Onzeker baasje en paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:49

De eerste vraag is natuurlijk;
Waarom neem je een eigen paard als je onzeker bent? Tuurlijk is het beesie ook onzeker, als jij dat ook bent. Natuurlijk zijn een hoop fectoren van belang, maar onzeker moet je nooit zijn, zeker niet bij dieren die 10 keer groter en sterker zijn dan jou.
De vorige baas waarvan ik mijn Tinker heb (onderhand al weer 8 jaar) had exact hetzelfde als jou (wat ik uit de tekst dan kan opmaken) en het beest is compleet verpest. Heb het in de afgelopen jaren nog proberen recht te zetten door elke dag, weer of geen weer, school of studie, keihard te oefenen. Wat betreft gedrag ed. Dat is alleen gelukt omdat ik best stevig in mn schoenen sta.
Nu ga ik er niet van uit dat jouw situatie net zo erg was als die van mijn paard (althans, dat kan ik me niet bedenken), maar zeker wel vergelijkbaar.
Als je al emotioneel wordt wanneer dingen niet lukken vraag ik me af of je niet beter heel wat dingen aan een professional over kan laten.
Bij mij is het uiteindelijk ook (soort van, kent alleen nog de basisvaardigheden) goedgekomen, dus ik weet zeker dat jouw paard die mogelijkheid ook heeft. Let wel dat je dan stevig aan de bak moet. Als je dat zelf niet lukt, weer, evt een trainer/kennis met verstand inhuren daarvoor.
suczas!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers