Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:43

Wat gaaf Susan, dat ze geselecteerd is!

Sneeuwpop hopelijk wordt het wachten snel beloond! En zadelellende. Bleh

Veel wedstrijden getup, dat mogen ze van mij nog wel een tijdje achterwege laten. Eerst zelf eens proberen te gaan starten :+

Hier wilden ze net allemaal rijden en toen ik wilde gaan zadelen allemaal niet meer :+ maar goed ook, heb haar in plaats daarvan gelongeerd en ze was extreem fit :')


Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:56

Oh wat een knapperd!

Dat geloof ik Susan, fijn voor haar!

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:18

Jonique heeft weer even bewezen waarom ze uitgekozen is. Ze liep direct achter me aan over het zeil, zonder twijfel. Volgens mij vond ze er niks aan :')
Volgende keer met de kinderen dus
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:26

Ja zo gedroeg ze zich ook :') terwijl mijn nrps met mijn verzorgster echt niet wilde, liep zij er zo overheen. Braaf ding <3

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:01

Wat een ontzettend leuke foto's Chasey!

Ik wil inderdaad wat meer van dit soort dingen met de kinderen gaan doen, lijkt me voor hun leuker en uitdagender dan alleen rondstappen en voor Jonique is het misschien ook wel leuker. Wilde alleen wel eerst even zelf testen hoe koel ze is :')

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:26

Wat een leuke foto's! Hier zijn ze nog niet zo ondernemend.
Vandaag wel de oudste weer vol overtuiging erop gehad. Laatste tijd wilde hij niet echt en was het na een rondje wel oké. Dus vandaag zeiltje neergelegd en een kleine slalom uitgezet. Toen wilde hij wel hoor :') Ook echt best wel wat gedraafd weer. Hij heeft echt nog moeite met lichtrijden en die kleine vlakke passen van Jonique helpen natuurlijk niet mee. Hij vond het wel stom dat ie niet van de longeerlijn los mocht :+ Oh en we moeten dringend een nieuwe cap halen...
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:03

Ja inderdaad ik probeer het nu vooral leuk te houden voor ze. Voor Floris lukt dat met vliegen en hoofd-schouders-knie-en-teen etc, Pepijn moet het echt wat spannender hebben :')


Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:34

Wat stoer!

Wij zijn vandaag even naar buiten geweest met onze dikke dame :')
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:02

Wat een geweldige foto <3

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:29

Wat leuk die muzieknootjes! Hier is nu vooral onze jongste bloedfanatiek, maar die is zelf pas 2,5 dus die mag nog niet zo blodfanatiek zijn haha. Onze oudste (6 jaar) had de laatste keer een paar pasjes galop geprobeerd, maar dat vond ie nog wel lastig.
Hebben jullie nog tips om hem goed te leren sturen? Ons Joontje luistert in theorie heel erg goed, alleen (ik denk) omdat ze een tikkeltje onzeker wordt van de kinderen op haar rug, plakt ze dus enorma aan mij als ik in de bak sta. Gevolg is dus dat de kids haar niet bij me weggestuurd krijgen :+

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:49

Hier mogen ze allemaal alleen in het weekeind rijden, dus alleen zaterdag en zondag. Vind ik voor nu ook wel even genoeg

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:09

Ik vind het zelf nog zo spannend om buiten de bak te gaan staan :+ bovendien komt Jonique dan gewoon in de bak naast me staan. Ik wil hem eigenlijk niet met een leren met zweep te rijden, maar het eerst anders op te lossen

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:03

Daar lees ik even over mee! Mijn zoontje had het er gister ook ineens over dat hij wil springen :=

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:17

Al even stil hier...

