[VOLG] 2019, ons wedstrijdjaar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

[VOLG] 2019, ons wedstrijdjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 17:36

Dag bokkers :wave:

Nu ik afgestudeerd ben, heb ik eindelijk weer tijd om serieuze aandacht te besteden aan mijn paard! Dit houdt in dat ik weer ga beginnen met dressuurwedstrijden. Ik heb, tijdens een tussenjaar, een aantal wedstrijden gereden met mijn paard. Hierdoor staat onze teller op B+7. Mijn doel voor 2019 is om in ieder geval de B, L1 en L2 uit te rijden.

Het leek mij leuk om een volg-topic te creëren om onze voortgang bij te houden! Hopelijk kan ik aan het eind van 2019 terugkijken op een succesvol jaar!


Wat informtie over het paard:
Naam: Brownie Bobber
Geb. datum: 25/03/2008
Geslacht: merrie
Ras: draver (Look de Star x Hans Boshoeve)
Foto:
Afbeelding


Ze is vandaag voor de tweede keer geschoren en we hebben wekelijks les. Voorlopig staan we op de wachtlijst voor een wedstrijd op 20 januari bij de Zaanse Ruiters. De week erop (27/01) gaan we waarschijnlijk naar Wijdewormer.

Volgen jullie mee? *\o/*

Dressuur B+12 / L1+12 / L2


Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: [VOLG] 2019, ons wedstrijdjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 09:10

Goed nieuws, we staan ingeschreven voor de wedstrijd op 20 januari! Nu hopen dat de wegen zondag niet glad zijn!

Dressuur B+12 / L1+12 / L2

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 21:15

Hai Mascha, leuk dat je volgt!

Vandaag dan eindelijk de wedstrijd! Voor mij erg spannend, omdat ik praktisch alles alleen moet doen := Trailer was gelukkig snel aangekoppeld en Brown is gelukkig ook netjes in mijn eentje te laden, dus dat viel mee. Ik was een beetje bang dat de wegen misschien glad zouden zijn, maar het was natuurlijk prachtig weer! Blauwe hemel, zon en bijna windstil!

Zodoende waren we veilig aangekomen op wedstrijd. Mijn moeder en schoonouders zijn komen kijken bij de wedstrijd, en die hebben wat foto's gemaakt!

Afbeelding

Ik had een kleine tijdinschattingsfout gemaakt, waardoor ik maar 10-15 minuutjes had om in te rijden. Dit was echt wel te kort. Zeker gezien Brown redelijk wat spanning had, niet onlogisch natuurlijk. In beide proeven had ze daarom wat spanning, waardoor ze soms wat tegen de hand kwam en het verruimen van de gang ging ook niet zo best. Stap verruimen werd draf, draf verruimen werd galop.

Ik vond de proeven zelf een beetje rommelig, had niet het idee dat het winstpunt-waardig was, maar voor onze eerste wedstrijd sinds 3 jaar, was het niet zo erg.

Afbeelding

De prijsuitreiking was 20 minuten na mijn laatste proef, ideale timing dus. Paard uitgestapt en op te trailer gezet en toen afgewacht!

En dit is het resultaat:

Afbeelding

Onverwacht 2x 1ste prijs gewonnen *\o/* nu moet ik erbij vermelden dat we blijkbaar de enige in de klasse B paarden reden, dus laten we overgaan naar de punten: 185 en 184,5! De jury had als commentaar "vriendelijk en correct gereden", altijd fijn om te horen :j Daarnaast kreeg ik spontaan van een toeschouwer nog de complimenten dat ze het er heel goed uit vond zien, ontzettend leuk :) Dus: 2 winstpunten erbij! Daarmee staat onze teller nu op B+9 !

Volgende week opnieuw wedstrijd! Dit keer in Wijdewormer. Hoop dat we ons laatste puntje in de B daar kunnen binnenhalen!

Dressuur B+12 / L1+12 / L2

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 15:29

Ik heb de laatste tijd veel te doen gehad en zodoende dit topic niet bijgehouden, dus nu even een update van de afgelopen periode!

27/01/2019 - B klasse

Opnieuw een wedstrijd in de klasse B. Dit keer bij rijvereniging Amethyst in de Wijdewormer. Lekker dicht bij stal! Inrijden werd buiten gedaan, er lagen ontzettend veel plassen in de bak en Brown is geen fan van natte voeten :Y) Maar ze verbaasde me door zeer gemakkelijk door de plassen te lopen, zonder scheef te gaan lopen, dus dat was een "win" :j


Afbeelding

Brown was vrij gehaast en ik kreeg het tempo helaas niet helemaal onder controle. Hierdoor sprong ze tijdens de proef 2-3x aan in galop, op plaatsen waar dat niet moest, en was het beeld niet harmonieus en ontspannen. De punten waren hier dan ook naar met 171,5 en 179 punten.

