Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:53

Ja ze is zenuwachtig :j



SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:55

Wij zijn weer onderweg naar huis. Leuke middag gehad. Netjes gereden, leuk commentaar en nette punten. Volgende keer wil ze A starten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:00

Dat is leuk om te doen! Ik heb nog een foto, kun je zien dat wedstrijd rijden een serieuze zaak is :P

Afbeelding

Ze heeft ook lol gehad hoor. Maar haar eigen woorden, als ik geconcentreerd kijk gaat het beter. Wat ik echt heel goed van haar vond was dat ze geen prijs had maar toch heel tevreden was met hoe het gegaan was. Daarin is ze echt zo gegroeid de laatste tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:20

sneeuwpop schreef:
kwita schreef:
maar even tussendoor hoe leer je je kind omgaan met de wedstrijd dingen. Dat klinkt misschien stom maar gewoon als dingen anders gaan dan verwacht berijd je ze er op voor of laat je het gewoon gebeuren?
Want ook met de zin "als ik geconcentreerd kijk gaat het beter" geeft je dochter al best aan dat ze zelf verwachtingen heeft... en tja er kan dan nog van alles anders gaan dan gepland ook al deed ze haar stinkende best.
Dit vraag ik eigenlijk omdat we een vervelende ervaring hadden, en ze echt gewoon angst heeft gekregen.Zoveel dat het haar idee bij wedstrijd al verpest en ze gewoon niet goed meer durft.
hoe kan je zoiets positief ombuigen? We zijn al een keer gaan kijken, ook nog een keer toen haar vriendinnetje meedeed.En geloof het of niet ze was de beste supporter ooit, vanaf haar eigen pony zijn rug leefde ze geweldig mee zo aan de kant en wilde ze volgend jaar weer gaan kijken. (tja dan is het niet eng, maar hoe haal je die drempel weg).Zelf zegt ze het zo: "maar mama dat is zo spannend, dat is niet leuk!"
En ik kan haar wel begrijpen, maar dit kan ze gewoon ontlopen niets moet. Maar zoiets krijg je ook op school of waar dan ook en dan moet je er toch door heen...


Onze zoon had eerst veel moeite met verliezen, met alles.
Pas toen het beter ging met de spelletjes thuis, wou ik pas verder denken.
Maar die van ons is een streber, dus dat is al anders dan een kind dat onzeker is of faalangstig.

Wel kan de vergelijking helpen met dingen die ze eerst spannend vond en nu niet meer (-glijbaan in het zwembad etc)
Ook kan het helpen om kinderen te zien rijden die het niet zo goed kunnen en daaruit "zie je wel, die heeft ook gewoon plezier. Het gaat niet om hoe goed je het kunt, dat gaat vanzelf beter".
"Pony's vinden het ook vaak spannend, maar als ze het vaker doen, dan wordt het normaal."

Met uitstellen wordt het vaak alleen nog maar spannender. Juist door ervaringen leren ze beter om te gaan met die spanning.
Die van ons vind alleen de prijsuitreiking spannend :')


Zo doen wij het ook ongeveer. Ik vertel haar gewoon eerlijk dat wij ook dingen spannend vinden, zoals op wedstrijd gaan. En ze ziet bij ons ook dat het niet altijd goed gaat. Maar dat we wel blijven proberen en ons best doen. Het was voor haar gister een eye opener dat wij ook spanning hebben. Dat gaf haar weer rust. Ze was nog wel een beetje zenuwachtig maar niet zo erg. Beetje spanning is ook nodig om te kunnen presteren. En ze is dit najaar op scouting gegaan. Dat helpt haar erg om in te zien dat lol en samen dingen bereiken het belangrijkste is. Dan is het al geslaagd. Win je dan ook nog is dat top. Maar win je niet kun je evengoed een goed gevoel er aan overhouden.

