[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 21:52

Ik houd hem voorlopig in ieder geval nog een tijdje apart, neem liever het zekere voor het onzekere in dit geval :) Lou vermaakt zich overigens prima zo en is blij dat hij zijn ei kwijt kan :):)



Zijn koker is wel behoorlijk gezwollen ondertussen... Die zwelling moet vanaf zaterdag wel af beginnen nemen, anders moet ik even contact opnemen met de veearts...

Jules is ook niet helemaal 100%, die heeft diarree :(:) Verder voelt hij zich wel oké en vertoont hij geen pijn tekenen ofzo. Ik denk dat het door de luzerne komt, ik had gisteren wat meer gegeven, mss toch geen goed idee voor hem. Er zit een klein beetje zand in zijn mest (voor de zekerheid ook maar even gecontroleerd) dus voor de zekerheid nog maar eens een kuurtje zand weg geven...

Verder gaat alles gelukkig goed met 'mijn langharig tuig' =:)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 22:58

Dat vertelde de da inderdaad ook bij de castratie dat zwelling normaal is :j maar ze moest na ongeveer 8 dagen wel afnemen, dus ik houd het mee in de gaten :)

Koelen raadde hij dan weer af, ivm mogelijke bacteriën in het water. Maar de wonden zijn nu netjes dicht aan het gaan, dus misschien kan ik dat ook nog proberen ja... Hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben gelukkig!

Gisteren hadden ze geluk trouwens, want er waren weer wat wilgen takken uit de boom gewaaid op school :D
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 11:41

Steffi4 schreef:
Ben vooral een stille meelezer maar hoe meer foto’s ik van jouw gezicht zie hoe “bekender” je me voor komt. Als ik me niet vergis woon je (nu) in Wuustwezel toch? Ben je daar in het middelbaar ook naar school gegaan? Ik ben zelf opgegroeid in Wuustwezel, ben ondertussen verhuisd maar mijn verzorg paard is een dikke twee weken geleden verhuist van Brecht naar Wuustwezel, super leuk om daar terug te komen! Ik woon nu in Merksem en voordien echt in Antwerpen stad, dus kan “den boeren buiten” erg waarderen! :j

Hopelijk zijn ze allebei snel helemaal opgeknapt!


Dat klopt inderdaad, opt Stella ;) , nu ben ik wel heel benieuwd wie jij bent :D

De mest van Jules was al veel beter vanochtend! De koker van Lou blijf ik goed mee in de gaten houden :) dat monster heeft wel zijn voerbak gesloopt vannacht :roll:

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 19:08

Schuil watte mama?!
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 00:03

Ja, gelukkig wel eentje die snel weer leeg loopt ook! Deze foto is middenin de bui gemaakt, een half uurtje later is 80% weer droog :D Een klein deel blijft wel modderig hoor, daar kan je met weer als dit gewoon niet tegenop volgens mij :=

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 14:54

Ehm oké Lou?!
Afbeelding

Dat heeft Vlekje in die 2 jaar dat ze hier lopen niet eens geprobeerd :))

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 15:59

Kwam er net achter dat de stroom afstond, ondertussen staat die weer terug op en houdt hij gelukkig weer afstand van de draad :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 18:22

Iemand had er zin in vandaag :):)


Vlekje en Jules mogen grazen op de track, dus Lou heeft heel de paddock voor zichzelf, redenen genoeg om je beentjes eens goed te strekken!

Oh en ik heb mijn man ook aan het werk gezet vandaag, arme Pieter. Je zou maar zo'n vrouw hebben met paarden :(:)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 21:48

Ik moet zeggen (en dat mag ik natuurlijk niet te hard roepen :)) ) dat hij tot nu toe eigenlijk heel veel respect heeft voor de draad (zo lang er stroom op staat :P ) blijft netjes achter een enkel draadje, ook als er een (nog steeds hitsige) merrie aan de andere kant staat! :D

Vanavond kon ik Lou zijn hoefjes alle 4 los uitkrabben en verzorgen in de stal, terwijl hij stond te eten weliswaar, maar dat had ik een week geleden niet hoeven te proberen *\o/*

Vlekje en Jules kregen de lekkere wilgentak als dessertje na hen avondeten, altijd grappig om ze er mee bezig te zien. Echt genieten doen ze, van de arme tak blijft straks niks meer over :(:)

Walter denkt dat hij ook een paard is <3


Vlekje in actie...


