Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:03

llora schreef:
Dit is erover zeker voor een ruin haha. Kids hebben de diva collectie gekregen van harrys horse.

Dat krijg je met twee penny meisjes als baas haha



[ [url=m/BUs6jL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha arme poown.


SusanH dan is het idd even verstandig om galop achterwege te laten.
Wat helpt voor balans is longeren met dubbele lijnen en veel overgangen.
Maar ook volte sluiten en openen, dit in elke gang. Dus ook in galop.


myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:13

Hahaha dat zelluf doen herken ik zeker. Mama ik kan zelluf op Amber klimmen, dochterlief is 1.34 en Amber ongeveer 1.50m hoog. Gelukkig voor haar stappen we er altijd met een kruk op, hahaha

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:41

Hier ook weer druk, lesgeven staat weer op volle toeren te draaien, dus minder tijd voor het rijden van dochterlief.

Afgelopen vrijdag weer les gehad sinds weken, er was dichtbij Rhino uitgebroken, dus stal bijna drie weken op slot gehad.

Vrijdag hebben we een duoles gehad, beetje uit nood geboren, maar gaan we er wel inhouden.
Mama heeft uiteraard met een dikke smile op het gezicht de les gereden en dochterlief vond het fantastisch.

Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:52

Het was zeker spannend, paard stond op hemelsbreed 500 meter van mijn paarden en pony's af. Dus uit voorzorg alles op slot gezet en alle lesactiviteiten stopgezet.

Maar het dier was gelukkig alleen verdacht van en heeft het niet gekregen.
Paard had op kliniek Wolvega gestaan net voor de uitbraak daar. Paard hadden ze die ochtend opgehaald en die middag werd er bekend bij de kliniek dat ze Rhino hadden. Dus het dier was nog niet weer in de kudde gezet, maar ging gelijk naar een quarantaine plek op het erf bij hun.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:53

SusanH schreef:
Dat is leuk om samen te doen!

Dat was het zeker, hihi.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:29

Ai chasey dat is heftig.
Daarom hier korfjes aan de beugels, Chantal rijd niet op een kleine shet,maar op een grote buffel van een haflinger.

Die gekleurde teugels zijn echt een uitkomst. Vind alleen erg jammer dat ze zo dik zijn in maat full. Is een flinke teugel in zo klein handje. Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:17

Och jeetje susanh wat verschrikkelijk en allemaal zo kort achter elkaar, veel sterkte gewenst.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:02

Jullie ook allemaal de beste wensen.
Hopelijk kunnen we volgende week weer starten met de lessen van dochterlief, die hadden we even stilgezet door alle feestdagen perikelen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:21

Hier staat helaas het rijden volledig stil, eerst een te natte bak, ziek zijn en nu bevroren bak. Het nadeel van alleen een buitenbak hebben.

Betreft commentaar juryleden is mij helaas ook bekend, al praat ik wel over 25 jaar geleden. Zat oot ook als schrijfster bij een jurylid in de auto. Heb mij groen en geel geërgerd aan de persoon, zo negatief over friezen, fjorden, haflingers, alle paarden die niet als rijpaard horen of geen mooi papiertje had, telde niet mee.
Tja als jong grietje durf je niks te zeggen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:04

Getup schreef:
Probleem is,dat er echt verschrikkelijke ponyouders zijn, en dat is uiteraard ook het geval bij de bixie. Duurste pony's en spullen erbij....maar ach, doen het voor onze lol en de juryleden waren echt heel leuk.


Dat is helaas niet iets van nu, dit was vroeger al. Het wordt alleen wel steeds erger, afgunst naar elkaar ipv elkaar wat gunnen.

Ben zaterdag met één van mijn bijrijders mee geweest met een bixie springen. Heerlijk sfeertje, elkaar helpen ipv tegen werken.
Het was de eerste keer wedstrijd springen voor hem en de pony. Voor de zekerheid wel met begeleidingtouw parcours gedaan, pony kan erg sterk worden.

