Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:26

Ja idd het blijft bijzonder hoe dieren aanvoelen hoe kwetsbaar kinderen zijn, en zich daar ook op aanpassen! Hier komt er in de zomer wel eens een zwaar autistisch jongetje als je ziet hoe kalm hij van de paarden wordt en hoe voorzichtig zij als dieren met hem omgaan, ja echt ik kan daar echt om janken zo speciaal is dat!

ruby :wat een schrik, gelukkig liep het goed af. is je zoontje er niet bang van geworden?
En wat een schattige kindjes op even leuke ponys!

Hier is dochter minder paard actief, de shet zijn behandelplan slaat niet aan er is iets mis met zijn knie.We hebben haar in het hele traject meegenomen. Zegt ze als hij dan dood is gaat hij dan naar de hemel?
Ja wat moet je dan zeggen ik wist het niet, en heb maar ja gezegd maar dat deed me wel beseffen hoe groot hun band is( en het gat dat hij achterlaat). Nooit was hij ziek in 24 jaar bij ons en dan zo afscheid moeten nemen. ik baal er enorm van, ook al heeft hij een goed leven gehad.
Maar dan nu de overweging als hij overleden is komt er dan weer een shet of een ander geschikt dier.
En hoe vind je dan een betaalbare want de prijzen op't moment zijn belachelijk hoog!.
zelf heeft ze het idee dat ze met papa zijn trekpaardveulen Kjeld verdergaat....maar heu een kind van 5, al heeft hij wel het karakter. Dat is gewoon teveel paard voor onze kleine meid, al hebben ze een leuke band. (toen hij klein was gaf ze hem de fles al,en ze doen vaak dingen samen wel met begeleiding).

Wat zouden jullie doen, hier hebben we afgesproken om in het voorjaar weer verder te kijken.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:27

Wat een lieve foto, zo begon het hier ook...al heb ik hier meer een groom dan een een echte ruiter in de dop!Ze vind het leuk hoor maar ze verzorgt liever....dat vind ik helemaal niet erg!
Hier hebben we gevraagd wat dochter lief wilt,heel verassend kwam ze met het antwoord.Ze wilde niet heel snel een andere pony, en een vreemde pony dat wilde ze niet...ze koos er voor om met skylar verder te gaan! Dat is dus de c- pony die ik wilde verkopen om een kleinere kindvriendelijke pony er voor terug te kopen! Maar ook naar doorvragen waarom en heel sugestief dat die jong en fel is en nog heel groot blijft ze bij haar plan. Dus hier het plan om zelf te beleren maar uit handen gegeven en van de week had ik eindelijk iemand met een goed gevoel. een echt paardemens die het dus meteen begreep welke spagaat of ik had en ook echt iemand kende die wist wat ze deed. ( want wat zijn er veel die dollar tekens in hun ogen krijgen, en het meteen over hun kunnen en nivo beginnen.) dus onverwacht waar ik dacht dat wordt nog wat , loste alle problemen zich op als sneeuw voor de zon.
dus onverwacht missen we wel de shet, straks maar is er geen onnodig afscheid van een hele leuke pony voor de toekomst!.
Stom he eerst vond ik het haast bijna genant om de pony bij anderen op te laten leren, maar nu heb ik er zoveel vertrouwen in gekregen dat het eigenlijk een fijn idee is dat hij terugkomt en gewoon al het nodige kent. geloof het of niet er is echt een knoop uit mijn maag!.
En dochterlief die had maar een ding....of ze hem mag komen borstelen want dat is heel belangrijk dat hij haar niet mist!.
Soms is die onbevangen kijk van kinderen zo mooi....stiekem kunnen we er nog wat van leren! :#

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:32

Wat een vervelend bericht....sterkte Cerates.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:07

Hier hebben we het voorrecht omop een boerderij te wonen, de paarden en shet waren er altijd al.
zelf kocht ik een pony toen dochter 1,5 was gewoon voor mijzelf, en daar kwam een verrassing in mee.
Nu dus dochter 5 is en de shet een knie heeft die niet meer wilt ,wilde we een andere pony kopen voor de kinderen. zoontje 2 en dochter inmiddels 5...velen vonden het vanzelfsprekend.Maar dochter wilde dus het gratis veulen die we nog hadden lopen en al 4 was incl onbeleerd. Ik had de grootste twijffels omdat hij best heel fel is, maar samen heeft ze het em toch geflikt. de basis iemand dragenen sturen heeft ze zelf hem geleerd, voor al het andere wordt hij beleerd door een kleine volwassene.
Maar zoals ook eefjuh zegt laat je niet leiden door anderen en hun mening.
Zelf had ik ook een ander benadrukt om een rustige oude pony te kopen....en hier rijd dus een groene ruiter een nog groenere pony in.....we zijn er wel altijd bij maar toch vind ik het zelf ook vreemd. Bij hem is ze niet bang en die andere ponys hebben we al wel bekeken ....maar die vind ze niets. En gezien de huidige prijzen... ben ik er wel blij mee ;)
Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:08

oh wat knap en wat een leuke pony,en dan de patroontjes op zijn billen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:34