En Jules wil net als ik graag bomen op de paddock en helpt me alvast een handje met planten :))


Lou kreeg de twijgjes op stal, dus die kan vannacht ook lekker smullen! Zwelling rond zijn koker begint trouwens ook af te nemen!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 23:08

Helaas is onze lieve, gekke Walter vandaag overreden |( Mijn lief maatje, wereld kat, paarden kat die overal was waar ik was is helaas niet meer |(

Gisteren heb ik 3 bomen geplant in de paddock, daar begraven we hem morgen tussen, zijn laatste rust plekje dicht bij ons, arm vriendje, ik ben zo verdrietig erdoor...

Ik ga hem oprecht missen... Bij het hooi geven, uitmesten, poetsen,... Walter was er altijd. Vanavond was alles moeilijk want Walter was er plots niet meer bij. Oneerlijk, onwerkelijk maar toch ik het zo, slaap zacht lieve Walter van me, we gaan je allemaal zo missen :(

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-19 17:47

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal <3

Walter is aangereden, Mer. Hij lag op straat en een fietser is gestopt om het ons te komen zeggen. Die heb ik in tranen 5x bedankt om het te komen zeggen, nu zag hij er nog best oké uit, dus zo heeft Pieter 'm vandaag ook kunnen begraven...

Tussen de 3 wilgen die ik eerder deze week geplant heb. Zo leeft hij daar in verder. Ik vind het zo onwerkelijk en verdrietig, maar het is helaas niet anders ;(

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-19 19:18

Ja, ze rijden hier helaas vaak snel :(
Moet er niet aan denken hoe hij er uit had gezien als die fietsers niet de moeite hadden gedaan om te stoppen, dat apprecieer ik wel echt... Ach ja, ik wil er ook niet te veel bij stil staan, want ik wordt altijd maar verdrietig en daar komt Walter helaas niet mee terug ;(

Gelukkig is er ook leuk nieuws!
Ik heb bomen op de paddock, eergisteren was onze buurvrouw haar wilg aan het knotten en ik ben de takken gaan vragen :D Drie heb ik geplant, daar tussen ligt onze lieve Walter nu te rusten :(:) . Pieter is ook bomen gaan ruimen die met de storm om gewaaid waren op de landbouwgrond. Daar heb ik 4 dikke stammen van gekregen om een lig plekje te maken voor de paardjes :D
Afbeelding
Afbeelding

En zo zag het er gisteren ochtend uit met de mist <3
Afbeelding

Het gaat trouwens super met de 3 paardjes, ze worden meer en meer een echte kudde. Lou wordt steeds meer ruin, gisteren is de bekapper nog eens geweest, echt een giga verschil tegenover 2 weken geleden :D
Denk dat ik ze morgen samen zet, dan ben ik de hele dag thuis om ze mee in de gaten te houden. Heb nu advies van 3 veeartsen die zeggen dat het al vanaf moment 1 had gekund (ivm vruchtbaar blijven). De interesse in elkaar is ook veel minder (ze is er nog wel, maar op een gezonde manier ;) ) het nieuwe is er af zeg maar :) Ze stralen vooral heel veel rust uit met z'n drietjes nu. Mijn bekapper/instructrice zei gisteren ook, die gaan al prima samen :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 12:03

Oh leuk Mer! Veel succes vandaag :D Wat voor paard heb je gekocht?

Spannend wel, zo'n integratie..
Afbeelding

Al waren er ook wel een beetje spannend momentjes en toonden ze ook wel interesse in elkaar :)

Lou probeert wel bij Vlekje en Vlekje ook bij Lou :x , maar Jules laat day niet zomaar gebeuren...
Afbeelding

Wie ben jij?!
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 14:47

Ondertussen vinden Lou en Vlekje elkaar bijzonder gezellig := Ik laat ze maar even 'uitgebreid kennis maken' met elkaar :))

Terwijl de pony's kennis maken en lekker grazen op de track, gingen wij voor nog wat leuke toevoeging aan de pp :D

Ligplek en mini heuvel, check ! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-19 11:22

Het had eerder met hormonen te maken dan met rangorde Mer := Die zijn wel gaan liggen ondertussen en plots is er ook echt heerlijke rust in de kudde. Ik deel mijn uitzicht van deze ochtend even met jullie, ik word hier zo blij van <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 12:35

Goeiemorgen <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 15:52

Ons paradijsje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-19 23:48

Geen drone Mer, maar een hoogte statief :) Heel handig als je zus fotografe is :D !

