Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:47

Ik ben zelf 13 en heb een Welshje Whitney. Ze is niet gemeten maar waarschijnlijk is ze 1.14m ofs. Zelf ben ik 1.60m. Ze is 3 jaar en nog niet ingereden maar ik ga met haar mennen. Menbewijs gehaald enz. Speciaal gekozen voor kleine pony. Heb haar al iets meer dan 2 jaar sinds dat ze 1 jaar en 3 maanden was. Ben super trots op haar.

Whitney en Birthday


ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:07

Afbeelding


Dit is Whitney. Hij wou niet meer foto's doen

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 23:29

Gister soort van gesprongen met Whitney. Ze keek geeneens dus raakte ze veel de balkjes aan. En ze is ook niet een van de snelste uche uche.

Afbeelding

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 01:46

Vandaag het tuig gepast die ik gister heb gehaald. Eerst passen dan kopen dus de kaartjes zitten er nog aan . We zitten nog te twijfelen of het goed past.

Afbeelding


Afbeelding

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:47

Het moet ook nog goes gepast worden. Dit waren foto's van toen ik het nog niet goed het gezet. Mijn moeder en ik hebben twijfels over het tuig en het hoofdstel. Dus Nico Avezaath waar ik menles heb gekregen en dit tuig heb gekocht gaat dan effe kijken. Duidelijkere foto's heb ik niet

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:12

Sterkte. Denk aan alle mooie tijden met haar. Ze heeft nu geen pijn meer en ik weet zeker dat ze het beste leven bij je heeft gehad. Dat weet Cato ook.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:59

Ik ga nu naar Whitney. Kijken met de kar hoe ze het doet. Hoop eind van deze week dat ik een ritje kan maken. Ik denk dat ze het wel goed doet.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:55

Afbeelding

Ik ben degene op de bok. Zewaszo braaf dat dit zelfs kon.een stukje alleen. Ik heb echt super super veel geluk met zo'n brave pony.scheelt dan ook dat ik haar sinds veulen heb. Toen ik bijna 11 was.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:56

Nu is ze volgens mij 3,5 jaar.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:23

Afbeelding

Vandaag weer met Whitney gemend. Voor haar de 2e x. Ze doet het echt super. Dit x reden we in een weiland. We hebben zelfs 2 kleine stukjes gedraafd. Ze is echt de braafste pony die ik ken.


Afbeelding

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:59

Gister was Whitney heel druk enz. Normaal wilt ze nooit galopperen en gister toen ik haar wou longeren (nadat ze de een paar dagen in de stal heeft gestaan vanwege bepaalde omstandigheden) ging ze gelijk bokken en heel hard galopperen maar echt heel hard. Ik liet haar maar effe haar gang gaan want ze is normaal gewend om 24/7 buiten te staan.En het ging echt zo 5 min door. En ze ging daarna ook echt super mooi draven(soms leek ze net een Ijslander). Ik herkende Whitney in die 10 min niet terug.

Afbeelding

Afbeelding

En toen had mijn moeder Judie erbij gezet.(mijn verzorgpony). En Judie stond die dagen ook in de stal, en normaal moet je haar echt aansporen om harder te laten gaan. Maar ik ging ze ff met de zweep achter aan. En Judie ging echt hard galopperen. En ze sprong zelfs uit haar eigen over balken heen. Whitney overigens ook, terwijl ze nooit wilt springen.


Afbeelding

Afbeelding

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:01

Ik ga btw niet de rommel van iemand anders opruimen(Ze hebben daar een opfokstal. Dus ze springen ook wel vaak vrij). Dus ik had uiteindelijk wel die ijzeren staander omhoog gezet. Omdat Whitney er al op kwam te staan. Gelijk gecontroleerd natuurlijk

