Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:07

Hebben regelmatig gestart toen ze nog bij rosline zat. Was erg leuk. En vond het juist helemaal niet duur. En nu met SoSo gaan ze juist meer het hele land door, terwijl er eerst veel meer in het zuiden was.


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:13

Oh wacht,dat is veel. Ik heb nog altijd €5 -€7 betaald. En altijd zonder prijsuitreiking,dat vond ik juist het leukste er aan. Dat ieder kind gelijk is.

Een half uur rijden is toch niet ver?

Maar t blijft idd verdeeld. Nieuwegein, Haarlemmermeer.... hadden ze ook. Drenthe. Wat Brabant..

Ga misschien een keer naar de peelbergen. Maar dan gaan wij wel met 2 pony's en 5 kinderen,ofzo.

Mochten vorig jaar ook naar JIM , maar kon helaas zelf niet. En die "spelletjes" die ze dan op Jumping Amsterdam etc doen,vind ik stom :o

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:20

Nou,bixie was eigenlijk bedoeld als oefening voordat ze naar de B gaan. Daarom is het juist leuk,dat ieder kind mee kan doen op whatever watt voor pony. Heb die van mij ook wel eens uitgeleend aan een kind van een kennis.
Dat kinderen kunnen oefenen en uitproberen zonder druk.

Want nu in de bixie zie je al uberfanatieke ouders en kinderen met toppony's inkl KEP etc. Niet mis mee, want in t echte leven is dat gewoon ook zo en ik word zelf ook liever 4e achter 3 goede combinatie's als 1e van n paar niet zulke sterke. Maar met prijsuitreiking houd je dat imo in stand. Mijn mening hè ;-)

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:36

Maar door prijsuitreiking en duurdere proeven is het al minder laagdrempelig.

Mij is het ook worst,ga voor onszelf ( om te oefenen) en voor de lol. Vooral,om eens naar een gigantische accommodatie als De Peelbergen te gaan . Daar was prijsuitreiking ook niet mogelijk met dik 500 inschrijvingen en 13 ringen tegelijkertijd. Daar kreeg je gewoon bij t springen en de cross begeleiding, voordat je het parcours ging springen. Dat is voor mij bixie.
Anders kunnen ze net zo goed naar een oefenwedstrijd van de plaatselijke manege .

Mijn kind van 4 had uiteraard geen schijn van kans,op haar snelle Welsh in n dressuurproef. Dus kon ik meerennen. En is het leuk,dat ze gewoon hetzelfde krijgt als haar nichtje van toen 8. Zonder struisvogelpolitiek te willen spelen, trouwens.
Voor mij maakt dat het leuk :-)


Inmiddels zijn onze 2 kinderen 7 en 5. En gaan dit seizoen hier op de wedstrijden meedoen. Daar wordt iedereen geplaatst, alleen in hun rubriek is er nooit iemand alleen laatste,wel zo leuk. Dat komt daarna nog wel.

Leuke discussie, trouwens !

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:43

Was voor ons interessant,omdat onze oudste 2 x begeleidingsspel kon doen, en de andere amazone dressuur, springen en cross. Tussendoor de pony laten wegen en met kinderen op t luchtkasteel etc.

Wij hadden er ook n mini vakantie gemaakt incl B&B voor ons en de pony's. Doen we ook niet elke keer ;-) . Peelbergen is voor ons dik 1.5 uur. Maar wij moeten hier ook dik een uur rijden voor een wedstrijd. En dan sta je meer te wachten als dat je rijdt.
Hier heb je dus geen aparte pony spring rubrieken. Die beginnen ook met 55 cm . Dan 70 en 80. Daarna een meter. Tsja, niet grappig met je pony van 1m17. En dan is het springen 's ochtends, en dan soms de B dressuurproef eind vd middag ....pfffff.

Daarom was bixie soms wel eens leuk. Langer onderweg,maar meer te rijden en drukker ter plekke.


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:15

Dat weet ik eigenlijk niet?

Hoe zie je dat dan? Tig etappes,om B te kunnen starten? B is "gewoon" de eerste klasse,hè :-)
Vroeger begon je gewoon in de B en klaar. Vind het nog wel meevallen. Gaat imo meer om het leren proefje rijden en het leren op wedstrijd gaan.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:25

Wij kopen ook geen nieuwe, hebben een jaar geleden een 3 jaar oude vw Tiguan gekocht. Ga ik echt niet nieuw kopen voor dik 50.000€.


Hier n paar dagen nl,gister in de Efteling geweest.

Verder genoten van het heerlijke weer,net zoals jullie,zag ik.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:15

Dat is wel letterlijk aan huis :D . Maar heb je haar daar alleen staan?

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:37

Geweldig!

Nou, morgen om 7 uur klaarzitten hè, dan gaat de inschrijving bixie dag in Ermelo open.

Las ik net :D . Ik sla over,te ver en geen knhs bixie lid meer.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:21

Heb hele korte van Wintec,die past mijn dochter van 7 nog nét. Die van 5 nog prima

Mijn dochter heeft altijd lol op wedstrijden,maar wil wel graag eens winnen. Onze Welsh is eigenlijk nog wat te snel voor haar,de andere kleinere kinderen rijden echt super rustige pony's. Ach,is gewoon zo.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:05

kwita schreef:
zeker sneeuwpop, dat wil ik ze ook meegeven maar hoe breng ik dat over...we gaan het gewoon weer eens proberen als haar vriendinnetje ook weer moet rijden...hopelijk is de nieuwe shet dan niette fel!.
Hadden we hem gekocht bleek het een heus minipaard op papier en ook nog leuke papieren nadat een kenner ze gelezen had. hebben we toch nog iets chique pony op het erf tussen de trekpaarden :D



whaha, bij ons is ook de kleinste de chiqueste. Ik zeg dan altijd: ja, deze in t groot kan ik niet betalen :D . :')

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:44

Ik weet nog niet,of ik het wat vind: op leeftijd indelen. Er staat nu iets op de KNHS Facebook pagina over n test daarvan in Limburg. Als je het hebt over n 6 jarige tegen een 12 jarige: ja,daar zit veel verschil in. Maar tussen 10 en 11 jarigen zit onderling toch ook n giga verschil qua niveau? De ene rijdt net n maand en de ander heeft al jaren een pony. De ene een simpele,de ander een toppony.

En B is toch B,of je nu goed bent of niet. Als je niet goed bent,dan win je niet, maar dat is toch met alles in het leven zo?

Ik vind het juist super,dat je met n kleine pony tussen de AB 'tjes rijdt . Vaak (dus niet altijd) bewegen de grote pony's beter en de juryleden die ik ken, zeggen ook altijd,dat ze het soms maar moeilijk vinden,die kleintjes ( pony's) te beoordelen.
Onze pony beweegt super,dus daar zouden wij niet veel last van hebben. Maar met je dribbelende A'tje tegen n leeftijdsgenoot op n D ......nee,lijkt mij niets

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:28

Op die van mij zat een 12 jarige. Klein voor haar leeftijd.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:52

kwita schreef:
Zelfs tussen kindjes van dezelfde leeftijd kan verschil in ervaring en motoriek veel uitmaken, echter dat is toch met alles in het leven zo. Maar maak je er niet te druk om, plezier en oefening baart kunst blijven de drijvende krachten vroeger en nu nog!



Mee eens.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 07:26

Ik kwam met een 3 jarige thuis. Maar mijn dochters waren toen pas 2 en 0 , dus ik dacht" tegen de tijd dat ze echt gaan rijden zijn ze 6 en de pony ook" :D . Had wel n ruitertje voor hem,vanaf dat hij 4 was.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:08

DWitzel schreef:
Ik meld mij even als nieuwe hier! Sinds een jaartje een jonge dame die op mijn fjord rijdt. Ruitertje is 10 en pony 20 jaar oud en ze doen het zo leuk samen dat ze volgende week een eerste Bixie gaan starten... Ter voorbereiding nu de Bixie AA springen aan het voorbereiden, maar het parcoursje zoals in het vraagprogramma snap ik niet helemaal... Al die lijntjes :o Iemand ervaring? 1 is drafbalkjes en ga ik dan rechtsom helemaal rond naar 2 of linksom? Na de balkjes staat zowel links als recht een pijl.... Als ik rechtsom ga waar kom ik dan op die linkse pijl? of ga ik na 3 linksom naar 4? Gevoel zegt bij die kleintjes zoveel mogelijk buitenom, "over de hoefslag"? Tips meer dan welkom :-)


even zo uit mn hoofd: helemaal rechtsom naar 2. Zoek even op youtube, daar kun je vast filmpjes vinden!

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:21

Gefeliciteerd,en zo snel ! Mazzelaar! Vertel eens meer :D

Ik ook trouwens,maar ken mensen,die echt lang aan t zoeken zijn .

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:33

goedzo! Zat om 17u ook lekker naar de les te kijken in t zonnetje.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:40

Hoe is het hier?
Ons nichtje was met onze pony op wedstrijd. Hij had nogal haast :D ,en t ging dus niet zo goed. waarop ze dus meteen afhaken :oo . Lekker doorzettingsvermogen,dus...not -O- . pony was vorig jaar kampioen van Luxemburg ,maar t is geen automaatje in alles.

Maar ach, mijn dames oefenen vrolijk door.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:47

Leuke plannen allemaal en super,dat je ook weer met jullie eigen paard aan het rijden bent,Susan.

Heerlijke pony dus,Maartje.

Sneeuwpop: met n kind van n ander is t veel makkelijker ,vind ik, pony loslaten enzo. Maar met die van jezelf ....sneller eng :D

Nichtje rijdt echt leuk. Ze had voor de 2e proef een manege pony van onze instructrice gereden. Dus dat gaan ze nu vaker doen, blijkbaar. Lekker makkelijk. Hoef je ook niet te poetsen etc . Ze rijdt m af en toe bij ons thuis en in t bos. Prima, wordt ie tenminste wat echt gereden. Maar ik doe er geen moeite meer voor. Als ze willen lessen, op wedstrijd etc, moeten ze t zelf willen. Graag of niet.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:06

Wat superleuk, Susan!

Wachten op n veulen overtijd is stom, je bent zooooo nieuwsgierig. En zadels vind ik vaak een moeilijk verhaal.

Ga beter bijlezen.

Zijn een paar keer met de kinderen op wedstrijd geweest met onze Fellow en nichtje rijdt dus n manegepony. Ook onze jongste van 5 heeft laatst voor het eerst meegedaan.
Zelf ga ik mn freibergermerrie starten buiten de wedstrijden van de kinderen om ( best een uitdaging) en heb haar ook uitgeleend aan Fellow zn vorige amazone.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:49

Mijn welsh galoppeert er ook zo overheen. Mijn kwpn merrie kreeg ik er echt niet op.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:30

Dat is een fijn cadeau!
Mooie foto's van Nick.

Op de wei op de pony klimmen .... check :') . Doet Anna ook. Nu blijft ie braaf staan,maar ja,er staan ook nog 2 anderen bij. Tot nu toe gaat het goed.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:55

*kijkt ook weer eens in t topic*
Chasey nog sterkte met het verlies van jullie maatje.

Susan heeft een nieuwe aanwinst, wat leuk!

En sprong is best hoog op de foto haha

Kijk maar uit met de welsh, die van mij is inmiddels 3 x hoefbevangen geweest (licht geblesseerd, dus tijdje weinig gedaan, te dik geworden en bingo..ben er vanaf juni 2019 mee bezig . Staat niet meer op gras en toch laatst weer licht hb- blijkbaar toch te veel hooi. Cushing negatief).

Heb die van mij op een kleiner, stukgelopen stuk staan met hooi. En ook echt afgewogen hooi, waarvan ik een deel nat maak. Is niet leuk, maar wel goed afgevallen.

Tussen t hb zijn in was hij goed, totdat hij telkens in de plashouding ging. Bezoekje Someren leverde een uit zn plasbuis gehaalde steen op ( en dikke knie voor de dierenarts) . Nu is hij weer in orde en bouwen we op, want hij heeft nogal aan spieren ingeleverd.

De kinderen hebben zich met mijn freiberger geamuseerd , dat is net een iets uit de kluiten gegroeide pony, niets is te gek.

Ook heeft de oudste ( 8) een clinic meegereden bij de Peelbergen met haar.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:31

Wat is Nick toch braaf!
Hier weer aan het opbouwen met de pony,morgen gaat ie mee op wedstrijd, 1 klein proefje lopen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PetalBot, YandexBot en 28 bezoekers