Beste wat je kan doen is zorgen dat je goed voorbereid op pad gaat. Daar heb je als enige controle over. Wat er op de dag zelf gebeurt kun je toch niet voorspellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:44

Leuke van Bixie is dat de jury echt heel aardig is en opbouwende feedback geeft. Ik vind het een hele fijne manier om kennis te maken met wedstrijden rijden. Het gaat vooral om het plezier samen met je pony. En bij AA dressuur mag je gewoon meelopen. Hoeft ze het niet alleen te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:30

Wat een klus! Wie heeft er nou als hobby coniferen :+ vreselijke dingen om weg te halen ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:41

Wij hebben ook eerst manegeles gedaan voordat de pony kwam. Een A want ze durfde niet op grote pony's. Helaas dus vorig jaar in moeten laten slapen. Nu durft ze wel op D en E pony's. Ze vindt Star haar leasepony superlief en doet daar heerlijk haar ding mee maar op termijn komt er wel iets waar we samen op passen. Dat heeft geen haast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:40

Ik zou gewoon iedereen meenemen. Hij is toch bedoeld voor de kinderen? Dan zou ik idd ook willen weten hoe de pony daarop reageert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:49

Tip, neem nog 1 extra volwassene mee en maak er een gezellig dagje uit van! Maar dat was je misschien al van plan :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:15

Doet me zo denken aan Cato. Wat een leuke pony. Veel plezier er mee.

Onze dochter kon al rijden dus die is gewoon met zadel en hoofdstel erop gegaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:38

Die andere pony kijkt wel jaloers nu haha :') wel super schattig hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:11

Heerlijk genieten!

Ik zit lekker op een bankje in de zon te kijken naar mijn dochter die rijdt. Dinsdag had ze springles zo leuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:16

Ik moet morgen en zondag weer werken. Dus ik geniet nu :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:06

Goedzo. Van fouten kun je leren :j jammer dat niet iedereen dat snapt.

Hier gaat het top. Ik ben zelf inmiddels ook weer echt aan het rijden met ons paard. Heb van de week voor het eerst weer los gegaloppeerd met hem. Dochter gaat ook top, die heeft 2 weken terug springles gehad en voor het eerst een parcoursje gesprongen. Op 14 april gaat ze crossen. En 1 juni mag ze ook een Bixie eventing clinic rijden bij ons op stal tijdens een internationale wedstrijd. Leuke plannen dus en heel veel zin in!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:00

Dat heeft echt tijd nodig. Het is heel verdrietig voor jullie allemaal :(:)

Sneeuwpop wat een leuke combinatie zo. Los komt vanzelf als het goed voelt of hij het zelf aangeeft :j

En een wedstrijd op Elsa. Ik ben benieuwd!

Onze dochter heeft vanmiddag uitgestapt met een touwhalster en de bareback pad zelfs even gedraafd. Vind het super stoer!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:11

Dat zou best kunnen wat myk_en_shant zegt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 05:02

Wat een schatje! Ik moet ook even spammen, onze dochter heeft my first eventing challenge mee gereden zondag:

Afbeelding

geconcentreerde blik:
Afbeelding

Star doet dat zomaar even met haar bijna 26 jaar. Superpony. En onze dochter was heel stoer, en heeft keurig gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:14

Heerlijk Chasey! Die Nick is zijn gewicht in goud waard.

Dochter is van de week in galop geweest met de airbag pad zoals zij dat zo mooi noemt ( inmiddels niet meer haha ze wordt zelfs boos als ik dat nu zeg :') ) op 10 juli mag ze mee rijden met de openingsceremonie van het EK eventing junioren en young riders op landgoed Maarsbergen. Ze is uit 60 ruiters geselecteerd met nog 19 anderen.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:12

Hier vaak andersom. Dan zegt ze dat ze het heel rustig aan wil doen. Om er toch op te gaan en heel fanatiek te gaan rijden.

Spannend hoor een veulentje. Hopelijk komt het snel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:25

Ow wat een dropje!

Wij hebben net bericht gekregen dat de andere leaser met Star stopt. Onze dochter kan dus 1 dag extra gaan rijden. Vond ze leuk om te horen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:25

Idd. Maar de andere leaser reed ook niet echt hoor. Dus ze was al de enige die er serieus mee reed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:21

Wat een leukerdje! Ze kijkt echt zo van, is dat nou alles :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:32

Dat blije hoofd zegt genoeg :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:29

Leuk Chasey! En knap van je zoon. Mijn dochter ligt tegenwoordig op de pony :')
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:06

Haha dat zal ik maar niet tegen mijn dochter zeggen dat ze er in de wei ook zo op kan liggen. Dat wil ze dan ook :')

Wat een mooi cadeau sneeuwpop!

Wij gaan volgende week trouwens weer naar een Bixie wedstrijd. Helaas zat er geen springen bij (dat wilde ze wel graag) maar alleen een dressuurproefje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, anjali, ComscoreBot, DemiSisa, Esperanza, Poety, Vagabondo en 34 bezoekers