Hier zijn we na de winterstop weer begonnen. De bak was niet te doen maar nu kunnen we weer en ze hebben er allemaal al opgezeten. De oudste heeft de smaak wel te pakken nu. Gister geoefend met overgang van draf naar stap maken. Doen we nog vooral op stem want wiebelt nog zo in de draf. Ik moet het zadel laten nakijken voor ze er weer mee mogen rijden maar weet kort zo goed nu met Corona of ik dat wel wil.
Hij oefent wel goed met los rijden nu

Afbeelding

Ze is met onze jongste van bijna 3 <3 die haalt haar zelf uit de weide etc

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:56

Ja voor zijn zit is het wel goed zonder zadel, maar het is zo’n blij ei :+ die is met zijn hoofd overal behalve bij die pony. En pony is nog jong dus die zet wel eens een pasje opzij als haar balans een beetje kwijt is en dan hangt meneer er meteen half langs := ach ja, voorlopig moet hij het er toch maar mee doen.

Wat leuk dat Marloes zo goed gaat! Hoe oud is ze nu? Ook super dat jullie de manege zo een beetje helpen, en voor de kinderen natuurlijk ook heel leuk!

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:47

Pepijn is ook 6, wordt in september 7. Hij heeft er nog nooit naast gelegen maar scheelde vandaag weer niet veel :+ hij heeft geluk met een pony die dan stil gaat staan met een ‘dit gaat niet goed hoor’ gezicht

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:22

Wat een lieve foto's allemaal weer <3

Marloes is lekker bezig, lekker buts over de sprong nog haha

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:30

Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren, maar toen kwam er een kind tussendoor en vergat ik het. Wat ontzettend belachelijk Maaike! Dat snapt een meisje van 6 toch helemaal niet?

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:16

Wat een heerlijke foto's weer! Ik zit zelf even in de lappenmand, dus de kinderen mogen ook niet rijden "= Hoop dat ik zondag weer schoenen aan kan, dan mogen ze ook weer er op

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 06:09

Super schattig die hele kleintjes erop hè <3

Hier gister weer gereden. Lagen wat stenen in de bak, dus we hebben er een spelletje van gemaakt. Ik heb stenen opgeraapt en kind op de pony moest hem vasthouden en naar broertje op de grond brengen. Ze sturen nog niet zelf, maar het was een leuke balansoefening om zo diep te bukken om de steen te overhandigen :')

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:31

Ah wat een leuke foto’s! Die met die staart is wel heel grappig ja :')

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:40

Wat een heftige tijd! Fijn dat het wel weer de goede kant op gaat en leuke foto’s <3

Hier wil de jongste nu iedere dag rijden. Gister was de verzorgster van Jonique er, en toen was hij boos haha. Vandaag heeft hij er weer lekker op gezeten. Jonique loopt gewoon braaf los naast mij mee <3

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:51

Wauw wat mooi <3

Ik ga op zoek naar een zadeltje voor de ronde dikke dame. Onze oudste wil gaan springen (mama wil dat niet ahum) dus hij wil nu leren licht rijden en galop. Dat wordt hem niet met alleen een singeltje... wat voor zadel hebben jullie? Meteen een echt zadel of een Shetlanders zadeltje. Het gaat om een Welsh a dus denk dat 15 inch wel echt de Max is... ze moet wel boom maar extreem wijd hebben :+ maar ben bang dat zo’n shetland zadel maar even ok is...
Oudste is overigens bijna 7 en rond de 1.20 m

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 06:04

Bedankt voor alle tips, ik ga even rondneuzen. Heb mijn eigen zadelmaker ook al gevraagd wat hij als opties heeft en ga zaterdag nog even bij een andere informeren.
Ik neig het meeste naar een echt zadel.
Die aviemore pad, hoe zit dat met de druk verdeling als je daar beugels aan hangt? De jongste komt nog niet goed weg in een zadel dus zoiets zou eventueel een goede tussenoplossing zijn

Spannend alleen rijden! Maar fijn dat het goed ging!

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:58

Al die laatste punten zijn precies waarom ik graag een kunststof zadeltje zou willen. Lekker licht en makkelijk aan te passen.
Vanwege dat het op een pad lijkt, vroeg ik dat van de beugels idd. Heb daar geen lekker gevoel bij dan.
Ik ben benieuwd waar de zadelmaker mee terug komt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Getty_Maan, Laibadji, MairiMacBran, Marcato, N_B_N, Nouki_poek, Vagabondo en 43 bezoekers