Zo, ik heb weer 2 weken vakantie, heerlijk tijd om te genieten met de paardjes <3
Heb nog weinig dingen gepland, dus veel tijd om met ze door te brengen. Lekker poetsen, kroelen, ... Otharen :)) Vlekje is eindelijk ook echt begonnen met verharen, kwam wat trager op gang dit jaar, maar nu is het echt een en al haar! :D

Maandag komt de tandarts voor alle 3, ik wil ook bloed laten trekken bij Lou, die 'betrapte' ik van de week om mest eten (vers gemest door Jules), dus dat zit me niet helemaal lekker... En donderdag wordt Lou alweer voor de 3de keer bekapt :) Morgen heb ik 'm exact een maand :j

Jules en ik waren deze week alweer 2 jaar een team, ongelofelijk hoe snel dat gaat! We hebben al zoveel meegemaakt samen op die 2 jaar. Ben heel trots als ik terug kijk, we hebben al zo veel bereikt die samen :j !

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 10:52

Goeiemorgen <3
Afbeelding

Mijn hart maakte een sprongetje van geluk toen ik naar buiten keek vanochtend, eerste keer dat ik ze 'betrap' op lekker samen slapen <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 21:12

Vandaag waren ze ook bijzonder rustig :z



Dit keer niet zo spontaan als gisteren, maar door 'groot onderhoud' voor alle 3, inclusief tandarts bezoekje, dus ze stonden nog lekker te suffen van de sedatie :D

Ze zijn alle 3 gevaccineerd en er is mest mee voor wormenonderzoek. Daar heb ik morgen de uitslag al van, dus dan kan ik gericht ontwormen mocht het nodig zijn. Bij Lou laat ik ook een bloed onderzoekje doen...

Vlekjes tanden waren grotendeels prima in orde! Alleen even op 3 plekken gevuld tussen de kiezen, zodat het tandvlees daar niet gaat ontsteken :) Verder geen problemen gelukkig, even met de vijl erover en klaar :)

Bij Jules was het ook prima, wel wat punten (haken) en één speeltje tussen zijn kiezen dat opgevuld moest worden, verder geen problemen :j

En Lou zijn tanden waren ook super in orde! 2 punten achteraan die bijgevijld moesten worden, verder zag het er netjes uit. Alleen besloot meneertje om zich als een echte draak te gedragen en mij flink voor schut te zetten ~~}>
Toen ik ze van de paddock af wilde halen, nam ik hem als eerste mee, zette hem ik de stal en toen ik Vlekje vast geklikt had, stond meneer al terug voor de poort van de paddock := Blijkbaar was de stal niet echt Lou proef... Daarna besloot hij er een spelletje van te maken, dus heb ik het maar zo gelaten. Ik dacht, die pak ik dan straks wel als Vlekje en Jules gedaan zijn. Dat dacht ik, tot dat ik samen met de veearts 10 minuten 'vang je shet' aan het spelen was... Leuk zo'n paddock paradise, met al die looproutes :x Uiteindelijk zijn we langer bezig geweest met vangen dan met zijn tanden zelf, maar goed, we kunnen weer een jaar verder nu <<)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-19 16:28

Zo, blij dat ik het groot onderhoud heb genomen maandag.. Mijn vermoeden dat er iets niet juist zat klopte wel degelijk, Lou heeft een gewone wormen besmetting en daarnaast ook bloedworm :(:) Net medicatie gaan ophalen die ik 5 dagen moet geven (panacur), naast de gewone ontworming. Moet nog even navragen bij de veearts of ik de anderen ook medicatie moet geven of moet ontwormen met parmox oid...

Ons vang verhaal van maandag heeft ook een iets minder fijn resultaat... Vriendje is nu plots erg schrikkerig als ik zijn halster aan wil doen, klein barstje in het vertrouwen opgelopen, maar dat herstellen we weer wel! :(:)

Meneer stelt het zelf gelukkig wel prima verder, vanochtend trof ik hem zo aan <3
Afbeelding

En deze ochtend deden we nog eens wat we het liefste doen, lekker gek. Lou mocht nog even toekijken, maar ging zelf stiekem ook al op verkenning samen met Vlekje! <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 22:43

Ik bel sowieso morgen nog even naar de dierenartsen praktijk voor advies, dan ben ik zeker... Neem met Vlekje liever geen enkel risico meer op dat gebeid gezien haar leeftijd :)