03/02/2019 - B klasse

Een wedstrijdje in de Middenbeemster. Tijdens het inrijden was Brown opnieuw erg gespannen, aangalopperen ging niet zonder bok/sprong. Ook hier eigenlijk slordige proeven, omdat Brown enorm aan het drammen was en ik haar niet ontspannen kreeg. Punten waren 176,5 en 178,5.

Afbeelding

24/02/2019 - B klasse

Opnieuw een wedstrijdje, bij het Paardenhof in Kwadijk. Ook hier een rennerig paard. Punten 175,5 en 178,5.

Intermezzo

Ik heb eigenlijk een beetje een frustrerende tijd gehad met mijn paard in januari/februari. Ze stond vrij veel op stal, en samen met onze nieuwe lesgever, ging dat een beetje fout. Mijn lesgever was heel erg van "achter-naar-voren" rijden, op zich prima natuurlijk. Maar ze bereikte dit door continu been te geven en van voor terug te werken --> dit kwam neer op een paard wat volledig aan het crossen was, terwijl de lesgever nog steeds riep dat ik meer been moest geven. Van voor moest ik met enorm veel kracht inwerken op het zogenaamd op te vangen. Niet bepaald fijn...

Vandaar de beslissing deze lesgever te laten gaan, en een andere te zoeken. Gelukkig snel gevonden. Iemand die ook vanuit de ontspanning werkt, zoals ik ook liefst doe. Dat ik mijn paard ruimte kan geven, zonder dat ze er direct vandoor vliegt.

We zijn daardoor weer op het goede pad gekomen, een paard dat zichzelf draagt, die ik niet continu hoef af te remmen, maar netjes onder mij blijft. We hebben nog steeds een hoop puntjes, maar we zijn in ieder geval weer op de goede weg!

En zo belanden we bij:

28/04/2019 - B klasse

Inmiddels ook beland in het outdoor-seizoen! Ons doel was dit keer om gewoon ontspannen rond te kunnen rijden, met tempocontrole. Gewoon weer even fijn en simpel!

Eigenlijk heel fijn kunnen rijden, ze was vrij ontspannen en op een "storing" na (sprong in de lucht), heeft ze zich heel goed gedragen! Dit werd dan ook beloond met 187,5 en 201,4 punten! *\o/* Dus 3 winstpunten erbij. Hiermee stond onze teller op B+12

Onze nieuwe lesgever is de juiste keuze geweest.

Ik had voor 5/5/2019 ook direct een wedstrijd gepland, met de gedachte nog wel een B wedstrijdje te "moeten" rijden, maar deze heb ik dan direct laten omzetten naar de L1!

5/5/2019 - L1

En zo komen we aan bij vandaag :) Paardje weer braaf op de trailer, een iets langer ritje deze keer. Eenmaal aangekomen kwam ik er bij het opzadelen achter dat ik mijn witte chabrak niet mee had :') gelukkig kon ik een wit dekje lenen bij de manege.

Aangezien we maar 3 keer serieus hebben kunnen oefenen voor de L1, lag de verwachting vrij laag. Het ging meer om het opdoen van ervaring en ontspannen de proef door rijden. Brown deed het erg goed, we hebben wel wat minder lang in kunnen rijden dan ik wilde, vanwege 2 uitvallers + mijn missende dekje. Hierdoor wat meer spanning dan gewild. Dit resulteerde in 170 en 175 punten!

Commentaar bestond vnl. uit meer nageeflijk rijden en alles moest een beetje meer en groter. We gaan de komende weken nog wat puntjes op de i zetten, en over 3 weken gaan we opnieuw de L1 in!

Afbeelding

Tussendoor staan we niet stil, want mijn vriend en ik hebben een huis gekocht! Mét stallen + rijbak + weiland. We ontvangen vrijdag de sleutel *\o/* Vanaf 1 juni verhuist Brown dus naar mijn nieuwe achtertuin. Er komen 3 pensionpaardjes bij om haar gezelschap te houden.


Afbeelding

Dressuur B+12 / L1+12 / L2


Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 17:45

xAnthea schreef:
He wat grappig, ik heb ooit nog bij jou op stal gestaan! Wat gaaf dat jullie een huisje met stallen hebben gevonden! Blijft nog steeds mijn droom :o

Veel succes met de wedstrijden!


Hai Anthea! Dat was rond de tijd dat Hyrano op zwemles ging, toch? Volgens mij was dat in Lier?

En dankjewel! We gaan van onze nieuwe plek een paradijsje maken!

Marrit, leuk dat je volgt!

Dressuur B+12 / L1+12 / L2

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: [VOLG] 2019, ons wedstrijdjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 19:18

Hey Kim, leuk dat je volgt

We hebben even een korte wedstrijd-stop, vanwege de verhuizing. Er staan momenteel 2 paarden aan huis, dus als ik met Brown op wedstrijd zou gaan, staat de ander alleen. Even wachten tot er andere paarden bij zijn.

Dressuur B+12 / L1+12 / L2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, ikkedus, knockout1, Mark0919 en 32 bezoekers