Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:25

Ja ze wil het liefst erop zitten bij het uit de wei halen. Is ook superleuk natuurlijk. Moet ze wel even een voetje hebben want Star is net te hoog voor haar om er zo op te klimmen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:51

Is ook de leeftijd denk ik hoor, die van mij is alweer 9. En idd je moet het ook een beetje afwisselend houden. Doen wij ook :j

Heb haar toch nog ingeschreven voor de Utrechtse Kampioenschappen op 23 juni. Vorig jaar kon ze niet omdat Cato er niet klaar voor was. Nu met Star kan het prima, die is zo braaf en lief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:40

Was hij foutloos? Dan sowieso 1 winstpunt.

Onze dochter heeft gister een Bixie eventing clinic mee gereden. Na een val toch schrik gekregen maar er weer op en nog een paar keer over een kruisje gegaan. Vond ik super stoer van haar. Ze heeft ook weer een keer Bixie dressuur gestart en een nieuwe stempel erbij op haar Bixie stempelkaart. Op 23 juni start ze op het Utrechts kampioenschap. Ze doet alleen niet mee voor het kampioenschap omdat ze niet op D pony hoogte kan springen. 60 cm is echt te hoog voor Star met haar bijna 26 jaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:01

Foutloos is wp tenzij je onder de 60 zit met je stijlpunten. Maar als hij in de BB al 80.5 had zal hij in de B ook geen slechte punten gehad hebben. Meer dan 75 punten en foutloos is 2 wp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:45

Dat is het belangrijkste toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:33

Wat goed!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:02

Geen idee welk merk onze dochter heeft, maar het is een kindermaat L en past nog net .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:10

Heb alleen 2 paar jodphurs maat 35 in de aanbieding. En 2 rijbroeken maat 140.

Edit: zie dat onze dochter de horka heeft in maat L. Ze draagt hem vanaf maat 128/134 en heeft nu maat 146/152. Kan nog net.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:56

Onze dochter heeft fanatiek door getraind. Of ja, met de warmste dagen was Star wel vrij. Ze heeft mee gereden op het Utrechts kampioenschap en is 5e geworden van de meer dan 20 combinaties in de Bixie, A dressuur en AA springen. Super knap! Op 10 juli rijden zij en Star mee met de openingsceremonie op het Ek eventing junioren en young riders op landgoed Maarsbergen. Druk programma dus maar superleuk om mee te mogen maken allemaal. Hier nog een plaatje met ons eigen paard:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:25

Ik weet ook niet precies wat ze gaan doen. Horen we hopelijk bij de info avond op de 8e. Maar zoals ik het begreep komen de ruiters per land binnen in de arena, en rijden 2 ruitertjes met hun pony voorop in de kleuren van dat land. Ruiters hebben zich geselecteerd op de my first eventing challenge afgelopen voorjaar. Ze hebben volgens mij vooral gekeken wie een dood brave pony had, en er redelijk zelfstandig mee rond kon sturen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:59

Wat leuk! Fijn dat het zo goed ging.

Wij hebben woensdag grote dag, dan rijden onze dochter en Star mee met de openingsceremonie van het EK eventing junioren/young riders. Ben heel benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:33

Dank je wel! Hoop foto's gaat hem denk ik niet worden, maar ga mijn best doen. Er komen 1600 mensen kijken op de tribunes alleen al.... :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:39

Ik hoop het, want ik ga er denk ik niet veel tijd voor hebben. Er schijnt ook een dvd gemaakt te worden, er is iig een live stream die ik hopelijk nog terug kan gaan kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:55

Afbeelding

Wij komen op 0.26 voorbij. Dit zijn alle deelnemers plus begeleiders in de losrijbaan:

https://www.facebook.com/MaarsbergenHor ... on_generic

Verder, het was een geweldige ervaring, heel bijzonder om mee te maken en de reacties van de wedstrijdruiters waren zo leuk. Iedereen wilde nog even selfies maken met de pony's voor ze de arena in gingen voor de openingsceremonie. De organisatie was ook top, toen ze merkten dat de fanfare niet zo'n succes was stopten die met spelen (waren al veel zachter gaan spelen) maar ook het programma was super rekening gehouden met de kinderen en de pony's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:39

Zeker :D echt heel gaaf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:04

Wat een heerlijke plaatjes weer! Echt genieten zo met elkaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:55

ankep welkom! Leuk en leeftijd zegt niks bij die pony's vaak. Juist fijn om met vertrouwen ervaring op te gaan doen. We willen natuurlijk wel een foto van Bartje :D

Chasey: jeetje wat stoer! En wat doen Nick en Bliksem dat braaf.

sneeuwpop: passen mooi bij het dekje :j

Hier niet rijden, dochter is voor het eerst een weekje op zomerkamp met scouting. Erg wennen voor mij :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:33

Bartje ziet er leuk uit!

Wij hebben voor onze dochter een Shet zadeltje gehad, met boom. Maar wellicht voor een kind van 10 minder geschikt. Mijn dochter wordt 10 in maart die zou er nu niet meer in passen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:39

Leuk!

Hier draaien de duimen, pony waar onze dochter op rijdt is tijdens onze vakantie heel ziek geworden. Nu is het de vraag of ze weer opknapt. Waarschijnlijk cushing, waardoor ze bevangen is geraakt.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:42

Het komt helaas niet goed. Net vandaag gehoord dat ze Star donderdag in moeten laten slapen. Het is zo oneerlijk. Gelukkig kunnen we afscheid nemen, er komt donderdag nog iemand mooie foto's maken en onze dochter kan ook nog met haar op de foto nemen en heel veel knuffels geven. Ik ben er best naar van. Morgen komt ze thuis van opa en oma en moet ik haar vertellen dat Star niet beter wordt ;( .

Voor nu even kijken wat we dan gaan doen wat betreft rijden. Want ze wil wel blijven rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:31

Dit is al de 3e keer binnen 1 jaar. Eerst vorig jaar ons paard, toen in oktober haar eigen pony Cato. Het is een keer klaar zou je denken. Dit is gewoon niet te bevatten en zo niet eerlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:22

Gaan we morgen zeker doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:23

Daar moet je toch doorheen. Maar het blijft hoor. Ik ben er pas ook weer afgevallen. Vond mijn moeder ook niet grappig. Die maakt zich nog steeds zorgen om ons terwijl we toch allang volwassen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:27

Het gaat goed met haar. Soms wel verdriet natuurlijk maar dat is logisch. Er zijn mooie foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En ze heeft zelf nog een schilderij gemaakt van Star.


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:07

Ja je ziet dat het klaar was idd. Inslapen ging ook heel snel begreep ik.

Ik heb ook nog verdriet om ons paard wat we vorig jaar in lieten slapen. Zoiets doet gewoon heel veel pijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DeGelukkige4, Eleadoras, IASCrawler, janneke584, Pallatin, Pierus, Runa, vidya en 107 bezoekers