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:21

Ik ben volgens mij een van enige die zelf kind is en hierin meepraat. Maar ik heb 2 pony's met de ene rijd ik Z springen wat ik naar 2,5 jaar heb bereikt met weleens angst en paniek aanvallen. Dus ik rijd elke week wel minimaal 3x en maximaal 5x. Met Birthday rijd ik elk weekend wedstrijd. We doen soms cross. Wat we heel leuk vinden. Bij Dressuur hebben we L2+11. Met mijn andere pony Whitney kan ik niet op rijden ze is namelijk maar 1.11m En ik ben 1.58m ofs dus ja te groot. Af En toe ga ik gewoon op haar zitten. En soms heel klein stukje draven, want mijn broertje gaat er wss later op. Whitney is trouwens 3,5. Ik heb haar sinds ze 1 jaar en 3 maanden is. Dus al best lang. Ik was toen bijna 11. Nu ben ik 13 en heb ik door Whitney heel veel angsten overwonnen en het vertrouwen terug gekregen. Dit was het wel

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:22

Oh ja. Ik heb Whitney zelf beleerd voor de kar.
Afbeelding


M.b.v mijn moeder

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:42

Cemlys schreef:
Haha dure is smaak is vaak ook gewoon duur betalen. Ik haal veel spul uit de uk maar dat komt ook omdat ik alleen maar daar mooi showspul vindt voor de pony s. Maar dat hele klassieke moet ook maar weer van houden.

Nee decathlon al gekeken. Ze hebben alleen peuterlaarsjes en die heeft ze nu.


Kijken bij Boerenbond/petsplace. Vroeger waren er bij de Divoza ook hele kleine, tegenwoordig niet meer als ik het goed heb

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:24

Ik heb laatst mijn nichtje van 6 op mijn pony gezet en er een rondje mee gestapt. Natuurlijk met toezicht enz ben namelijk zelf 13. En ik vond het wel heel goed gaan. Ze wou het heel graag en ze zit zelf al op paardrijden. Bij mij is Birthday druk , maar bij haar dus totaal niet. Ze vond het heel leuk. We hadden ook voor de eerste x voor haar over balkjes gestapt. Ze was helemaal blij aan het glimlachen.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:26

Ik zit namelijk zelf nu in het gips, door dat ik tijdens het spribgen van Birthday was gevallen en tegen een stalen staander ben gevlogen. Dus was wel fijn. Ben nu iemand aan het zoeken die ondertussen haar beweging kan geven. Longeren lukt me zelf wel, alleen rijden enz niet

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:46

sneeuwpop schreef:
ValkWhitney schreef:
Ik heb laatst mijn nichtje van 6 op mijn pony gezet en er een rondje mee gestapt. Natuurlijk met toezicht enz ben namelijk zelf 13. En ik vond het wel heel goed gaan. Ze wou het heel graag en ze zit zelf al op paardrijden. Bij mij is Birthday druk , maar bij haar dus totaal niet. Ze vond het heel leuk. We hadden ook voor de eerste x voor haar over balkjes gestapt. Ze was helemaal blij aan het glimlachen.


Leuk hoor!
Sterkte met het herstel van jezelf.


Dankje

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:47

Getup schreef:
Auwwww beterschap!


Dankje

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:23

Jij ook

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:52

Ik mag naar de Gelderse. Met springen ga ik Z-d rijden.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:52

Ik ga het net een verzorgpony van mij doen. Aangezien Birthday een blessure heeft

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:30

SusanH schreef:
Onze dochter start nog Bixie. Daar is wel leuk en opbouwend jury commentaar. Ze is nu nog niet toe aan de B. Idd flauw om op een shet af te geven. Zijn hele fijne pony's om ervaring mee op te doen. Ik vind ze superleuk.

ValkWhitney wat stoer! We zijn wel benieuwd naar beeldmateriaal als het zo ver is.


Zal kijken. Zet liever geen rijfoto's van mezelf op het internet.

Whitney en Birthday


ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:48

Wat een mooie pony. Mogen ze er veel plezier van hebben. *\%/*

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:42

Morgen heb ik de regiokampioenschappen. Heb er heel veel zin in

Whitney en Birthday


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barchetta, estell__, Freekieee, HopeMyDay, neline11, Poekkie, Riviera87, Selina en 99 bezoekers