Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:27

Gewoon uitproberen. Als het gaat dan helpt het misschien wel goed om het verlies van Cato een plekje te geven.
Toen James overleed was er ook een leegte. Nick wat geen vervaning, maar kon de leegte wel wat vullen. En samen de dood van James een plekje geven.
Duurde wel ontzettend lang. Het heeft veel tijd nodig.
Heel veel sterkte nogmaals.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:45

Wat leuk lekker naar buiten. En wat een leuk setje heeft ze uitgezocht :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:55

Jahoor kom er geZellig bij.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:09

Sterkte kwita!

(Ik ben tijdelijk in-actief vanwege Daan zijn ongeval, ik probeer bij te lezen als ik tijd heb.)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:47

Even bijlezen.
Welkom Tiffany. Wat een leuk plaatje zo samen met de shetlander! Past goed bij elkaar zo.

Sneeuwpop.
Ik vind het knap hoor op 7 jarige leeftijd al proeven rijden. Ik heb geen verstand van punten. Maar ik vind het belachelijk dat een shetlander voor minder wordt gezien. Het is toch ook gewoon een paard??? Gezeur over shetlanders toch altijd...
Alleen daarom zou ik al niet mee doen aan wedstrijden :')

Ik houd zelf niet zo van wedstrijden. Ik houd vooral van 'lol met de knol'. Ik hoef niet zo te presteren. En dat hoeven David en Marloes van mij ook niet. Als ze maar plezier hebben.
Als ze een tijdje niet willen rijden vind ik het ook prima. Willen ze gewoon spelletjes doen met de pony's, vind ik dat ook goed. Als ze maar lol hebben.

Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt. Marloes reed lekker met op haar Blikkie.
Die twee zijn nu zo leuk samen. Passen goed bij elkaar. Het is gewoon jammer dat Marloes er van af groeit. Voor aankomend jaar kan het nog wel. We zien wel hoe lang het kan.

Afbeelding

Daan wordt dinsdag weer geopereerd, dan gaat het ijzer uit zijn been. Hopelijk kan hij daarna langzaam aan revalideren beginnen.
Afbeelding

Afbeelding

M'n ouders liepen ook gezellig mee. Hier Marloes, Bliksem en mijn moeder. Helpen de straat oversteken.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:13

SusanH, Daan heeft een auto ongeluk gehad. Een frontale aanrijding. Iemand zag hem over het hoofd en draaide de weg op, maar hij reed daar. Dus dat is knap hard gegaan.

Kwita, Zolang je dochter nog verdriet heeft van de shet, is het misschien het beste om het even te laten zoals het nu is. Een andere pony kan altijd nog als ze er aan toe is.
Wat leuk dat ze voltige heeft gedaan!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:08

Sneeuwpop wat een leuke pony, wat goed dat het zo braaf op pakt.

Eefjuh20, stoer dat ze toch weer opgetapt is en zelfs nog een galopje heeft gedaan.

Orsje, Gefeliciteerd met jullie nieuw aanwinst!
Wat een leuke pony.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:21

eefjuh20, wat mooi zo samen op de foto!

Orje, leuke foto zo in het veld. :)

Kwita, och wat leuk is lila lotte. Voor nu lijkt me dat een hele mooie oplossing!

Over wedstrijden kan ik helaas niet meepraten.

Gefeliciteerd Valkwhitney!

Marloes gaat straks nog eventjes paardrijden. Ik twijfel alleen nog eventjes op wie. Nick of Bliksem. Ik rijd momenteel zelf al een tijd niet. Kom er niet aan toe.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:04

SusanH, Wat leuk zo samen rijden vader en dochter, gezellig!
Stoer dat ze op de grote pony durfte.

Orsje, kan inderdaad wel mooi lopen zo met die korte beentjes, zweeft er mooi over.

Marloes heeft gisteren op Nick gereden. En afwisselen hebben opa en oma meegelopen, dat was best bijzonder. Want mijn moeder is niet zo'n held met paarden. Bliksem vindt ze prima, maar Nick is zo 'groot'. :')

Weer gezellig met zijn allen. Hondjes mee, David op de fiets en Daan in de Daanmobiel.
Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:36

