[VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 21:45

Dank je!!

Ja echt hoor. Ik heb t nog nooit zo meegemaakt met der maar ze is al 2 weken aan t sletten en drama overal om aan t maken :')
Gek dier.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:46

Haha stop d'r een baby in, misschien is het over xD Nee hoor, doe ik ook niet, hier heeft het land veel geholpen sinds een weekje, dan kan ze zich daar lekker uitleven :Y)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:48

Oh dat niet willen stilstaan! Herkenbaar _O- Maar dan bij mijn ruin. Die gaat gewoon keihard in de achteruit als ie geen zin heeft :')

Over 4 weken woon ik overigens aardig in de buurt van jouw stal, dus mocht je eens foto's willen dan kan ik wel langskomen :))

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 21:52

Haha met der eczeem en allergie durf ik der niet mee te fokken. Ze zou t wel goed doen qua papieren ed.. maar ach.

Land kan dus ook niet helaas met der eczeem. Paddock is t voor haar. Haha.

Aah dat ga ik onthouden ghostattack!! Is wel leuk een keer!! :))

xSennaa
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:11

Mooie haf!! <3 ik volg mee

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:55

Je weet inmiddels dat je dat kunt laten testen *D <<)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 18:37

Allergie testen? Dmv bloed pak je ook niet alles weg en de huidtesten al gedaan, en zelfs gedensibiliseert maar werkte ook niet voldoende.. Als jij meer weet :Y)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 19:22

Hier slechter nieuws. Kayenne gister al wat matter dan normaal. Suffiger, maar niet suf suf zeg maar. Eten wat slechter maar ze at nog wel.

Vanmorgen werd ik gebeld door stalhoudster. Dat ze echt bijna niet at. Dus gevraagd of zij in de gaten kon houden en erbij kon zijn als ze de DA had gebeld. Dat kon gelukkig (ik werk zelf op een gezelsschapsdierenpraktijk, en ben daar vandaag en morgen dus niet in gelegenheid om langs stal te gaan helaas)

Ze had 39,5 en iets verscherpte ademhaling. Ook gevoelig op der keel. Pijnstiller gehad en morgen opnieuw temperaturen. Ze at daarstraks wel weer kreeg ik van stalgenoot :) Maar daarna ook weer wat pompen met ademen. Logisch als je keel zeer doet. Geen reden tot paniek aldus DA. Morgen even afwachten en desnoods komt ze dan weer langs.

Best naar dat ik nu zelf niet kan gaan maar ze is gelukkig in goede handen op deze stal en fijne stalgenoten die meekijken en foto's appen :))

Nu afwachten en hopelijk komt ze er snel weer bovenop. Misschien een kou-tje gevat afgelopen week door 't slechtere weer ?
Januari vorig jaar had ze ook ineens koorts en niet eten, toen pijnstilling en AB gehad en toen na 3a4 dagen was ze er weer.. Hopelijk nu ook gewoon weer... Fingers crossed!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:31

Ah wat balen zeg... knuffel voor d'r :(:)

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:53

Oh gos, hoe is het vanochtend met haar? :(:)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 11:59

Ik kreeg daarstraks een apje dat haar temperatuur nu 37 was en ze weer beter eet. Afwachten nu dus nog steeds en duimen dat het gewoon nu weer beter blijft gaan. Als het goed is blijft ze nog even binnen en geen kou op haar lijf nu. Vanavond ga ik zelf weer en dan ga ik even stappen in de binnenbak met der.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 22:09

Ging vanavond toch niet goed. Toen ik er was had ze 40.5. Da gebeld en die zei dat die dan odd toch langs zou komen. Had vandaag al 2 keer contact gehad en wist meer over der dan ik vandaag dus dat was wel heel fijn!!

Toen hij er een uur later was had ze 40.9!! Verder zelfde symptomen als gister. Hij vroeg of ik nog weg was geweest met der. Ja een maand terug 1 dag maar verder niet. Op stal bij ons wel vaak wisselingen ivm ook handelsstal.
Hij wist t niet zo goed maar omdat ze t verder vandaag qua temperatuur wel goed gedaan had nu weer pijnstilling gespoten. Maar omdat ze zo hoog zat nu ook antibiotica erbij.
Donderdag komt hij weer spuiten en dan afhankelijk van hoe het gaat zaterdag weer.
Voor nu in de gaten houden dat ze niet gaat staan zweten en temperaturen zo nu en dan. In avond zal ze sowieso iets op gaan lopen zegt hij.

