ze zegt, ik zit op voltige!.
Ik heb het al vaker afgeremd en tegen gehouden, maar ze is bijna niet te stoppen zo gedreven is ze.
Mijn moederhart spot met mijn verstand...maar volgens de turn juf en de voltige juf heeft ze talent.
Mijn man denkt dat het wel zal verminderen, maar ik zie het slechts alleen maar groeien....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:01

sneeuwpop schreef:
Kwita, ik zou daar dus ruimte voor geven... Laat ze maar lekker ontwikkelen. Goed blijven kijken of het niet teveel wordt voor der en dan pas gaan overleggen om te minderen.
Beschermen is goed, maar geef ze wel veel ruimte om te groeien.
Tenminste, zo zien wij dat..
Heb eerder het idee dat afremmen zorgt voor meer verlangen en als ze het echt willen en talent hebben, is het goed voor hun zelfvertrouwen.


Ik begrijp je helemaal, alleen zitten wij in het zuid - westen waar dus nauwelijks geschoolde instructie is
en totaal geen wedstrijden.
En dan nog iets een serieuze singel kost minimaal € 1300,00 dus ja dan is het toch handig om even wat te dimmen :o

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, anoushka, Mark0919, MirjamRobin, sterregoud, Titsia, vierspan en 44 bezoekers