Cemlys schreef:
Susanh de meeste winkels verkopen maar vanaf 27/28. Zal denk ik toch weer shoppen worden in engeland. Die hebben zo veel klein spul.

Decathlon al geprobeerd?


ali express mischien die chineese kinderen zijn net een maatje kleiner dan hier!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:36

[***] schreef:
Wat een mooie pony biancugo

Die fjord lijkt me zijn gewicht ook in goud waard

Mijn dochter is nu 6 en heeft de smaak van het galopperen helemaal te pakken. Ik heb gelukkig ook een shet die super naar haar luistert. Was altijd al gek met de shetten maar nu mijn eigen kinderen er zoveel plezier mee hebben worden ze helemaal verwend :D

[ [url=m/dOldB4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat wij over ongeveer 2 jaar aan een grotere pony toe zijn. Ik wil eigenlijk een gra fjord maar die zijn bijna onvindbaar


mijn tip zoek een onderdanige konik,scheelt niet veel van uiterlijk en die zijn sterk,sober en best goedkoop over het algemeen! ( was echt een van de betere aankopen hier)
Ik zochtook een gra fjord,en stuitte hier op ook had ze nog een enorm leuk veulen in haar buik maar dat was toeval!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 29-12-18 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:43

dus dan zit je met de hoogte....want de mijne kan het allemaal dus wel dat is een ander argument!
Al eens aan een higlandpony gedacht....komt meer in de buurt van jou wensen van hoogte en kleur
En mbt een kruising koniks vererven klein, dan moet je een groot paard er op zetten.
Afbeelding kruising paintx konik nu met 4jaar 1.37

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:45

Getup schreef:
Of een handig iemand laten maken. Neem je n wat glimmender stofje,voor kort en achter langer.

Dat heb ik dus zelf gedaan, een vezorgster reed de wedstrijd mijn dochter was groom, en haar ook lekker verwent met een zelfgemaakt jasje van deze stof softshell
www.stoffen.net/80-kc8147-012_softshell ... -roze.html
roze met paardjes, 't patroon kwam uit de knippie.
waar veel mama 's vroegen van welk merk dat jasje was.... :D
Heb ook zo een uber meisje, dat is eigenlijk best leuk.....ook al heb ik dat zelf niet roze en glitters ondertussen een hele kast vol en bijna een huis vol

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:03

Sorry andere moeders maar ik moet het even kwijt, dat is zo een lach en traan verhaal.
Vanmorgen werdt de shet opgehaald door de slager, dit was bewust omdat hij niet kon genezen en anders zijn lijfje hier nog een week buiten zou liggen.Dat is wat je niet wilt hebben met kinderen!. de man was echt heel aardig en hij belde net na het eten dat hij is ingeslapen, wat een rot bericht is dat!
Maar hij gaf ook informatie dat het goed is geweest omdat zijn kapotte knie zo kapot was dat er werkelijk geen kans geweest zou zijn voor herstel! Dus ja daar kun je dan alleen dankbaar voor zijn ,toch!. Maar goed nu zijn spullen schoonmaken voor zijn opvolger en zijn stal leegmaken.
maar wat onwerkelijk is het moment zeg.
zegt mijn dochtertje mam" kunnen we een kaarsje branden voor hem'" dan weet hij dat we aan hem denken!. tja wat zullen we je missen ....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:33

oh man nu ga ik terug in de tijd heb ongeveer net zo een plaatje van mijn dochter met de shet!
Welkom en leuk dat je er bij komt!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:24