Vorige wedstrijd van deze combi was een dressuur, dit was meer een spring wedstrijd aangezien de pony niet binnen de hekjes wilde blijven.
Mensen die er deze zaterdag er waren zeiden dat ze hem dapper vonden, aangezien de vorige keer zo belabberd ging. En vonden dat ie het super deed.
Je zag hem groeien <3

Hopelijk kan ik met dochterlief ook bixie gaan starten, dit jaar of volgend jaar.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:33

Oehh leuke poown, en wat een schattig dekentje echt een pennypony. Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:08

Hier heeft dochterlief eindelijk ook weer eens gereden. Prachtig weer.
Ze heeft op haar "eigen" Elsa gereden, voordat ze erop ging is de pony eerst even goed moe gereden door de bijrijder van Elsa die bij mij stageloopt.

Daarna was ze braaf genoeg om met Chantal erop haar rondje te doen.

Helaas heb ik geen foto's, alleen stills uit een filmpje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:03

Dochterlief heeft aankomende zondag haar eerste wedstrijdje. Mijn stagiaires organiseren een onderlinge wedstrijd voor al mijn lesklanten en uiteraard wilde ze hier ook aan mee doen en dan op "haar" stinkiewinkie Elsa, ipv trouwe haffie Amber. Dus dat wordt een begeleidingsproefje, nu nog iemand vinden die met haar mee huppelt hahaha, want mama moet voorlezen.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:57

Mellow is een groot gemis hier op bokt, laat staan in jullie gezin. Veel sterkte gewenst met het verlies.

Plotselinge angst kan verschillende oorzaken hebben, denk dat het overlijden van mellow een deel van de oorzaak kan zijn.
Bij een kennis van mij gebeurde dit ook nadat 1 van de paarden was overleden. Oorzaak was na flink doorvragen de angst om ook de andere pony te verliezen. Dus kind creëerde een afstand tussen haar en de pony.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:13

Vanmorgen heerlijk les gehad samen met mn dochtertje, helaas geen foto's hiervan.
We leren op dit moment veel van elkaar.
Sinds een aantal maanden de switch gemaakt van traditioneel rijden, naar centered riding.
Dochterlief begint nu steeds meer interesse weer te tonen naar de paarden. We hebben een behoorlijke winterdip gehad en op dat moment geen instructrice gevonden die bij ons past.
Gelukkig hebben we nu een goede centered riding instructrice gevonden, voor mijn dochtertje gaat het nu heel leuk speels en leerzaam.
Maar voor mij is het ook ondanks het hele grote niveau verschil tussen ons, ook super leerzaam.
We rijden echt samen op ons eigen niveau, uiteraard heb ik nu nog een heerlijke staart/ kont ruiter als schaduw achter mij, maar afstand houden gaat steeds beter.

Snorkel: mijn dochtertje van 8 helpt mij af en toe wel met stallen mesten en land uitmesten. Maar dit doet ze alleen met de mestboy. Ze hoeft alleen de drollen eruit te halen en het zware natte stro haal ik uit de stal

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:22

He getsie, het houd ook maar niet op bij jullie SusanH. Hoeveel ellende kun je hebben, pfff.

Veel sterkte gewenst.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:57

Pfff allemaal heftig zeg, helaas zelf meerdere keren met dat bijltje gehakt, 2 x aan toe met de pony van mijn dochtertje.
Veel sterkte toegewenst.

Vandaag met dochterlief naar paard en erfgoed geweest, veel leuke paardenshows gezien. Zo ook van de tonnenmakers, zij hebben alleen maar trekpaarden.
Publiek mocht ook op de paarden wat voltige oefeningen doen, dus dochterlief en haar vriendinnetje er ook op. Dit vond ze erg leuk op zo groot paard.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een dagje paardenshows kijken en paardjes aaien was ze wel moe geworden, dus nahet eten op tijd naar bed.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:23

Als het goed is stond er een welsh en een welsh cob bij die stand. Een Facebook kennis zou er staan met haar welsh.
En zij hebben wel regelmatig wat te koop staan. Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:35

Wat een leuke foto's weer, dochterlief wil ook nog steeds een keer opgehaald worden met paarden, echter tijd technisch is dit nog niet gelukt.