Spannend dus.

Ze is wel blij als ik er ben. Ze lag toen ik aankwam(doet ze wel vaker als ik in avond kom dat ze lekker ligt) maar zodra ze me hoorde en zag stond ze op. Elke keer als ik even kwam kijken toen ik moest wachten kwam ze ook direct naar de deur. Met mesten lekker vervelend ondanks haar koorts. Ze eet alleen echt slecht.. Ze eet wel iets maar te weinig zeg maar..

Voor nu dus afwachten..

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 12:57

Kayenne had daarstraks 38.1. Iets hoog nog maar stuk lager dan gister. Ze was boos dat ze binnen stond en ik niets met der deed. Even 10 minuten gestapt in de binnenbak en daarna lekker slobber gegeven. Smikkelde ze heerlijk weg! Ook stro en wat hooi. Heb der in bijna 2uur paar keer horen kuchen maar ebt 6 naar 4a5 keer. Waarvan 3 keer achter elkaar en dan weer uur niets.

Paard achter haar was wel bijna continu aan t kuchen..

Vanavond weer even kijken, temperaturen, stappen en slobber erin!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:03

Afbeelding

Met het centenbakkie van haar oma :+:

Ze had net 39.6. Wel weer hoger dus. Maar in avond altijd hoger.
Hooi was wel zo goed als op! *\o/*


Nu even wandelen. Ze is heerlijk om zich heen aan t kijken en luisteren.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 19:57

Nog steeds niet beter. Stalgenoot vond der juist wat slechter. Maar bij mij laat ze dat niet zien. Want: ' heyyy baas! Gaan we wat doen of krijg ik eten??? ' :roll:

Dierenarts vond der ook nog niet goed dus komen morgen weer. Dan kan ik er wel bijzijn. Misschien ook maar bloed trekken.. blijft pijnlijk op die keel. Hoesten, alhoewel dat niet heel veel meer is. Maar wel nog steeds echte koorts...

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:57

Ah balen zeg.. even blijven duimen maar :)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 21:06

Ja. Morgen maar weer verder kijken. Na t eten van der slobber stond ze wel even flink te hoesten. Daarna begon ze vrolijk aan der hooi. Gelukkig eet ze wel. Maar die pijnlijke keel en koorts zit me toch niet lekker..

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 14:09

Update:
Vrijdag is de DA voor het laatst geweest. Zaterdag en zondag bleef temp mooi laag. Ook maandag nog. Hoesten blijft nog steeds maar gisteren nog contact gehad met de DA en die zegt dat het gewoon even uit moet zieken, buiten zetten en even rust.
Ik ben er nu zelf anderhalve week niet maar de DA is regelmatig op stal en meerdere stalgenoten alsmede de eigenaresse houden haar goed in de gaten gelukkig :D

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 17:11

Vandaag weer geweest na anderhalve week. Ze stond er goed bij gelukkig!
Ik heb der niet horen hoesten.
Ben er 2uur geweest dus dat is wel gunstig denk ik.

Even gelongeerd en wat grondwerk. Braaf dier :+:


Afbeelding

Afbeelding

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:29

Als je niet zou weten dat ze niet fit is zou je het niet denken, ze ziet er gezond uit zo! Met d'r mooie voorlok <3

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 18:44

Ze is gelukkig ook weer op de rit nu denk ik. Nu weer conditie opbouwen want bijna 4 weken niets gedaan op wat wandelen na..

Maar idd, ze staat er goed bij!! Ben ook heel trots!

Gister was ze jarig! 8 jaar! *\o/*

Kan me nog zo goed voor halen hoe ze der eerste ademhaling naar binnen haalde!

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:45

Wow 8 alweer! Dat gaat echt hard!

Moet nodig ook weer eens mee!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 19:50

Ja!! Gaat zo hard! Niet normaal!

Ja gezellig!! :)) komt vast goed binnenkort!!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 22:26

Afbeelding
Afbeelding

Lekker in t zonnetje even kort los gelaten. Ze doet het goed dus morgen mag ze weer echt aan t werk!! :))

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 19:22



Poowny is weer fit hoor :')

Gek dier! Heerlijk even bezig geweest met der. Voetjes geschoren, helemaal gewassen. Lekker!

Van het weekend er weer eens op. Morgen nog even longeren!

Ze doet het weer goed!! :))


Afbeelding

Afbeelding