niet meer 'kunnen' rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: niet meer 'kunnen' rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:30

Maar dan vraag ik me oprecht even af wat dan het rijden bied dat je je zo voelt en de rest van de omgang van een paard niet. Mijn paard is ook het ding dat mij ground en gelukkig houd. Maar ik kan uren met haar grondwerken, in de wei zitten, vlechten en wandelen. Het rijden is toch echt een privilege. Zelfde dat ik soms wil rijden maar paardlief daar anders over denkt, dan niet, dat rijden is toch echt voor mijn plezier. En ik durf wel te stellen dat ze er wel lol in heeft om met mij samen te werken maar dan moet ik wel haar grenzen kennen en daar niet over heen gaan.

Zelfde mocht ze geblesseerd raken, ze heeft al die jaren goed voor mij gezorgt, en dan als bedankje gooi ik haar de handel in of beƫindig ik haar leven omdat ik mijn pleziertje niet meer kan doen. Hoe ondankbaar kun je zijn.
Nu is dit laatste gelukkig niet aan de orde bij TS, vind het fijn om te lezen dat hij gewoon zijn dag mag slijten op de wei. Maar dan zul je echt naar een manege willen gaan om te kunnen rijden of een bijrijder moeten worden
En ja daar moet je vaak voor betalen maar dat is dan een keuze die je maakt, je kunt niet van een eigenaar verwachten dat je dan maar gratis op een paard mag want dan voel je je zo fijn.

Dus je opties zijn
Of sparen voor nog een paard erbij.
Bijrijdpaard zoeken tegen eventuele betaling.
Of manege zoeken waar je kunt rijden.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.


alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: niet meer 'kunnen' rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:10

Maar dat het een gevoel is die niet te vervangen is maakt het nog geen recht :o

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Ange1a, Barb, carin0903, carina, criollo_yess, Esmee_RS, IndianSu, Lielle, Lokii, Lukasje, Nanu, pluklief, rocky_1995, Sanet, sterregoud en 116 bezoekers