Maar heb al van haar de vraag gehad om met paard naar school te komen voor haar spreekbeurt.

Vandaag heeft ze ook weer gereden op Amber.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:42

sneeuwpop schreef:
Oh wat leuk!
Wonen jullie dan zo dicht bij school?
Wij wonen echt te ver weg en vooral dat ik de route gevaarlijk vind. (Zijn wel scholen dichterbij, maar we hebben gekozen voor andere)

School ligt 300 meter van stal af, we hebben specifiek voor deze school gekozen, ondanks dat er 100 meter van ons huis een school staat.

Ivm lessen geven met mijn paarden, wilde we dat de kinderen dichtbij stal op school zitten.
Mijn paarden staan namelijk bij mijn ouders en mijn ouders passen dan op, wanneer ik les geef.

Een mooie win win situatie.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:57

Hier ook geen spullen liggen die zo weg kunnen.

Cemlys dat is makkelijk, nu al een opvolger <3

Mijn dochtertje zegt nu ook telkens dat ze paardrij-instructrice wil worden, net als mama *\o/* <3, maar heb haar er wel bijgezegd dat ze sowieso een opleiding gaat volgen waar ze naast de paardenwereld ook veel aan heeft, aangezien wat ik binnen breng een leuk extraatje is op het loon van mijn partner, maar dat we er absoluut niet op kunnen leven.

Ik zie weer leuke verhaaltjes en foto's voorbij komen, helemaal top.
Voltige uitrusting is idd echt wel duur, jammer dat deze tak van de paardensport zo weinig wordt beoefend, dit betekent idd veel reizen om naar een voltige vereniging te gaan.

Vandaag hebben we eindelijk weer samen les gehad, wegens slechte bak en andere afspraken een paar weekjes geen les gehad samen.

Het ging echt lekker, ondanks dat Amber een paar keer een beetje over de top ging hard draven :') .
En daardoor dochterlief er bijna naast lag, gelukkig bleef ze nog net zitten en kon ze erom lachen _O- .

Maar tijdens de les heeft ze een pion omgekegeld, dus volgende keer tompoezen trakteren Y)(^) _O-
We zijn lekker bezig geweest met zelfstandig sturen en dus bij mama haar paard wegblijven, echter was Amber daar niet zo mee eens en dan is een haflinger toch echt wel sterk voor een meiske van 8 ^) maar regelmatig boekte dochterlief successen en kreeg ze Amber in het gelid *\%/*

Helaas geen foto's van de les kunnen maken, hopelijk volgende keer weer.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:56

Vandaag heeft dochterlief weer heerlijk gereden op Amber. Lekker onnozel doen op paard en toch ook een betere balans opbouwen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:13

Hè wat balen Maartje en dat met dit prachtige weer.

Die manegepony krijgt wel de volle aandacht zeg, lekker genieten zo.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:00

Wat een leuke foto's en verhalen weer.
Zo ongelofelijk schattig die kleintjes op de kleintjes. En sommige pony's zijn hun gewicht in goud waard.

Gistermiddag ook met dochterlief weer een paardenmiddag gehad en lekker getut met Amber.

Ook nog de wc rol challange gedaan in stap en draf,uiteraard moest mama het ook even doen _O-
Het lijkt zo makkelijk _O- maar is best pittig.

Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:43

Chasey de bedoeling is om zoveel mogelijk wc rollen te stapelen en ze in stap, draf en als het kan galop, gestapeld te houden.
We hadden maar 2 tot onze beschikking, dus bleef het bij 2 rollen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers