Recreatief met goed sportpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:29

Ik ben van mening dat ook een paard met talent gewoon in het bos kan lopen als de eigenaar dit wil. Daar gaat het paard echt niet minder gelukkig gaan worden, omdat hij gefokt is voor de wedstrijdsport. Dat interesseert dat paard echt niet. _O-

Zelf rij ik wel op mijn paarden, maar niet zo heel vaak. Ik sta liever op de grond. :j Ze hoeven allebei van mijn ook niets. Als ze kapot gaan of in het geval van de jongste als hij echt te bang blijft onder het zadel, dan stop ik met rijden en gaan we andere dingen doen.

Ik lees hier iets over hoog mee draaien op wedstrijden en getalenteerde paarden. Dat is helemaal niet nodig. Het paard moet correct bewegen en de proef braaf lopen, daar heb je écht geen hyper luxe paard voor nodig. Sterker nog: ik reed met mijn oude fjord vaak de mooie en luxe paarden eruit op wedstrijden. Waarom? Omdat ze gewoon braaf haar ding deed en ik netjes op de letter reed. Had ik hoog mee kunnen draaien in het Z? Nee, maar als ik beter had geoefend had ik écht wel met haar hoger kunnen rijden dan ik deed. En ja: dan had ik ook mijn winstpunten gepakt.

IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Recreatief met goed sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:08

Volgens mij ook niet. Ik zie vaak echt fantastische filmpjes voorbij komen van 'Blueberry' op buitenrit en in galop door een oh zo gevaarlijk weiland. :D

IG: @arabierjoep

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, amyz, Bielsje, bonnielau, Celebi, Cjuan, gillian, kimmetje26, oblix, rien10, Rose94, Sanet, Slmt9, StalNollie, SunnyHorse, vikawiek, VinandoW en 94 bezoekers