Ja ik vind het ook fijn zo met zijn allen!
Mijn moeder had voorheen ook helemaal niets met paarden. Was er heel bang voor. Maar sinds wij de paarden aan huis hebben komt ze toch in aanraking met de paarden. En zo is ze er toch een beetje aan gewend geraakt. Ze ziet ook hoe makkelijk Nick en Bliksem zijn. En hoe David en Marloes er mee lopen. Gisteren heeft ze voor het eerst met Nick gelopen, Marloes vond dat prachtig oma naast het paard. Dat vond ik ook heel knap van mijn moeder. Een hele overwinning! Nick mocht alleen niet snuffelen :') Dat vond ze wel spannend hahaha.
Mijn pa is er makkelijker in, heeft geen ervaring hoor. Maar is niet bang. Dus die heeft ook voor het eerst met Nick en Marloes gelopen in het bos. Nick vertrouw ik wel. En ik houd Nick zijn lichaamstaal natuurlijk goed in de gaten. En bij drukke punten neem ik het touwtje over.
M'n pa ziet Nick gewoon als een grote hond, en dat werkt prima. :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:23

Mentjuh, Wat jammer dat je het bos niet in mag he!? Hier mag je ook nergens komen met je paard. Inderdaad heel frusterend.
Wel leuke, vrolijke foto's!

myk_en_shant,
Ziet er leuk uit, leuke combi :)

Curly2day, Spreekbeurt over de pony, ja natuurlijk moet ie dan mee naar school! Leuk :D
Die tweede foto is ook heel lief.

Tiffany, Het poetsen en beetje tutten wilden ze al heel jong. Nu mijn dochter 5 is en echt zelfstandig kan rijden vindt ze het rijden helemaal mooi. Dat begon echt leuk te met 4,5 jaar.
We doen geen westrijden, maar gewoon leuke dingen in de paddock. Schriktrainingen, parcourtjes, obstakels, spelletjes etc. En heel af en toe een sprongetje.
Ze rijdt op haar shet, maar ook op onze haflinger. Ook op hem kan ze zelfstandig rijden.

SusanH, klinkt leuk een eventing challenge!

Kwita, Prezies het is inderdaad onze hobbie, delen is leuk, maar niets hoeft! Alles mag.

Orsje,
Haha dat herken ik, eerst gewoon een paar minuten erop. Of nog niet eens. Maar dat wordt vanzelf wel meer.

Zoontje van een vriendin van mij is 3 en heeft van de week voor het eerst op een pony gezeten. Bliksem. 5 minuutjes maar, maar hij vond het prachtig! En dat is ook lang zat voor die leeftijd!

Marloesje heeft gisteren avond na het eten en nog net voor het donker werd nog lekker op Bliksem rondgestapt in de paddock.
Vandaag gaan we wat obstakels in de paddock leggen.

Afbeelding

En nog een plaatje van afgelop weekend.

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:53

Ja is heel leuk om zo samen op pad te kunnen.
Obstakel training is niet gelukt. Kwam wat tussendoor. Auto was apk afgekeurd dus er moest gelast worden vandaag.
Morgen staat opnieuw de obstakeltraining in de planning. En de apk herkansing haha.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:07

Ik heb ook geen nieuwe, kan ik niet betalen. De auto die voor de APK moet is intussen 35 jaar oud. Die moest op stel en sprong uit de schorsing, want mijn eigen auto ( de hoofd auto) heeft vorige week de geest gegeven. Althans, hij doet het nog hoor. Maar wordt door de ANWB zeer afgeraden er mee door te rijden, want er is waarschijnlijk een lager kapot.
Monteur denkt aan drijfstang lager, dan zijn we ver van huis. Of met geluk is het een lager van een spanrol van de distributieriem. Dan is ie nog te redden. Maar dan moet de distributieriem vervangen worden en dat zit er nu even niet in. En hij staat nog op de oprit, we moeten dan vervoer naar de garage zelf regelen. Gedoe weer. Ding is te zwaar om achter een 'normale' auto te hangen op auto ambulance, moet dus al met een auto die meer dan 2000 kilo mag trekken. Ik ken geen mensen die dat kunnen. Dus moet ik al wat huren.
We hebben voor nu de oldtimer maar weer uit de schuur getrokken en daar gaan we tijdelijk mee rijden tot we mijn auto kunnen laten repareren. Is een duur grapje... Wat nu even niet uit kan.
Hij staat niet in de weg, maar baal er wel van. Kan nu ook niet met de trailer op pad. Want de trailer durf ik niet achter die oldtimer te knopen. Dat mag ie wel, maar of dat in de praktijk zo verstandig is...

