[VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 21:09

Ging vanavond toch niet goed. Toen ik er was had ze 40.5. Da gebeld en die zei dat die dan odd toch langs zou komen. Had vandaag al 2 keer contact gehad en wist meer over der dan ik vandaag dus dat was wel heel fijn!!

Toen hij er een uur later was had ze 40.9!! Verder zelfde symptomen als gister. Hij vroeg of ik nog weg was geweest met der. Ja een maand terug 1 dag maar verder niet. Op stal bij ons wel vaak wisselingen ivm ook handelsstal.
Hij wist t niet zo goed maar omdat ze t verder vandaag qua temperatuur wel goed gedaan had nu weer pijnstilling gespoten. Maar omdat ze zo hoog zat nu ook antibiotica erbij.
Donderdag komt hij weer spuiten en dan afhankelijk van hoe het gaat zaterdag weer.
Voor nu in de gaten houden dat ze niet gaat staan zweten en temperaturen zo nu en dan. In avond zal ze sowieso iets op gaan lopen zegt hij.

Spannend dus.

Ze is wel blij als ik er ben. Ze lag toen ik aankwam(doet ze wel vaker als ik in avond kom dat ze lekker ligt) maar zodra ze me hoorde en zag stond ze op. Elke keer als ik even kwam kijken toen ik moest wachten kwam ze ook direct naar de deur. Met mesten lekker vervelend ondanks haar koorts. Ze eet alleen echt slecht.. Ze eet wel iets maar te weinig zeg maar..

Voor nu dus afwachten..


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 11:57

Kayenne had daarstraks 38.1. Iets hoog nog maar stuk lager dan gister. Ze was boos dat ze binnen stond en ik niets met der deed. Even 10 minuten gestapt in de binnenbak en daarna lekker slobber gegeven. Smikkelde ze heerlijk weg! Ook stro en wat hooi. Heb der in bijna 2uur paar keer horen kuchen maar ebt 6 naar 4a5 keer. Waarvan 3 keer achter elkaar en dan weer uur niets.

Paard achter haar was wel bijna continu aan t kuchen..

Vanavond weer even kijken, temperaturen, stappen en slobber erin!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 19:03

Afbeelding

Met het centenbakkie van haar oma :+:

Ze had net 39.6. Wel weer hoger dus. Maar in avond altijd hoger.
Hooi was wel zo goed als op! *\o/*


Nu even wandelen. Ze is heerlijk om zich heen aan t kijken en luisteren.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 18:57

Nog steeds niet beter. Stalgenoot vond der juist wat slechter. Maar bij mij laat ze dat niet zien. Want: ' heyyy baas! Gaan we wat doen of krijg ik eten??? ' :roll:

Dierenarts vond der ook nog niet goed dus komen morgen weer. Dan kan ik er wel bijzijn. Misschien ook maar bloed trekken.. blijft pijnlijk op die keel. Hoesten, alhoewel dat niet heel veel meer is. Maar wel nog steeds echte koorts...

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 20:06

Ja. Morgen maar weer verder kijken. Na t eten van der slobber stond ze wel even flink te hoesten. Daarna begon ze vrolijk aan der hooi. Gelukkig eet ze wel. Maar die pijnlijke keel en koorts zit me toch niet lekker..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 13:09

Update:
Vrijdag is de DA voor het laatst geweest. Zaterdag en zondag bleef temp mooi laag. Ook maandag nog. Hoesten blijft nog steeds maar gisteren nog contact gehad met de DA en die zegt dat het gewoon even uit moet zieken, buiten zetten en even rust.
Ik ben er nu zelf anderhalve week niet maar de DA is regelmatig op stal en meerdere stalgenoten alsmede de eigenaresse houden haar goed in de gaten gelukkig :D

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 16:11

Vandaag weer geweest na anderhalve week. Ze stond er goed bij gelukkig!
Ik heb der niet horen hoesten.
Ben er 2uur geweest dus dat is wel gunstig denk ik.

Even gelongeerd en wat grondwerk. Braaf dier :+:


Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 17:44

Ze is gelukkig ook weer op de rit nu denk ik. Nu weer conditie opbouwen want bijna 4 weken niets gedaan op wat wandelen na..

Maar idd, ze staat er goed bij!! Ben ook heel trots!

Gister was ze jarig! 8 jaar! *\o/*

Kan me nog zo goed voor halen hoe ze der eerste ademhaling naar binnen haalde!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 18:50

Ja!! Gaat zo hard! Niet normaal!

Ja gezellig!! :)) komt vast goed binnenkort!!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 21:26

Afbeelding
Afbeelding

Lekker in t zonnetje even kort los gelaten. Ze doet het goed dus morgen mag ze weer echt aan t werk!! :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 18:22



Poowny is weer fit hoor :')

Gek dier! Heerlijk even bezig geweest met der. Voetjes geschoren, helemaal gewassen. Lekker!

Van het weekend er weer eens op. Morgen nog even longeren!