Zo moest even bij lezen....tja wedstrijden en kinderen Wij hebben het maar 1x gedaan onderling en tja toen hadden we wel een leuke jury die het wel voor ons opnam tegen een uber pushende moeder die echt rot opmerkingen gaf op onze pony.Maar hoe dan ook onze dochter had het gewoon netter gedaan, met plezier en pony lief ook. Dus zo kan het ook jury sporten zijn en blijven toch ook smaak afhankelijke dingen. Daardoor durft mijn dochter geen wedstrijden meer, ze is bang dat er overal boze mensen zijn die ruzie komen maken zonde hoor!.Maar stiekem ben ik ook wel blij....nu moet ze niet maar mag ze alles en dat is het mooie!.Voorlopig staat het hier even stil ....de Shet is afgemaakt en ze heeft er nog regelmatig verdriet van. Wel heeft ze al wel een paar keer de pony van mama gepoetst en het trekpaard van papa gevlochten en het veulen wat al 1.30 is nu voorgelezen uit haar lievelingsboek ging ze ook nog voorlezen voor ze naar bed ging (echt zo schattig) dat was hart veroverend.
Dus voorlopig bij ons geen pony op kinderhoogte. En ik weet niet of ik er goed aan doe om meteen weer een pony in de stal te zetten.Dochter lief zit gevoelsmatig nog in de rouw,eerst maar eens verwerken en zoeken naar een echte geschikte pony. Komt tijd komt raad!
Zaterdag zijn we wezen kijken naar een voltige les en dat vond ze echt geweldig....ze heeft echt over niets anders meer gepraat....dus hier misschien wel helemaal gen bixies meer...

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:51

he jakkes wat vervelend ook voor het dier!

Hier is het even stil in pony land,tot 3x toe is er een geschikte pony net voor onze neus weggekaapt.
Waar van eentje ronduit jammer maar ook sneu voor onze dochter gewoon een koper die later reageerde en meer bood dan de vraag prijs....omdat hij altijd winstpunten had en hun kind een sportpony nodig had!!!.
Het zette me wel even aan het denken..... :x

En zo kwamen wij op lotte, Lila lotte wel te verstaan is onverstoorbaar en de lege stal is opgevuld.
Ze is inmiddels al ingereden luistert goed en is bom proef,kindvriendelijk en goed voor uren plezier!

http://www.dein-holzpferdeshop.de/epage ... Lotte-0016

Momenteel is onze zoektocht gestaakt, en mag dochter haar liefde voor turnen en paarden combineren tijdens de voltige les. *\%/* ongv zo reageerde dochter lief!

Het is even een hele andere wending, maar voor iedereen een goede optie!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 08:52

Of gewoon onderling, dat is ook vaak gezellig

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:32

Hier hebben de kinderen het punt dat ze aan huis staan en dat ze er ook gewoon bij worden betrokken.
Mijn dochter vind het leuk, maar houd meer van turnen en dat is ook oke!
helpen doet ze al vanaf haar 2e. mijn zoontje die vind ze wat groot Maar dat is nu het laatste halve jaar ineens wel veranderd. hij geeft graag voederbieten en hooi en dochter poetst ,voltigeert en ment liever dan dat ze rijd. Maar dat rijden doet ze ook echt eens per 14 dagen ( meestal een strand wandeling op zondag).Maar hier dringen we er niet op aan...het is onze hobby waar als ze willen in mag delen!
Afbeelding
Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:22

SusanH schreef:
en we hoeven geen hagelnieuwe dat scheelt ook.


juist met dat stukje kun je zoveel winst behalen, dat hebben wij dus ook en dat maakt echt een verschil!
En nu hebben we een auto waar dus alles in en aan mee kan rijden dus we kunnen er weer tegen! ;)
Laatst bijgewerkt door kwita op 21-02-19 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:52

Dat doen die van ons ook hoor, ze houden volgens mij van mensen spotten....ja echt ze gaan zelfs bevallen in de tuin.( En dan geen shet maar een trekpaard)!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:54

maar even tussendoor hoe leer je je kind omgaan met de wedstrijd dingen. Dat klinkt misschien stom maar gewoon als dingen anders gaan dan verwacht berijd je ze er op voor of laat je het gewoon gebeuren?
Want ook met de zin "als ik geconcentreerd kijk gaat het beter" geeft je dochter al best aan dat ze zelf verwachtingen heeft... en tja er kan dan nog van alles anders gaan dan gepland ook al deed ze haar stinkende best.
Dit vraag ik eigenlijk omdat we een vervelende ervaring hadden, en ze echt gewoon angst heeft gekregen.Zoveel dat het haar idee bij wedstrijd al verpest en ze gewoon niet goed meer durft.
hoe kan je zoiets positief ombuigen? We zijn al een keer gaan kijken, ook nog een keer toen haar vriendinnetje meedeed.En geloof het of niet ze was de beste supporter ooit, vanaf haar eigen pony zijn rug leefde ze geweldig mee zo aan de kant en wilde ze volgend jaar weer gaan kijken. (tja dan is het niet eng, maar hoe haal je die drempel weg).Zelf zegt ze het zo: "maar mama dat is zo spannend, dat is niet leuk!"
En ik kan haar wel begrijpen, maar dit kan ze gewoon ontlopen niets moet. Maar zoiets krijg je ook op school of waar dan ook en dan moet je er toch door heen...