Lou voelt zich wel echt al helemaal thuis hier! Die geniet van lekkere ochtend dutjes in het zachte zand <3
Afbeelding

Sinds gisteren is de track ook 24/7 mee in gebruik genomen :D Voorlopig houden ze zich nog bezig met de laatste gras sprietjes daar, maar ze komen ook al lekker chillen op de paddock :j

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 20:46

Vandaag ook bloed geprikt bij de andere 2, we zullen zien wat daar uit komt! :j

Verder een super gezellig en rustig dagje paard gehad! Jules en Lou aan het werk gezet vanop de grond, met alle 3 een stukje gaan wandelen en lekker gepoetst <3

Vlekje en Jules hebben beide nog een nieuw halster gekregen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn hoopje gezelligheid <3
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-19 20:36

:wave:

Hallo! Lang geleden dat ik hier heb geupdate alweer...
Zo lang dat er zelfs in dikke rode letters LET OP! staat voordat ik reageer, omdat er al langere tijd niet meer gereageerd is in ons topic :=

Heb het lekker druk gehad de afgelopen tijd en daardoor niet echt aan dit topic toegekomen. Ondertussen is het weer wat rustiger, dus dringend tijd om up te daten :j

Op paarden gebied was het de afgelopen periode redelijk rustig, vaak tref ik ze zo aan <3
Ik merk echt dat er meer rust is in de kudde sinds we Lou erbij hebben. De paardjes liggen veel meer dan voorheen, dat is super fijn om te zien! Soms liggen ze zelfs lekker met 3 tegelijk te soezen, daar kan ik echt zo van genieten!
Afbeelding
Afbeelding

Ik mag ook met ze mee genieten als ze liggen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze krijgen nog steeds af en toe een lekker hapje voor de afwisseling, hier ben ik lekker gaan plukken in onze tuin en ons stukje weiland, super leuk om ze daar zo van te genieten!
Afbeelding

Vlekje heeft 2 weken geleden helaas wel zandkoliek gehad :(:) Haar mest was al een tijdje niet oké, dierenarts al een paar keer gebeld daarover, die vond het steeds niet nodig om langs te komen. Ook niet toen ik zand vond in haar mest mocht ik volgens hem nog 10 dagen aankijken (advies: meer op stal zetten zodat ze minder zand op kan nemen := ). Heb daarop maar een andere veearts gebeld, die gelijk kwam! Ze heeft paraffine opgegeven met psyllium er doorheen en 2 pijnstillers. Vlekje voelde zich meteen een stuk beter, mest bleef nog wel wat te dun, dus ze heeft ook nog een kuurtje probiotica gekregen :j

Gelukkig voelt mevrouwtje zich momenteel weer helemaal tip top, de mest is weer inorde en ze loopt weer vrolijk rond te scharrelen op de paddock :D Ze doet ook nog steeds lekker gek (op het filmpje had ik ze net gewassen, ze komt wel slechter door haar vacht dan voorheen, dat zie je!) :))


Jules en Lou klieren lekker met elkaar, zo fijn om te zien hoe ze lekker spelen met elkaar! Dat is een van de redenen dat ik een ruin wilde voor erbij, zodat Jules zijn ei wat kwijt kan, missie geslaagd zo te zien }> Dit filmde ik vanavond vanuit de woonkamer...


Verder heb ik niet zo super veel spectaculaire dingen te vertellen, binnenkort heb ik meer tijd om weer leuke dingen met ze te doen! Eind juni staat er nogeens een lesje op de planning met Jules en pak ik Lou ook een stukje mee :) Deze zomer wil ik rustig beginnen met het beleren van Lou & wil ik het rijden met Jules stilaan terug oppakken!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 17:55

Oh dat zal indd ook flink schrikken zijn geweest Mer! Gelukkig ook weer helemaal oké :(:)

Vandaag is Jules voor het eerst sinds 6 maanden nog eens aan het werk gezet onder het zadel :j Mijn zus heeft 'm gereden en ik stapte hem uit, hij was echt flink <3
Afbeelding
Afbeelding
Prachtige rij outfit heb ik aan :))
Afbeelding
Afbeelding

Lou en Vlekje zorgde ondertussen voor de nodige mental support :j
Afbeelding

Wat best vermoeiend is volgens Lou :z
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Ann, chantal_bel, ikkedus, siloux, Veraaaaah, xSannee en 158 bezoekers