Ze doet het weer goed!! :))


Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 13:07

Aah dank jullie!

Net voor t eerst in 4 weken gereden. Was mevrouw t niet mee eens. 15 min drama en daarna dacht ze, owja, ik ken dit wel.. :roll:

Redelijk af kunnen sluiten. Lekker stijf beide natuurlijk ook. morgen weer even. Kijken hoe t dan gaat :+

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 15:38

Vandaag heerlijk gereden! Nu nog erop en even uitstappen. Bitje ging wat hoog zag ik.. raar want zat altijd zo. Maar goed, lager gehangen en mevrouw liep weer prima!!

Kan ook komen door t weekend longeren natuurlijk maar toch. Gister even bijgezet met longeren. Ze was me toch partij boos :') Gek beest. Maar ze kan dan niets behalve zichzelf in de weg zitten dus ze was snel klaar hahaha :+

Nu iig heerlijk gereden en ze heeft zo haar slobbertje wel verdiend! Evenals een lekkere douche zo..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 17:46

Ja merrie idd.. Maar ook echt. Ze is dan eigenlijk ook gewoon heel grappig..

Ze waren met de zitmaaier aan t maaien langs de bak en dat deed der dan weer helemaal niets :+:

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 20:38

Ja ze heeft echt een heerlijk koppie erop. Letterlijk en figuurlijk :+

Afbeelding

<3

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 18:11

Hier vandaag weer prima gereden. Gister zonder spoortje, mijn enkel wil dat eigenlijk niet en ik wil dat ze zonder t ook doet.
Maar mevrouw deed t vandaag gelijk weer beter met spoortje. Dan hoef ik veel minder been eraan en boos te zijn.
Op voltes komt ze altijd al mooi naar binnen met achterhand maar dat omzetten in travers is lastig. Rechtuit snapt ze niet goed.
Maar vandaag voelde ik op de rechterhand dat ze heel iets buiging door bleef houden!!! Zo trots!! Links nog niet maar dat is sowieso haar moeilijkere hand. En ik was zo trots!!!


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 11:23

Ja ik denk het wel idd!
Gister had ze der mening weer kant en klaar, geen zin baas! Haha. Wel lekker gereden. Vandaag even 10 minuutjes gelongeerd en morgen mag ze weer aan de bak..

Ze wordt wel echt steeds knapper!!!


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 20:06

Dankje :)

Ze was weer heerlijk de merrie aan het uithangen :') Eerst 30 min discussie en vervolgens niets aan de hand.. Maar gelukkig komt ze er tot nu toe wel altijd doorheen, alleen normaal iets eerder dan 30 min. Zal wel zijn omdat ik publiek had en dus afgeleid was en veel aan t kletsen was ook.

En net voor ik ging rijden stootte ze echt keihard der hoofd :(:) Arm dier. Hele hap uit der bles net onder der neusriem. Ze stond ook echt even af te kauwen en zal best hoofdpijn hebben gehad. Wie weet daarom ook minder fijn met rijden, geloof ik best namelijk dat ze dat niet chill vond..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 17:03

Aah dank je! Ik probeer ook echt op mijn benen en rug te letten. Handen ook maar ja. Rug ook en dan schieten handen weer terug :')

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 19:13

Dank je :)) dat is ook echt 1 vd dingen die ik elke keer tegen mezelf zeg. Rug recht. Bekken kantelen en schouders los :')

Vanavond wad ze aan t draken. Ik heb het opgegeven in de longeer bak en nu loopt mevrouw in de stap molen :Y) zoek het uit :+

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 20:02

Poos rustig geweest. T was ook warm dus niets gedaan eigenlijk.
Nu wou ik weer beetje opbouwen.. staat ze ineens nu met een dik achterbeen? %)

Geen idee waarom. Geen plekjes gezien, ze loopt gewoon normaal, geen pas onzuiver. Echt 1 been.. misschien eiwit? Maar dan is t meestal 2 benen dacht ik?

Even in molen gehad, 20 min laten stappen. Daarna gekoeld en groene leem erop. Morgen ochtend maar even kijken weer.. verder merk ik niets aan der.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt boven der linker kogel en tot hak onderhand..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 16:53

Gelukkig met 2 dagen was haar been weer dun! Nu weer even rustig aan want warm {:}

Nog wel leuke stills van vandaag!


Afbeelding

Afbeelding
Knappe merrie!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 18:33

En weer een mindere update.. paar keer kunnen rijden/ longeren.

Maar nu staat ze weer met koorts en slechter eten. DA al op de hoogte en morgen indien nodig weer check.

Dure hobby zo.. maar duimen dat ze er weer goed doorheen komt en t dan eens klaar is met virussen

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 20:20

Het gaat alweer iets beter. Koorts weg maar eten nog niet zoals ze normaal doet.
Vanavond slobbertje met wat supplementen gegeven, vond ze lekker!


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxie, onpaard en 32 bezoekers