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:37


Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:39

zeker sneeuwpop, dat wil ik ze ook meegeven maar hoe breng ik dat over...we gaan het gewoon weer eens proberen als haar vriendinnetje ook weer moet rijden...hopelijk is de nieuwe shet dan niette fel!.
Hadden we hem gekocht bleek het een heus minipaard op papier en ook nog leuke papieren nadat een kenner ze gelezen had. hebben we toch nog iets chique pony op het erf tussen de trekpaarden :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:18

Wat grappig om te lezen wij hadden al een shet, voor onze kinderen :+ . Maar helaas die had ouderdoms kwalen en toen hadden onze beide kindjes een trauma, na vele huil dagen en slapeloze nachten... hebben we nu weer een geschikt dier gevonden, maar wat zit er veel kaf tussen het koren en dan de prijzen sjeemuug :x .
Het fijne is dat na tijd van bezinning ook echt de kinderen weer zien opleven in paarden hobby, de grote pony's zijn gewoon te groot voor kinderen. (Dus ik kan Aiden heel goed begrijpen).
Hier hebben we ook een klein bakje, en het is voor de kinderen ook leuk en veilig om een pony speelplaats te hebben.
en je weet dat als er iets is waar ze zitten, en het is bijzonder om ze te zien groeien samen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:41

Zelfs tussen kindjes van dezelfde leeftijd kan verschil in ervaring en motoriek veel uitmaken, echter dat is toch met alles in het leven zo. Maar maak je er niet te druk om, plezier en oefening baart kunst blijven de drijvende krachten vroeger en nu nog!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:38

curly2day schreef:
Maartje_M schreef:
We gaan zondag ergens kijken. Oudste gaat sowieso mee om erop te stappen en kijken hoe dat gaat. Pony is 116 dus daar kan ik echt niet meer op :') ik twijfel over die jongere 2


Zou die wellicht niet meenemen, heb je geen klein ervaren ruitertje in je familie/kennissen kring die mee kan om er even op te stappen?


Fout, wel doen!
Juist meenemen hier ging ons zoontje van 2,5 ook mee en daar was ik heel blij om. De pony was geschikt voor mijn dochter van 5 maar naar mijn zoontje als die op afstand voorbij liep heeft hij tot 2x toe geprobeerd te bijten!. De pony die we nu hebben was bijna 3 uur rijden en ja ik zag daar tegen op ...maar gek genoeg ging heen in een ruk door met frietjes eten toen we er bijna waren.En de terugweg gestopt bij een bos en even gewandeld en gevoetbald! ( en ze hebben het daar dus nog steeds over,ze willen nog eens naar het bos!)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:40

Maartje_M schreef:
Dank je!

Hoe hebben jullie je kindjes laten beginnen? Zit er nu aan te denken om ze gewoon met een halster te laten beginnen, dan heeft ze dat gepluk in haar mond niet zo. Moet ook nog even uitvogelen welke bitmaat ze heeft en wat voor bitje lekker ligt in zo'n minimondje


Hier heeft het shetje een halster hoofdstel met sidepullringen aan de neus riem,
als bitje heeft hij een 9 cm nep myler en doet het daar goed op!

ze is begonnen met poetsen, toen er op zitten aan de longe en buiten wandelen
en daarna stappen en zelf sturen.

Maar zo is ze ooit begonnen, vast houden aan het zadeltje hier 2jaar
Afbeelding
Afbeelding
hier 3 jaar.
Afbeelding
hier is ze 4 op de oude shet

recente foto's heb ik niet omdat mijn fototoestel kapot is en we sparen voor een nieuwe

En ik bedenk dat ze met 5 is gaan voltigeren draf en galop maar zo snel heeft ze nog nooit alleen in de bak gereden
Afbeelding
ze lijkt best stoer maar is stiekem toch niet zo een held hoor!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 20-03-19 21:36, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:29

En toch kan juist de verhuizing meer inpact hebben, omdat vanaf dan alles anders is ook al is het nog zo een fijne plek!.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, maliejane en 50 bezoekers