Wat leuk een paar dagen naar de Efteling! :)

Ik had voor vanmiddag die obstakeltraining in de planning, maar er wordt regen verwacht. Ik zag wel dat het aankomend weekend mooi weer verwacht wordt, dus misschien doe ik het dan wel.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:43

Oldtimer is goedgekeurd en kan er weer 2 jaar tegen aan, pff we hebben weer vervoer! :)
Kan er in ieder geval wel mee hooi halen, het ding heeft een trekhaak en mag 1300 kilo trekken. Maar Nick er achter knopen weet ik nog niet hoor. Binnenkort brengen we mijn auto naar de garage. Hopelijk is ie te redden. %)

curly2day, wat balen van die camera, trekt je dynamo het allemaal wel?

Orsje, zo dat is letterlijk een pony aan huis.
Die van ons staan trouwens ook hele dichtbij, maar dan wel achter 3 dubbele draden stroom. :')

edit. En Blikkie is ook wel eens in huis geweest.
:') Is niet ons huidige huis. Hier doen we dat grapje maar niet, vindt het laminaat niet zo leuk.
Bliksem vond het wel gezellig.
Afbeelding
Hij liep zelfs over de bank!!! _O- _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:19

Vandaag weer fijn bezig geweest in de paddock. Met obstakel/schriktraining!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met als hoogtepunt, de noodle tunnel. :')
Daar zijn ze wel 20 keer door heen gestapt. _O-
Afbeelding

Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:04

Wat leuk zeg sneeuwpop! :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:30

Pfff wat een drama die coniferen! Succes met het weghalen, wordt daarna vast heel mooi. Maar wat een bende krijg je er eerst van.

Voor een kind is een pony van eigen formaat volgens mij nog altijd het meest ideaal. Maar dan zit je inderdaad in het uitgroeien. Dilemma's inderdaad!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:23

Wat lief zo op de shetlander Maartje. Intussen al weer vaker gereden? :) En lekker knuffelen. Fijn dat ie zo verlieft is.

Getup, wat jammer dat je nichtje niet zo'n doorzettingsvermogen heeft. Van fouten kan je inderdaad leren.

Sneeuwpop hoe gaat het met de pony? Loopt ie al weer goed?

SusanH, Wat stoer dat ze een eventing wedstrijd heeft gereden. :)

Vorige week met het warme weer zijn Marloes en David met Nick het water in geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:31

Aibag pad haha! Wat tof dat ze geselecteerd is :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:42

Nou dat is wel heel spannend, 3 weken overtijd. En lekker aan het springen :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:05

Gefeliciteerd sneeuwpop! Leuk veulen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:57

Maartje, wat fijn zo'n koele pony. Kan je veel leuke dingen mee doen als ie niet zo snel onder de indruk is van rare objecten.
Door tunneltjes enzo, dat is hier ook altijd een succes. Vinden de kinderen prachtig.
Of voetballen met pony, ballenspel, vlaggetjes race etc.

Marloes heeft gisten weer fijn op Nick gereden. En gesprongen! :D Die twee zijn echt leuk samen.
Nick is heel braaf met Marloes, maar ook zij wordt er steeds wat handiger in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:17

Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb in de tussentijd Marloes weer eens van school gehaald met Nick, vond ze prachtig natuurlijk.
Op de terugweg nog een paar plaatjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vandaag heeft David met Nick gereden. Voor het eerst met alleen het touw. Dat was best een uitdaging. Maar voor de eerste keer ging het heel goed!

Slalommen om de tonnetjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Marloesje vandaag nog even.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:30

Gelijk heeft ze, zo'n paardenrug ligt ook erg lekker :D Leuke foto.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:28

David en Marloes willen ook wel eens op de ponies zitten als ze er bij lopen in de paddock. Meestal zet ik ze er zelf even op en na hooguit een minuut haal ik ze er ook weer af. Ik loop er ook nooit bij weg.

Maartje, over obstakels (zoals het zeil) sturen is natuurlijk ook een leuke uitdaging, daar wordt het een stuk leuker van. Vooral voor een kind die nog moet leren rijden. Spelenderwijs leren sturen, slalommen, over een balkje stappen, tussen paaltjes door etc. Gewoon rijden met een 'doel'.
Dat merk ik ook aan David en Marloes. Die vinden een kale paddock maar saai om in te rijden. Er moeten obstakels in :')
(Vind ik zelf ook leuker).

Marloes is gisteren nog even met Blikkie het water in geweest. Alleen de voetjes.

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, Larissajulia, maitestar23, Mariett, moeshie, Rije, ryukapple en 39 bezoekers